aktualności

BlackBerry PlayBook 4G LTE już za parę dni?

25 lipca 2012, 13:06 Piotr Gontarczyk

W trakcie Mobile World Congress 2011, firma Research in Motion zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowego modelu tabletu BlackBerry PlayBook. Zapowiedziane urządzenie miało korzystać z sieci 4G i zapewniać zgodność ze standardem LTE. Pierwotnie planowano wprowadzenie go do sprzedaży parę miesięcy po zapowiedzi, ale model ten był wielokrotnie opóźniany.

Teraz wygląda na to, że Research in Motion wreszcie przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży nowego tabletu. Tak przynajmniej wynika z wewnętrznej dokumentacji firmy Bell, która wyciekła do sieci. Wynika z niej, że 4G LTE BlackBerry PlayBook w Kanadzie pojawi się w najbliższy wtorek - 31 lipca. W dokumentach Bella można też znaleźć informacje o cenie, która powinna wynieść 550 dolarów.

Znana jest też już, przynajmniej dużej mierze, specyfikacja nowego tabletu. Będzie on wyposażony w ekran dotykowy o przekątnej 7 cali i rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, dwurdzeniowy procesor o częstotliwości 1,5 GHz, 1 GB pamięci RAM, moduł 4G LTE i HSPA+, aparat cyfrowy o rozdzielczości 5 megapikseli (z możliwością nagrywania wideo w rozdzielczości 1080p), kamerę internetową o rozdzielczości 3 megapikseli, 32 GB pamięci flash oraz akumulator o pojemności 4800 mAh.

Obudowa tabletu ma wymiary 130 x 193 x 9,7 milimetra, a całe urządzenie waży 425 gramów. Nowy BlackBerry PlayBook dostępny będzie z systemem operacyjnym BlackBerry OS 2.0.

Czy Research in Motion ma szansę zdobyć serca konsumnetów nowym tabletem? Obecnie firma naprawdę mocną konkurencję, w postaci chociażby tabletu Amazon Kindle czy Google Nexus 7. Nie można zapominać także o tym, że jeszcze w tym roku firma Apple może wprowadzić na rynek iPada Mini, który także powinien mieć ekran o przekątnej około 7 cali. Będzie ciężko, ale kto nie próbuje, ten na pewno nic wygra.

Źródło: MobileSyrup
Gość niedzielnyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gość niedzielny2012.07.25, 13:54
Brak konkretnego sklepu z aplikacjami i nie za szeroko zakrojona reklama sprawią, że ten tablet będzie tylko ciekawostką dla geeków. Normalny klient kupi coś z androidem albo iPada.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.07.25, 15:43
Sama nazwa PlayBook wskazuje jak bardzo RiM rozminął się z oczekiwaniami użytkowników biznesowych, będących jego głównymi klientami.
Powinni byli postawić na integrację w tabletach ich usług komunikacyjnych znanych z telefonów Blackberry, wygodniejszych w użyciu dzięki większemu ekranowi, a nie robić zabawkę.
StanleyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stanley2012.07.25, 15:45
Gościu chyba powinieneś poświęcić całą niedziele na uzupełnienie wiedzy.
Nie dość że jest sklep to jeszcze umożliwia instalowanie programów na androida

Andree - nie mozna z zabawki zrobić nie zabawki, po co komu biznesowość w tego typu gagecie? Mogli by wypuścić biznesowe wcielenie w postaci tabletu convertible na x86, zamówić projekt w Quanta Computers lub gdziekolwiek. To co biznesowe może wypełnić wypełni - prezentacja, przenośny folder reklamowy etc. więc naprawde nie wiem o co się czepiać. 10 cali bez klawiatury pozostanie tylko przerośniętą zabawką.
santroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
santro2012.07.25, 16:20
7 cali i rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, dwurdzeniowy procesor o częstotliwości 1,5 GHz,

można też znaleźć informacje o cenie, która powinna wynieść 550 dolarów.


Czy ja dobrze widzę ? Kto to kupi przy takiej cenie i takich parametrach, jak Nexus 7 przebija go we wszystkim, do tego jest 2x tańszy. Już bym wolał iPada 2.
Zaloguj się, by móc komentować
1