Aktualność
Piotr Gontarczyk, Poniedziałek, 12 listopada 2012, 17:39

Chyba za odkrywcze nie można uznać stwierdzenia, że im dłużej internauta musi czekać na załadowanie filmu, tym większe jest prawdopodobieństwo, że z jego obejrzenia zrezygnuje. Wydaje się to proste, ale czasami nawet proste rzeczy warto potraktować poważnie. Okazuje się, że przeciętny internauta jest niecierpliwy. Ponadto im większą ma przepustowość łącza internetowego, tym mniej cierpliwości.

Profesor Ramesh. K. Sitarman z Uniwersytetu Massachusetts przeanalizował zachowania 6,7 miliona internautów, w trakcie oglądania filmów przesyłanych strumieniowo i zestawił je ze sobą. Z dokumentu opublikowanego przez Sitarmana wynika to, że internauci zaczynają opuszczać strony z filmammi już po zaledwie dwóch sekundach oczekiwania na załadowanie jego początkowej treści (tzw. prebuffering). Zebrane dane pokazują, że na każdą, kolejną sekundę przypada 6% "odpadających" internautów.

W swojej analizie profesor Ramesh K. Sitarman za filmy krótkie uznał te, których długość to nie więcej niż 30 minut. Oczywiście z takim podziałem można dyskutować, gdyż za film krótki wielu z nas uznałoby te o długości raptem paru minut. Jeśli jednak wgryźć się mocniej w dane profesora Sitarmana, można zauważyć pewną prawidłowość. Profesor wyliczył, że w przypadku wystąpienia 10-sekundowego opóźnienia aż dwukrotnie więcej internautów rezygnuje z filmu krótkiego. Znacznie większą cierpliwość wykazują, gdy chcą obejrzeć film trwający więcej niż 30 minut.

Jest jeszcze jedna kwestia, która wydaje się być w naszym świecie batalią nie do wygrania. Z badań profesora Sitarmana jasno wynika to, że cierpliwość w oczekiwaniu na załadowanie filmu uzależniona jest także od szybkości użytkowanego łącza internetowego. Osoby mające dostęp do łącza o dużej przepustowości o wiele częściej rezygnują z oglądania filmu, jeśli muszą czekać na jego załadowanie. Największą odporność na upływ czasu mają ci użytkownicy internetu, którzy korzystają z usług operatorów sieci komórkowych.

Profesor Sitarman swoje analizy oparł na danych pochodzących od firmy Akami, z której usług korzystają między innymi Adobe, Starz, USA Today, Verizon Wireless, i inni. Sitarman współtworzył Akamai i dlatego mógł uzyskać dostęp do potrzebnych danych. Ciekawe kiedy ktoś sprawdzi, jaka część internautów rezygnuje z obejrzenia jakiegoś materiału filmowego, gdy najpierw ładowana jest reklama?

Źródło: The Verge
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
chmielu1258 (2012.11.12, 17:55)
Ocena: 53

0%
Ciekawe kiedy ktoś sprawdzi, jaka część internautów rezygnuje z obejrzenia jakiegoś materiału filmowego, gdy najpierw ładowana jest reklama?

dzięki adblockowi nie widziałem reklamy na YT od dobrych 2 lat :D
I tak wiem ,że darmowe strony utrzymują się z reklam, ale nie widzę powodu dla którego przed przesłuchaniem utworu AC/DC miałbym oglądać reklamę najnowszego albumu lady gagi.
Adziej (2012.11.12, 18:05)
Ocena: 12

0%
Ja czekam zawsze aż załaduje się film. Neostrada uczy cierpliwości. ;)
LeacH (2012.11.12, 18:08)
Ocena: 31

0%
a mnie wkurza ostatnio jak się kiepsko buforuje na YT. Nie mówiąc, że czasami do pewnego momentu a nie do końca. A co do tego czekania na buforowanie w to w 70% problemów przeładowanie strony powoduje bezproblemowy start. A bardziej frustrujące jest jak ciągle się zacina przez brak przepustowości od strony (od mojej nie) a nie czekanie na start.
A jak człowiek chce oglądnąć to poczeka.
Radziol (2012.11.12, 18:10)
Ocena: 30

