Układ graficzny w konsoli PlayStation 3 będzie hybrydą rozwiązań z chipów NV40 i NV50.
Procesor odpowiadający za grafikę w nowej konsoli japońskiej firmy ma skorzystać z technologii znanych już z układów NV40, ale i zaoferować nowości, które zostaną zaprezentowane wraz z chipem kolejnej generacji od NVIDII, NV50, pisze X-Bit Labs.
Dodatkowo, w chipie zostanie zainstalowany kontroler pamięci radzący sobie z układami Rambusa XDR DRAM. To ciekawe, gdyż jak wspomina serwis, NVIDIA nie budowała jeszcze układów pracujących z pamięcią tego typu.
Układy XDR DRAM mogą pracować z częstotliwościami do 6,4 GHz zapewniając najlepszy poziom transferów z dostępnych rozwiązań, wspomina serwis.
Procesor odpowiadający za grafikę w nowej konsoli japońskiej firmy ma skorzystać z technologii znanych już z układów NV40, ale i zaoferować nowości, które zostaną zaprezentowane wraz z chipem kolejnej generacji od NVIDII, NV50, pisze X-Bit Labs.
Dodatkowo, w chipie zostanie zainstalowany kontroler pamięci radzący sobie z układami Rambusa XDR DRAM. To ciekawe, gdyż jak wspomina serwis, NVIDIA nie budowała jeszcze układów pracujących z pamięcią tego typu.
Układy XDR DRAM mogą pracować z częstotliwościami do 6,4 GHz zapewniając najlepszy poziom transferów z dostępnych rozwiązań, wspomina serwis.
Źródło: X-Bit Labs
ps. pierwszy?
po drugie : rambus się nie przyjął gł. ze względu na cenę (dla większości Polaków zaporową ) a nie dlatego, że ktoś czegoś nie rozumie - jeślisz taki mundry to dożuć kiesy do mojego następnego zakupu
Jak zwykle PS będzie szczytować, że tak powiem... A później i tak blaszak przejmie pałeczkę. Norma.
Nie mówimy tutaj i konwersjach... Mówimy o standardach...
A różni się, owszem. Nie zmienia to faktu, że liczą się gry jako takie... Rarytasy są czasem dostępne tylko na danej platformie ale mimo to, blaszane pudło wciąż toruje drogę ku świetlanej nirwanie.
edit: "a"