aktualności

Całkowicie odmieniony Radeon HD 6850 z Chin

26 października 2010, 14:08 Piotr Gontarczyk
Dla nas niestety raczej niedostępny. Wraz z uruchomieniem sprzedaży kart graficznych Radeon HD serii 6000, na rynek trafiło sporo produktów, choć te, z bardzo nielicznymi wyjątkami, różnią się naklejkami na systemach chłodzenia. Niemal zupełnie nieznana w Polsce, chińska firma Colorfire przygotowała własną konstrukcję karty graficznej Radeon HD 6850, która na tle konkurencji wygląda naprawdę smakowicie.

Colorfire Radeon HD 6850 korzysta z niereferencyjnej konstrukcji, w której zastosowano dwa 6-pinowe gniazda dodatkowego zasilania (w referencyjnej jest tylko jedno), a także dwa złącza CrossFire, dzięki czemu można korzystać z czterech kart graficznych jednocześnie (w grach).

Model ten ma 960 procesorów strumieniowych, 1 GB pamięci RAM typu GDDR5, sekcję zasilania 6+1 oraz cztery wyjścia obrazu, w postaci dwóch gniazd DVI, jednego HDMI i jednego DisplayPort. W przypadku tej karty zastosowano pokaźnych rozmiarów system chłodzenia Zalman VF3000, z dwoma wentylatorami. Pomimo niereferencyjnej konstrukcji oraz zmienionego schładzacza, częstotliwości GPU oraz pamięci RAM pozostawiono na poziomach referencyjnych - odpowiednio 775 i 4000 MHz. Ich podniesienie to już "obowiązek" nabywcy.

Cena nowego produktu nie jest znana. Prawdopodobieństwo tego, że będzie on dostępny poza obszarem Chin jest niestety bardzo niewielkie.

Źródło: PCPOP
constantine86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
constantine862010.10.26, 14:40
56#1
Ostatnio miałem okazję przeczytać kilka gazet komputerowych z konca poprzedniej dekady. Podczas lektury można dojść do naprawdę ciekawych wniosków. otóż czy wiecie, że za czasów geforca 256 średnia gługość generacji kart wynosiła pół roku, a średni przyrost wydajności 40 - 50%? Sam geforce 256 przyspieszał grę o średnio 100%, a kosztował niewiele ponad 1000 złotych w dniu premiery. To była naprawdę śmieszna suma, biorąc pod uwagę, że za średni zestaw płaciło się średnio 4000 - 5000 złotych. Patrząc na dzisiejsze 'rewolucje' widać jak daleko posuną się marketing, a jak coraz drobniejsze kroki robi technologia.

Co ciekawsze physx, który mógłby być kolejnym krokiem wprzód, tak jak było to w przypadku sprzętowego T&L (texture & lightning geometry, stąd nazwa GeForce od GeometryForce) nijak nie może znaleźć szerszego uznania. I nie chcę wskazywać palcem, która czerwona firma jest tu kulą u nogi rozwoju. Ale pamiętając byli już tacy co wierzyli, że zamiast na GPU można liczyć na procesorze. Jak skończył 3dfx, potentat rynku graficznego lat 90tych wszyscy wiemy.
rcichoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rcicho2010.10.26, 14:41
Wyglada bardzo ładnie i solidnie. Szkoda że cena jest nieznana.
loltoffikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
loltoffik2010.10.26, 14:41
Colorfire HD 6850 AMP! Edition... :E
iNteNse:DZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iNteNse:D2010.10.26, 14:47
-2#4
Chętnie zobaczyłbym tą wersję z czarnym PCB :)
prznar1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prznar12010.10.26, 14:48
colorfire, colorfull :E colorowo tam mają w chinach :E
ZiemoOneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZiemoOne2010.10.26, 14:56
-10#6
Proste. Płytka od radka 5850 lub 5870 z tąd wszystkie 'różnice', chipy 6xxx są elektrycznie zgodne. Pisano o tym w reckach, że beda takie karty się pojawiać.

