Aktualność
Artur Wyrzykowski, Środa, 24 sierpnia 2005, 15:07
Z początkiem sierpnia działalność rozpoczęła firma Lenovo Technology Polska, która powstała w wyniku fuzji Lenovo Group i działu komputerów osobistych (Personal Computing Division) firmy IBM. Dziś przedstawiono kilka szczegółów odnośnie sytuacji obecnej oraz planów na najbliższe lata. Firma Lenovo zatrudnia w Polsce 24 pracowników (w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu), Dyrektorem Generalnym jest Marek Borówka (wcześniej Dyrektor działu IBM PCD). Firma wykorzystuje sieć dystrybucji i sprzedaży byłego działu IBM, składającą się z 4 dystrybutorów i ponad 1300 partnerów, natomiast nie planuje bezpośredniej sprzedaży do klienta końcowego. W dużych miastach Polski powstało także 19 salonów firmowych Lenovo, które dbają o wizerunek marki i pozwalają klientom zapoznać się z produktami. Obecnie w ofercie Lenovo są komputery stacjonarne ThinkCenter: niedroga seria A do wszystkich typowych zastosować, seria M do stosowania w firmach (umożliwiająca m.in. centralne zarządzanie), a także seria S w niewielkich obudowach Small Form Factor. Ważna część oferty to także notebooki ThinkPad z technologią Intel Centrino - ultraprzenośne modele z serii X, nieco większe, ale pełnowartościowe z serii T, najtańsze modele o podstawowych parametrach z serii R oraz notebooki z serii G, które mogą zastąpić komputery stacjonarne. Niektóre z nich wykorzystują bardzo interesujące rozwiązania, np. lampka nocna wbudowana w ekran i podświetlająca klawiaturę, czujnik ruchu chroniący dane na dysku (automatyczne parkowanie głowicy po wykryciu ruchu), możliwość wymiany baterii bez konieczności wyłączania notebooka, czytnik linii papilarnych. Uzupełnieniem polskiej oferty Lenovo są także monitory ThinkVision i projektory, a w przyszłym roku planowane jest wprowadzenie innych produktów na polski rynek, m.in. palmtopów.

Obecnie Lenovo jest trzecim co do wielkości sprzedaży producentem komputerów PC na świecie. Pięcioletni plan zakłada, że w tym czasie firma stanie się światowym numerem 1.
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
mbuczek (2005.08.24, 20:20)
Ocena: 0

0%
Czy może mi ktoś udzielić informacji czy komputery i notebooki będą sprzedawane pod marka Lenovo czy wciąż bedzie to sprzęt z logo IBM?
l3sz3k (2005.08.24, 21:25)
Ocena: 0

0%
gdzieś słyszałem że:
lenovo => tańsze laptopy ibm

czy ktoś mógłby rozwinąć tę plotkę?
jakis link do strony z cennikiem byłby bardzo przydatny
_burger_ (2005.08.24, 21:50)
Ocena: 0

0%
CYTAT(l3sz3k @ Aug 24 2005, 21:25)
gdzieś słyszałem że:
lenovo => tańsze laptopy ibm
czy ktoś mógłby rozwinąć tę plotkę?
jakis link do strony z cennikiem byłby bardzo przydatny

CYTAT(mbuczek @ Aug 24 2005, 20:20)
Czy może mi ktoś udzielić informacji czy komputery i notebooki będą sprzedawane pod marka Lenovo czy wciąż bedzie to sprzęt z logo IBM?

Panowie wszystko jest w news-ie.
*Konto usunięte* (2005.08.24, 22:10)
Ocena: 0
CYTAT(l3sz3k @ Aug 24 2005, 20:25)
jakis link do strony z cennikiem byłby bardzo przydatny

Wchodzisz na www.lenovo.com, wybierasz kraj Polska, później grupę produktów i masz już polskie ceny. Niestety, szefowie firmy dziś potwierdzili, że zachowano poziom cenowy IBM (który i tak był za niski, bo firma ponoć dokładała do interesu).

Aha, sprzęt będzie oferowany pod marką Lenovo, a nie IBM. Nazwy produktów zostaną po staremu (ThinkPad itd.)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 66
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 80
Bioware nie wyciągnęło wniosków po Andromedzie. 61
Zieloni tłumaczą najważniejsze zagadnienia. 31
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 31
Codemasters znowu dało radę. 20
Eksperyment się nie udał. 16
Niebiescy odświeżają linie Pentium i Celeron. 25
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 31
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 10
Codemasters znowu dało radę. 20
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Zyskują deweloperzy, zyskują i gracze. 21
O autorze
Artur Wyrzykowski
Artur Wyrzykowski, 33 lata, absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej, specjalności Automatyka i Inżynieria Komputerowa. W latach 1997-2003 związany z Wydawnictwem Lupus i pismami PCkurier, Enter, Unix Forum, Net Forum, Telenet Forum. W późniejszym okresie m.in. autor artykułów dla serwisu PCLab.pl oraz tygodnika Teleinfo. Obecnie redaktor miesięcznika PC Format.
Ostatnie publikacje:
Facebook
Ostatnio komentowane