0%
chmielu1258 @ 2012.11.12 17:55  Post: 614980
Ciekawe kiedy ktoś sprawdzi, jaka część internautów rezygnuje z obejrzenia jakiegoś materiału filmowego, gdy najpierw ładowana jest reklama?

dzięki adblockowi nie widziałem reklamy na YT od dobrych 2 lat :D
I tak wiem ,że darmowe strony utrzymują się z reklam, ale nie widzę powodu dla którego przed przesłuchaniem utworu AC/DC miałbym oglądać reklamę najnowszego albumu lady gagi.

Na YT są reklamy?
Może jeszcze na labie?
Adziej (2012.11.12, 18:25)
Ocena: 15

0%
sizeer @ 2012.11.12 18:20  Post: 614992
chmielu1258 @ 2012.11.12 17:55  Post: 614980
(...)

dzięki adblockowi nie widziałem reklamy na YT od dobrych 2 lat :D


A ja dzięki piractwu nie musze płacić za gry i programy od wielu lat :D


Jutro będziesz miał budzik o 6 rano. ABW już ma Twoje IP. :E
werakoko (2012.11.12, 18:30)
Ocena: 4

0%
sizeer @ 2012.11.12 18:20  Post: 614992
chmielu1258 @ 2012.11.12 17:55  Post: 614980
(...)

dzięki adblockowi nie widziałem reklamy na YT od dobrych 2 lat :D


A ja dzięki piractwu nie musze płacić za gry i programy od wielu lat :D


You wouldn't download a car :P
*Konto usunięte* (2012.11.12, 18:30)
Ocena: 7
Radziol @ 2012.11.12 18:10  Post: 614987
chmielu1258 @ 2012.11.12 17:55  Post: 614980
(...)

dzięki adblockowi nie widziałem reklamy na YT od dobrych 2 lat :D
I tak wiem ,że darmowe strony utrzymują się z reklam, ale nie widzę powodu dla którego przed przesłuchaniem utworu AC/DC miałbym oglądać reklamę najnowszego albumu lady gagi.

Na YT są reklamy?
Może jeszcze na labie?

Po aktualizacji adblocka miałem pewien problem z nim i z tego powodu go usunąłem - myślałem, że jakoś dam radę bez niego bo ile w końcu tych reklam może być. Bardzo szybko wróciłem do adblocka i naprawiłem tego drobnego buga.

werakoko @ 2012.11.12 18:30  Post: 614996
sizeer @ 2012.11.12 18:20  Post: 614992
(...)


A ja dzięki piractwu nie musze płacić za gry i programy od wielu lat :D


You wouldn't download a car :P

http://www.scenicreflections.com/files/you...paper__yvt2.jpg
Samochodu jeszcze nie, ale np klocki lego można sobie ściągnąć i wydrukować :P
mozilla007 (2012.11.12, 18:30)
Ocena: -2

0%
sizeer @ 2012.11.12 18:20  Post: 614992
chmielu1258 @ 2012.11.12 17:55  Post: 614980
(...)

dzięki adblockowi nie widziałem reklamy na YT od dobrych 2 lat :D


A ja dzięki piractwu nie musze płacić za gry i programy od wielu lat :D

Masz się czym chwalić, jednak do końca nie popieram piractwa. Popieram działanie raczej inne, pobrać zobaczyć czy warto i jak warto to kupić, jak nie to usunąć i już. Przez takich ludzi są te całe zabezpieczenia, które utrudniają korzystanie legalnie kupującym.
Niezmordowany (2012.11.12, 18:39)
Ocena: 5

0%
Te całe zabezpieczenia uderzają w rynek wtórny jeśli już musimy offtopować. Jaki wydawca ma być niby aż tak głupi by nie wiedzieć, że piraci szybko zabezpieczenia złamią. Wiedzą dużo więcej opierając się na dużo pełniejszych statystykach niż taki internetowy znawca.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 28
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 28
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane