aktualności

Acer planuje własną konsolę?

20 marca 2008, 12:14 Piotr Bulski
Firma która kojarzy się w pierwszym rzędzie z komputerami przenośnymi może planować wejście na rynek zajmowany dotychczas przez trzech dużych graczy, Microsoft, Nintendo i Sony. Niedawno przedstawiciele firmy zdradzili, że jednym z ich projektów może być sprzęt do gier. Urządzenie to nie byłoby jednak podobne do konkurentów, bo miałoby opierać się na otwartych standardach, alternatywnych do "zamkniętych" systemów proponowanych dziś na rynku.

Serwis X-Bit Labs wspomina, że o ile jak na razie nie pojawiły się żadne szczegóły dotyczące ewentualnego produktu, miałby on konkurować m.in. z konsolami Microsoftu i Nintendo. Strona zauważa ważną dla graczy różnicę między zamkniętymi systemami do gier, a systemami otwartymi - to ceny gier. Porównanie tych samych tytułów przygotowywanych dla platform PC i przykładowo dla PlayStation 3 ujawnia, że ta sama gra w wersji konsolowej może kosztować nawet dwa razy więcej.

Urządzenie pozwalające bawić się grami, którego producent nie pobiera wysokich opłat za możliwość tworzenia programów kompatybilnych z platformą może pozwalać, teoretycznie przynajmniej, sprzedawać gry taniej. Jak jednak zauważa serwis, kwestią pozostaje czy twórca takiego urządzenia zdoła zaproponować odpowiednią cenę, zapewniając jednocześnie niezłe parametry sprzętu. W przypadku typowych konsol sprzęt jest sprzedawany zwykle ze stratą, a stojące za nim firmy odbijają sobie to potem w cenach gier i opłatach licencyjnych.

Źródło: X-Bit Labs
Sel2008.03.20, 13:13
Coz szybko napewno to nie nastapi, mimo wszystko popieram pomysl Acera... byleby projekt nie upadl szybko !
GarciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Garcia2008.03.20, 14:46
wieksza konkurencja , wybor , wojny cenowe smilies/szczerbaty.gif


popieram
sviwouZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sviwou2008.03.20, 15:14
nie pojmuje jednej rzeczy... co pameic na karcie ma do rozdzialki wyswietlanego obrazu? Tekstury sa w tej samej rozdzialce, obiektow tyle samo, 'zakres' renderowania rowniez ten sam. Zmienia sie jedynie liczba wygenerowanych pikseli. Bo nawet jesli rozdzialka tekstury przewyzsza znacznie 'zdolnosc' wyswietlania (narzucona przez rozdzialczosc obrazu), to /cala/ tekstura jest ladowana do ramu, a nie co drugi czy co trzeci piksel. Moze ktos mi to wyjasnic?
*Konto usunięte*2008.03.20, 16:01
O ile ich pseudo konsolka może być jakąś konkurencją dla PS, albo X'a to może i będzie woja cenowa, ale jak dla mnie to kolejny mit...
Pan AdaśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan Adaś2008.03.20, 16:02
W końcu jakiś rozsądny pomysł. Pomimo że klient wyda sporo na konsolę, to pewnie i tak potem pewnie wyda na gry tyle co właściciele innych konsol, czyli kupi po prostu więcej gier. Developerzy powinni klaskać uszami.
NestiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nesti2008.03.20, 16:09
Staree smilies/szczerbaty.gif Czytałem to gdzieś parę dni temu smilies/szczerbaty.gif

Mam nadzieję,że się jakoś przebiją. smilies/smile.gif
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2008.03.20, 16:16
Wzięli by się za jakieś SDK dla pecetów na bazie OGL na przykład i stworzyli minimalną specyfikację sprzętową, może nawet platformę na np linuksie i heja banana.
Zaplecze jest - mają zespół na rzecz gier na PC, dość bogaty zresztą więc kaska też by była.
raGe82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raGe822008.03.20, 19:59
CYTAT(sviwou @ 20 Marzec 2008, 15:14) <{POST_SNAPBACK}>
nie pojmuje jednej rzeczy... co pameic na karcie ma do rozdzialki wyswietlanego obrazu? Tekstury sa w tej samej rozdzialce, obiektow tyle samo, 'zakres' renderowania rowniez ten sam. Zmienia sie jedynie liczba wygenerowanych pikseli. Bo nawet jesli rozdzialka tekstury przewyzsza znacznie 'zdolnosc' wyswietlania (narzucona przez rozdzialczosc obrazu), to /cala/ tekstura jest ladowana do ramu, a nie co drugi czy co trzeci piksel. Moze ktos mi to wyjasnic?

Wyników wszystkich obliczeń nie jesteś w stanie zmieścić w cache'u procesora graficznego - tak jak piszesz, w pamięci znajdują się tekstury, dane obiektów, ale również są tam umieszczane kolejne elementy generowanego obrazu. Im wyższa rozdzielczość, tym więcej danych musi się tam zmieścić - stąd dla wyższych rozdzielczości potrzebne są: szeroka magistrala do pamięci oraz duża ilość pamięci.
bagiennyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bagienny2008.03.20, 20:02
CYTAT(sviwou @ 20 Marzec 2008, 15:14) <{POST_SNAPBACK}>
nie pojmuje jednej rzeczy... co pameic na karcie ma do rozdzialki wyswietlanego obrazu? Tekstury sa w tej samej rozdzialce, obiektow tyle samo, 'zakres' renderowania rowniez ten sam. Zmienia sie jedynie liczba wygenerowanych pikseli. Bo nawet jesli rozdzialka tekstury przewyzsza znacznie 'zdolnosc' wyswietlania (narzucona przez rozdzialczosc obrazu), to /cala/ tekstura jest ladowana do ramu, a nie co drugi czy co trzeci piksel. Moze ktos mi to wyjasnic?
Bufor ramki?
Pan AdaśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan Adaś2008.03.23, 19:18
Jamesa T. Wong z Acer UK zdementował informację.
Zaloguj się, by móc komentować
1