aktualności

Nowa generacja GPU - PowerVR Series 6 z obsługą nawet DirectX 11.1

12 stycznia 2012, 15:03 Piotr Gontarczyk

Firma Imagination Technologies oficjalnie ogłosiła dostępność nowej generacji procesorów grafiki, o nazwie kodowej Rogue. Mowa o procesorach PowerVR serii 6, przeznaczonych do zastosowania w urządzeniach przenośnych - od konsol do gier, poprzez komputery przenośne i tablety, aż po smartfony.

Nowe GPU zapewniają sprzętową obsługę wielu interfejsów programowania, takich jak np. OpenCL 1.1, OpenGL 3 i 4, OpenGL ES 3.0 i DirectX 10. W najmocniejszych konstrukcjach znajdziemy także obsługę DirectX 11 oraz 11.1.

Pierwsze układy, które mają pojawić się w gotowych produktach to G6200 oraz G6400, składające się z odpowiednio dwóch i czterech klastrów. Według producenta, seria 6 zapewnia nawet 20-krotny wzrost wydajności, względem obecnie dostępnych modeli. Wspomniane dwa modele mają zajmować niższy segment wydajnościowy w nowej ofercie, aczkolwiek dane na temat ich dokładnej wydajności nie są jeszcze znane.

Dziś z procesorów grafiki PowerVR korzysta wielu producentów - np. Intel, Apple czy Google. Imagination Technologies poinformowało o tym, że GPU serii 6 licencjonował już Texas Instruments, ST Ericsson, Renesas oraz MediaTek.

Źródło: Imagination Technologies
PoisonedSnakeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PoisonedSnake2012.01.12, 15:12
13#1
No i tak trzymać. Cieszy mnie fakt, że rynek mobilny aż tak szybko się rozwija :)
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2012.01.12, 15:43
-11#2
Wydajność będzie żałosna i tu nie ma nawet co gdybać.
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2012.01.12, 15:44
-16#3
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2012.01.12, 16:08
Bogie @ 2012.01.12 15:44  Post: 534160
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.

A dodać też warto że kiedyś były ploty o tym że w PlayStation 4 Sony chce zamieścić ich GPU. W PS Vita siedzą.
*Konto usunięte*2012.01.12, 16:21
PowerVR SGX540 w moim SGS I trzyma sie do dzisiaj bardzo, bardzo dobrze. Jeszcze nie spotkalem gry, ktora by na nim przycinala.

Mysle, ze bedzie sie jeszcze dobrze trzymac az do nastepnej generacji ukladow, czyli tej, ktora wyjdzie po Mali 400 MP, Geforce ULV (z Tegry 2) i Adreno 220. I pomimo, ze od kazdego z tych czipow moj SGX540 jest generalnie troche slabszy (zalezy od testu), to wszystkie gry dzialaja na nim zadowalajaco.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2012.01.12, 16:22
Bogie @ 2012.01.12 15:44  Post: 534160
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.

Do X86 sprzedają niemal tylko na rynku mobilnym i tylko dzięki temu iż Intel nie potrafi zrobić porządnej grafy. Zresztą 'ludzie wcinajcie gówno miliony much nie mogą się mylić'. Ilość sprzedanych sztuk nie jest wyznacznikiem jakości.
*Konto usunięte*2012.01.12, 16:28
@MCMenel: Ilosc sprzedanych sztuk czesto nie jest wyznacznikiem jakosci ale GPU od PowerVR akurat bardzo dobrze sie sprawuja w zastosowaniach mobilnych, takich jak smartphony.

A w laptopie to i nawet moj dedykowany Radeon 5650M moglby byc ze 30% szybszy jesli chodzi o dzisiejsze gry. Ale nie narzekam - jak narazie gram we wszystko na maks.

Po prostu jesli chodzi o integry to narazie jeszcze kazdej brakuje mocy skoro nawet moj dedyk juz zaczyna sie starzec.
RadioshackZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Radioshack2012.01.12, 16:41
PowerVR kupa śmiecia w PC, doskonale pokazał to chipset Intel US15W.....
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.01.12, 16:52
Daer @ 2012.01.12 16:21  Post: 534179
PowerVR SGX540 w moim SGS I trzyma sie do dzisiaj bardzo, bardzo dobrze. Jeszcze nie spotkalem gry, ktora by na nim przycinala.

Mysle, ze bedzie sie jeszcze dobrze trzymac az do nastepnej generacji ukladow, czyli tej, ktora wyjdzie po Mali 400 MP, Geforce ULV (z Tegry 2) i Adreno 220. I pomimo, ze od kazdego z tych czipow moj SGX540 jest generalnie troche slabszy (zalezy od testu), to wszystkie gry dzialaja na nim zadowalajaco.


Samsung obniżył taktowanie SGX540, jednak w domyślnym taktowaniu jest szybszy od tegry 2. Co pokazują Omap-y. Wolniejszy od Adreno 220 i Mali, jednak szybszy od tegry 2.

Możesz podkręcić sobie GPU o 20%, tylko jak sam wspomniałeś po co :)
*Konto usunięte*2012.01.12, 17:02
Porownanie najstarszwego modelu telefonu z Tegra 2 (LG Optimus 2X P990) a SGS I

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?ben...00%20Galaxy%20S
SGX540 w SGS I ma tylko 200 MHz i dlatego raczej wypada ciut gorzej w benchmarkach od Tergry (np. w GLBenchmark). SGX540 w SoC firmy Texas Instruments jest wyzej taktowany i dzieki temu juz wygrywa z Tegra. np. TI OMAP4430 (304 MHz), TI OMAP4460 384 MHz. Czipset czipsetowi nie rowny :)

EDIT:

@up: Ubiegles mnie :)
Zaloguj się, by móc komentować
1