aktualności

Electronic Arts licencjonuje PhysX NVIDII

8 grudnia 2008, 21:25 Piotr Gontarczyk
NVIDIA Corporation poinformowała, że firma Electronic Arts licencjonowała technologię NVIDIA PhysX jako platformę do tworzenia gier, która dostępna będzie w studiach produkcyjnych EA na całym świecie. Technologia NVIDIA PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki.

PhysX to doskonałe rozwiązanie do opracowywania fizyki dla najpopularniejszych platform i jesteśmy bardzo zadowoleni implementując je w studiach produkcyjnych EA na całym świecie", powiedział Tim Wilson, główny technolog w należącym do EA Redwood Shores Studio. „Naszym podstawowym celem pozostaje oferowanie doskonałej rozgrywki. Jednym z jej najważniejszych elementów jest interakcja z postaciami, pojazdami i środowiskiem, zaś cel ten mamy nadzieję osiągnąć we współpracy z firmą NVIDIA".

Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.

Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC, i może być akcelerowana zarówno przez CPU jak i na dowolnym procesorze graficznym obsługującym obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne NVIDIA GeForce.

PhysX oferuje twórcom oprogramowania ogromne korzyści. Zarówno gracze, jak i nasza firma jesteśmy zachwyceni, że Electronic Arts wybrała platformę PhysX, aby zapewnić nowe poziomy realizmu w swoich grach", powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA.

Źródło: NVIDIA
HabibZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Habib2008.12.08, 21:45
Czy przypadkiem Havoc nie jest bardziej rozpowszechniony od PhysX?
Atomowa SprawiedliwośćZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atomowa Sprawiedliwość2008.12.08, 21:49
Czy przypadkiem Havoc nie jest bardziej rozpowszechniony od PhysX?

nie jest. ile osób ma grę na tym silniku, a ile ma w kompie GF 8xxx i w górę?

physx to jest właśnie zaleta GF, to czego brakuje mi bardzo u ATI..
żeby nie było grałem w kilka gierek z akceleracją fizyki i wrażenia z rozgrywki są przednie, a to, że EA wykorzysta tą technologię to krok w dobrą stronę, może to skłoni ATI do ruchu w podobnym kierunku.
Canon1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Canon19912008.12.08, 21:53
zeby pograc w gry z wykorzystaniem PhysX wcale nie trzeba miec karte Nvidii :|
KaziZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kazi2008.12.08, 21:59
EA wykorzystało tę technologię w MoH Airborne w którym dosłownie nic nie dało się zniszczyć...
Ale zobaczymy może zaczną lepiej je wykorzystywać
BartesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bartes2008.12.08, 22:20
a pamietam jak sceptycy mówili że łeeeee, to się nie przyyyyjmieeee... i co? Przyjmuje się całkiem nieźle;)
PumbaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pumba2008.12.08, 22:21
Czy przypadkiem Havoc nie jest bardziej rozpowszechniony od PhysX?

nie jest. ile osób ma grę na tym silniku, a ile ma w kompie GF 8xxx i w górę?

whahaha coooo ? a ktos zapomnial ze Havoc to nie tylko platforma ale i silnik fizyczny ... jak sie nie myle to naprawde duza ilosc gier ten silnik wykorzystuje w roznych modyfikacjach - i nie mow mi ze nie ma bo sam HalfLife 2 ma w sobie ten silnik a reszte mozna znalesc ponizej w linku i to nie sa nie znane tytuly:

http://www.havok.com/content/blogcategory/29/73/
Deschain90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deschain902008.12.08, 22:21
zeby pograc w gry z wykorzystaniem PhysX wcale nie trzeba miec karte Nvidii :|

Tak ale wtedy wydajnosc jest o wiele mniejsza bo fizyka jest liczona przez CPU a nie przez wyspecjalizowane jednostki w kartach Nvidii
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2008.12.08, 22:46
Czy przypadkiem Havoc nie jest bardziej rozpowszechniony od PhysX?

nie jest. ile osób ma grę na tym silniku, a ile ma w kompie GF 8xxx i w górę?


Havoc jest jednym z najczęściej wykorzystywanych silników do liczenia zdarzeń fizycznych w grach i na tym polu PhysX zdecydowanie mu ustępuje. Oczywiście liczenie fizyki na karcie graficznej niebawem nie będzie już cechą, która wyróżnia PhysX'a spośród innych silników. Dzięki OpenCL (ATI Stream jest z nim kompatybilne) liczba tego typu silników zdecydowanie wzrośnie, mni. darmowy Bullet przystosowywany juz jest pod standard OpenCL, tak samo stanie się prawdopodobnie z Havoc'em o czym AMD wspominało już jakiś czas temu. Nie wiem jak wygląda kwestia kompatybilności CUDA z OpenCL jednak myślę, że PhysX zostanie również przepisany w oparciu o standard OpenCL.

Co sugerujesz mówiąc, że sporo osób posiada karty GF z serii 8xxx i nowsze? Co ma to wspólnego z popularnością PhysX'a względem Havoc'a? NIC.
PantokratorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pantokrator2008.12.08, 23:10
Wielu zapomina, że PhysiX najlepiej działa, gdy jedna karta zajmuje się grafiką a druga, słabsza, liczy fizykę. Czyli 9500GT DDR2 256MB jako idealne uzupełnienie HD4870. Niczym się to w sumie nie różni od 9500GT + GTX260. Tu i tu działa równie wydajnie. Jak mi się kiedyś zechce, to kupię od kumpla 9600GT do liczenia fizyki. Jak będzie sens. Bo na razie go nie widzę.
winor_mztZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
winor_mzt2008.12.08, 23:43
zeby pograc w gry z wykorzystaniem PhysX wcale nie trzeba miec karte Nvidii :|

Tak ale wtedy wydajnosc jest o wiele mniejsza bo fizyka jest liczona przez CPU a nie przez wyspecjalizowane jednostki w kartach Nvidii

Jakbyś zapominał, że PhysX to nie dzieło nVidii tylko Ageii, swego czasu miałem zamiar kupić PhysX P1, ale jakoś pieniędzy na to nie miałem.
Zaloguj się, by móc komentować
1