aktualności

Kinect dla komputerów już dostępny. Microsoft mimo wszystko nie lubi PC-towych graczy...

1 lutego 2012, 22:12 Eryk Napierała

Microsoft wydał finalną wersję oprogramowania do tworzenia aplikacji dla systemu Windows wykorzystujących "ruchowy" kontroler Kinect oraz oficjalnie rozpoczął sprzedaż urządzenia w kilkunastu krajach. Jak można się było tego spodziewać, PC-towcy będą musieli zapłacić więcej niż użytkownicy konsol. O wiele więcej.

Sugerowana cena Kinecta dla Windows została ustalona na 249 dolarów. Jednocześnie model Xboksowy cały czas będzie sprzedawany za prawie dwukrotne niższą kwotę (wraz z kompletem gier można go nabyć za około 130 USD). W Polsce wersja konsolowa urządzenia kosztuje około 500 złotych, a jeśli weźmie się pod uwagę podatek i wszystkie marże, cenę Kinecta dla Windowsa nietrudno obliczyć na około 1000 złotych, więc także dwa razy więcej. Ktoś jest chętny?

Chociaż cena urządzenia może wydać się nieadekwatna do możliwości, zupełnie nie dziwi, że Microsoft sprzedaje komputerowego Kinecta drożej. W przypadku Xboksa firma zarabia także na grach, czego nie może robić na PC-tach... Ktoś powie, że gigant zgarnia przecież ogromne pieniądze na Windowsie! No tak, w teorii to prawda, ale chyba jednak w cenie systemu nie zawarto opłaty za możliwość podłączenia Kinecta.

Warto wiedzieć, że wraz z SDK w wersji 1.0 dla systemów Windows 7, Windows Embedded Standard 7 i Windows 8 Developer Preview, pojawiła się możliwość obsłużenia przez jeden komputer aż czterech kontrolerów. Jeżeli ktoś ma zbędne 4 tysiące złotych, będzie mógł to przetestować. Oczywiście wersja dla Xboksa nie będzie działać z oficjalnym SDK.

Póki co jednak Kinecta dla Windows nie będzie można kupić w Polsce. Lista dostępnych krajów ogranicza się do Australii, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Japonii, Kanady, Meksyku, Niemiec, Nowej Zelandii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoch. Kiedy zostanie rozszerzona o inne państwa, jak na razie nie wiadomo.

Źródło: Microsoft
KrendzelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krendzel2012.02.01, 22:20
15#1
zwąchali hajs na PC'tach to czemu by nie podnieść cen, wytłumaczenie zawsze się znajdzie. Ostudzili zapał do kupna kinecta na PC i tyle.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2012.02.01, 22:24
-1#2
Do konsoli to ja to rozumiem bo praktycznie 99% graczy ma konsole podłączona do TV o dużych przekątnych i maja ''miejsce' żeby się w to bawić. A jaki % PC'towcow tak się będzie bawić...
gonowaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gonowa2012.02.01, 22:28
17#3
Jak dla mnie mogą wsadzić sobie tego kinecta w tyłek...
AdziejZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adziej2012.02.01, 22:31
'Oczywiście wersja dla Xboksa nie będzie działać z oficjalnym SDK.'

Klienci sprawią, że będzie działać. :) Wszystko, byleby troszkę na tym 'biznesie' zaoszczędzić.
Dominiko_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dominiko_2012.02.01, 22:32
Ale przecież można 'nieoficjalnie' podłączyć kinecta z xboxa na pc ;) Tylko ta prokuratura...
WujaKarolusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WujaKarolus2012.02.01, 22:33
Czyli lepiej kupić Xboxa + Kinecta niz samo urzadzenie.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.02.01, 23:22
Ciekawe czym Kinect dla PC się różni od tego dla XBoxa, że jest dwa razy droższy?
Może ma lepszą optykę, przecież użytkownik PC-ta siedzi mniej niż metr od ekranu, więc musi być możliwość regulacji ostrości kamerki.
Eryk PiastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiEryk Piast2012.02.01, 23:28
@up, podobno zmienili coś w hardware, ale zakładam, że tyle, by po prostu wersja dla Xboksa nie działała z SDK... Poczekajmy jeszcze trochę, ktoś go pewnie niedługo rozbierze.
OlsonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Olson2012.02.02, 07:30
Cena absurdalna :(
Gdzie konkurencja ? Asus WAVI Xtion ? Razer sixense ? Czy te projekty zostały zablokowane przez M$ ?
TomaszPawełZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TomaszPaweł2012.02.02, 09:45
A w d... ich mam!
Zaloguj się, by móc komentować
1