aktualności

PC-towy Crysis 3 z teksturami w wysokiej rozdzielczości

34 5 grudnia 2012, 23:52 Eryk Napierała

Pierwszy Crysis przez długi czas był najbardziej bezwzględnym "katem" nawet najwydajniejszych komputerów, ale trzeba przyznać, że ogromny apetyt na zasoby miał swoje uzasadnienie – gra wyglądała lepiej niż wszystkie hity 2007 roku, a nawet część później wydanych tytułów. Autorski silnik CryEngine korzystał ze wszystkich dobrodziejstw ówczesnych GPU, między innymi zaawansowanych efektów całkiem świeżych wtedy bibliotek DirectX 10. Grafika w drugiej części gry, wydanej na początku zeszłego roku, nie zachwycała w tym samym stopniu. Dość powiedzieć, że wersja, która trafiła do sklepów, była pozbawiona efektów DirectX 11, a nawet tekstur w wysokiej rozdzielczości! Te elementy dodano dopiero w czerwcu, ale i tak Crysis 2 trudno było uznać za najbardziej zaawansowaną graficznie grę na rynku. "Trójka" może to zmienić.

Marco Corbetta, jeden z głównych programistów firmy Crytek, ujawnił w wywiadzie dla serwisu PC Gamer kilka informacji na temat silnika napędzającego Crysisa 3. PC-towa wersja gry będzie wykorzystywać zaawansowane funkcje DirectX 11 i tekstury w wysokiej rozdzielczości od razu po wyjęciu z pudełka. Nie zabraknie teselacji i POM, a także ulepszonych względem części drugiej animacji, wody, mgły, cieni chmur, ubrań, roślin (w tym trawy składającej się z tysięcy niezależnie animowanych źdźbeł), efektów cząsteczkowych, flar świetlnych, a także różnych metod anty-aliasingu. Co chyba nie mniej ważne, gracze na komputerach będą mieć do dyspozycji menu dające dostęp do zaawansowanych ustawień graficznych.

Istnieje zatem szansa, że Crysis 3 wyciśnie ostatnie poty z najwydajniejszego sprzętu na rynku, a taki został podany w oficjalnych wymaganiach gry. Jak ulepszenia silnika wpłyną na jakość obrazu? Na własne oczy będziemy mogli przekonać się już (albo dopiero) w lutym przyszłego roku. Na razie trzeba zadowolić się filmami przedstawiającymi możliwości nowego CryEngine... Na szczęście kolejne prezentują się coraz lepiej, więc można mieć nadzieję, że najnowszy Crysis zwali z nóg. Przynajmniej graczy PC-towych.

Źródło: PC Gamer
kumodoushinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kumodoushin2012.12.06, 00:02
Mam nadzieję, że unikną takich kwiatków jak zdarzające się widoczne 'szwy' pomiędzy teksturami w dwójce. W paru miejscach naprawdę krwawiłem z oczodołów.
W każdym razie powodzenia.
ReduxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Redux2012.12.06, 00:10
-7#2
kumodoushin @ 2012.12.06 00:02  Post: 620889
Mam nadzieję, że unikną takich kwiatków jak zdarzające się widoczne 'szwy' pomiędzy teksturami w dwójce. W paru miejscach naprawdę krwawiłem z oczodołów.

Grałem w dwójkę i nie doświadczałem takich ani podobnych problemów.
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2012.12.06, 00:17
20#3
Możliwość dostosowania ustawień graficznych oraz tekstury w wysokiej rozdzielczości.

Szykuje nam się niezła gratka ;)
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2012.12.06, 00:18
31#4
do czasu aż grafika nie będzie wyglądać jak naturalna, to nie ma się czym podniecać.
Tymbardziej nie sztuka jest zrobić grafike z wymaganiami z kosmosu. Sztuka zrobić porządną grafikę o małych wymaganiach.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2012.12.06, 00:32
18#5
No, a cryengine to bardzo dobrze, jak nie najlepiej zoptymalizowany silnik gier na rynku. Przy tej jakości obrazu co generuje to optymalizacja stoi na najwyższym poziomie, prawdziwa sztuka.

O naturalnej grafice można zapomnieć, nie te czasy, ale powoli, do przodu.

Zresztą i tak dziś masa tzw. gier AAA czy też hitów nie wygląda tak dobrze jak c1, także z czym do ludzi, crytek jest the best, a ubi zrypało cryengie w dunia i widać jak nieudolnie im to wychodzi, FC3 wymagania grubo przesadzone jak na grafikę z 2008*, no rzeczywiście nie sztuka zrobić wymagania z kosmosu.

* - pomijając crysis1
om3gaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
om3ga2012.12.06, 00:38
11#6
To to na screenie to 'zaawansowane opcje graficzne' ? :E
SNC2012.12.06, 00:38
23#7
Jak dla mnie to crysis w 2007 to byl przelom graficzny i nic lepszego pod tym wzgledem nie powstalo(a juz napewno nie jakosciowo lepszego, jeden tytul moze miec lepsze to czy tamto ale ogolnie crysis 1 nadal top graficzny).
OlafoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Olafo2012.12.06, 01:06
15#8
W końcu pojawi się gra, która zagnie konfig HDR'o :E
mlody_tarnowZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody_tarnow2012.12.06, 01:48
14#9
Olafo @ 2012.12.06 01:06  Post: 620897
W końcu pojawi się gra, która zagnie konfig HDR'o :E


Wtedy to się dopiero zacznie biadolenie skoro już przy FC3 nieźle dawał popalić :E, oczywiście o Panie HDR'o mowa.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.12.06, 03:38
26#10
PC-towa wersja gry będzie wykorzystywać zaawansowane funkcje DirectX 11 i tekstury w wysokiej rozdzielczości od razu po wyjęciu z pudełka.

Łaaaał, a menu i chodzenie do przodu też będzie, czy trzeba będzie czekać pół roku na DLC lub patcha?...
Kiedyś podstawowe funkcjonalności i podstawowa zawartość w grach po prostu były i tyle. Dziś oczywiste oczywistości to przełomowe ficzery na których buduje się kampanię marketingową, tudzież zostawia na DLC.
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1