Nowej generacji konsole maja max 10GB pamięci graficznej bo reszta idzie na system operacyjny. Także tragedii nie ma i nie czarujmy sie nie wyjdzie gra specjalnie pisana pod PC jak słynny Crysis. Owszem są już tytuły które wcinają więcej, ale konia z rzędem jeśli dzięki temu oprawa wizualna jest lepsza
Nowej generacji konsole maja max 10GB pamięci graficznej bo reszta idzie na system operacyjny. Także tragedii nie ma i nie czarujmy sie nie wyjdzie gra specjalnie pisana pod PC jak słynny Crysis. Owszem są już tytuły które wcinają więcej, ale konia z rzędem jeśli dzięki temu oprawa wizualna jest lepsza
Nowej generacji konsole maja max 10GB pamięci graficznej bo reszta idzie na system operacyjny. Także tragedii nie ma i nie czarujmy sie nie wyjdzie gra specjalnie pisana pod PC jak słynny Crysis. Owszem są już tytuły które wcinają więcej, ale konia z rzędem jeśli dzięki temu oprawa wizualna jest lepsza
Nowej generacji konsole maja max 10GB pamięci graficznej bo reszta idzie na system operacyjny. Także tragedii nie ma i nie czarujmy sie nie wyjdzie gra specjalnie pisana pod PC jak słynny Crysis. Owszem są już tytuły które wcinają więcej, ale konia z rzędem jeśli dzięki temu oprawa wizualna jest lepsza
gdzie żeś ty to wyczytał 10GB?!
Pewnie skrót myślowy z uwagi na to, że pamięć jest współdzielona. Realnie dla GPU i tak na pewno będzie jeszcze mniej, jak odejmiemy od całości system, różne procesy/aplikacje w tle i zapotrzebowanie na RAM samej gry. W każdym razie nawet jeśli zostanie koło 7-8GB dla GPU, to do 4K spokojnie wystarczy.
Specjalnie te karty mają tak mało Vramu, aby za 2 lata gry pisane stricte pod nowe konsole się na nich dławiły, a wtedy jako wybawienie przyjdzie RTX 4080 z 16 GB Vram.
Tak samo było w tej generacji najpierw wyszło GTX 970 z 4 GB Vram, a 2 lata później GTX 1070/80 z 8 GB Vram.
Specjalnie te karty mają tak mało Vramu, aby za 2 lata gry pisane stricte pod nowe konsole się na nich dławiły, a wtedy jako wybawienie przyjdzie RTX 4080 z 16 GB Vram.
Tak samo było w tej generacji najpierw wyszło GTX 970 z 4 GB Vram, a 2 lata później GTX 1070/80 z 8 GB Vram.
Chciałeś napisać, że najpierw wyszedł 670/680/770 z 2GB żeby później wyszły 980 z 4GB. To była największa porażka tych kart. 2GB vramu.
Pewnie skrót myślowy z uwagi na to, że pamięć jest współdzielona. Realnie dla GPU i tak na pewno będzie jeszcze mniej, jak odejmiemy od całości system, różne procesy/aplikacje w tle i zapotrzebowanie na RAM samej gry. W każdym razie nawet jeśli zostanie koło 7-8GB dla GPU, to do 4K spokojnie wystarczy.
Konsole mają inną architekturę a gry są optymalizowany pod jedną konfigurację. Do tego pamięć jest wspólna dla GPU i CPU a na PCcie pamięć z dysku do VRAM idzie przez RAM. Dzięki temu ta sama gra na konsoli wymaga mniej pamięci.
Poza tym dodanie tekstur o lepszej jakości nie jest zbyt kosztowne dla developerów więc gry na PC, które mają ustawienia jakości tekstur, mogą mieć najwyższe tekstury lepsze niż konsole. Oczywiście nie trzeba zaraz tego włączać i będzie można grać na karcie z 10GB na mniejszych ustawieniach a na karcie z 16GB na wyższych. Tak więc nie ma co rozpaczać. Zresztą pamięć za darmo nie jest więc jakby te karty miały już teraz więcej pamięci to by były droższe i zużywały więcej prądu, a przez 2 lata ta pamięć by nic w grach nie dawała.
Mają około 13GB, ale tak jak na pc, sama uruchomiana gra - program, też potrzebuje ramu na wszystko nie związane głównie z grafiką, średnią takich wartości możecie sobie sprawdzić na pc dla nowych gier, ale mniej niż 4gb per gra nie przewiduję, szczególnie jeżeli będą RT używać.
Tak więc zostaje na zadania czysto graficzne jakiś 9gb max, wobec czego posiadacze gpu z 8gb vram raczej tym razem nie mają powodów do zmartwień.
Spokojnie też pewno na 6gb będzie się dało pograć, przy 4gb może być konieczne zejście z opcji, mogą się pojawić pierwsze gry, które są tak niezoptymalizowane, że na 4gb vram nie pójdzie, mimo, że teoretycznie wystarczyłoby zejść z teksturami na maksa, bo to one zabierają najwięcej.
Ale na pc np. re7 nie chce działać dobrze na kartach z 3gb vram w konkretnych opcjach.
Pewnie skrót myślowy z uwagi na to, że pamięć jest współdzielona. Realnie dla GPU i tak na pewno będzie jeszcze mniej, jak odejmiemy od całości system, różne procesy/aplikacje w tle i zapotrzebowanie na RAM samej gry. W każdym razie nawet jeśli zostanie koło 7-8GB dla GPU, to do 4K spokojnie wystarczy.
Konsole mają inną architekturę a gry są optymalizowany pod jedną konfigurację. Do tego pamięć jest wspólna dla GPU i CPU a na PCcie pamięć z dysku do VRAM idzie przez RAM. Dzięki temu ta sama gra na konsoli wymaga mniej pamięci.
Poza tym dodanie tekstur o lepszej jakości nie jest zbyt kosztowne dla developerów więc gry na PC, które mają ustawienia jakości tekstur, mogą mieć najwyższe tekstury lepsze niż konsole. Oczywiście nie trzeba zaraz tego włączać i będzie można grać na karcie z 10GB na mniejszych ustawieniach a na karcie z 16GB na wyższych. Tak więc nie ma co rozpaczać. Zresztą pamięć za darmo nie jest więc jakby te karty miały już teraz więcej pamięci to by były droższe i zużywały więcej prądu, a przez 2 lata ta pamięć by nic w grach nie dawała.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie to jest irytujące jak na karcie za ~4000 zł zaraz po premierze trzeba w grach coś zmniejszać.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie to jest irytujące jak na karcie za ~4000 zł zaraz po premierze trzeba w grach coś zmniejszać.
a może tak nie kupować drogich kart i nie mieć dyskomfortu?
Nie sądzę, żeby w ciągu najbliższych 2 lat były gry wymagające więcej niż 12GB.
Myślę, że mocno irytujące jest gdy karta za 5tyś przez dwa lata od premiery działa dokładnie tak samo jak karta za 4tyś.
Nie sądzę, żeby w ciągu najbliższych 2 lat były gry wymagające więcej niż 12GB.
Ja nie sądzę ze wyjdzie coś co będzie wymagało więcej niż 6
Wymagało do gry z ustawieniami na max bez utraty płynności. I mówię tu o różnicy w ilości pamięci. Bo że sama moc GPU nie starczy by grać w 4k ze wszystkim na max to inna sprawa.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie to jest irytujące jak na karcie za ~4000 zł zaraz po premierze trzeba w grach coś zmniejszać.
a może tak nie kupować drogich kart i nie mieć dyskomfortu?
problemem jest to że mieszkamy w Polsce. Wyobraź sobie że kupujesz 3090 w 1200 zł. Przy obecnej wartości złotówki stać Cię ledwo na 3050 ti jakby zarobki były normalne byś miał w nosie to czy za dwa lata wymieniasz kartę, bo to pikuś wydatek, w porównaniu z tym co obecnie trzeba zapłacić za hi end
Co do wymagań pamięci graficznej to dla przykładu siatka polygonów przeciętnej mapy w BF5 zajmuje w pamięci video co najmniej 2GB ,do tego powtarzające się textury kolejne 2-3GB dodaćdo tego buffory ramki itp to widać że do Ultra detali taki BF5 zjada na śniadanie 6GB przy 7-8GB karta posiada już mały zapas .
Na moje powonienie 10-12 GB VRamu powinno być wystarczające na najbliższe maks 2 lata.
gdzie żeś ty to wyczytał 10GB?!
Mają 13.5 GB(póki co).
gdzie żeś ty to wyczytał 10GB?!
Pewnie skrót myślowy z uwagi na to, że pamięć jest współdzielona. Realnie dla GPU i tak na pewno będzie jeszcze mniej, jak odejmiemy od całości system, różne procesy/aplikacje w tle i zapotrzebowanie na RAM samej gry. W każdym razie nawet jeśli zostanie koło 7-8GB dla GPU, to do 4K spokojnie wystarczy.
Sprawdź na👉 PUKACZU.PL
Tak samo było w tej generacji najpierw wyszło GTX 970 z 4 GB Vram, a 2 lata później GTX 1070/80 z 8 GB Vram.
Tak samo było w tej generacji najpierw wyszło GTX 970 z 4 GB Vram, a 2 lata później GTX 1070/80 z 8 GB Vram.
Chciałeś napisać, że najpierw wyszedł 670/680/770 z 2GB żeby później wyszły 980 z 4GB. To była największa porażka tych kart. 2GB vramu.
gdzie żeś ty to wyczytał 10GB?!
Pewnie skrót myślowy z uwagi na to, że pamięć jest współdzielona. Realnie dla GPU i tak na pewno będzie jeszcze mniej, jak odejmiemy od całości system, różne procesy/aplikacje w tle i zapotrzebowanie na RAM samej gry. W każdym razie nawet jeśli zostanie koło 7-8GB dla GPU, to do 4K spokojnie wystarczy.
Konsole mają inną architekturę a gry są optymalizowany pod jedną konfigurację. Do tego pamięć jest wspólna dla GPU i CPU a na PCcie pamięć z dysku do VRAM idzie przez RAM. Dzięki temu ta sama gra na konsoli wymaga mniej pamięci.
Poza tym dodanie tekstur o lepszej jakości nie jest zbyt kosztowne dla developerów więc gry na PC, które mają ustawienia jakości tekstur, mogą mieć najwyższe tekstury lepsze niż konsole. Oczywiście nie trzeba zaraz tego włączać i będzie można grać na karcie z 10GB na mniejszych ustawieniach a na karcie z 16GB na wyższych. Tak więc nie ma co rozpaczać. Zresztą pamięć za darmo nie jest więc jakby te karty miały już teraz więcej pamięci to by były droższe i zużywały więcej prądu, a przez 2 lata ta pamięć by nic w grach nie dawała.
GTX780 3/6GB
GTX980 4GB
GTX 980 Ti 6GB
GTX 1080 8GB.
GTX 1080 Ti 11GB.
Tak więc zostaje na zadania czysto graficzne jakiś 9gb max, wobec czego posiadacze gpu z 8gb vram raczej tym razem nie mają powodów do zmartwień.
Spokojnie też pewno na 6gb będzie się dało pograć, przy 4gb może być konieczne zejście z opcji, mogą się pojawić pierwsze gry, które są tak niezoptymalizowane, że na 4gb vram nie pójdzie, mimo, że teoretycznie wystarczyłoby zejść z teksturami na maksa, bo to one zabierają najwięcej.
Ale na pc np. re7 nie chce działać dobrze na kartach z 3gb vram w konkretnych opcjach.
Pewnie skrót myślowy z uwagi na to, że pamięć jest współdzielona. Realnie dla GPU i tak na pewno będzie jeszcze mniej, jak odejmiemy od całości system, różne procesy/aplikacje w tle i zapotrzebowanie na RAM samej gry. W każdym razie nawet jeśli zostanie koło 7-8GB dla GPU, to do 4K spokojnie wystarczy.
Konsole mają inną architekturę a gry są optymalizowany pod jedną konfigurację. Do tego pamięć jest wspólna dla GPU i CPU a na PCcie pamięć z dysku do VRAM idzie przez RAM. Dzięki temu ta sama gra na konsoli wymaga mniej pamięci.
Poza tym dodanie tekstur o lepszej jakości nie jest zbyt kosztowne dla developerów więc gry na PC, które mają ustawienia jakości tekstur, mogą mieć najwyższe tekstury lepsze niż konsole. Oczywiście nie trzeba zaraz tego włączać i będzie można grać na karcie z 10GB na mniejszych ustawieniach a na karcie z 16GB na wyższych. Tak więc nie ma co rozpaczać. Zresztą pamięć za darmo nie jest więc jakby te karty miały już teraz więcej pamięci to by były droższe i zużywały więcej prądu, a przez 2 lata ta pamięć by nic w grach nie dawała.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie to jest irytujące jak na karcie za ~4000 zł zaraz po premierze trzeba w grach coś zmniejszać.
a może tak nie kupować drogich kart i nie mieć dyskomfortu?
a może tak nie kupować drogich kart i nie mieć dyskomfortu?
Nie sądzę, żeby w ciągu najbliższych 2 lat były gry wymagające więcej niż 12GB.
Myślę, że mocno irytujące jest gdy karta za 5tyś przez dwa lata od premiery działa dokładnie tak samo jak karta za 4tyś.
Nie sądzę, żeby w ciągu najbliższych 2 lat były gry wymagające więcej niż 12GB.
Ja nie sądzę ze wyjdzie coś co będzie wymagało więcej niż 6
Nie sądzę, żeby w ciągu najbliższych 2 lat były gry wymagające więcej niż 12GB.
Ja nie sądzę ze wyjdzie coś co będzie wymagało więcej niż 6
Wymagało do gry z ustawieniami na max bez utraty płynności. I mówię tu o różnicy w ilości pamięci. Bo że sama moc GPU nie starczy by grać w 4k ze wszystkim na max to inna sprawa.
a może tak nie kupować drogich kart i nie mieć dyskomfortu?
problemem jest to że mieszkamy w Polsce. Wyobraź sobie że kupujesz 3090 w 1200 zł. Przy obecnej wartości złotówki stać Cię ledwo na 3050 ti
Co do wymagań pamięci graficznej to dla przykładu siatka polygonów przeciętnej mapy w BF5 zajmuje w pamięci video co najmniej 2GB ,do tego powtarzające się textury kolejne 2-3GB dodaćdo tego buffory ramki itp to widać że do Ultra detali taki BF5 zjada na śniadanie 6GB przy 7-8GB karta posiada już mały zapas .
Na moje powonienie 10-12 GB VRamu powinno być wystarczające na najbliższe maks 2 lata.
Będą 3070, 3080, 3080Ti, 3090, Titan, to z wyższych modeli. Słabsze pewnie w 2021