aktualności

Druga generacja przenośnych odtwarzaczy Blu-ray firmy Panasonic

20 stycznia 2010, 18:53 Piotr Gontarczyk
Firma Panasonic zapowiedziała wprowadzenie na rynek przenośnych odtwarzaczy Blu-ray drugiej generacji - DMP-B500 oraz DMP-B100.

Zarówno DMP-B500, jak i DMP-B100 oferują wiele spośród znanych rozwiązań, które można znaleźć w dotychczasowych stacjonarnych odtwarzaczach Blu-ray firmy Panasonic, w tym PHL Reference Chroma Processor Plus, która według producenta ma poprawiać jakość obrazu. PHL Reference Chroma Processor Plus to metoda obróbki obrazu, która precyzyjnie przetwarza każdy piksel sygnału wideo Blu-ray w kierunku pionowym. Producent twierdzi, że odtwarza ona dane koloru dwukrotnie dokładniej, niż konwencjonalne systemy.

Model B500 jest wyposażony w ekran o rozdzielczości WSVGA i przekątnej 10,1 cala, rozszerzoną usługę VIERA CAST z bezprzewodowym połączeniem WiFi, gniazdo na kartę pamięci SD, z której można odtwarzać cyfrowe zdjęcia JPEG i wideo wysokiej rozdzielczości (AVCHD), port USB, dźwięk Dolby Digital i DTS HD oraz VIERA Link, technologię, która wykorzystuje HDMI do sterowania wszystkimi produktami zgodnymi z VIERA Link za pomocą jednego pilota.

Model B100 oferuje ekran o rozdzielczości WSVGA i przekątnej 8,9 cala, gniazdo na kartę pamięci SD, z której można odtwarzać cyfrowe zdjęcia JPEG, ekran o regulowanym położeniu oraz dźwięk Dolby Digital i DTS HD. Oba przenośne odtwarzacze Blu-ray wejdą do sprzedaży wiosną.

B100

 

B500

Źródło: Panasonic
KubaswielgusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kubaswielgus2010.01.20, 20:45
Oby jak najszybciej Blu-ray zniknęły z rynku zastąpione kartami pamięci.
necromuzixZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
necromuzix2010.01.20, 20:57
Słusznie popieram przedmówcę
Boro666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Boro6662010.01.20, 21:02
necromuzix @ 2010.01.20 20:57  Post: 340474
Słusznie popieram przedmówcę

A co za problem? Kupujesz sobie dla kazdego filmu karte SD 64GB i jedziesz...
necromuzixZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
necromuzix2010.01.20, 22:21
Boro666 @ 2010.01.20 21:02  Post: 340480
necromuzix @ 2010.01.20 20:57  Post: 340474
Słusznie popieram przedmówcę

A co za problem? Kupujesz sobie dla kazdego filmu karte SD 64GB i jedziesz...


Zrozum że nośnik BluRay - jest prawie oficjalnym nośnikiem... oficjalnym Video HD. A chodzi o to aby pozbyć się z rynku szajsu jakim są napędy optyczne i nośniki o krótkiej żywotności
DerwanowZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Derwanow2010.01.20, 22:43
Krótką żywotność to miały dyskietki. Na obecną chwilę płyty przy zachowaniu ostrożności służą na wiele lat. Ważne dane przechowuję się na stacjonarnych dyskach.
A miłościwie nam panujący Blu-ray niech się rozwija i tanieje...
Boro666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Boro6662010.01.20, 23:00
necromuzix @ 2010.01.20 22:21  Post: 340525
Boro666 @ 2010.01.20 21:02  Post: 340480
(...)

A co za problem? Kupujesz sobie dla kazdego filmu karte SD 64GB i jedziesz...


Zrozum że nośnik BluRay - jest prawie oficjalnym nośnikiem... oficjalnym Video HD. A chodzi o to aby pozbyć się z rynku szajsu jakim są napędy optyczne i nośniki o krótkiej żywotności

Masz chociaz jedna tloczona plyte w domu, bo mowisz jakbys mial stycznosc tylko z wypalanymi Hawkami ;) Taki tlok wytrzyma ze 100 lat, zakladajac ze jej nie porysujesz. A nawet wtedy warstwe ochronna mozna uzupelnic specjalnymi preparatami. Ja mam u siebie 15-letnie wypalane przeze mnie plyty CD z jakims starym softem i padly mi moze ze 2, na pewno za sprawa ich kiepskiej jakosci. Ale poza tym nie zauwazylem zadnych problemow. Moze i niektore wygladaja troche starawo, ale nie przeszkadza im to w dzialaniu. 100 razy szybciej ci wlasnie padnie jakas karta pamieci.
necromuzixZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
necromuzix2010.01.21, 00:58
Boro666 @ 2010.01.20 23:00  Post: 340546
necromuzix @ 2010.01.20 22:21  Post: 340525
(...)


