Aktualność
Piotr Gontarczyk, Wtorek, 1 lipca 2008, 00:45

30 funtów brytyjskich - tyle można byłoby wydać na grę, którą śmiało uznać należy za największy gniot w historii gier komputerowych. Z całego świata, na forach dyskusyjnych, od kilkunastu dni docierają kolejne dowody na to, że twórcy gry "The Limbo of the Lost" - Majestic Studios - napracowali się jedynie nad kopiowaniem niesamowitej ilości grafiki, lokalizacji, przedmiotów, nazw, a nawet postaci z innych gier, a także przynajmniej czterech filmów!

W "The Limbo of the Lost" znalazły się żywcem skopiowane lokalizacje, przedmioty i postaci z gier takich jak na przykład: The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Unreal, Unreal Tournament 2003, Unreal Tournament 2004, Thief: Deadly Shadows, Return To Castle Wolfenstein, Painkiller, Diablo II, Silent Hill 4, Crysis, World of Warcraft, The Lord of the Rings: The Battle of Middle-Earth.

W grze zobaczyć można także postaci i przedmioty między innymi z filmów takich jak: Spawn, Sok z żuka, Iluzjonista i Piraci z Karaibów: Na krańcu świata.

Wydawca gry - G2 Games - jest zszokowany, a jego przedstawiciele twierdzą, że o niczym nie wiedzieli. Gra została wycofana ze sklepów. Producent gry - Majestic Studios - stara się wmówić całemu światu, że skopiowane "elementy" gry podrzucane były przez "zewnętrznych autorów".

Według Majestic Studios gra powstawała od 1995 roku. Premiera odbyła się 29 lutego roku bieżącego. Trzynaście lat poświęcić na plagiatowanie wszystkiego co nawinie się pod rękę, i to w tak mierny sposób?

W całej aferze niesłusznie poszkodowanym jest Marko Hautamäki - twórca ścieżki dźwiękowej gry "The Limbo of the Lost", którego bezpodstawnie miesza się z plagiatami, które dotyczą wszystkiego, oprócz właśnie muzyki. Marko Hautamäki jest niezależnym muzykiem, twórcą ścieżek dźwiękowych do kilku gier, a także paru filmów wyprodukowanych w Finlandii.

Od ubiegłego tygodnia muzyk stara się uniknąć załamania swojej kariery przez bezpodstawne oskarżenia bezmyślnych internautów, których moglibyśmy nazwać "dziećmi Neo".

Z pewnością "The Limbo of the Lost" przechodzi do historii. Twórcy mogą być z siebie dumni.

Przykładowe dowody kradzieży treści:

Limbo

Oblivion

Limbo

Oblivion

Limbo

Oblivion

Limbo

Diablo II

Limbo

Painkiller

Limbo

Film "Sok z żuka"

Więcej przykładów znaleźć można między innymi na forum serwisu Games Radar.

Źródło: Games Radar
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Cmentarz (2008.07.01, 01:08)
Ocena: 0

0%
OMG OMG OMG! :O no nie moge, ale mam polew, czekam na kaszanke w CDA :E
Cmentarz (2008.07.01, 01:08)
Ocena: 0

0%
OMG OMG OMG! :O no nie moge, ale mam polew, czekam na kaszanke w CDA :E
Fuudimitzu (2008.07.01, 01:08)
Ocena: 0

0%
Twórcy dali czadu, zachowali się jak 'poróbkowi' chińczycy.
Adamuss (2008.07.01, 01:11)
Ocena: 0

0%
Jeszcze nigdy nie widziałem tylu plagiatów w jednym produkcie :O
vandalizmo (2008.07.01, 01:14)
Ocena: 0

0%
czytałem o tym gdzieś tam wcześniej, ale wtedy były tylko przykłady z obliviona i już było źle, ale po obejrzeniu reszty radosnej twórczości ręce opadają poniżej kostek...
Brzozqa (2008.07.01, 01:15)
Ocena: 1

0%
Po co kupowac te wszystkie gry skoro mozna miec wszystko w jednym :DDD ?
Andree (2008.07.01, 01:57)
Ocena: 0

0%
W końcu to mnóstwo roboty zrobić samemu takie lokacje w 3D Studio, łatwiej wziąść cudzą mapę i przekonwertować do formatu używanego przez silnik gry.
Może myśleli że się nie wyda :E
A ktoś w to już grał, warto ściągać (oczywiście triala)?
Barbarian_pol (2008.07.01, 03:04)
Ocena: 0

0%
is this for real?
SwordOfUltimate (2008.07.01, 07:11)
Ocena: 0

0%
szkoda ze wycofali, bo hit na miare stulecia sie zapowiadal ;)
Bartes (2008.07.01, 08:03)
Ocena: -1

0%
Haha nieeeeźle pojechali! Chociaż ostatniego porównania do Soku z Żuka jakoś nie łapię;) Masakra...
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 112
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 112
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane