aktualności

Radeony HD nie będą liczyć fizyki?

3 lipca 2008, 10:56 Piotr Gontarczyk

Podczas gdy NVIDIA dokłada starań, aby rozpowszechnić ideę liczenia fizyki z gier przez technologię PhysX, za pomocą procesorów graficznych, ATI wydaje się mieć problemy z dorównaniem konkurentowi.

PhysX oczywiście potrzebuje jeszcze lepszej promocji wśród producentów gier, których NVIDIA musi przekonać, że wykonywanie obliczeń związanych z fizyką przez GPU jest najlepszym rozwiązaniem.

W tym samym czasie konkurencyjne rozwiązanie, czyli Havok należący obecnie do Intela, jest obsługiwany przez nie mniej niż 300 gier, ale może być realizowany tylko przez CPU. ATI od pewnego czasu wspiera tą technologię, lecz jak dotąd liczenie fizyki, w przypadku kart graficznych Radeon HD odbywa się za pośrednictwem jednostki centralnej.

Racjonalnym wydaje się twierdzenie, że przetwarzanie fizyki przez GPU powinno być znacznie szybsze niż CPU. Shadery procesorów graficznych to niezależne potoki lub rdzenie, których w nowoczesnym GPU jest przecież niemało.

Z jednej strony ATI twierdzi, że będzie zapewniać obsługę technologii Havok przez CPU, z drugiej zapewnia, że prowadzi działania mające na celu stwierdzenie, czy wprowadzenie obsługi Havoka przez GPU ma sens. To wydaje się mieć związek z tym, że Intel (właściciel Havoka) rzekomo nie ma własnego GPU, na którym mógłby testować liczenie fizyki.

Pikanterii całej sprawie dodają doniesienia ze źródeł blisko związanych z NVIDIĄ, z których wynika, że Havok będzie wspierany przez własne GPU Intela (Larrabee), a ATI nigdy nie dostanie licencji uprawniającej do korzystania z akceleracji Havoka, przez ich procesory graficzne.

Źródło: Fudzilla
ext2008.07.03, 11:21
nie ma róźy bez kolców ;)
DomellZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Domell2008.07.03, 11:22
No to trochę nieciekawie się porobiło jesli to prawda
NeoMagNetZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NeoMagNet2008.07.03, 11:26
Pewnie to nvidia puściła taką plotę... Myślę że GPU ati będą obliczały fizykę, intel udostępni to żeby dobić nvidie. No a przecież na kartach ATI da się odpalić physix, więc i tak nie jest źle.
*Konto usunięte*2008.07.03, 11:30
'Pikanterii całej sprawie dodają doniesienia ze źródeł blisko związanych z NVIDIĄ, z których wynika, że Havok będzie wspierany przez własne GPU Intela (Larrabee), a ATI nigdy nie dostanie licencji uprawniającej do korzystania z akceleracji Havoka, przez ich procesory graficzne.'

Ktos tu zaczyna sie zachowywac dosc nerowo. Czyby nVidie mocno bolal obency sukces kart 48xx ATI ?
DomellZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Domell2008.07.03, 11:37
A co ma tutaj do tego NVIDIA skoro to Intel posiada licencję na Havoka i to od niego zależy czy ją sprzeda czy nie??
VegaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiVega2008.07.03, 11:46
Ktos tu zaczyna sie zachowywac dosc nerowo. Czyby nVidie mocno bolal obency sukces kart 48xx ATI ?


Źródło 'związane z NVIDIĄ', a więc nie-z-NVIDII, tylko na przykład któregoś producenta kart graficznych, producentów gier, itd..
otoconZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
otocon2008.07.03, 11:48
Czekajcie ale dość niedawno był news o tym, że AMD współpracuje z Intelem nad wsparciem havoka przez produkty AMD....... więc o co kaman?
nirvanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nirvan2008.07.03, 11:49
jak wiemy Intela i AMD obowiązuje umowa o wymianie patentowej... wiec pewnie AMD ma już Havoka, i pracuje na tym jak zmusić Radki do liczenia tego, a Nvidia puszcza plotę bo czuje się mocno zagrożona...
VegaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiVega2008.07.03, 11:51
Czekajcie ale dość niedawno był news o tym, że AMD współpracuje z Intelem nad wsparciem havoka przez produkty AMD....... więc o co kaman?


Przecież nie ma sprzeczności. Havok przez CPU to przecież też >wsparcie<, na poziomie sterownika.
*Konto usunięte*2008.07.03, 11:58

PhysX oczywiście potrzebuje jeszcze lepszej promocji wśród producentów gier, których NVIDIA musi przekonać, że wykonywanie obliczeń związanych z fizyką przez GPU jest najlepszym rozwiązaniem.

Wyniki 'najlepszego rozwiązania' szczególnie widać w przypadku sterowników uaktywniających PhysX oraz zmodyfikowanego Unreal Tournament 3 wykorzystującego PhysX, gdzie FPS spada o 2/3.
Zaloguj się, by móc komentować
1