aktualności

BitTorrent rośnie w siłę

15 4 stycznia 2011, 19:57 Piotr Gontarczyk
Wytwórnie muzyczne i filmowe z pewnością nie są zachwycone na wieść o najnowszych statystykach popularności protokołu BitTorrent. Z najnowszych analiz wynika, że miesięcznie z "torrentów" korzysta już ponad 100 000 000 ludzi na całym świecie. Dane te dotyczą użytkowników BitTorrent Mainline oraz uTorrent.

Każdego dnia ponad 20 000 000 internautów pobiera średnio ponad 400 000 plików torrent. Wciąż jednak trudno ustalić, jaką część tych pobrań stanowią pliki udostępniane za darmo i w pełni legalnie, a jaką pirackie kopie filmów, muzyki, gier, programów, książek, i innych.

Klienckie programy BitTorrent najczęściej wykorzystywane są do pobierania dużych, popularnych plików. Za pośrednictwem "torrentów" coraz częściej udostępniane są legalne kopie programów i gier, zwykle w wersjach demonstracyjnych.

Dla producentów jest to znacznie tańsza forma dystrybucji, gdyż odbiorcy udostępniają pliki sami sobie i to ich komputery oraz łącza są do tego celu wykorzystywane.

Źródło: BitTorrent
rex5555Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rex55552011.01.04, 20:40
No. Coś za coś.
Ci co się nachapali to cierpią.
Ci co chcą się wypromować to zyskują.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2011.01.04, 20:57
Wciąż nie wielu dystrybutorów widzi potencjał torrentów, a szkoda. Zamiast konkurować z piratami zrobić coś lepsze, taniego i dobrego, wydają miliony na zmiany prawne, kary i dodatkowe podatki.... więcej na policję adwokatów lobbystów.

Można sobie wyobrazić, że 50mln ludzi obejrzałoby filmy, gry, przecież to już mamy już duży kraj, z taką oglądalnością można przecież zarabiać na reklamach.
ff12011.01.04, 21:02
bittorent to dobre rozwiązanie-jesli ktoś chce dystrybuować swoje produkty to bittorent jest dobrym rozwiązaniem.Coraz więcej instytucji się do tego przekonuje,np: http://ionia1.esrin.esa.int/
crysis993Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crysis9932011.01.04, 21:02
Była by mniejsza popularność pirackich gier i filmów gdyby zaczęli sprzedawać wszystko po 'normalnej' cenie, a nie w dniu premiery po 200zł po kilku miechach stoi trochę mniej, ok. 120zł a dopiero po kilku latach jest do kupienia za normalną cenę, dla przeciętnego polaka czyli ok 50zł. Tak było z CoD4, Crysis i wiele innymi hitami z 2007 roku i po. Najlepszy przykład to CoD6 dobry rok po premierze i co ? ponad 100zł - http://www.skapiec.pl/site/cat/1025/comp/395096
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2011.01.04, 21:16
28#5
100 milionów degeneratów ograbiających dystrybutorów z ich ciężko wylobbowanego prawa do wyłączności na skubanie swoich klientów i tworzenie lokalnych monopolów.

W idealnym świecie RIAA wymusiło by na władzach Stanów Zjednoczonych zaaneksowanie reszty terytorium Kuby na rozszerzoną wersję więzienia Guantamo, co by pomieścić tych wszystkich pirackich terrorystów żeby niewolniczo tłoczyli niskie jakościowo i przesadnie drogie nośniki optyczne do końca swojego bezwartościowego życia.

Zwracam się do Was, wy 100 milionowa parszywa bando - gdy będziecie przejeżdżać koło salonu Porsche i zobaczycie te wszystkie samochody na parkingu, pomyślcie - to wasza wina, że jeszcze tam stoją!
Pomyślcie o tych wszystkich głodujących rodzinach handlarzy dobrami luksusowymi, oraz o tych wszystkich wielosamochodowych garażach przy willach, które straszą pustkami, to wasza wina. Niech was zeżre sumienie, o ile je macie.

rex5555Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rex55552011.01.04, 21:22
SunTzu @ 2011.01.04 20:57  Post: 444525
Wciąż nie wielu dystrybutorów widzi potencjał torrentów, a szkoda. Zamiast konkurować z piratami zrobić coś lepsze, taniego i dobrego, wydają miliony na zmiany prawne, kary i dodatkowe podatki.... więcej na policję adwokatów lobbystów.

Można sobie wyobrazić, że 50mln ludzi obejrzałoby filmy, gry, przecież to już mamy już duży kraj, z taką oglądalnością można przecież zarabiać na reklamach.


