komentarze
noel24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
noel242020.02.16, 15:23
No cóż, Valve ma w ch*j kasy, może ładować w grę w którą (prawie) nikt nie zagra.
Ale trzeba przyznać że efekt medialny i ekonomiczny jest. Gogle do VR które to obsłużą albo znikneły z Amazona albo poszły cenowo w górę o 100%.
Pytanie, czy szykują się tym do HL3? ;-)
AraelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arael2020.02.16, 16:08
noel24 @ 2020.02.16 15:23  Post: 1233975
No cóż, Valve ma w ch*j kasy, może ładować w grę w którą (prawie) nikt nie zagra.
Ale trzeba przyznać że efekt medialny i ekonomiczny jest. Gogle do VR które to obsłużą albo znikneły z Amazona albo poszły cenowo w górę o 100%.
Pytanie, czy szykują się tym do HL3? ;-)


Abstrahując od problemów z koronawirusem wpływających na produkcję i obecną słabą dostępność zestawów VR – w roku 2020 gracze dzielą się na dwie kategorie:

Tacy, co jeszcze nie próbowali VR: Jęczą, że coś wchodzi VR -only i to jest bez sensu
Tacy, co mają VR na co dzień: Jęczą, że wychodzi coś zajebistego i nie ma wersji VR :)
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542020.02.16, 17:17
Lepsze to niż nic. Może chcą przetestować jak gracze w ogóle zareagują na nowego Half-Life'a?
Bemx2kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bemx2k2020.02.16, 18:21
-2#4
Jest dobrze a będzie lepiej , rząd dobrej zmiany zrobi wam Cyberpunka w wersji na VR .
AlwoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alwox2020.02.16, 18:28
-3#5
Decyzja o zrobieniu tego tytułu tylko pod VR jest genialnym posunięciem dla branży. Kto miał możliwość faktycznego pogrania w jakieś dobre tytuły na VR wie, że to jest istotny element przyszłości gier (dla mnie granie na ekranie jest już jak cofanie się w czasie i wygląda po prostu blado). Premiera Half-Life: Alyx będzie kolejnym skokiem osób posiadających VR, oby w końcu wystarczającym do nadania rozpędu produkcji większej ilości takich gier.
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2020.02.16, 19:25
Alwox @ 2020.02.16 18:28  Post: 1234004
dla mnie granie na ekranie jest już jak cofanie się w czasie i wygląda po prostu blado.

Byłoby tak gdyby gry na VR rzeczywiście były ładne, a są szpetne, większość wygląda jak test demo do testowania, kilka wygląda nieco lepiej ale są krótkie a sterowanie pozostawia wiele do życzenia. Tak VR to przyszłość, ale na razie zwykłe gry nie wyglądają blado, to jeszcze nie ten moment ;d
ghetto.pimpZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ghetto.pimp2020.02.16, 21:28
-6#7
A kto zabroni w to grać bez gogli? Zablokują to jakoś? A jeśli nawet, to obejży się całość na youtube haha
AlwoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alwox2020.02.16, 21:40
RdzaweOko @ 2020.02.16 19:25  Post: 1234012

Byłoby tak gdyby gry na VR rzeczywiście były ładne, a są szpetne, większość wygląda jak test demo do testowania, kilka wygląda nieco lepiej ale są krótkie a sterowanie pozostawia wiele do życzenia. Tak VR to przyszłość, ale na razie zwykłe gry nie wyglądają blado, to jeszcze nie ten moment ;d
To zależy jakie gry cię interesują - ja lubię (mniej lub bardziej realistyczne) symulatory i aktualnie główne zastosowanie VRa widzę nie w grach robionych typowo pod niego (mam nadzieje że ten HL to zmieni), a właśnie zamiast monitora w takich jak np Assetto Corsa czy War Thunder. Jeździć autem lub latać samolotem w VR.. coś pięknego ;)
LeBomBZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeBomB2020.02.16, 21:46
noel24 @ 2020.02.16 15:23  Post: 1233975
No cóż, Valve ma w ch*j kasy, może ładować w grę w którą (prawie) nikt nie zagra.
Ale trzeba przyznać że efekt medialny i ekonomiczny jest. Gogle do VR które to obsłużą albo znikneły z Amazona albo poszły cenowo w górę o 100%.
Pytanie, czy szykują się tym do HL3? ;-)

Wiele lat temu była mowa, że Valve produkując HL3 chciałoby technicznie pójść do przodu i upchnąć to w VR. Nie można tego wykluczyć, że badają właśnie rynek i coś z tego może będzie.

@ghetto.pimp Steam nie uruchamia gier VR jeżeli nie masz podłączonego zestawu VR.
caleb12345Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
caleb123452020.02.16, 22:02
A kto zabroni w to grać bez gogli? Zablokują to jakoś? A jeśli nawet, to obejży się całość na youtube haha
Na VR masz trochę inne kontrolery niż pad czy myszka i klawiatura, i też trochę inny 'monitor' ;)
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2020.02.16, 22:27
Ci, co uważają, że nie ma slabych gier, vr ogladali jedynie na YT. Ten rok zaleje ogrom dużych gier VR, a HL: Alyx bedzie gwozdziem do trumny dla graczy nie mogacych w to pograć i zaprzeczając tenu tylko oszukujemy samych siebie. Szczególnie uważając, ze obraz, ktory widzimy na podgladzie na wyświetlaczu jest taki sam w VR. ;) Wkładając dobre gogle jak Cosmos, Index, Reverb czy Pimax mamy w końcu to, czego od dswna oczekiwaliśmy, ale skad to może wiedziec ktos, kto gora, co sprobowal to PSVR (to już w ogóle szacun, jeśli nawet jest to u narzekacza PSVR) czy inne cardboardy.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2020.02.16, 23:04
-3#12
ghetto.pimp @ 2020.02.16 21:28  Post: 1234025
A kto zabroni w to grać bez gogli? Zablokują to jakoś? A jeśli nawet, to obejży się całość na youtube haha

Nawet jeśli Ci sie to uruchomi, to nie włączysz nawet menu, a jeśli to nawet obejdziesz to już po wzięciu pierwszej broni nawet w nic nie wycelujesz. Co wiecej nie bedziesz w stanie tez otworzyć drzwi, czy wziac naboi z szafki, bo musisz przesunac inne zawadzajace przedmioty wlasną ręką często w taki sposób, że ruch ręki bedzie mus8iał być nietypowy, jak w realbym życiu. To samo z otwarciem dowolnych drzwi. Padem co najwyżej dotkniesz klamki, a jak chcesz ją wcisnąć bez ruchu ręką? Jak chwycisz sie drabinek nad sobą? W VR musisz ruszac rękami w taki sam sposób, jakbys w realu wchodzil po drabinie. Inaczej nie wejdziesz na górę. Jak chcesz tego dokonać padem? Half Life ma ogrom drabin, więc polegniesz na starcie. W Boneworks np raz odpuściłem wchodzenie na dużą ścianę, bo sie zbyt mocno spociłem (że aż wypiłem pół Coli dwulitrowej:E). Co więcej...leżąc w łóżku, a co dopiero, jak bym gram w trybie room scalling, gdzie tylko fizycznym podskoczenieniem i kucnieciem często mogłem iść dalej. Raz dla proby tak zagrałem i by sobie pomóc, stanąłem na krześle, dzięki czemu ulatwiłem sobie zadanie wskoczenia bardzo wysoko. W grze trzeba bylo wcześniej znaleźć łom, by sie dostac wyżej, ale, że przy pewnym androidzie łom mi 'w nim' utknął i bylo to dosyć daleko, to nie chcąc się wracac taki kawal się wkur.iłem i stanąłem na krzeslo. Problem z głowy :P Oczywiście bałem się, ze sie wy.ebię. Dlatego co jakis czas wlaczalem podgląd realnego świata :P Potem wspiąłem się na półkę wyżej, przeszedlem analogiem na lewym kontrolerze do przodu, po czym ostrożnie zszedłem z krzesła. Mimo iż dziewczyna mnie asekurowała, to stwierdziłem, ze fajna zabawa, ale nigdy więcej room scale only. Poza tym udalo sie to tylko dlatego, że jestem wysoki :E Normalnie musialbym wracać po łom :E Tylko wygodnie w fotelu/w łóżku. Oczywiście kilka na tysiąc przykładów, ale mam nadzieję, ze chociaż każdy, kto przeczyta ten komentarz, na dobre odpuści pomysłu przeniesienia gry do 2D ;) Tak czy inaczej, w każdą jedna gre grsm w trybie siedzącym (wcześniej musząc tak skonfigurować poziom podłogi, by przypadkiem przedmiot, który muszę podnieść z ziemi nie był.... poniżej poziomu łóżka, na którym gram, bojakby nie oatrzeć, mie wbiję w realu rąk w łóżko, by podnieść nieistniejàca giwerę, no chyba, że gra oferuje podnoszenie przrdmiotów na odległość :) Ciekawe, jak to rozwiążą w Alyx :)
Edytowane przez autora (2020.02.16, 23:27)
Mr_HydeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr_Hyde2020.02.16, 23:41
HDR @ 2020.02.16 22:27  Post: 1234035
Ci, co uważają, że nie ma slabych gier, vr ogladali jedynie na YT. Ten rok zaleje ogrom dużych gier VR, a HL: Alyx bedzie gwozdziem do trumny dla graczy nie mogacych w to pograć i zaprzeczając tenu tylko oszukujemy samych siebie. Szczególnie uważając, ze obraz, ktory widzimy na podgladzie na wyświetlaczu jest taki sam w VR. ;) Wkładając dobre gogle jak Cosmos, Index, Reverb czy Pimax mamy w końcu to, czego od dswna oczekiwaliśmy, ale skad to może wiedziec ktos, kto gora, co sprobowal to PSVR (to już w ogóle szacun, jeśli nawet jest to u narzekacza PSVR) czy inne cardboardy.

Cosmos niecsą dobrymi goglami, a z resztą się zgadzam. VR to przyszłość i polecam pobawić się dobrym zestawem.
CryKonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CryKon2020.02.17, 00:40
-3#14
Od roku wspieram i kupuję tylko gry do VR. Jest wiele wartoścowych tytułów, ale wciąż niewiele typu AAA.
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soulburner2020.02.17, 06:29
Co do HL3 - z tego, co mówił ktoś z Valve na Reddit AMA, powodem, dla którego przez ostatnie dziesięć lat nic nie mówili o Half-Life było to, że żaden Half-Life nie powstawał. Wniosek: o ile prace nad HL2: Episode 3 przez jakiś czas trwały (zaczeły się równolegle Ep2), a potem gdybano nad sensem epizodów, to po jakimś czasie zaprzestano wszelkich prac. No, może nie wszelkich, jakieś koncepty powstawały, ale nad niczym konkretnym prace nie ruszały. Zlecano kilka pobocznych projektów w uniwersum HL innym producentom, ale żaden nie został ukończony - pracowało m.in. studio Arkane, ale się pokłócili. Było jeszcze inne studio, które pracowało nad czymś innym, ale zostało wykupione przez któregoś wydawcę i projekt został skasowany.

Tl, dr: HL3 nie ma i jeśli kiedykolwiek będzie, to... długo, długo w to nie zagramy. HL: Alyx to jedyne, co dostaniemy w najbliższym czasie.

HL: Alyx wygląda świetnie, nowa wersja silnika może pokazać całkiem miłe widoczki zrzuty ekranu wyglądają zachęcająco. VR nie przyjmuje się jednak tak szybko, jak tego oczekiwano - dla wielu osób to zabawka zwyczajnie zbyt droga, dla innych niewygodna, a dla jeszcze innych niemożliwa do użycia ze względu na chorobę lokomocyjną lub inne negatywne efekty. Ubolewam trochę, że nie zagram w HL:A w przewidywalnej przyszłości.
ChętneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Chętne2020.02.17, 08:34
-1#16
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.02.17, 14:22)
i386Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
i3862020.02.17, 08:39
-5#17
Odcinanie kuponów dla frajerów
i386Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
i3862020.02.17, 08:40
-3#18
Ale widze boociki to fruwają po tym serwisie
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2020.02.17, 10:29
-2#19
Mr_Hyde @ 2020.02.16 23:41  Post: 1234056
HDR @ 2020.02.16 22:27  Post: 1234035
Ci, co uważają, że nie ma slabych gier, vr ogladali jedynie na YT. Ten rok zaleje ogrom dużych gier VR, a HL: Alyx bedzie gwozdziem do trumny dla graczy nie mogacych w to pograć i zaprzeczając tenu tylko oszukujemy samych siebie. Szczególnie uważając, ze obraz, ktory widzimy na podgladzie na wyświetlaczu jest taki sam w VR. ;) Wkładając dobre gogle jak Cosmos, Index, Reverb czy Pimax mamy w końcu to, czego od dswna oczekiwaliśmy, ale skad to może wiedziec ktos, kto gora, co sprobowal to PSVR (to już w ogóle szacun, jeśli nawet jest to u narzekacza PSVR) czy inne cardboardy.

Cosmos niecsą dobrymi goglami, a z resztą się zgadzam. VR to przyszłość i polecam pobawić się dobrym zestawem.

Jak nie? Mam je i jakością obrazu i brakiem SDE niszcza Reverby. Co z tego, ze rozdzialka jest gorsza, jak to SDE robi największą różnicę, a w wyladku Cosmosów SDE widac chyba najmniej. Jednak najważniejsze - ogromna biblioteka gier za darmo przez pół roku, gdzie co miesiąc dostajemy nowe tytuły i nie tylko popierdółki, ale i duze tytuły. Do tego mozna je zbezprzewodowić, czego nie potrafi nawet Index, choc znalazłem znacznie lepszy i tanszy pomysl na kable - haki na suficie podtrzymujące kable. Jaka wygoda, to mało. W ogóle nie czuc kabli, które wkur...ły. Komfort mega, bo nic się nie plàcze, a jak się ruszamy, to nic nas nie uwieracz żadnej strony. Polecam każdemu. Pamiętaj też, że Cosmos ma wymienne moduły, dzięki ktorym pograsz z kontrolerami Index, w przyszłości poszerzysz sobie fov, czy nawet zmienisz rozdzielczość. No i nie musisz się bawic w żadne sensory, wiercenia itd. Kamerki robią swoje. Ja tam nie zamienilbym ich na Reverby, ani na Pimaxy 5K nigdy.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2020.02.17, 11:06
-2#20
Arael @ 2020.02.16 16:08  Post: 1233983
noel24 @ 2020.02.16 15:23  Post: 1233975
No cóż, Valve ma w ch*j kasy, może ładować w grę w którą (prawie) nikt nie zagra.
Ale trzeba przyznać że efekt medialny i ekonomiczny jest. Gogle do VR które to obsłużą albo znikneły z Amazona albo poszły cenowo w górę o 100%.
Pytanie, czy szykują się tym do HL3? ;-)


Abstrahując od problemów z koronawirusem wpływających na produkcję i obecną słabą dostępność zestawów VR – w roku 2020 gracze dzielą się na dwie kategorie:

Tacy, co jeszcze nie próbowali VR: Jęczą, że coś wchodzi VR -only i to jest bez sensu
Tacy, co mają VR na co dzień: Jęczą, że wychodzi coś zajebistego i nie ma wersji VR :)

Tacy, co mają VR na codzień, dobrze wiedzą, że w sumie głupio wyszło, bo to gadżet i zabawka, która nudzi się po 30-60 minutach, po których człowiek z ulgą wraca do normalnego dużego monitora, myszy i klawiatury.
Zaloguj się, by móc komentować