komentarze
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42020.05.21, 13:42
Może dzięki temu AMD przestanie sknerzyć te CU w APU i da z 12...
SkullekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skullek2020.05.21, 13:49
Wystarczy, że AMD przejdzie na Navi. Mają w szufladzie i navi1 i navi2 więc ta przewaga intela będzie bardzo krótka, jeśli w ogóle będzie.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2020.05.21, 13:53
bi3dron4 @ 2020.05.21 13:42  Post: 1244635
Może dzięki temu AMD przestanie sknerzyć te CU w APU i da z 12...


Raz, że to syntetyki, w których poprzednie IGP Intela też wypadały dobrze, zaś w grach było znacznie gorzej.
Dwa, odpowiedz, jak chciałbyś rozwiązać w ekonomiczny sposób problem przepustowości pamięci dla tych 12 CU?
W10 klikaj bez końcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
W10 klikaj bez końca2020.05.21, 13:58
-6#4
Vega, to knot, co pokazują dedykowane karty graficzne oparte na tej architekturze. Zaistniały jedynie w lapkach jako integry, bo w tym segmencie rynku, w zasadzie nie mają z kim konkurować.


Skullek @ 2020.05.21 13:49  Post: 1244636
Wystarczy, że AMD przejdzie na Navi. Mają w szufladzie i navi1 i navi2 więc ta przewaga intela będzie bardzo krótka, jeśli w ogóle będzie.

To nie takie hop - siup jak ci się wydaje.
Edytowane przez autora (2020.05.21, 14:00)
WolfixxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wolfixx2020.05.21, 14:32
Pytanie tylko czy to nie będzie tak samo jak z vegą, w końcu to też projekt Raja 'WannabeKeller' Koduri
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42020.05.21, 15:40
-4#6
rainy @ 2020.05.21 13:53  Post: 1244638
bi3dron4 @ 2020.05.21 13:42  Post: 1244635
Może dzięki temu AMD przestanie sknerzyć te CU w APU i da z 12...


Raz, że to syntetyki, w których poprzednie IGP Intela też wypadały dobrze, zaś w grach było znacznie gorzej.
Dwa, odpowiedz, jak chciałbyś rozwiązać w ekonomiczny sposób problem przepustowości pamięci dla tych 12 CU?

Skoro przepustowość kontrolera poprawili o 77%(!), to skąd przeświadczenie, że nie nakarmił by on 12 CU?
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2020.05.21, 16:21
bi3dron4 @ 2020.05.21 15:40  Post: 1244654

Skoro przepustowość kontrolera poprawili o 77%(!), to skąd przeświadczenie, że nie nakarmił by on 12 CU?


Te 77 procent wynika z porównania LPDDR4X-4266 do DDR4-2400, a chyba nikt przy zdrowych zmysłach, nie uzna takiej przepustowości jaką miał mobilny Picasso za wystarczającą.

Btw, niemłody już RX 560, który jest wyposażony w 16 CU ma 112 GB/s przepustowości, zaś wspomniany LPDDR4X-4266, to 68 GB/s i do tego współdzielonej z procesorem.
Edytowane przez autora (2020.05.21, 16:26)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2020.05.21, 16:51
Jednak zapotrzebowanie gier na shadery zwiększa się szybciej od zapotrzebowania na przepustowość pamięci. Skoro Vega 11 jest szybsza od Vegi 8 w laptopach (nawet z badziewną pamięcią), to więcej CU zostałoby wykorzystane. Może nie ponad 16, ale 12-16 na pewno.

Taki GTX1030 ma przepustowość 2x niższą od RX550, a nie ustępuje mu w grach. Za to taki 3400G wygrywa z GTX1030 już z pamięciami 3200 MHz. Przepustowość jest ważna, ale nie przesadzajmy.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2020.05.21, 17:05
Assassin @ 2020.05.21 16:51  Post: 1244667
Jednak zapotrzebowanie gier na shadery zwiększa się szybciej od zapotrzebowania na przepustowość pamięci. Skoro Vega 11 jest szybsza od Vegi 8 w laptopach (nawet z badziewną pamięcią), to więcej CU zostałoby wykorzystane. Może nie ponad 16, ale 12-16 na pewno.

Taki GTX1030 ma przepustowość 2x niższą od RX550, a nie ustępuje mu w grach. Za to taki 3400G wygrywa z GTX1030 już z pamięciami 3200 MHz. Przepustowość jest ważna, ale nie przesadzajmy.


Sorry, ale ten Twój argument jest cokolwiek dziwny - dyskusja powyżej dotyczyła mobilnych APU, a te jak wiadomo, w porównaniu do swoich desktopowych odpowiedników mają kaganiec w postaci budżetu energetycznego/TDP.

Poza tym nadal nie rozumiem, jak dual channel DDR4-3600 (szybsze pamięci są zbyt drogie dla APU) miałby wystarczyć dla 12-16 CU w kontekście mojego przykładu z RX 560.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2020.05.21, 17:47
A dlaczego miałby nie wystarczyć? ; ) Musiałbyś najpierw udowodnić, że RX560 jest układem ograniczanym przez przepustowość, a raczej nic na to nie wskazuje.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2020.05.21, 17:58
Assassin @ 2020.05.21 17:47  Post: 1244672
A dlaczego miałby nie wystarczyć? ; ) Musiałbyś najpierw udowodnić, że RX560 jest układem ograniczanym przez przepustowość, a raczej nic na to nie wskazuje.


A to jeszcze ciekawsze stwierdzenie - RX 560 z 112 GB/s vs dual DDR4-3600 czyli 57.6 GB/s i do tego sporą część zabierze procesor na swoje potrzeby.
Czyli najwyraźniej sądzisz, iż 25-30 GB/s wystarczy do 'nakarmienia' 12-16 CU.
Ciekawe, po co w takim razie AMD marnowało miejsce/tranzystory, jeżeli w zupełności wystarczyłaby 64-bitowa szyna.
Edytowane przez autora (2020.05.21, 18:08)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2020.05.21, 18:53
64-bitowa raczej nie, ale 96-bitowa w większości przypadków pewnie tak. To nigdy nie jest kwestia zero-jedynkowa. Jedna gra wymaga wyższej przepustowości, inna wydajności obliczeniowej, jeszcze inna TMU lub ROP-ów...

Ale jak rozumiem uważasz, że RX550 też absolutnie potrzebuje GDDR5 128-bit, bo inaczej z pewnością AMD zaoszczędziłoby na szynie albo pamięciach ; )
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42020.05.21, 19:04
rainy @ 2020.05.21 16:21  Post: 1244662
bi3dron4 @ 2020.05.21 15:40  Post: 1244654

Skoro przepustowość kontrolera poprawili o 77%(!), to skąd przeświadczenie, że nie nakarmił by on 12 CU?


Te 77 procent wynika z porównania LPDDR4X-4266 do DDR4-2400, a chyba nikt przy zdrowych zmysłach, nie uzna takiej przepustowości jaką miał mobilny Picasso za wystarczającą.

Btw, niemłody już RX 560, który jest wyposażony w 16 CU ma 112 GB/s przepustowości, zaś wspomniany LPDDR4X-4266, to 68 GB/s i do tego współdzielonej z procesorem.

Skoro tak wolna pamieć styka na 8 CU, to szybsza o 77%(!) nie stykła by dla 12?.. A może powiedzmy jednak wprost, że AMD nie chce i nie ma żadnego interesu w ubiciu rynku najniższego sortu gównianych, a jednocześnie sprzedawanych po cenach znacznie przekraczających przyzwoitość dedyków?
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2020.05.21, 19:06
-1#14
Assassin @ 2020.05.21 18:53  Post: 1244681
64-bitowa raczej nie, ale 96-bitowa w większości przypadków pewnie tak. To nigdy nie jest kwestia zero-jedynkowa. Jedna gra wymaga wyższej przepustowości, inna wydajności obliczeniowej, jeszcze inna TMU lub ROP-ów...

Ale jak rozumiem uważasz, że RX550 też absolutnie potrzebuje GDDR5 128-bit, bo inaczej z pewnością AMD zaoszczędziłoby na szynie albo pamięciach ; )


Możemy się tak dalej spierać, ale brutalna prawda jest taka, iż dla 16 CU dual DDR4 jest z całą pewnością niewystarczający, a całkiem prawdopodobne, że także dla 12, nawet jeślibyś w miejsce Polarisa użył bardziej wydajnej architektury, wyposażonej w większą ilość pamięci podręcznej, a także znacząco efektywniejszego mechanizmu kompresji koloru.

bi3dron4 @ 2020.05.21 19:04  Post: 1244683

Skoro tak wolna pamieć styka na 8 CU, to szybsza o 77%(!) nie stykła by dla 12?


Czy Ty w ogóle czytasz, co się do Ciebie pisze?
Dual DDR4-2400, to niewątpliwie za mało dla Vegi 8, już nie mówiąc o mocniejszym IGP.
A co do LPDDR4X-4266 - nie wiem, czy Renoir jest w stanie w pełni wykorzystać całą przepustowość, ponieważ w desktopie (Matisse) kontroler pamięci efektywnie kończy się na DDR4-3733.
Edytowane przez autora (2020.05.21, 21:09)
jarekzonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jarekzon2020.05.22, 10:07
ale i tak z tyłu za resztą świata
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2020.05.22, 10:38
W10 klikaj bez końca @ 2020.05.21 13:58  Post: 1244639
Vega, to knot, co pokazują dedykowane karty graficzne oparte na tej architekturze. Zaistniały jedynie w lapkach jako integry, bo w tym segmencie rynku, w zasadzie nie mają z kim konkurować.

Masz ode mnie minusa. Vega jest bezpośrednim następcą Polaris, zaś po Vega masz Navi. Problem z Vegą jest taki, że było to projektowane jako integralny GPU. W efekcie Vega się słabo skaluje w górę jeśli chodzi o akcelerację 3D, i tu niestety główną winę ponoszą za to sterowniki. Za to jako karta do liczenia, skaluje się świetnie. Także Vega nadal jest bardzo dobrą konstrukcją jako iGPU. Tak tak, nowe XE dościgają Vegę. a teraz poczytaj ile rozwiązanie Intela pożera mocy, to ci mina szybko zrzednie. wydajność siłowa kosztem ogromnego poboru mocy. nie tędy droga. nie po to się robi iGPU żeby robiło to za farelkę.

Skullek @ 2020.05.21 13:49  Post: 1244636
Wystarczy, że AMD przejdzie na Navi. Mają w szufladzie i navi1 i navi2 więc ta przewaga intela będzie bardzo krótka, jeśli w ogóle będzie.

To nie takie hop - siup jak ci się wydaje.

TerakotowyKrolikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TerakotowyKrolik2020.05.23, 04:32
Tylko ze 8 CU tak samo nadaje sie do grania jak 16 CU...

Ani jedno ani drugie to nie jest sprzet 'gamingowy' - nawet co do tego Rx460, sam kupilem w mocniejszej opcji jak tylko wyszedl i juz wtedy byl tylko troche lepszy od mojej starej gamingowej karty, roznica byla w glownie w odciazeniu proca podczas ogladania youtube i duzo mniejszym poborze pradu (czyli tez halasie).
To nigdy nie byl sprzet do grania, co najwyzej cos na czym przy drobnych poswieceniach da sie zagrac a i tak z tego co patrzylem zintegrowane karty na glowe bije nawet cos takiego jak Rx550...

Da sie zagrac, co jest bardzo fajne i APU (czy tez zintegrowane karty intela) to naprawde fajna sprawa ze wzgledu na to ile opcji udostepniana (sam kozystam w tej chwili z integry) - ale poswiecenie olbrzymiej wiekszosci rynku ktorej zalezy glownie na procesorze i cenie (stad tez oszczedzanie na grafice) zeby jakis tytul AAA podskoczyl z 13 na 18 klatek na sekunde naprawde nie ma sensu...
Zaloguj się, by móc komentować