Dla mnie nic nadzwyczajnego. :E Ot produkt posklejany z resztek magazynowych. Napewno, żadna super hiper wersja to nie jest nie dajcie się nabrac :)
prznar1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prznar12010.10.26, 14:58
-4#7
najlepsze jest to że ma 2złącza cf. ciekawe czy dałoby radę uruchomić cfx :E
JaN0LuNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
JaN0LuN2010.10.26, 15:00
I ta wzmocniona sekcja zasilania :)
STARTX_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
STARTX_PL2010.10.26, 15:04
24#9
constantine86 @ 2010.10.26 14:40  Post: 424511
Ostatnio miałem okazję przeczytać kilka gazet komputerowych z konca poprzedniej dekady. Podczas lektury można dojść do naprawdę ciekawych wniosków. otóż czy wiecie, że za czasów geforca 256 średnia gługość generacji kart wynosiła pół roku, a średni przyrost wydajności 40 - 50%? Sam geforce 256 przyspieszał grę o średnio 100%, a kosztował niewiele ponad 1000 złotych w dniu premiery. To była naprawdę śmieszna suma, biorąc pod uwagę, że za średni zestaw płaciło się średnio 4000 - 5000 złotych. Patrząc na dzisiejsze 'rewolucje' widać jak daleko posuną się marketing, a jak coraz drobniejsze kroki robi technologia.

Co ciekawsze physx, który mógłby być kolejnym krokiem wprzód, tak jak było to w przypadku sprzętowego T&L (texture & lightning geometry, stąd nazwa GeForce od GeometryForce) nijak nie może znaleźć szerszego uznania. I nie chcę wskazywać palcem, która czerwona firma jest tu kulą u nogi rozwoju. Ale pamiętając byli już tacy co wierzyli, że zamiast na GPU można liczyć na procesorze. Jak skończył 3dfx, potentat rynku graficznego lat 90tych wszyscy wiemy.


Bo wtedy znaczna część produkcji gier była przeznaczona wyłącznie na konsole, albo wyłącznie na pc i dzięki temu komputery mogły się rozwijać własnym tempem. Teraz rozwój jest spowolniony przez porty pc-konsola-pc bo nie może zbyt się różnić na różnych platformach.

A ludziom też nie możemy powiedzieć, wyprodukujemy nową karte graficzną za 5lat, bierzcie to co jest.

Inna strona medalu, że w latach 90 był największy rozkwit technologii 3D, stąd takie skoki wydajności po 100%, teraz dopracowywuje się detale. Karty graficzne podobnie jak samochody mają tzw. wiek dziecięcy. Najpierw wprowadzamy na rynek, potem optymalizujemy, podkręcamy wydajność przy mniejszym zużyciu energii, zmniejszamy koszty produkcji, zmieniamy nazewnictwo... hd5850 -> hd6850 albo gtx460 -> gtx560.
Krzychu2009proZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krzychu2009pro2010.10.26, 15:15
-5#10
@constantine86

Popieram sprawe PHYSX i CUDA.
Nvidia próbuje wnosić technologie użyteczne. Nie myśli o samych grach. Gracze to duży procent konsumentów, jednak jak widać CUDA powoli zaczyna się rozwijać i obejmuje coraz szersze spektrum.
Ati, tak ATI/AMD i realizm z nim powiązany. Stał cały czas w miejscu, cały czas opierał się na silniku Havok intela. Co gorsza opiera się nadal, to hamuje akceleracje sprzętową GPGPU. Również hamuje Obliczenia GPGPU, co prawda ma STREAM ale nie kusi producentów żeby z tego korzystali. Nvidia Promocją technologii właśnie przekonuje producentów programów, czym są karty graficzne, do czego można wykorzystać. Nic nierobienie jest nijakie. Każdy promuje swój produkt. Często od uświadomienia Odbiorcy zaczyna się postęp.

Zawsze mówiłem ze PhysX jest blokowany. Jak widać AMD nie może sobie poradzić z odpowiednikiem PhysX

To ze próbuje stworzyć silnik na Open CL który jak dla mnie pokazuje pseudo fizykę to jego sprawa.
Kiedy PhysX sie rozwijał to Ati teraz AMD nawet nie chciało go. A jeszcze był dostępny dla nich. Teraz po prostu próbuje wyjść z tego obronną ręką. To nie ma znaczenia, co by lepiej na czym działało. Po prostu była by rywalizacja na każdym polu. Lepiej dla nas.
Zaloguj się, by móc komentować
1