komentarze
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2020.04.12, 16:58
Widzę, że HTC mocno wpycha swoje gogle do różnych redakcji, przez co nawet tak nieopłacalny zestaw jak Vive Pro jest wychwalany.
Mogliście zrobić ten test na Valve Index, bo docelowo pod nie gra była projektowana lub chociaż najpopularniejsze na Steam Oculus Rift S (które mają lepszą jakość obrazu, lepsze kontrolery i jednocześnie mniej obciążają PC dzięki nieco niższej rozdzielczości i nieco niższemu odświeżaniu)
Swoją drogą nie polecam grania z odblokowanym frame rate'm. Po to domyślnie dają lock'a i reprojekcję jeśli komp nie wyrabia by z tego korzystać.
borowcyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
borowcy2020.04.12, 18:59
'Half-Life: Alyx powstał na silniku Source, co widać' - Powstał na Source 2.

halflife2004Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
halflife20042020.04.12, 20:23
-4#3
'….ale brakowało dużej gry dla pojedynczego gracza'.

I po tym stwierdzeniu wiem że ani na PClabie ani na Pure nikt nie ma za dużego pojęcia o grach VR. Proponuje zagrać w Lone Echo (2017) które uważam za grę na pewno nie gorszą jakościowo od Alyx, a gier VR jest cała masa, b. dobrych dla pojedynczego gracza 30, wielkich gier z 5. W tym roku dojdzie kolejne 5 b. dużych produkcji i pewnie z 100 mniejszych.

Jeśli chodzi o VR to moim zdaniem na ten moment tylko index i nie chodzi o kontrolery tylko o odświeżanie. Różnica jest taka że na Oculus Rift S dałem radę grać 2-3 godziny w pełnym ruchu i potem miałem już chęć na przerwę przy Indexach i 144Hz grałem praktycznie 20 godzin non stop z małą przerwą. Tak duże znaczenie ma odświeżanie. Poza tym Indexy mają idealne fov 130 i na ten moment sprawia że to są bez dwóch zdań najlepsze gogle na rynku.
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.04.12, 20:25
Ciekawe dlaczego na najwyższych ustawieniach 2060S wyraźnie odstaje od 5700, 1080 i 2070?
2070 o podobnej wydajności w innych grach, tutaj nie ma spadków takich jak 2060S. Zastanawiające.
t0mcZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
t0mc2020.04.12, 21:11
halflife2004 @ 2020.04.12 20:23  Post: 1239711
'….ale brakowało dużej gry dla pojedynczego gracza'.

I po tym stwierdzeniu wiem że ani na PClabie ani na Pure nikt nie ma za dużego pojęcia o grach VR. Proponuje zagrać w Lone Echo (2017) które uważam za grę na pewno nie gorszą jakościowo od Alyx, a gier VR jest cała masa, b. dobrych dla pojedynczego gracza 30, wielkich gier z 5. W tym roku dojdzie kolejne 5 b. dużych produkcji i pewnie z 100 mniejszych.

Jeśli chodzi o VR to moim zdaniem na ten moment tylko index i nie chodzi o kontrolery tylko o odświeżanie. Różnica jest taka że na Oculus Rift S dałem radę grać 2-3 godziny w pełnym ruchu i potem miałem już chęć na przerwę przy Indexach i 144Hz grałem praktycznie 20 godzin non stop z małą przerwą. Tak duże znaczenie ma odświeżanie. Poza tym Indexy mają idealne fov 130 i na ten moment sprawia że to są bez dwóch zdań najlepsze gogle na rynku.

Po tym stwierdzeniu wiem, że nie wiesz co to duża gra dla pojedynczego gracza.
halflife2004Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
halflife20042020.04.12, 22:05
-2#6
t0mc @ 2020.04.12 21:11  Post: 1239716

Po tym stwierdzeniu wiem, że nie wiesz co to duża gra dla pojedynczego gracza.


Parę przykładów niżej :

- Lone Echo
- Asgard's Wrath
- Stormland
- The Walking Dead: Saints and Sinners
- Hellblade
- Mose
- Artika 1
- Edge of Nowhere
- Elite Dangerouse
- Resident Evil 7
- Blood and Truth
- Farpoint
- Astro Bot

+ wiele innych które zostały przystosowane do wersji VR i wydane jako te wersje

- no man's sky
- subnautica
- layers of fear

czy nadchodzące nowe duże jak :

- Lone Echo II
- Medal of Honor Above and Beyond
- The Wizard - Dark Times
- Sniper Elite

już pomijam te setki wspaniałych gier które niszczą wszystkie gry 2D jak np. zwykły Hellsplit

Dodatkowo gry te mają nie tylko b. duże budżety szczególnie ekskluzywne dla Oculusa co robią je jedne z najlepszych zespołów deweloperskich. Szkoda że tak mało osób może w to zagrać. Takie Lone Echo z 2017 deklasuje dla mnie osobiście wszystkie gry space oper z ME na czele, a dla większości osób niestety ten tytuł nic nie mówi.
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2020.04.12, 22:13
halflife2004 @ 2020.04.12 20:23  Post: 1239711

Jeśli chodzi o VR to moim zdaniem na ten moment tylko index i nie chodzi o kontrolery tylko o odświeżanie. Różnica jest taka że na Oculus Rift S dałem radę grać 2-3 godziny w pełnym ruchu i potem miałem już chęć na przerwę przy Indexach i 144Hz grałem praktycznie 20 godzin non stop z małą przerwą. Tak duże znaczenie ma odświeżanie.

Sam nie mam choroby VR ale mam znajomych którzy mają i jest to dość ciekawa informacja.
A jak wygląda sytuacja z reprojekcją na tych 144Hz, bo nawet na mocnym kompie utrzymanie 144fps w VR to wyzwanie? Czy reprojekcja normalnie działa/blokuje frame rate na 77fps i podbija do 144fps i czy granie w taki sposób także zmniejsza chorobę VR?
CryKonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CryKon2020.04.13, 00:33
-8#8
' Bądźmy szczerzy, ten tytuł jest dostępny tylko na gogle VR, które są dużym wydatkiem' - Co za dezinformacja. Najlepsze gogle Samsung Odyssey+ to wydatek rzędu 1400-2000 zł, mniej niż smartfon kupowany co roku. Index? A po co to komu, z ekranem LCD i stacjami bazowymi czepianymi po scianach? Mam Odysse+, dałem za niego 1200 zl na Amazon.com i gra się kapitalnie. OLED, 2880x1600 rozdziałka, świetny tracking (tak, jest świetny, tylko trzeba mieć dobrze oświetlony pokój i jakieś przedmioty a nie gołe ściany). Myślałem, że zobaczę filmik z testów, ale widzę, że redakcji nie chce się postawić Galaxy S9 na statyw i nakręcic kilka scen. VR obecnie jest TANI. Ci co chca grać w zwykłe gry na monitor i tak mają taką kartę jak 1060 GTX lub lepszą. VR to nie wydatek.
tomangeloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomangelo2020.04.13, 01:26
CryKon @ 2020.04.13 00:33  Post: 1239724
' Bądźmy szczerzy, ten tytuł jest dostępny tylko na gogle VR, które są dużym wydatkiem' - Co za dezinformacja. Najlepsze gogle Samsung Odyssey+ to wydatek rzędu 1400-2000 zł, mniej niż smartfon kupowany co roku. Index? A po co to komu, z ekranem LCD i stacjami bazowymi czepianymi po scianach? Mam Odysse+, dałem za niego 1200 zl na Amazon.com i gra się kapitalnie. OLED, 2880x1600 rozdziałka, świetny tracking (tak, jest świetny, tylko trzeba mieć dobrze oświetlony pokój i jakieś przedmioty a nie gołe ściany). Myślałem, że zobaczę filmik z testów, ale widzę, że redakcji nie chce się postawić Galaxy S9 na statyw i nakręcic kilka scen. VR obecnie jest TANI. Ci co chca grać w zwykłe gry na monitor i tak mają taką kartę jak 1060 GTX lub lepszą. VR to nie wydatek.


Dla kogo to jest tanio to jest tanio. 2k na gogle + jakieś 3-4k na jednostkę to dla typowego Kowalskiego dość dużo.
arczi79Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arczi792020.04.13, 04:19
Nie ujmując niczego genialnemu HL:Alyx wciąż moją ulubioną grą VR jest The Forest. A co do braku dużych tytułów w VR - to tylko i wyłącznie brak wiedzy redaktora który najwidoczniej przespał w jakiejś jaskini ostatnich kilka lat....
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242020.04.13, 05:26
@halflife2004
Do tej listy można dopisać mody VR do niektórych gier, np. do GTA V.
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2020.04.13, 10:45
-2#12
tomangelo @ 2020.04.13 01:26  Post: 1239725

Dla kogo to jest tanio to jest tanio. 2k na gogle + jakieś 3-4k na jednostkę to dla typowego Kowalskiego dość dużo.

W przypadku monitorów dla graczy w podobnej cenie mówi się na tym portalu jako o ''nieprzesadnie nie drogich'' i nie wspomina się o cenie za samo PC, bo naturalnym jest, że skoro ktoś szuka wyświetlacza do gier to i musi posiadać PC do gier. Tym bardziej biorąc pod uwagę np. statystyki Steam gdzie posiadaczy gogli VR jest zaledwie 1,29%, a posiadaczy PC spełniających wymagania VR jest kilkadziesiąt razy więcej, także dla wielu graczy będzie to tylko zakup gogli.

Cytat ze wstępu do testów monitorów: ''Jeszcze do niedawna kupno nieprzesadnie drogiego monitora przeznaczonego dla graczy,... W cenie do 1500 zł...''
https://pclab.pl/art83640.html
AdRjiaNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AdRjiaN2020.04.13, 12:28
bez roznicy ze spadkami do 44fps na niskie- wysokie na 1060 i RX 580 ?? cos slaba ta optymalizacja
Mimo starej GPU [powinno byc duzo lepiej mi sie wydaje
Tak samo rx 570 slabiutko a RX 580 na rowni z 580 8GB
Ani troche sie nie postarali :D
Edytowane przez autora (2020.04.13, 12:30)
ThePeacemaker76Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ThePeacemaker762020.04.13, 12:40
-4#14
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.04.14, 22:43)
halflife2004Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
halflife20042020.04.13, 17:04
Giovanne @ 2020.04.12 22:13  Post: 1239720

Sam nie mam choroby VR ale mam znajomych którzy mają i jest to dość ciekawa informacja.
A jak wygląda sytuacja z reprojekcją na tych 144Hz, bo nawet na mocnym kompie utrzymanie 144fps w VR to wyzwanie? Czy reprojekcja normalnie działa/blokuje frame rate na 77fps i podbija do 144fps i czy granie w taki sposób także zmniejsza chorobę VR?


to wszystko zależy czy używasz SteamVR i upłynniacza ruchu czy nie, jeśli masz włączony upłynniacz ruchu to przy spadku wydajności klatki są dokładane poprzez tworzenie dodatkowej klatki pomiędzy dwoma klatkami istniejącymi wtedy nie musisz mieć 120 czy 144 fr. Jednak osobiście uważam że przede wszystkim częstotliwość odświeżania i jest tutaj znacząca różnica pomiędzy 90 a 120 czy 144, a raczej opóźnienie w tworzeniu klatek mają znaczący wpływ na komfort użytkowania. Jeśli będziesz korzystał z upłynniacza ruchu to wiadomo że skoczy ci opóźnienie. Poza tym nie wszystkie gogle VR z tym współpracują.

