Aktualność
Piotr Gontarczyk, Czwartek, 5 kwietnia 2012, 21:51

Konsola do gier Sony PlaysStation 4, której nazwa kodowa to Orbis, może korzystać ze specjalnych układów, opartych na procesorach AMD A8-3850 i GPU Radeon HD 7670. Tak przynajmniej twierdzą źródła serwisu IGN. Taki dobór podzespołów ma zapewniać połączoną wydajność GPU dedykowanego oraz zintegrowanego w procesorze.

Z oficjalnej specyfikacji procesora AMD A8-3850 wynika, że ten czterodzeniowy układ pracuje z częstotliwością 2,9 GHz i ma zintegrowanego Radeona HD 6550D. W konsoli Sony miałby on współpracować z kartą graficzną Radeon HD 7670, wyposażoną w 1 GB pamięci RAM i obsługującą interfejs programowania DirectX 11. GPU ma pracować z częstotliwością 1 GHz.

Dla przypomnienia, Radeon HD 7670 jest odświeżonym (pod względem nazwy) kotletem, a konkretnie Radeonem HD 6670. Ich specyfikacje są identyczne. GPU jest wykonany w technice 40 nanometrów. Co ciekawe, dotychczasowe plotki mówiły o tym, że ten sam GPU w swojej konsoli Xbox 720 ma wykorzystać firma Microsoft.

W przypadku komputerów osobistych, Radeon HD 6670 to obecnie karta z niskiej półki wydajnościowej. Są oczywiście modele słabsze, ale jeśli chodzi o gry, istnieje sporo silniejszych rozwiązań. Radeon HD 6670, jak wskazują testy, w grach takich jak np. Metro 2033 czy Crysis 2 i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli jest w stanie zapewnić wydajność w okolicach 30 ramek na sekundę. Model ten obsługuje interfejs HDMI 1.4a, co w przypadku konsoli Sony PlayStation 4 może być bardzo istotne, jeśli wziąć pod uwagę to, że może ona zapewniać możliwość wyświetlania obrazu "4k".

Zintegrowany w procesorze A8-3850 GPU, Radeon HD 6650D byłby prawdopodobnie wykorzystywany w prostych (podstawowych) zadaniach - np. renderowaniu interfejsu użytkownika w systemie operacyjnym konsoli. Może też odpowiadać za odtwarzanie wideo. W przypadku gier firma Sony najprawdopodobniej wykorzysta technikę asymetrycznego CrossFire (Dual Graphics).

Warto mieć na uwadze to, że do czasu oficjalnej prezentacji, specyfikacja PlayStation 4 może ulec zmianie.

Źródło: IGN
Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
Adziej (2012.04.05, 21:53)
Ocena: 17

0%
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.
hajapackage (2012.04.05, 21:55)
Ocena: 12

0%
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.

A na co Ty liczysz? Jak wprowadzali PS3 to jej karta to też był generalnie przeżytek.
ProTofik (2012.04.05, 21:58)
Ocena: 17

0%
hajapackage @ 2012.04.05 21:55  Post: 561243
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.

A na co Ty liczysz? Jak wprowadzali PS3 to jej karta to też był generalnie przeżytek.

Jak każda konsola...
kylu (2012.04.05, 22:00)
Ocena: 11

0%
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza
sevae (2012.04.05, 22:05)
Ocena: 10

0%
kylu @ 2012.04.05 22:00  Post: 561245
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza

W xboxie jest ATI, i jest to karta pokroju HD2900 (nie DX10 ale ma zunifikowane shadery i podobną wydajność)
revcorey (2012.04.05, 22:15)
Ocena: 0

0%
W konsoli Sony miałby on współpracować z kartą graficzną Radeon HD 7670, wyposażoną w 1 GB pamięci RAM i obsługującą interfejs programowania DirectX 11. GPU ma pracować z częstotliwością 1 GHz.

I co z tego że dx 11 skoro go i tak nie użyją? Zagadką jest to czego tam użyją ostatecznie opengl es 2 ? Zwykły opengl? Jakaś wariacja opengl? Czy coś w podobie jak się robi w ps3.
*Konto usunięte* (2012.04.05, 22:19)
Ocena: 2
bardzo duże prawdopodobienstwo że ta specyfikacja to wstępna platforma dla programistów a produkt finalny bedzie znacznie wydajniejszy
Ationx (2012.04.05, 22:24)
Ocena: 16

0%
sevae @ 2012.04.05 22:05  Post: 561249
kylu @ 2012.04.05 22:00  Post: 561245
(...)


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza

W xboxie jest ATI, i jest to karta pokroju HD2900 (nie DX10 ale ma zunifikowane shadery i podobną wydajność)

Zauważcie oboje, że te karty w czasie, którym były produkowane były najwydajniejszymi przedstawicielami serii. Dlatego aby to miało ręce i nogi powinny być w takich konsolach montowane karty pokroju HD7970/GTX680 aby ich wydajność nie była totalnym hamulcem dla gier.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Procesory Ryzen zostaną w końcu poprawnie przetestowane. 50
Nvidia wprowadza na rynek kolejny model karty graficznej z rodziny Turing, tym razem wyraźnie tańszy.  27
Czyżby odświeżone nazewnictwo było zapowiedzią większych zmian? 8
O urządzeniu mówi się już od kilku miesięcy. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane