komentarze
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2020.04.02, 14:56
15#1
Hmm.. nie żebym się wymądrzał, ale od dłuższego czasu w Minecrafcie dostępny jest Path Tracing (SEUS PTGI) i też jest oparty na voxelach. Działa z przyzwoitą prędkością prawie na każdej nowszej karcie, nie to co ta wczesna alfa od Continuum.
Może by tak małe porównanie tych dwóch shaderów, Continuum RT vs SEUS PTGI? A nie klepanie, że bez rdzeni RT to nawet nie podchodź i że 30 klatek na 2080Ti w Full HD to spodziewany wynik i to chyba bez tekstur PBR. Tam są do policzenia tylko sześciany z teksturami 16x16 pixeli.
Edytowane przez autora (2020.04.02, 15:04)
KinexityZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kinexity2020.04.02, 15:10
SEUS PTGI wygląda lepiej i ma lepszą wydajność (30 fps 1080p wszystko max - z trudem ale wystarcza 1070 laptop).
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2020.04.02, 15:24
Co Continuum RT ma wspólnego z konsolami? Nic, bo to Ray Tracing, a nie Path Tracing, który obciąża mocnej sprzęt.

Sam opis zacny, ale porównywanie alfy, do produktu, który de facto nie istnieje nie ma sensu...
Jak NV wyda w końcu Minecratfa po roku (19 sierpnia zostało oficjalne zaprezentowane po raz pierwszy) roku to wtedy będzie co porównywać.

Btw. Jak wyżej wspomnieli panowie SEUS PTGI działa lepiej (przed chwilą sprawdziłem na GTX1070), ma mniej przekłamań i artefaktów i jest bliższy RT od NV niż obecna alfa od Continuum.
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302020.04.02, 16:19
Czyli śledzenie promieni pokazane na demie Minecraft DXR on Xbox Series X pokazuje jego moc lub nie moc skoro działa na równi z 2080Ti. Bez śledzenia promieni nie jeden dzieciak ograł Minecraft na tablecie za kilka stów i to najbardziej szokuje jak RT wpływa na wydajność wręcz masakruje współczesne GPU
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2020.04.02, 17:07
raytracing off 2594/999 fps
raytracing on 67/64 fps
to dopiero ustawienia uber ;D
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2020.04.02, 17:30
Octree to nie jest drzewo obiektów zgrupowanych po maksymalnie 8 elementów i dopiero większe grupy są kolejny raz dzielone?
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.04.02, 21:50
1. Z SEUS PTGI, osobiście korzystałem przez chwilę i efekty w SEUS były niższej jakości niż w Continuum. W dużym skrócie to też był ray tracing, ale np, odbicia były robione, techniką screen space. Były jeszcze inne różnice, ale teraz nie przypomnę ich sobie tak szybko. Różnica w wydajności na korzyść SEUS to było raptem 20%, jak używałem wersji E6 (było to kilka miesięcy temu) , z tego co pamiętam teraz, jest chyba wersja E11 lub nowsza.

2. Path Tracing to metoda realizowania Ray Tracingu. Aktualnie we wszystkich grach z ray tracingiem, używamy path tracingu.

3. Wydajność ray tracingu na nowym Xboxie, to jest na razie zagadka, bo nie wiemy, ile dokładnie jednostek obliczeniowych RT, będzie dostępne w tej konsoli. Dzięki zastosowaniu algorytmów przyspieszania ray tracingu takich jak właśnie hierarchical voxel tracing, jest w ogóle możliwe wyświetlanie w miarę płynnej animacji, a nie czekanie po kilka minut na pojedynczą klatkę. Ray tracing to na tę chwilę najbardziej zasobożerna technika i jesteśmy na samym początku jej wdrażania do pecetów i konsol.

4. W octree każda gałąź zawsze dzielona jest na osiem części, stąd nazwa. Jak widać ze schematu na pierwszej stronie, z pnia od razu wychodzi osiem gałęzi, w octree nie możemy podzielić gałęzi na mniejszą lub większą liczbę części, tylko na osiem. Dokładnie na tej samej zasadzie działa drzewo czwórkowe, każda gałąź dzielona jest od razu na cztery, ale tego algorytmu używa się głównie w grafice 2D.
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2020.04.02, 23:14
Mam zainstalowaną wersję SEUS PTGI E12 i Optifine, na wygenerowanej mapie, dużo drzew, z teksturami 16x16 (defultowe), 75 klatek na RTX 2070 Super w Full HD przy 12 chunkach. Jak zmienię na paczkę tekstur 1K PBR, 55 klatek w tym samym miejscu.

SSR i jakaś froma AO wykorzystywana jest do liczenia odbić i oświetlenia tych obiektów, które nie są sześcianami , tylko sześcienne bloki w PTGI są liczone z path tracingiem, plus kilka innych dopisanych przez autora do shadera, jak schody czy ogrodzenia.

Tak naprawdę, drogi autorze, to było by miło, zobaczyć takie porównanie, na przykład jakości oświetlenia, między tymi dwoma shaderami :)

Bo tak naprawdę, Minecraft to druga gra po Quake II, która w pełni wykorzystuje możliwości Ray Tracingu i to bez słynnych rdzeni RT.

Kilka screenów z PTGI
https://imgur.com/gallery/RFQ9Zzk
https://imgur.com/gallery/VF7zTi0
Edytowane przez autora (2020.04.02, 23:32)
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.04.03, 01:37
Ryszawy @ 2020.04.02 23:14  Post: 1238775
Mam zainstalowaną wersję SEUS PTGI E12 i Optifine, na wygenerowanej mapie, dużo drzew, z teksturami 16x16 (defultowe), 75 klatek na RTX 2070 Super w Full HD przy 12 chunkach. Jak zmienię na paczkę tekstur 1K PBR, 55 klatek w tym samym miejscu.

SSR i jakaś froma AO wykorzystywana jest do liczenia odbić i oświetlenia tych obiektów, które nie są sześcianami , tylko sześcienne bloki w PTGI są liczone z path tracingiem, plus kilka innych dopisanych przez autora do shadera, jak schody czy ogrodzenia.

Tak naprawdę, drogi autorze, to było by miło, zobaczyć takie porównanie, na przykład jakości oświetlenia, między tymi dwoma shaderami :)

Bo tak naprawdę, Minecraft to druga gra po Quake II, która w pełni wykorzystuje możliwości Ray Tracingu i to bez słynnych rdzeni RT.

Kilka screenów z PTGI
https://imgur.com/gallery/RFQ9Zzk
https://imgur.com/gallery/VF7zTi0
Zamierzałem, tę wersję Continuum RT porównać z Minecraftem RTX Nvidii jak się pojawi, niestety nie mam najnowszej wersji SEUS do porównania. Przy kolejnym porównaniu, postaram się zdobyć wersję SEUS i wtedy zrobić kolejne porównanie, najlepiej z Minecraftem RTX :)
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822020.04.03, 07:50
Szkoda ze to wszystko jest platnymi dodatkami czyli kup karte za kupe kasy a do tego kup pakiety co ludzie robia do rtx.... fuuu trzymam sie od takiego podejscia z dala
fineashZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fineash2020.04.03, 08:34
Jak dla mnie Minecraft to ma jakość oprawy graficznej ciut wyżej niż Mario z Pegasusa. A dokładnie tam RT.. no coz. To tak jakby do fiata 126p wrzucić ASR, co by na starcie nie mielił za bardzo i lanuch Control.
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2020.04.03, 13:37
Stilgarus @ 2020.04.03 01:37  Post: 1238781

Zamierzałem, tę wersję Continuum RT porównać z Minecraftem RTX Nvidii jak się pojawi, niestety nie mam najnowszej wersji SEUS do porównania. Przy kolejnym porównaniu, postaram się zdobyć wersję SEUS i wtedy zrobić kolejne porównanie, najlepiej z Minecraftem RTX :)

Jeszcze jedna sprawa, z tego co pamiętam Nvidia swój RTX zaimplementuje tylko do wersji Bedrock, (Windows10), a shadery takie jak Continuum RT czy SEUS PTGI są tworzone wyłącznie dla wersji Java. Więc trzeba będzie porównać dwie różne wersje tej samej gry :)
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2020.04.03, 15:05
-1#13
##W tym artykule przybliżymy działanie algorytmu Hierarchical Voxel Tracing, który jest podstawą akceleracji techniki śledzenia promieni w nadchodzących konsolach##
Można prosić jakiekolwiek źródło potwierdzające że RT w konsolach będzie rozwiązany w ten sposób???
daerraghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
daerragh2020.04.04, 04:34
Ale przyznajcie jedno: nawet Minecraft po dodaniu realistycznego oswietlenia wyglada dobrze. Wlasnie tak wazne jest dobre oswietlenie w grach. Mam nadzieje, ze wiecej gier zastosuje globalne oswietlenie oparte na RT, jak w najnowszym Metro, a nie tylko jakies tam odbicia, czy cienie.

A wiec czekamy na RDNA2 ze sprzetowym RT. Nowe karty powinny pomoc w popularyzacji nowego standardu, bo oba obozy beda wtedy wspierac path tracing.
Edytowane przez autora (2020.04.04, 19:10)
AdRjiaNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AdRjiaN2020.04.06, 15:47
-3#15
rt w majkrafcie jest tak potrzebne jak bielizna pannie lekkich obyczajow
pawelx9Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pawelx92020.04.14, 11:31
fajna sprawa, oby to się rozwijało
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482020.04.14, 11:56
Naprawdę chciałem to przeczytać, ale ignorancja autora w słusznie zatutyłowanej stronie 'podstawy' z wytłuszczeniem 'Rodzaje drzew BVH' i jako przykłady zamiast QBVH czy SBVH dostajemy inne drzewa akceleracyjne, które z BVH nie mają nic wspólnego skutecznie odebrały chęć czytania dalej gdy autor nie ma pojęcia o czym pisze.
Co do samego wykorzystania Octree w Minecraft to słusznie, bo nie wiele się tam zmienia na świecie. Przebudowywanie/aktualizacja Octree w dynamicznej grze zabiłaby wydajność. Dlatego nie spodziewałbym się takiego podejścia w innych grach na konsolach, a raczej jeśli już nie raytracing z QBVH (szybkie na GPU) na dedykowanym sprzęcie to kaskadowy voxel cone tracing.
Edytowane przez autora (2020.04.14, 11:58)
KsiądzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ksiądz2020.04.17, 00:06
-1#18
skoti48 @ 2020.04.14 11:56  Post: 1239816
Naprawdę chciałem to przeczytać, ale ignorancja autora w słusznie zatutyłowanej stronie 'podstawy' z wytłuszczeniem 'Rodzaje drzew BVH' i jako przykłady zamiast QBVH czy SBVH dostajemy inne drzewa akceleracyjne, które z BVH nie mają nic wspólnego skutecznie odebrały chęć czytania dalej gdy autor nie ma pojęcia o czym pisze.
Co do samego wykorzystania Octree w Minecraft to słusznie, bo nie wiele się tam zmienia na świecie. Przebudowywanie/aktualizacja Octree w dynamicznej grze zabiłaby wydajność. Dlatego nie spodziewałbym się takiego podejścia w innych grach na konsolach, a raczej jeśli już nie raytracing z QBVH (szybkie na GPU) na dedykowanym sprzęcie to kaskadowy voxel cone tracing.


Autor się stara (mam nadzieję). Wyszło jak wyszło.

Co do ignorancji:

https://www.facebook.com/ignorujesz/posts/648183249328591
kamilordZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kamilord2020.04.17, 12:09
-1#19
instrukcja jakby ktos nie wiedzial jak zdobyc minecraft rtx :

XBOX ONE / WINDOWS 10
If you are looking for how to sign-up for the Minecraft with RTX Windows 10 beta, please be sure you read the requirements before enrolling. You can read more at: https://aka.ms/rtxbetafaq
You will need to own the digital version of the game. For the beta, disc owners are not supported - sorry!

Joining the Minecraft Beta on Windows 10 or Xbox One:

1. Go to the Store app on Xbox One or a Windows 10 PC.

2. Search for the Xbox Insider Hub app.

3. Download and install Xbox Insider Hub.

4. Launch the Xbox Insider Hub.

5. Navigate to Insider content > Minecraft Beta.

6. Select Join.

7. Have fun and find bugs!
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.