komentarze
SkullekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skullek2020.02.19, 17:15
17#1
Skoro AMD dodaje procesory do swojej oferty to dlatego, że jest na nie zapotrzebowanie. Już wcześniej mieliśmy sporo Epyców 2gen, natomiast jak widać klienci potrzebują jeszcze bardziej zróżnicowanej oferty. To dobry znak, pokazuje, że jest zapotrzebowanie i klienci je kupują.
Kapitan NoczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kapitan Nocz2020.02.19, 20:16
-6#2
Skullek @ 2020.02.19 17:15  Post: 1234410
Skoro AMD dodaje procesory do swojej oferty to dlatego, że jest na nie zapotrzebowanie. Już wcześniej mieliśmy sporo Epyców 2gen, natomiast jak widać klienci potrzebują jeszcze bardziej zróżnicowanej oferty. To dobry znak, pokazuje, że jest zapotrzebowanie i klienci je kupują.


Mam odmienne wrażenie, że te procesory powstały właśnie dla firm, w których komputerach są już stosowane i w konkretnej konfiguracji pod konkretne określone zamówienie. Tak, że nowe modele są niejako dodane do listy bo są już produkowane, a nie bo AMD wyczuło lukę w rynku i wprowadza nowe modele.

'AMD podaje, że oba wymienione wyżej chipy są stosowane w serwerach Dell EMC PowerEdge R6515, R7515, R6525, R7525 i C6525 oraz konstrukcjach Supermicro A+. W późniejszym czasie procesory mają zagościć w platformach firm HPE i Lenovo.'
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2020.02.19, 20:26
czy wśród czytelników PClab są 'adresaci' tych procesorów?
blubajuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blubaju2020.02.19, 20:32
-8#4
Namonaki @ 2020.02.19 20:26  Post: 1234433
czy wśród czytelników PClab są 'adresaci' tych procesorów?

Tak, tak się skuada że jestem jednym z tych nielicznych. Zamuwiłem dwie sztuki
Edytowane przez autora (2020.02.19, 20:33)
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2020.02.19, 21:04
blubaju @ 2020.02.19 20:32  Post: 1234434
Namonaki @ 2020.02.19 20:26  Post: 1234433
czy wśród czytelników PClab są 'adresaci' tych procesorów?

Tak, tak się skuada że jestem jednym z tych nielicznych. Zamuwiłem dwie sztuki

tylko 2 a nie cały karton?
znafcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znafca2020.02.19, 21:27
Jezelu mozna pisac o poco fon 20 newsow to serverach nie? Zdecydowanie wole o serwerach.
I choc ja osobiscie nie kupije to firmy z ltorymi pracuje ja albo koledzy juz tak. Czesto pytaja co kupic. Zgadnij co rekomendujemy.
Tak. To nie Intel;-)
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12020.02.19, 21:45
blubaju @ 2020.02.19 20:32  Post: 1234434
Tak, tak się skuada że jestem jednym z tych nielicznych. Zamuwiłem dwie sztuki
Zamów też słownik żeby się nie kompromitować.
tommo1982Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tommo19822020.02.19, 22:53
Skullek @ 2020.02.19 17:15  Post: 1234410
Skoro AMD dodaje procesory do swojej oferty to dlatego, że jest na nie zapotrzebowanie. Już wcześniej mieliśmy sporo Epyców 2gen, natomiast jak widać klienci potrzebują jeszcze bardziej zróżnicowanej oferty. To dobry znak, pokazuje, że jest zapotrzebowanie i klienci je kupują.

Mogą to też być wyższe modele z defektami. Wersja 32 rdzeniowa z 256MB cache sugerowałaby to.
i386Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
i3862020.02.19, 23:27
-1#9
no teraz czekać na 96 rdzeniowce
a później 128
Tylko te ceny ....
czy się opłaca ?
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2020.02.20, 00:07
blubaju @ 2020.02.19 20:32  Post: 1234434

Tak, tak się skuada że jestem jednym z tych nielicznych. Zamuwiłem dwie sztuki


Za to ortografia, Ci się definitywnie nie składa.
blubajuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blubaju2020.02.20, 01:16
-5#11
Pukico zamuwiłem te dwa procesory do maszynowego łuczenia :)
AMDK11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AMDK112020.02.20, 03:08
-3#12
Rdzeń x86 WillowCove
https://i.imgur.com/u2af5GN.jpg
KwantZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kwant2020.02.20, 09:25
i386 @ 2020.02.19 23:27  Post: 1234454
no teraz czekać na 96 rdzeniowce
a później 128
Tylko te ceny ....
czy się opłaca ?


Nie, raczej nie. To by wymagało dodania więcej chipletów co jest technologicznie trudne albo dodania więcej rdzeni na chiplecie co też jest chyba niemożliwe w obecnej technologii.

Za to gdzieś wspomina się o SMT4 czyli obsłudze 4 wątków przez jeden fizyczny rdzeń (obecnie jest SMT2). Taka konstrukcja podwoi liczbę wątków. W niektórych zastosowaniach serwerowych będzie miało to znacznie, w przypadku desktopów bardzo mocno wątpliwe.
Marek1981Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marek19812020.02.20, 09:42
i386 @ 2020.02.19 23:27  Post: 1234454
no teraz czekać na 96 rdzeniowce
a później 128
Tylko te ceny ....
czy się opłaca ?

A dlaczego by nie?? Ceny utrzymania serwerowni spadną (mocniejszy sprzęt lub mniej prądu/mniejsze UPSy/ mniejsze pomieszczenie/ klimatyzacja itd).
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2020.02.20, 12:20
Marek1981 @ 2020.02.20 09:42  Post: 1234476
i386 @ 2020.02.19 23:27  Post: 1234454
no teraz czekać na 96 rdzeniowce
a później 128
Tylko te ceny ....
czy się opłaca ?

A dlaczego by nie?? Ceny utrzymania serwerowni spadną (mocniejszy sprzęt lub mniej prądu/mniejsze UPSy/ mniejsze pomieszczenie/ klimatyzacja itd).

Zmieniają się już licencje i o ile sprzęt będzie wydajniejszy w przeliczeniu na pobór czy ilość zajmowanego miejsca i TCO w kwestii hardware, to soft będzie kosztował swoje :).
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2020.02.20, 13:36
normalnie piekło zamarzło. Konserwatywny Dell który najdłużej się opierał przed wprowadzeniem produktów bazujących na AMD, stał się nagle przodownikiem we wdrażaniu nowości. no nieźle :) a tak się zarzekali. ale cóż... skoro klienci pytają wprost o serwery z ryzenami i nie chcą kupować innych, to nie ma się co dziwić że w końcu pękli.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2020.02.20, 13:42
i386 @ 2020.02.19 23:27  Post: 1234454
no teraz czekać na 96 rdzeniowce
a później 128
Tylko te ceny ....
czy się opłaca ?


akurat procki Epyc masz w bardzo szerokim wachlarzu, od 8 do 64 rdzeni. i wszystko pasuje do tej samej podstawki. możesz więc kupić na start serwer z 1cpu 8 rdzeniowym, a jak zajdzie potrzeba wstawisz większy. w dodatku każda wersja obsługuje równie wielką ilość RAM, więc nie musisz kupować mocniejszego CPU aby mieć więcej RAM i grzać niewykorzystane rdzenie.

konfiguracja AMD jest tu o wiele bardziej elastyczna niż u Intela.

te dwa procki zostały też nieźle sprofilowane. pierwszy dla max wydajności dla aplikacji które się dobrze wątkują, drugi dla maksymalnej wydajności wątku, dla aplikacji które się słabiej wątkują.

i tak na takim serwerze najlepiej postawić jakiś wirtualizator, do wyboru jest ich wiele, i dopiero na nim stawiać maszynki wirtualne. sprzęt będzie lepiej wykorzystany :)
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2020.02.20, 13:44
Caroozo @ 2020.02.20 12:20  Post: 1234487

A dlaczego by nie?? Ceny utrzymania serwerowni spadną (mocniejszy sprzęt lub mniej prądu/mniejsze UPSy/ mniejsze pomieszczenie/ klimatyzacja itd).

Zmieniają się już licencje i o ile sprzęt będzie wydajniejszy w przeliczeniu na pobór czy ilość zajmowanego miejsca i TCO w kwestii hardware, to soft będzie kosztował swoje :).[/quote]

dlatego jeśli nie potrzebujesz, nie musisz brać wersji 64 rdzeniowej. wymienisz CPU i dopłacisz do licencji wtedy, kiedy ci to będzie potrzebne :)

btw. jeśli i tak potrzebujesz powyżej 32 rdzeni w kompie, to i tak zabulisz za 2 licencje vmware a nie jedną. w tej sytuacji taniej mieć 1 cpu 64 rdzenie, niż 2 cpu 32 rdzenie (albo 24 rdzenie jak to w intelu).
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2020.02.20, 14:31
znafca @ 2020.02.19 21:27  Post: 1234444
Jezelu mozna pisac o poco fon 20 newsow to serverach nie? Zdecydowanie wole o serwerach.
I choc ja osobiscie nie kupije to firmy z ltorymi pracuje ja albo koledzy juz tak. Czesto pytaja co kupic. Zgadnij co rekomendujemy.
Tak. To nie Intel;-)

osobiście znam człowieka który z grantu doktoranckiego kupił (w 2015) serwer do szafy rakowej z 2x E5-2687W v3 (i użytkował jako stacje roboczą ...), ślinił się na wincyj rdzenióf
a facet nie jest nawet sysopem tylko chemikiem teoretykiem
kompletnie nie zainteresowanym hardware'm
wątpię by kiedykolwiek tu zaglądał

newsy owszem ciekawostka, nawet bardzo egzotyczna
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2020.02.20, 19:41
Już nie przesadzajcie, że egzotyczna ciekawostka. Serwery to spora i ważna część rynku PC, a EPYC to obecnie najlepsze procesory serwerowe. Wg mnie za mało się o tym pisze, a nie za dużo.

Mnie to nawet trochę dziwi, że tak mało ludzi wpada na pomysł zakupu Epyca do zastosowań domowych-półprofesjonalnych. Przykładowo w cenie 3950X (które schodzą jak ciepłe bułeczki) można mieć EPYC 7282, który też ma 16 rdzeni (aczkolwiek znacznie niżej taktowanych) i do tego obsługuje pamięci registered i ma 8-kanałowy kontroler pamięci. Ceny płyt wyższe, ale nie aż tak bardzo wyższe o X570. Jak ktoś potrzebuje dużo pamięci (praca z grafiką czy jakieś ramdiski) to jest to ciekawa alternatywa.

Oczywiście to powyższe to trochę na zasadzie 'pomysłowy Dobromir'. AMD ma rewelacyjna ofertę procesorów serwerowych, ale trochę olewa rynek stacji roboczych (Threadrippery do dostępne w dużo mniejszej liczbie konfiguracji i nie obsługują pamięci registered, co w praktyce oznacza ograniczenie do 256GB RAM).
Zaloguj się, by móc komentować