komentarze
EclipseZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eclipse2020.03.15, 14:52
-12#1
VR dokładnie tak samo skończy jak 3d w telewizorach.
AraelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arael2020.03.15, 16:19
10#2
Eclipse @ 2020.03.15 14:52  Post: 1236973
VR dokładnie tak samo skończy jak 3d w telewizorach.


Tak łatwo poznać czy ktoś już miał okazję pobawić się VR, czy jeszcze nie ;)
kok88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kok882020.03.15, 18:43
Miałem Lenovo Explorer przez tydzień. Używanie z okularami korekcyjnymi na 'styk'. W końcu porysowałem szkła o soczewki. Brak możliwości ustawienia fizycznego rozstawu. Kolejny problem z graniem klawiaturą i myszką tylko się rozglądając. Wiem za to że, VR ma mega potencjał na pewno kiedyś wrócę do tematu.
darkonzaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
darkonza2020.03.15, 19:04
-2#4
Nowego Oculusa Questa który nie potrzebuje ani komputera, ani żadnych kabli mozna sobie kupic po około 2050 zeta na stronie Oculusa
Znaczy jak jest dostępnny, bo kazda dostawa rozchodzi sie w jeden czasem trzy dni.

p.s. Obecnie dostępny nie jest
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2020.03.15, 19:06
Eclipse @ 2020.03.15 14:52  Post: 1236973
VR dokładnie tak samo skończy jak 3d w telewizorach.

Od 10 lat to slyszę i cholera, z kazdym rokiem jest co raz lepiej. Szok i niedowierzanie :o
kok88 @ 2020.03.15 18:43  Post: 1236981
Miałem Lenovo Explorer przez tydzień. Używanie z okularami korekcyjnymi na 'styk'. W końcu porysowałem szkła o soczewki. Brak możliwości ustawienia fizycznego rozstawu. Kolejny problem z graniem klawiaturą i myszką tylko się rozglądając. Wiem za to że, VR ma mega potencjał na pewno kiedyś wrócę do tematu.

Kto Cię tak oszukal, ze sprzedal Ci headset bez kontrolerów?
Edytowane przez autora (2020.03.15, 19:15)
AraelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arael2020.03.15, 19:06
kok88 @ 2020.03.15 18:43  Post: 1236981
Miałem Lenovo Explorer przez tydzień. Używanie z okularami korekcyjnymi na 'styk'. W końcu porysowałem szkła o soczewki. Brak możliwości ustawienia fizycznego rozstawu. Kolejny problem z graniem klawiaturą i myszką tylko się rozglądając. Wiem za to że, VR ma mega potencjał na pewno kiedyś wrócę do tematu.


Sterowanie klawiaturą i myszką w VR to jak lizanie lizaka przez szybę.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2020.03.15, 19:12
-3#7
Odnośnie artykułu kilka uwag:
1) Reverby są tansze a maja obraz lepszy niz najlepsze gogle na rynku, (czyli Pimax 8k plus) a rozkladajacym na łopatki Indexa i Cosmos razem wzięte (w przyoadku Cosmosa także z trackingiem, wiem, bo miałem), a kosztuja mniej niż 3 tysie. Czemu brak w artykule o nim ?
2) Zdajecie sobie sprawę, ze każda gra obsluguje tryb siedzący, który dostarcza tyle samo frajdy? Po co miejsce w pokoju do niego?
3) Koszt najtanszych dobrych WMR'ów to około 800, a uzywany pecet, na ktorym pogramy w przyzwoitych detaksch w gry VR kosztuje 1600zł. To taniej niź konsoka plus tv. Kto Wam każe kupować Indexa?
darkonzaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
darkonza2020.03.15, 19:32
HDR @ 2020.03.15 19:12  Post: 1236986
Odnośnie artykułu kilka uwag:
1) Reverby są tansze a maja obraz lepszy niz najlepsze gogle na rynku, (czyli Pimax 8k plus) a rozkladajacym na łopatki Indexa i Cosmos razem wzięte (w przyoadku Cosmosa także z trackingiem, wiem, bo miałem), a kosztuja mniej niż 3 tysie. Czemu brak w artykule o nim ?
2) Zdajecie sobie sprawę, ze każda gra obsluguje tryb siedzący, który dostarcza tyle samo frajdy? Po co miejsce w pokoju do niego?
3) Koszt najtanszych dobrych WMR'ów to około 800, a uzywany pecet, na ktorym pogramy w przyzwoitych detaksch w gry VR kosztuje 1600zł. To taniej niź konsoka plus tv. Kto Wam każe kupować Indexa?

