Aktualność
Piotr Gontarczyk, Czwartek, 5 kwietnia 2012, 21:51

Konsola do gier Sony PlaysStation 4, której nazwa kodowa to Orbis, może korzystać ze specjalnych układów, opartych na procesorach AMD A8-3850 i GPU Radeon HD 7670. Tak przynajmniej twierdzą źródła serwisu IGN. Taki dobór podzespołów ma zapewniać połączoną wydajność GPU dedykowanego oraz zintegrowanego w procesorze.

Z oficjalnej specyfikacji procesora AMD A8-3850 wynika, że ten czterodzeniowy układ pracuje z częstotliwością 2,9 GHz i ma zintegrowanego Radeona HD 6550D. W konsoli Sony miałby on współpracować z kartą graficzną Radeon HD 7670, wyposażoną w 1 GB pamięci RAM i obsługującą interfejs programowania DirectX 11. GPU ma pracować z częstotliwością 1 GHz.

Dla przypomnienia, Radeon HD 7670 jest odświeżonym (pod względem nazwy) kotletem, a konkretnie Radeonem HD 6670. Ich specyfikacje są identyczne. GPU jest wykonany w technice 40 nanometrów. Co ciekawe, dotychczasowe plotki mówiły o tym, że ten sam GPU w swojej konsoli Xbox 720 ma wykorzystać firma Microsoft.

W przypadku komputerów osobistych, Radeon HD 6670 to obecnie karta z niskiej półki wydajnościowej. Są oczywiście modele słabsze, ale jeśli chodzi o gry, istnieje sporo silniejszych rozwiązań. Radeon HD 6670, jak wskazują testy, w grach takich jak np. Metro 2033 czy Crysis 2 i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli jest w stanie zapewnić wydajność w okolicach 30 ramek na sekundę. Model ten obsługuje interfejs HDMI 1.4a, co w przypadku konsoli Sony PlayStation 4 może być bardzo istotne, jeśli wziąć pod uwagę to, że może ona zapewniać możliwość wyświetlania obrazu "4k".

Zintegrowany w procesorze A8-3850 GPU, Radeon HD 6650D byłby prawdopodobnie wykorzystywany w prostych (podstawowych) zadaniach - np. renderowaniu interfejsu użytkownika w systemie operacyjnym konsoli. Może też odpowiadać za odtwarzanie wideo. W przypadku gier firma Sony najprawdopodobniej wykorzysta technikę asymetrycznego CrossFire (Dual Graphics).

Warto mieć na uwadze to, że do czasu oficjalnej prezentacji, specyfikacja PlayStation 4 może ulec zmianie.

Źródło: IGN
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
Adziej (2012.04.05, 21:53)
Ocena: 17

0%
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.
hajapackage (2012.04.05, 21:55)
Ocena: 12

0%
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.

A na co Ty liczysz? Jak wprowadzali PS3 to jej karta to też był generalnie przeżytek.
ProTofik (2012.04.05, 21:58)
Ocena: 17

0%
hajapackage @ 2012.04.05 21:55  Post: 561243
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.

A na co Ty liczysz? Jak wprowadzali PS3 to jej karta to też był generalnie przeżytek.

Jak każda konsola...
kylu (2012.04.05, 22:00)
Ocena: 11

0%
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza
sevae (2012.04.05, 22:05)
Ocena: 10

0%
kylu @ 2012.04.05 22:00  Post: 561245
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza

W xboxie jest ATI, i jest to karta pokroju HD2900 (nie DX10 ale ma zunifikowane shadery i podobną wydajność)
revcorey (2012.04.05, 22:15)
Ocena: 0

0%
W konsoli Sony miałby on współpracować z kartą graficzną Radeon HD 7670, wyposażoną w 1 GB pamięci RAM i obsługującą interfejs programowania DirectX 11. GPU ma pracować z częstotliwością 1 GHz.

I co z tego że dx 11 skoro go i tak nie użyją? Zagadką jest to czego tam użyją ostatecznie opengl es 2 ? Zwykły opengl? Jakaś wariacja opengl? Czy coś w podobie jak się robi w ps3.
*Konto usunięte* (2012.04.05, 22:19)
Ocena: 2
bardzo duże prawdopodobienstwo że ta specyfikacja to wstępna platforma dla programistów a produkt finalny bedzie znacznie wydajniejszy
Ationx (2012.04.05, 22:24)
Ocena: 16

0%
sevae @ 2012.04.05 22:05  Post: 561249
kylu @ 2012.04.05 22:00  Post: 561245
(...)


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza

W xboxie jest ATI, i jest to karta pokroju HD2900 (nie DX10 ale ma zunifikowane shadery i podobną wydajność)

Zauważcie oboje, że te karty w czasie, którym były produkowane były najwydajniejszymi przedstawicielami serii. Dlatego aby to miało ręce i nogi powinny być w takich konsolach montowane karty pokroju HD7970/GTX680 aby ich wydajność nie była totalnym hamulcem dla gier.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sytuacja jednak powoli się stabilizuje. IDC opublikowało właśnie kolejny raport dotyczący rynku PC. 33
Poprawa sytuacji dopiero na wiosnę, być może. 160
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 26
Bezpieczeństwo i szybkość na pierwszym miejscu. 45
Firma miała kłamać i zwodzić inwestorów. 69
Chodzi oczywiście o wyczekiwany od dawna model Galaxy X. 10
"Wygaszanie" Panelu Sterowania trwa. 40
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 60
Google zaciska twórcom pętlę. 39
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane