komentarze
LisekgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lisekg2020.04.24, 14:27
19#1
Jak ktoś lubi te klocki to nic jak tylko kupić od zielonych 2080TI. No i pewnie ten cały nacisk na promowanie tej gierki i RT w ostatnim tygodniu na tym polega :-). Widać, że zieloni nieźle sypnęli $$$$ skoro na wszystkich portalach i YouTubach tym się wszyscy zachwycają.....
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42020.04.24, 14:38
-1#2
Minecraft - ta 'prostacka gierka' jako demo najnowszych technologii...
Hehe...
Jak się komuś 'klocki' nie podobają, to niema przymusu grać, no ale ja nie wywalę 4 tysi po to, żeby sobie te klocki 'uładnić', bo okazuje się, że tylko w tych 'prostackich klockach' da się te wszystkie bajery zastosować z jakimkolwiek wyraźnie wizualnie widocznym efektem...
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302020.04.24, 15:21
Ten krótki test dobitnie udowodnił, że na skomplikowany ray tracing i to w 4K bez DLSS to poczekamy przynajmniej 3 generacje GPU. Fakt można czuć rozczarowanie bo tylko Minecraft i Quake 2 można zobaczyć jak w pełni ta technika działa, ale od czegoś trzeba zacząć. Zobaczymy co na to Crysis i jak rozwiąże swoją implementacje RT
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2020.04.24, 15:54
16#4
Minecraft to największa ściema z RTX jaka istnieje, ta gra podstawowo nie ma cieni i źródeł światła, które inne gry po prostu mają, nic więc dziwnego, że różnicę się fajnie pokazuje skoro w podstawce brakuje najzwyklejszych cieni czy świateł, lol.

Do tego takie manipulacje NV jak ta fotka https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgaru...en/mrtx/pbr.JPG
Gdzie porównują zwykłe materiały vs pbr, ale pbr z dodatkowo włączonym RT, bo bez RT już tak by nie odstawało właśnie dlatego, że gra ma nikłe oświetlenie, a to ono wpływa najbardziej na efekt finalny parametrów PBR, tymczasem po zrzutach wykonanych przez pclab gdzie nie wpycha się rzecz jasna świecidełek typu szkła, lustra itp. byle pokazać RT, różnica nie jest już tak spektakularna.
Edytowane przez autora (2020.04.24, 15:57)
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002020.04.24, 15:55
13#5
Czekam na Tetrisa w takiej wersji :E
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2020.04.24, 16:10
szefons @ 2020.04.24 15:54  Post: 1241124
Minecraft to największa ściema z RTX jaka istnieje, ta gra podstawowo nie ma cieni i źródeł światła, które inne gry po prostu mają, nic więc dziwnego, że różnicę się fajnie pokazuje skoro w podstawce brakuje najzwyklejszych cieni czy świateł, lol.

Do tego takie manipulacje NV jak ta fotka https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgaru...en/mrtx/pbr.JPG
Gdzie porównują zwykłe materiały vs pbr, ale pbr z dodatkowo włączonym RT, bo bez RT już tak by nie odstawało właśnie dlatego, że gra ma nikłe oświetlenie, a to ono wpływa najbardziej na efekt finalny parametrów PBR, tymczasem po zrzutach wykonanych przez pclab gdzie nie wpycha się rzecz jasna świecidełek typu szkła, lustra itp. byle pokazać RT, różnica nie jest już tak spektakularna.

Ściema to może za dużo powiedziane, ale rzeczywiście w porównaniach często stosują manipulacje, RTX fajna rzecz, ale nikt nie chce przyznać, że za wcześnie jak na tak nędzna wydajność. Do raytracingu z prawdziwego zdarzenia brakuje z 5 generacji i to do zwykłego FHD, do 4k to pewnie z 10 generacji.

DLSS wydaje się najlepszą wprowadzoną technologią w turingach, bo tego najbardziej brakowało do 4k/60fps.

Za to w aplikacjach RTX to już nie taka 'ściema', na tym polu RTX błyszczy, tutaj nikt o real time nie marzy, za to o 20-150% wydajności w zależności od renderowanej sceny nie da się pominąć, to nie to co gierki.
Edytowane przez autora (2020.04.24, 16:15)
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2020.04.24, 16:21
Czy tylko ja mam wrażenie, że kolory są nienaturalnie przesycone? Może to wina tekstur, ale kros tam ewidentnie pobił saturacje.

No i występują te samo artefakty co na SEUSie ;)
tomangeloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomangelo2020.04.24, 16:29
-2#8
A gdzie porównanie do takiego SEUSa czy Continuum? Z ciekawości nawet warto byłoby przetestować różnice w jakości obrazu i wydajności między nimi a Nvidiowym demem.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.04.24, 16:42
-1#9
tomangelo @ 2020.04.24 16:29  Post: 1241134
A gdzie porównanie do takiego SEUSa czy Continuum? Z ciekawości nawet warto byłoby przetestować różnice w jakości obrazu i wydajności między nimi a Nvidiowym demem.

To porównanie jest o tyle problematyczne, że na wersji napisanej w Javie masz dobre wsparcie modów i pełno paczek z ładnymi teksturami, a w wersji Win10 resource packów zrobionych pod RTX jest bardzo mało i obejmują jedynie kilka klocków.
hajapackageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hajapackage2020.04.24, 18:22
Kupować 2080 żeby pograć w durnowate klocki XD. Chyba tylko kilku maniaków z forów komputerowych to wykorzysta, dzieci grające w Minecraft chyba rzadko kiedy mają 2070 i wyżej. Bezsens :E.
DevizZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deviz2020.04.24, 19:10
-4#11
Uważam że ceny kart RTX to wręcz promocja w stosunku do tego jak kosmiczną wręcz oprawę graficzną są w stanie zapewnić w grach wykorzystujących ray tracing. Cóz za fotorealistyczne odbicia, normalnie jak to zobaczyłem to od razu dwa Rtx 2080Ti kupiłem żeby też móc zagrać w takiego Minecrafta xD.
Edytowane przez autora (2020.04.24, 19:12)
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22020.04.24, 20:56
-5#12
Trzeba poczekać na sprzętowy ray tracing w kartach AMD, bo na razie w komentarzach dominuje odgłos pękających Adrianów. :)
Zabawa w klocki też mnie nie interesuje, ale rozwijanie się tych naprawdę ciekawych technik cieszy każdego, kto nie ma religijnych uprzedzeń w stosunku do konkurenta czerwonego korpo-mesjasza. Jak świat światem, religijni fanatycy zawsze wrogami wszelkiego postępu nieusankcjonowanego przez ich sektę...
Alexandre09Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alexandre092020.04.24, 23:06
-7#13
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.04.27, 18:43)
d3k2020.04.24, 23:19
-5#14
szefons @ 2020.04.24 15:54  Post: 1241124
Minecraft to największa ściema z RTX jaka istnieje, ta gra podstawowo nie ma cieni i źródeł światła, które inne gry po prostu mają, nic więc dziwnego, że różnicę się fajnie pokazuje skoro w podstawce brakuje najzwyklejszych cieni czy świateł, lol.

Do tego takie manipulacje NV jak ta fotka https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgaru...en/mrtx/pbr.JPG
Gdzie porównują zwykłe materiały vs pbr, ale pbr z dodatkowo włączonym RT, bo bez RT już tak by nie odstawało właśnie dlatego, że gra ma nikłe oświetlenie, a to ono wpływa najbardziej na efekt finalny parametrów PBR, tymczasem po zrzutach wykonanych przez pclab gdzie nie wpycha się rzecz jasna świecidełek typu szkła, lustra itp. byle pokazać RT, różnica nie jest już tak spektakularna.