Napisałem post na pclabie od bardzo dawna i więcej pisać nie będę i tylko dlatego aby więcej osób skorzystało z technologii VR bo VR to tak gigantyczna przepaść i nowa jakość grania / w ogóle granie w gry '2D' przy VR to jest całkowicie pozbawione emocji i sensu. Ale to trzeba spróbować samemu. Jak ktoś będzie chciał mnie złapać to ->steam.
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.04.13, 19:43
Drodzy czytelnicy, odnośnie promowania gogli HTC, w nich ogrywałem ten tytuł i to nie jest ich recenzja, tylko wrażenia z grania. Do pełnoprawnej recenzji, faktycznie potrzebowałbym innych, konkurencyjnych gogli np. wspomnianych Valve Index. Niestety ich nie posiadam. Inne duże tytuły, które wymienia kolega halflife2004, faktycznie nie są mi tak dobrze znane, osobiście dużo grałem w Project CARS 1,2, Elite Dangerous czy DCS, ale są to specyficzne tytuły nie każdemu podchodzące. Ogrywałem te tytuły na pierwszych goglach Oculus Rift.
1minuserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1minuser2020.04.13, 22:11
@pan autor
Tzn ogrywałeś tytuł używając różdżek (wand controller) od htc? Współczuję trochę. Mam vive i oryginalne kontrolery, i dla mnie to właśnie ta część zestawu jest najgorszym ich elementem w przypadku takiej gry jak Alyx. Są niewygodne, często nie są intuicyjne, boczne czujniki nacisku są za małe. Mam też kontrolery index i nie mam zamiaru wrócić do tych od htc. O samych goglach się nie wypowiem, bo vive pro nie używałem.
Brakuje trochę testu procesorów ale zwłaszcza w obecnej sytuacji łatwo nie jest. Sam artykuł i tak na plus, szkoda troszkę, że brak wideo z miejsc testowych (zwłaszcza opisywanego w artykule szarpnięcia) ale chyba się po prostu czepiam.
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2020.04.14, 01:15
halflife2004 @ 2020.04.13 17:04  Post: 1239759


to wszystko zależy czy używasz SteamVR i upłynniacza ruchu czy nie, jeśli masz włączony upłynniacz ruchu to przy spadku wydajności klatki są dokładane poprzez tworzenie dodatkowej klatki pomiędzy dwoma klatkami istniejącymi wtedy nie musisz mieć 120 czy 144 fr. Jednak osobiście uważam że przede wszystkim częstotliwość odświeżania i jest tutaj znacząca różnica pomiędzy 90 a 120 czy 144, a raczej opóźnienie w tworzeniu klatek mają znaczący wpływ na komfort użytkowania. Jeśli będziesz korzystał z upłynniacza ruchu to wiadomo że skoczy ci opóźnienie. Poza tym nie wszystkie gogle VR z tym współpracują.

Napisałem post na pclabie od bardzo dawna i więcej pisać nie będę i tylko dlatego aby więcej osób skorzystało z technologii VR bo VR to tak gigantyczna przepaść i nowa jakość grania / w ogóle granie w gry '2D' przy VR to jest całkowicie pozbawione emocji i sensu. Ale to trzeba spróbowarć samemu. Jak ktoś będzie chciał mnie złapać to ->steam.


Myślałem, że Index wymaga do działania Steam VR?
Jeśli użycie upłynniacza (reprojekcji) negatywnie wpływa na komfort, no to jak na razie w moim i moich znajomych przypadku lipa i musimy czekać na nowe karty, bo to 144fps to można osiągnąć przy grafice na poziomie Beat Saber.

Swoją drogą większość gogli wspiera reprojekcję (często mającą swoją nazwę w zależności od firmy) lecz nie we wszystkich goglach działa to równie dobrze. Osobiście miałem porównanie w Oculusie i Samsungu (Windows Mixed Reality) i Rift czy Rift S przełącza znacznie płynniej niż robił to Oddysey. Upłynniacza ze SteamVR nie miałem okazji sprawdzać, spotkałem się jedynie z opiniami w necie, że nie działa on równie dobrze co ten od Oculusa.
hajper777Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hajper7772020.04.14, 09:09
-6#19
3,000 zł wydać aby zagrać w jedną grę jak ktoś nie ma sprzetu trochę marnie
1minuserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1minuser2020.04.14, 09:23
hajper777 @ 2020.04.14 09:09  Post: 1239798
3,000 zł wydać aby zagrać w jedną grę jak ktoś nie ma sprzetu trochę marnie

jak ktoś zamierza to zrobić dla jednej gry i jest rozsądny, to poszuka używek albo dogada się z wypożyczalnią, ewentualnie ogra u kolegi.
Zaloguj się, by móc komentować