komentarze
Bart TutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bart Tut2020.02.09, 14:15
-9#1
Może jestem ślepy ale patrze na te obrazki i nie widzę różnicy jeżeli chodzi o DLSS.
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.02.09, 14:25
Bart Tut @ 2020.02.09 14:15  Post: 1233152
Może jestem ślepy ale patrze na te obrazki i nie widzę różnicy jeżeli chodzi o DLSS.

A kliknąłeś zrzut ekranu, żeby go powiększyć?
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2020.02.09, 14:32
Również według Digital Foundry DLSS w Wolfensteinie wygląda teraz lepiej od natywnego 4k + TAA.
Co do różnic - widać je np. na barierkach u góry ekranu.
Edytowane przez autora (2020.02.09, 14:37)
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.02.09, 14:54
-2#4
Stilgarus @ 2020.02.09 14:25  Post: 1233153
Bart Tut @ 2020.02.09 14:15  Post: 1233152
Może jestem ślepy ale patrze na te obrazki i nie widzę różnicy jeżeli chodzi o DLSS.

A kliknąłeś zrzut ekranu, żeby go powiększyć?

Nawet po powiększeniu są za małe. Każdy prostokąt powinien być na cały ekran/natywną rozdzielczość.
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.02.09, 15:01
16#5
Moim zdaniem, ujęcie porównawcze zostało źle dobrane. Ułomności DLSS itp. najlepiej widać w gęstej roślinności, fakturze tkanin, sierści zwierząt itp. I to najlepiej z różnych odległości. Czyli np. stado zwierząt, kilku ludzi w futrach albo gęsty las.
Możliwe, że ta gra jest optymalnie skrojona pod DLSS? Sceneria gry nie przysparza problemów algorytmom? To celowy, marketingowy zabieg zielonych?
Edytowane przez autora (2020.02.09, 15:03)
dwaarfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dwaarf2020.02.09, 15:20
Już w Control DLSS działał bardzo przyzwoicie między innymi dlatego, że grzebiąc w konfigu dało się ustalić wyższą rozdzielczość bazową.
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2020.02.09, 15:36
Tryb 'DLSS - Wydajność' to 4x mniej pikseli, a wydajność 2x wyższa niż przy natywnej rozdzielczości.

Zrzuty ekranu bez DLSS sugerują, że nie włączyliście żadnego AA, nawet FXAA. To prawda czy coś przeoczyłem?

No i na koniec nie ma porównania DLSS ze skalowaniem + nVidia sharpening. Sharpening jest względnie tani obliczeniowo, więc nie trzeba aż tak mocno skalować obrazu w dół jak przy DLSS, by utrzymać tą samą wydajność.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2020.02.09, 15:50
-9#8
###Również według Digital Foundry DLSS w Wolfensteinie wygląda teraz lepiej od natywnego 4k + TAA.###

WolfYoung,Control,Deliver Us The Moon-gdy wszędzie zacznie DLSS tak 'wyglądać' jak w tych tytułach-jestem na tak,i nie interesuje mnie to że jest to oszukiwanie.Jest ostro,fps do góry,ja więcej nie mam wymagań:)
Edytowane przez autora (2020.02.09, 15:51)
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.02.09, 16:11
Wibowit @ 2020.02.09 15:36  Post: 1233160
Tryb 'DLSS - Wydajność' to 4x mniej pikseli, a wydajność 2x wyższa niż przy natywnej rozdzielczości.

Zrzuty ekranu bez DLSS sugerują, że nie włączyliście żadnego AA, nawet FXAA. To prawda czy coś przeoczyłem?

No i na koniec nie ma porównania DLSS ze skalowaniem + nVidia sharpening. Sharpening jest względnie tani obliczeniowo, więc nie trzeba aż tak mocno skalować obrazu w dół jak przy DLSS, by utrzymać tą samą wydajność.