Posłuchaj devów pracujących nad rtx minecrafta to się dowiesz czemu materiały wyglądają tak, a nie inaczej.
Nadali każdemu materiałowi prawdziwe cechy; metaliczność, chropowatość, promieniowanie które określają jak dany materiał odbija światło i czy w ogóle odbija.

https://youtu.be/zhJ0hNJ3hkA
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2020.04.25, 00:28
d3k @ 2020.04.24 23:19  Post: 1241223

Posłuchaj devów pracujących nad rtx minecrafta to się dowiesz czemu materiały wyglądają tak, a nie inaczej.
Nadali każdemu materiałowi prawdziwe cechy; metaliczność, chropowatość, promieniowanie które określają jak dany materiał odbija światło i czy w ogóle odbija.

https://youtu.be/zhJ0hNJ3hkA
Nie muszę, bo wiem co i jak działa i jest tak jak napisałem, a ze stylu w jakim piszesz jasno widać, że nie masz za bardzo pojęcia co i jak i te trywialne podstawy, które tłumaczą twórcy w filmie są dla ciebie czymś nowym.

Otóż to co ja napisałem to inna kwestia i ja idę dalej, dowiedz się od czego zależy jak będzie już dany materiał wyglądał w grze i dlaczego akurat minecraft to kiepska pokazówka, ale świetna do manipulacji.
FujiyamaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fujiyama2020.04.25, 00:57
18#16
Żenujące jest to jak bardzo nVidia oszukała klientów.
Kupujesz sobie 2060 czy 2070 z nadzieją, że będziesz mógł wykorzystać raytracing i już po 1.5 roku od premiery dowiadujesz się, że klocki Minecrafta ledwo ciągną w FullHD, a o wyższej rozdzielczości można zapomnieć.
SundayUserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SundayUser2020.04.25, 10:07
Ale na tym suwaku to po lewej czy po prawej ma robić WOW?
Serio? Minecraft?
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2020.04.25, 10:54
Isharoth @ 2020.04.24 16:42  Post: 1241137
tomangelo @ 2020.04.24 16:29  Post: 1241134
A gdzie porównanie do takiego SEUSa czy Continuum? Z ciekawości nawet warto byłoby przetestować różnice w jakości obrazu i wydajności między nimi a Nvidiowym demem.

To porównanie jest o tyle problematyczne, że na wersji napisanej w Javie masz dobre wsparcie modów i pełno paczek z ładnymi teksturami, a w wersji Win10 resource packów zrobionych pod RTX jest bardzo mało i obejmują jedynie kilka klocków.

Zawsze można użyć tej samej mapy do różnych wersji.
Java to potęga, może chodzić na tosterze lub rzucić tytana na kolana.
Mechanika gry jest inna pomiędzy wersjami, ale 99% bloków jest takie samo.
PS. I jeśli wspominasz, że używanie paczek i modów jest nie fair.
To pisanie od 0 silnika do renderowania RTX też się do tego zalicza. Jeśli można uzyskać fenomenalny wygląd bez znacznych spadków wydajności, to uczciwe porównanie.
Edytowane przez autora (2020.04.25, 13:09)
KoniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Koniak2020.04.25, 12:16
Przyznacie, że jak na rozdzielczość 38400x2160 to karty wręcz wymiatają xD
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2020.04.25, 13:19
Te testy wydajności to z paczką tekstur PBR, czy zwyczajną i w jakiej rozdzielczości były tekstury ?
Dla porównania, używając SEUS PTGI w 1920x1080, oczywiście bez DLSS, z paczką tekstur 1K PBR, na RTX 2070 Super mam spokojnie 60 klatek (12 chunks), a tu w teście ta sama karta, utylizująca te słynne rdzenie RTX, w grze składającej się z sześcianów wyciąga całe 24 klatki.
No i ta woda, w wersji RTX, przypominająca zastygłą galaretą, jest fatalna.

Jak to wygląda w SEUS PTGI:
https://youtu.be/mfo2l2L2UHg
https://youtu.be/lrAcairggOY
Edytowane przez autora (2020.04.25, 13:29)
Zaloguj się, by móc komentować