'(1)zmiany prawne, (2)kary i (3)dodatkowe podatki' nazwałbym po imieniu, czyli
(1)łapówkarstwo, (2)dotrzymanie umowy przez państwo i (3)brak funduszy na dotrzymanie umowy

Chyba taka mentalność, niektórzy tylko widzą profity w tabelkach eksela, tzn, podniesiemy cenę o X, zyskamy XXY. Tak nie jest.
Dla przykładu, mały sklepik, bardzo niskie ceny, ruch jak w Rzymie.
Zamiast nadrabiać ceną, można jak piszesz nadrobić obrotem!!!! Tak obrotem. Dzieki temu dodatkowo zyskamy popularność, lub/i nawet sławę!.

Kolejny przykład. Zespół Motorhead (?) wydał album, sprzedaż tylko w necie, do ściągnięcia, cena minimum 1c, kto da więcej to Bóg zapłać. I co, zarobili krocie!
poliZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
poli2011.01.04, 21:23
gamershell ma własny traker i w porównaniu z FTP działa znacznie lepiej ..
kamassssZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kamassss2011.01.04, 21:38
-5#8
crysis993 @ 2011.01.04 21:02  Post: 444529
Była by mniejsza popularność pirackich gier i filmów gdyby zaczęli sprzedawać wszystko po 'normalnej' cenie, a nie w dniu premiery po 200zł po kilku miechach stoi trochę mniej, ok. 120zł a dopiero po kilku latach jest do kupienia za normalną cenę, dla przeciętnego polaka czyli ok 50zł. Tak było z CoD4, Crysis i wiele innymi hitami z 2007 roku i po. Najlepszy przykład to CoD6 dobry rok po premierze i co ? ponad 100zł - http://www.skapiec.pl/site/cat/1025/comp/395096Ale
Polska to nie caly swiat. To, ze w Polsce ludzi nie stac nie znaczy, ze innych tez
silveradoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
silverado2011.01.04, 22:07
-1#9
Własność intelektualna jest własnością tak jak każda inna. Powiesz - ja nie kradnę tylko kopiuję. Myślicie, że gdyby ktoś zaczął masowo magicznie kopiować wszystkie nowe samochody na świecie to producenci wydawaliby kasę na tworzenie nowych samochodów?

Można to porównać do programów i/lub muzyki (choć muzycy czy artyści mają jedną ważną cechę odmienną do choćby firm programistycznych. Ale o tym później). Myślicie, że czas programistów, prąd, odprowadzane podatki, wynajęcie biura, woda czy choćby papier nic nie kosztują? A muszą być zużyte do wytworzenia tego dobra. Wy kopiując je narażacie twórcę na straty bo gdybyście nie kopiowali to albo:
a) kupilibyście program
b) nie kupilibyście programu i użyli darmowego odpowiednika (jeśli jest)
c) nie kupilibyście programu i Wasze dzieło było gorsze od konkurencji która kupiła program
d) ze względu na cenę programu sami byście zatrudnili programistów którzy napisaliby program o takiej samej lub podobnej funkcjonalności i sami byście go sprzedawali

To, że kiedyś można było posiadać tylko rzecz powoli odchodzi do przeszłości. Obecnie informacja jest warta coraz więcej. Jeśli nie chcecie jej kupić nie znaczy, że możecie ją sobie skopiować.

Co do artystów i w większości muzyki. Tutaj sprawa ma się troszkę inaczej. Dla 90% ludzi liczy się to, kto nagrał płytę - czyli zespół. Mało osób kupowałoby piosenki znanych zespołów wykonywane przez innych (chyba, że np dany zespół jest również popularny). Pomijam już fakt chodzenia na koncerty. Jak ktoś chce zobaczyć Madonnę na żywo to nie pójdzie na koncert kogoś kto przebierze się za Madonnę.

Natomiast wiedza czy programy nie mają takiej własności. Dla użytkownika wszystko jedno jest, czy dany program jest napisany przez społeczność opensource, Microsoft, Google czy przez obcą cywilizację. Program ma działać i koniec (choć i tu wróżę zmianę w nieznanym mi kierunku ze względu na rozwój chmur).
BamboszeKZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BamboszeK2011.01.04, 22:15
I tak najlepszym zabezpieczeniem antypirackim jest gra ~20GB , niektórym aż się odechciewa pobierać , ba nawet kopiować bo nie mają tak dużego pendrive albo płyty :D
Zaloguj się, by móc komentować
1