Obecnie albo reverby jak ktoś chce grać na siedząco, bo maja najlepszą jakośc obrazu (tyle ze wymagaja mocarnego kompa)
albo Oculus quest, bo jest w pełni mobilny, żadnych kabli, nie wymaga niczego, nawet kompa i jest 'ready to use', nawet kontrolery powoli przestaja byc potrzebne bo widzi palce.
AraelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arael2020.03.15, 20:54
HDR @ 2020.03.15 19:12  Post: 1236986
Odnośnie artykułu kilka uwag:
1) Reverby są tansze a maja obraz lepszy niz najlepsze gogle na rynku, (czyli Pimax 8k plus) a rozkladajacym na łopatki Indexa i Cosmos razem wzięte (w przyoadku Cosmosa także z trackingiem, wiem, bo miałem), a kosztuja mniej niż 3 tysie. Czemu brak w artykule o nim ?
2) Zdajecie sobie sprawę, ze każda gra obsluguje tryb siedzący, który dostarcza tyle samo frajdy? Po co miejsce w pokoju do niego?
3) Koszt najtanszych dobrych WMR'ów to około 800, a uzywany pecet, na ktorym pogramy w przyzwoitych detaksch w gry VR kosztuje 1600zł. To taniej niź konsoka plus tv. Kto Wam każe kupować Indexa?


Poszukaj 'through the lenses' - Reverb ma beznadziejną optykę (rozmywa na brzegach), Pimax 8K też rozmywa, ale przy nieporównywalnie większym FOV, więc bez porównania. Tryb siedzący to ułamek frajdy trybu stojącego (nie używałbym VR w ogóle z takim ograniczeniem, że muszę siedzieć), a o tym pececie do VR za 1600... To chyba do gier typu Super Hot VR tylko ;)
AraelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arael2020.03.15, 20:55
-1#10
darkonza @ 2020.03.15 19:32  Post: 1236987
HDR @ 2020.03.15 19:12  Post: 1236986
Odnośnie artykułu kilka uwag:
1) Reverby są tansze a maja obraz lepszy niz najlepsze gogle na rynku, (czyli Pimax 8k plus) a rozkladajacym na łopatki Indexa i Cosmos razem wzięte (w przyoadku Cosmosa także z trackingiem, wiem, bo miałem), a kosztuja mniej niż 3 tysie. Czemu brak w artykule o nim ?
2) Zdajecie sobie sprawę, ze każda gra obsluguje tryb siedzący, który dostarcza tyle samo frajdy? Po co miejsce w pokoju do niego?
3) Koszt najtanszych dobrych WMR'ów to około 800, a uzywany pecet, na ktorym pogramy w przyzwoitych detaksch w gry VR kosztuje 1600zł. To taniej niź konsoka plus tv. Kto Wam każe kupować Indexa?

Obecnie albo reverby jak ktoś chce grać na siedząco, bo maja najlepszą jakośc obrazu (tyle ze wymagaja mocarnego kompa)
albo Oculus quest, bo jest w pełni mobilny, żadnych kabli, nie wymaga niczego, nawet kompa i jest 'ready to use', nawet kontrolery powoli przestaja byc potrzebne bo widzi palce.


Sterowanie palcami w tej generacji się nie przyjmie, bo działa beznadziejnie słabo
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2020.03.15, 21:31
Quest to mobilny szajs o nędznych możliwościach, mimo, że fb mocno w niego ciśnie promo to nie jest to headset dla wymagających graczy, którzy chcą najlepsze co jest, a granie przez linka jest zdecydowanie gorsze od headsetu do pc.

HP reverb to szrot i odradzam zakup komukolwiek, prawdą jest, że ma GENIALNY obraz i wszystko inne może mu pucować buty w tym aspekcie, ale właśnie to jest jedyna rzecz którą ma dobrą i to tylko w specyficznych warunkach czyli patrząc w centrum, minimalne spojrzenie gdzie indziej i już nie ma tej jakości i dodatkowo leży cała reszta, kontrolery, wykonanie, budowa itp. itd.
Prawda taka, że prawdopodobnie HP wyszło to przypadkiem, bo cała reszta leży, a po za tym wycenili by to znacznie wyżej jakby zdawali sobie sprawę z jakości obrazu.
Super obraz na chwilę, a 90% będziecie się męczyć i przeklinać całość, ostrzegam, nie warto.

HTC tez nic nie tykać, bo nie wiadomo czy ta firma jeszcze będzie istnieć za jakiś czas, ich raporty z rynku mobilnego są tragiczne, a vr może ich nie pociągnąć, po za tym mają ceny z tyłka jak za to co oferują, a podejście do klienta 'na odczepnego'.

Pimax firma krzak typu 'radź se sam ze wszystkim', jak ktoś lubi bawić się w przepłacone składaki to spoko :-)

Zostaje niestety nie niedrobiony rift S, ale za to kompatybilny z niemal wszystkim co wydaje oculus i nie tylko, a najbezpieczniejszy pick to na teraz valve index, gdzie już po samych parametrach sprzętu widać, że valve robi i to dla graczy, a nie maję ukryte cele jak fb, niestety mogą występować problemy z kompatybilnością i trzeba grzebać przy grach czasami, niektóre starsze gry oculusa mogą nie być grywalne, bo kontrolery nieobsługiwane.

Edytowane przez autora (2020.03.15, 21:39)
darkonzaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
darkonza2020.03.15, 21:45
-3#12
szefons @ 2020.03.15 21:31  Post: 1236997

Zostaje niestety nie niedrobiony rift S, ale za to kompatybilny z niemal wszystkim co wydaje oculus i nie tylko

rift jest minimalnie lepszy niż quest, ale zeby go użyć potrzebujesz kabli i kompa, bez sensu
https://www.youtube.com/watch?v=h_Z6LEVoVYQ
A jak do Questa dokupisz kabelek to mozesz używac tak samo jak Rifta
https://www.youtube.com/watch?v=lojfqSb6Dec
a tu Linus przyznajacy ze sie mylił co do Questa:
https://www.youtube.com/watch?v=agjWlThwn-4
Edytowane przez autora (2020.03.15, 21:48)
DozorcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dozorca2020.03.15, 22:37
-5#13
Czy człowiek jako istota potrzebuje coś takiego do szczęścia? Moim zdaniem nie, to co jest obecne w zupełności mi wystarcza więcej wirtualnej rzeczywistości nie potrzebuje w moim życiu.
darkonzaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
darkonza2020.03.15, 22:44
-2#14
Dozorca @ 2020.03.15 22:37  Post: 1237000
Czy człowiek jako istota potrzebuje coś takiego do szczęścia? Moim zdaniem nie, to co jest obecne w zupełności mi wystarcza więcej wirtualnej rzeczywistości nie potrzebuje w moim życiu.

Ale monitor LCD był Ci potrzebny zamiast CRT czarnobiałego? :)
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2020.03.15, 23:51
-3#15
Jest to zdecydowanie przyszłościowy temat. Potrzebujemy więcej inwestycji w dopracowanie technologii. Już opracowują poruszanie się w VR za pomocą myśli, algorytmy są, lecz toporne. Kto wie, może obraz też uda im się przerzucić do umysłu. Na razie czyste Si-fi, lecz hologramy, komputery kwantowe... telefony komórkowe również były czystą abstrakcją lata temu. Na razie póki co, szeroki FOV, wysoki fps, rozdzielczość i obsługa rękawic muszą wystarczyć.
CryKonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CryKon2020.03.16, 01:48
-5#16
Ja mam Odyssey+. Tłukę w Pavlov VR, lubię VRChat. Jest wiele ciekawych tytułów do VR. Obecnie najlepszy wybór to właśnie Odyssey+. Ekran OLED, regulacja rozstawu soczewek, wbudowane słuchawki dobrej jakości, spoko tracking i rozsądna cena. Można te gogle kupić na allegro za 1500-2000 zł. Zacząłem z nimi używając 1050 Ti. Dało się grać, ale było dośc upierdliwe. Uważam, że 1600 GTX czy 1660 GTX znośnie powinno już być. Kupiłem 2080 RTX i ustawiam jakość w grach na wyższą rozdzielczość niż Reverb ma natywną, bo 2080x2780 na każde oko. Supersampling. z i7-6700k działa to wyśmienicie.
NegratywZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Negratyw2020.03.16, 07:20
-3#17
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.03.17, 23:29)
NegratywZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Negratyw2020.03.16, 07:22
-5#18
szefons @ 2020.03.15 21:31  Post: 1236997
Quest to mobilny szajs o nędznych możliwościach, mimo, że fb mocno w niego ciśnie promo to nie jest to headset dla wymagających graczy, którzy chcą najlepsze co jest, a granie przez linka jest zdecydowanie gorsze od headsetu do pc.

HP reverb to szrot i odradzam zakup komukolwiek, prawdą jest, że ma GENIALNY obraz i wszystko inne może mu pucować buty w tym aspekcie, ale właśnie to jest jedyna rzecz którą ma dobrą i to tylko w specyficznych warunkach czyli patrząc w centrum, minimalne spojrzenie gdzie indziej i już nie ma tej jakości i dodatkowo leży cała reszta, kontrolery, wykonanie, budowa itp. itd.
Prawda taka, że prawdopodobnie HP wyszło to przypadkiem, bo cała reszta leży, a po za tym wycenili by to znacznie wyżej jakby zdawali sobie sprawę z jakości obrazu.
Super obraz na chwilę, a 90% będziecie się męczyć i przeklinać całość, ostrzegam, nie warto.

HTC tez nic nie tykać, bo nie wiadomo czy ta firma jeszcze będzie istnieć za jakiś czas, ich raporty z rynku mobilnego są tragiczne, a vr może ich nie pociągnąć, po za tym mają ceny z tyłka jak za to co oferują, a podejście do klienta 'na odczepnego'.

Pimax firma krzak typu 'radź se sam ze wszystkim', jak ktoś lubi bawić się w przepłacone składaki to spoko :-)

Zostaje niestety nie niedrobiony rift S, ale za to kompatybilny z niemal wszystkim co wydaje oculus i nie tylko, a najbezpieczniejszy pick to na teraz valve index, gdzie już po samych parametrach sprzętu widać, że valve robi i to dla graczy, a nie maję ukryte cele jak fb, niestety mogą występować problemy z kompatybilnością i trzeba grzebać przy grach czasami, niektóre starsze gry oculusa mogą nie być grywalne, bo kontrolery nieobsługiwane.


z tego co pisesz wynika ze w zyciu nei miales doczynienia z tymi hełmami........
Trolu1975Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trolu19752020.03.16, 07:44
Mnie zastanawia jedno - od strony praktycznej, immersji: czemu praktycznie wszystkie te 'headsety' są w formie gogli zamiast hełmów/kasków. Postać typu 'kask motocyklowy' byłaby moim zdaniem o wiele lepsza: brak problemów z izolacją od otoczenia (zarówno światła jak i dźwięku), mnóstwo miejsca na porządne zintegrowane słuchawki (zamiast wymogu dodatkowych, albo dziwadeł na odchylanych pałąkach), mnóstwo miejsca na baterie i moduły bezprzewodowe, a przy okazji na takie rozmieszczenie masy komponentów, żeby nie było problemu z albo 'dyndającym' z przodu odważnikiem, albo mocno dociskanymi paskami (żeby nie 'dyndał' i jednocześnie żeby uszczelnić światło / dźwięk. A kask dodatkowo można by lepiej wentylować, żeby się tak nie pocić pod tym wszystkim w okolicach nosa/oczu.

Wiem, oczywiście koszty materiałów byłyby większe, ale ciekaw jestem o ile, czy nie byłoby to warte zachodu jednak.
Edytowane przez autora (2020.03.16, 07:45)
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12020.03.16, 11:10
-1#20
Trolu1975 @ 2020.03.16 07:44  Post: 1237009
Mnie zastanawia jedno - od strony praktycznej, immersji: czemu praktycznie wszystkie te 'headsety' są w formie gogli zamiast hełmów/kasków.
Załóż kask motocyklowy i posiedź w nim 2 godziny przed komputerem to zrozumiesz dlaczego.
Zaloguj się, by móc komentować