aktualności

Odświeżany Radeon i czterordzeniowy "Llano" w nowej konsoli PlayStation?

5 kwietnia 2012, 21:51 Piotr Gontarczyk

Konsola do gier Sony PlaysStation 4, której nazwa kodowa to Orbis, może korzystać ze specjalnych układów, opartych na procesorach AMD A8-3850 i GPU Radeon HD 7670. Tak przynajmniej twierdzą źródła serwisu IGN. Taki dobór podzespołów ma zapewniać połączoną wydajność GPU dedykowanego oraz zintegrowanego w procesorze.

Z oficjalnej specyfikacji procesora AMD A8-3850 wynika, że ten czterodzeniowy układ pracuje z częstotliwością 2,9 GHz i ma zintegrowanego Radeona HD 6550D. W konsoli Sony miałby on współpracować z kartą graficzną Radeon HD 7670, wyposażoną w 1 GB pamięci RAM i obsługującą interfejs programowania DirectX 11. GPU ma pracować z częstotliwością 1 GHz.

Dla przypomnienia, Radeon HD 7670 jest odświeżonym (pod względem nazwy) kotletem, a konkretnie Radeonem HD 6670. Ich specyfikacje są identyczne. GPU jest wykonany w technice 40 nanometrów. Co ciekawe, dotychczasowe plotki mówiły o tym, że ten sam GPU w swojej konsoli Xbox 720 ma wykorzystać firma Microsoft.

W przypadku komputerów osobistych, Radeon HD 6670 to obecnie karta z niskiej półki wydajnościowej. Są oczywiście modele słabsze, ale jeśli chodzi o gry, istnieje sporo silniejszych rozwiązań. Radeon HD 6670, jak wskazują testy, w grach takich jak np. Metro 2033 czy Crysis 2 i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli jest w stanie zapewnić wydajność w okolicach 30 ramek na sekundę. Model ten obsługuje interfejs HDMI 1.4a, co w przypadku konsoli Sony PlayStation 4 może być bardzo istotne, jeśli wziąć pod uwagę to, że może ona zapewniać możliwość wyświetlania obrazu "4k".

Zintegrowany w procesorze A8-3850 GPU, Radeon HD 6650D byłby prawdopodobnie wykorzystywany w prostych (podstawowych) zadaniach - np. renderowaniu interfejsu użytkownika w systemie operacyjnym konsoli. Może też odpowiadać za odtwarzanie wideo. W przypadku gier firma Sony najprawdopodobniej wykorzysta technikę asymetrycznego CrossFire (Dual Graphics).

Warto mieć na uwadze to, że do czasu oficjalnej prezentacji, specyfikacja PlayStation 4 może ulec zmianie.

Źródło: IGN
AdziejZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adziej2012.04.05, 21:53
17#1
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.
hajapackageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hajapackage2012.04.05, 21:55
12#2
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.

A na co Ty liczysz? Jak wprowadzali PS3 to jej karta to też był generalnie przeżytek.
ProTofikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ProTofik2012.04.05, 21:58
17#3
hajapackage @ 2012.04.05 21:55  Post: 561243
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.

A na co Ty liczysz? Jak wprowadzali PS3 to jej karta to też był generalnie przeżytek.

Jak każda konsola...
kyluZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kylu2012.04.05, 22:00
11#4
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2012.04.05, 22:05
10#5
kylu @ 2012.04.05 22:00  Post: 561245
Adziej @ 2012.04.05 21:53  Post: 561242
Przecież taki sprzęt już teraz ma małą wydajność, a co dopiero w dniu premiery PS4... Jak dla mnie fake.


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza

W xboxie jest ATI, i jest to karta pokroju HD2900 (nie DX10 ale ma zunifikowane shadery i podobną wydajność)
cyrix133Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cyrix1332012.04.05, 22:11
-32#6
uuuu 7670...LOL...to było do przewidzenia że nie będzie topowego gpu....znowu konsole będą hamulcowym rozwoju gier a konsolowa grafika pośmiewiskiem posiadaczy wydajnych pecetów szczególnie tych wyposażonych w gpu nvidii...sony robi błąd życia nie korzystając z intela+nvidii..wróże tej firmie bankructwo
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2012.04.05, 22:15
W konsoli Sony miałby on współpracować z kartą graficzną Radeon HD 7670, wyposażoną w 1 GB pamięci RAM i obsługującą interfejs programowania DirectX 11. GPU ma pracować z częstotliwością 1 GHz.

I co z tego że dx 11 skoro go i tak nie użyją? Zagadką jest to czego tam użyją ostatecznie opengl es 2 ? Zwykły opengl? Jakaś wariacja opengl? Czy coś w podobie jak się robi w ps3.
*Konto usunięte*2012.04.05, 22:19
bardzo duże prawdopodobienstwo że ta specyfikacja to wstępna platforma dla programistów a produkt finalny bedzie znacznie wydajniejszy
voltaire78Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voltaire782012.04.05, 22:22
-17#9
to jakiś żart, w PS4 ma byc czterordzeniowy amd podczas gdy w PS3 jest znacznie potężniejszy od niego 8-rdzeniowy cell? to raczej tzw. zaslona dymna i wrzucanie konkurencji plotek
AtionxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ationx2012.04.05, 22:24
16#10
sevae @ 2012.04.05 22:05  Post: 561249
kylu @ 2012.04.05 22:00  Post: 561245
(...)


jak w xbox 360 jest karta pokroju gtx7800 to ta będzie z 3 razy wydajniejsza

W xboxie jest ATI, i jest to karta pokroju HD2900 (nie DX10 ale ma zunifikowane shadery i podobną wydajność)

Zauważcie oboje, że te karty w czasie, którym były produkowane były najwydajniejszymi przedstawicielami serii. Dlatego aby to miało ręce i nogi powinny być w takich konsolach montowane karty pokroju HD7970/GTX680 aby ich wydajność nie była totalnym hamulcem dla gier.
Zaloguj się, by móc komentować
1