Zrozum że nośnik BluRay - jest prawie oficjalnym nośnikiem... oficjalnym Video HD. A chodzi o to aby pozbyć się z rynku szajsu jakim są napędy optyczne i nośniki o krótkiej żywotności

Masz chociaz jedna tloczona plyte w domu, bo mowisz jakbys mial stycznosc tylko z wypalanymi Hawkami ;) Taki tlok wytrzyma ze 100 lat, zakladajac ze jej nie porysujesz. A nawet wtedy warstwe ochronna mozna uzupelnic specjalnymi preparatami. Ja mam u siebie 15-letnie wypalane przeze mnie plyty CD z jakims starym softem i padly mi moze ze 2, na pewno za sprawa ich kiepskiej jakosci. Ale poza tym nie zauwazylem zadnych problemow. Moze i niektore wygladaja troche starawo, ale nie przeszkadza im to w dzialaniu. 100 razy szybciej ci wlasnie padnie jakas karta pamieci.


Gdzieś tez mam starą 1 BASF i co z tego ;) jak zmuszony jestem przez idiotyczny standard (CD/DVD + wschodzący BluRay) stosować napędów optycznych któtre sypią się po 2-4 latach a czym nowsze to gorsze jedyny 10 letni TEAC chodzi ale jest nieużywany bo to CD-RW

Jak odrzucimy standard BluRay (a właść. to przemysł rozrywkowy musi) możemy spodziewać się masowego użycia kart pamięci a to się wiąże z korzyściami dla wszystkich userów ;)
otrzymamy Nośnik z: 1. niską ceną 2. dużą pojemnością 3. długą trwałością 4. szybkością odczytu 5.znaczącą miniaturyzacją 6. aktualizacją tych już zakupionych 7. brak podziału na tłoczone itd;

a brak napędu : 1 pozbyciem się awaryjnych napędów optycznych = koszty 2. kompatybilność

Cóż zdarza się że przesłanki ekonomiczne i praktyczne są nierozumiane. Zdarza się :) Czy ty czasem nie pracujesz w tłoczni płyt :E
Boro666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Boro6662010.01.21, 01:10
necromuzix @ 2010.01.21 00:58  Post: 340609
Czy ty czasem nie pracujesz w tłoczni płyt :E

Nie, ale mialem z tym stycznosc zawodowo. Mam tez cale tony tloczonych plytek i zadna ani mysli o padaniu. Napedy tez mi sie jakos namietnie nie sypia, poza tymi bardzo mocno uzywanymi. Ale koszt tymiany typu 50zl raczej nie jest przeszkoda ;) Sypia sie tak naprawde glownie najtansze egzemplarze z kiepsko wykonana optyka z jakiegos plexi.

W kazdym razie pamieci flash sa malo trwale i drogie, jesli mowimy o takich z przyzwoitym transferem i pojemnoscia zdolna pomiescic filmy HD. Dodatkowo sa wraznile na pola magnetyczne itd. A plytke stawiasz na regale i o niej zapominasz na 20 lat :)

Tez bym wolal cos rodem ze Star Treka, ale do roznych krysztalow holograficznych na rynku konsumenckim troche jeszcze brakuje. Flash bedzie sie rozwijac, ale watpie by kiedykolwiek stalo sie standardem w nosnikach tresci typu muzyka czy film.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2010.01.21, 03:08
Płyty nagrywane mają retencję ok. 10 lat. Po prostu chemia się w nich degraduje. Jakieś super-hiper-mega drogie trzymają 15-20, ale na moje to nadal mało. Jak kupię film, to bym chciał mieć go na zawsze. Dosłownie.
Ale ja nie o tym ;) Bo tłoczone płyty trzymają dziesiątki lat bez problemu ;)
Moim zdaniem jednak BluRay lepiej się nadaje do rzadko używanych danych - film ogląda się parę razy w roku. Tłoczona płytka optyczna ma fizycznie zapisane dane i są one generalnie niezniszczalne - jeśli się oczywiście ich zbytnio nie porysuje.
Karty pamięci i dyski twarde są bardziej awaryjne. Dyski mają ruchome części, które lubią nawalać szczególnie teraz, w dobie cięcia kosztów na wszystkim, z jakością podzespołów na czele. A kartę pamięci może uszkodzić silniejszy impuls EM - a śmieci w widmie pełno w dzisiejszych czasach...

Tak więc podsumowując - do filmów to ja wolę płytki ;) Archiwizację też najchętniej bym na płytkach przeprowadzał, ale tych tłoczonych... ;)
kuba_10Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kuba_102010.01.21, 10:43
Ładne są. Wyglądają jak telewizory tejże firmy.
Zaloguj się, by móc komentować
1