aktualności

NVIDIA PhysX licencjonowany przez 2K Games

9 grudnia 2008, 13:39 Piotr Gontarczyk

"Wszyscy mają PhysX, mam i ja!". Dopiero co NVIDIA ogłosiła zyskanie bardzo ważnego partnera, z rynku gier, czyli firmy Electronic Arts, a już okazuje się, że kolejny ważny producent i wydawca gier, firma 2K Games też licencjonuje technologię NVIDIA PhysX.

NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że 2K Games, firma, pod której nazwą publikuje gry firma Take-Two Interactive Software, Inc., wybrała technologię NVIDIA PhysX dla studiów produkcyjnych 2K Games na świecie. Technologia NVIDIA PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania realizowanych w czasie rzeczywistym efektów fizycznych w różnych formach interaktywnej rozrywki, będąca kolejnym przykładem wykraczania procesorów graficznych NVIDIA poza zadania renderowania grafiki.

Jakość silnika PhysX wywarła na nas duże wrażenie, wykupiliśmy więc odpowiednią licencję, dzięki czemu nasze studia będą mogły używać go na wczesnych etapach produkcji gier", powiedział Jacob Hawley, dyrektor techniczny w firmie 2K Games. „Opracowywanie gier cechujących się interaktywną fabułą i wciągającą rozgrywką jest naszym priorytetem, a współpraca z takimi liderami technologii jak NVIDIA pozwala nam skoncentrować się na tworzeniu świetnych gier".

Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz pakietu programistycznego (SDK) zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym.

Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC i może być akcelerowana zarówno przez CPU, jak i przez dowolny procesor graficzny obsługujący obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne NVIDIA GeForce.

Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele GPU lub CPU w komputerach PC lub różne możliwości obliczeniowe współczesnych konsol do gier.

Źródło: NVIDIA
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2008.12.09, 14:15
No i u ATI humory siadły...
Znowu... ;-)
diabełek060Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
diabełek0602008.12.09, 14:28
Nom, ciekawe, czy ATI Stream też będzie wykorzystane do jakichkolwiek gier...
Boro666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Boro6662008.12.09, 14:28
No i u ATI humory siadły...
Znowu... ;-)

Mi tam nic nie siadlo. PhysX zupelnie do mnie nie przemawia. Jest sztuczne i niepotrzebne, a dodatkowo obciaza system efektami, ktore kompletnie nic nie daja poza spadkiem fps. Tak samo przydatne jak HDR, dzieki ktoremu wszystkie nowe gry swieca sie jak psu jajka...
VhanissZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vhaniss2008.12.09, 14:31
normlane. NVIDIA jest liderem, ATI wyszło na chwilke z nowymi układami ;)
johny_94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
johny_942008.12.09, 14:32
:/ mam nadzieje, że ati coś na to zaradzi...
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2008.12.09, 14:40
W xbox jest ibm 3 rdzenie,ati to jak działa physX , może coś pokrecilem ale jakas konsola mila ati
mirażZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
miraż2008.12.09, 14:41
PhysX rośnie w siłę, co na to AMD?
frajcikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
frajcik2008.12.09, 14:46
Ati robi karty, nvidia robi cuda :)
jaruxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jarux2008.12.09, 14:49
frajcik dobrze powiedziane. Coraz bardziej myśle o kupnie jakiegoś 8600 jako karte do obliczania fizyki.
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2008.12.09, 14:53
No i u ATI humory siadły...
Znowu... ;-)

Mi tam nic nie siadlo. PhysX zupelnie do mnie nie przemawia. Jest sztuczne i niepotrzebne, a dodatkowo obciaza system efektami, ktore kompletnie nic nie daja poza spadkiem fps. Tak samo przydatne jak HDR, dzieki ktoremu wszystkie nowe gry swieca sie jak psu jajka...


No widzisz, możliwe, że przez za słaby sprzęt nie doceniasz tej technologii...
Zobacz jak wygląda taki UTIII bez i z PhysX...
Jeżeli dal Ciebie nie ma różnicy, to... Hmm, możesz mieć takie zdanie, moim jednak coś to wnosi do rozgrywki...
Pozdrawiam.
Zaloguj się, by móc komentować
1