Włączone było TSSAA 8TX.
ThePunisherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ThePunisher2020.02.09, 16:30
Otrzymujemy lepszą jakość obrazu i więcej FPSów, w 1440p na rtx 2080 skok wydajności jest na prawdę spory, żeby tylko w każdym tytule obsługującym DLSS rzeczywiście działało to w ten sposób.
BusteRZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BusteR2020.02.09, 16:54
-8#11
Gratuluję każdemu kto zobaczy różnicę w jakości grafiki podczas gry.
Domyślnie ustawić powinni na wydajność, zamknąć temat i gotowe. W końcu jakiś krok w stronę płynności.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2020.02.09, 16:59
Krisol @ 2020.02.09 14:32  Post: 1233154
Również według Digital Foundry DLSS w Wolfensteinie wygląda teraz lepiej od natywnego 4k + TAA.

To niech porównają z wyłączonym TAA (które rozmydla obraz).
Edytowane przez autora (2020.02.09, 17:00)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2020.02.09, 17:45
Avitr @ 2020.02.09 16:59  Post: 1233170
Krisol @ 2020.02.09 14:32  Post: 1233154
Również według Digital Foundry DLSS w Wolfensteinie wygląda teraz lepiej od natywnego 4k + TAA.

To niech porównają z wyłączonym TAA (które rozmydla obraz).

Wtedy obraz w ruchu będzie tragiczny, wszystkie pół-przezroczyste elementy jak trawa czy liście drzew będą migotać, TAA to obecnie jedyna sensowna forma AA.
Edytowane przez autora (2020.02.09, 17:48)
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2020.02.09, 18:11
Nawet gdyby DLSS nie obniżało jakości, to problemem jest szybkość implementacji.
Gdy to zapowiadali, to spodziewałem się, że będzie day 1, a nie pół roku po premierze gry.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2020.02.09, 18:18
Nie pól roku, a 9 miesięcy. Uczenie maszynowe trochę trwa :v
Odrestaurowanie filmu przy pomocy 'AI' i rozwiązań NV zajęło im równy rok, a tu mówimy o dynamicznych scenach :v
Ciekawe jak by DLSS radził sobie w grze z pełną destrukcją otoczenia :v

W Youngbloodzie w końcu wygląda on przyzwoicie.
stark2991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
stark29912020.02.09, 18:30
12#16
BusteR @ 2020.02.09 16:54  Post: 1233169
Gratuluję każdemu kto zobaczy różnicę w jakości grafiki podczas gry.
Domyślnie ustawić powinni na wydajność, zamknąć temat i gotowe. W końcu jakiś krok w stronę płynności.

Jeśli nie zobaczysz różnicy w ostrości obrazu podczas gry to daj sobie cienie na niskie, tekstury na niskie, wyłącz AA, obniż rozdzielczość - też nie będzie widać różnicy podczas ruchu, a fps pójdzie ostro do góry. Grajmy od dzisiaj wszyscy na najniższych, bo I TAK nie widać różnicy.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.02.09, 20:01
Krisol @ 2020.02.09 17:45  Post: 1233173

Wtedy obraz w ruchu będzie tragiczny, wszystkie pół-przezroczyste elementy jak trawa czy liście drzew będą migotać, TAA to obecnie jedyna sensowna forma AA.

W takim razie 4K nie ma sensu, bo w większości przypadków TAA przysłania wszystkie jego zalety, a zostawia jedynie mniej fps.

Tam gdzie się da zostawiam w 4K wyłączone AA.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2020.02.09, 20:16
Isharoth @ 2020.02.09 20:01  Post: 1233195
Krisol @ 2020.02.09 17:45  Post: 1233173

Wtedy obraz w ruchu będzie tragiczny, wszystkie pół-przezroczyste elementy jak trawa czy liście drzew będą migotać, TAA to obecnie jedyna sensowna forma AA.

W takim razie 4K nie ma sensu, bo w większości przypadków TAA przysłania wszystkie jego zalety, a zostawia jedynie mniej fps.

Tam gdzie się da zostawiam w 4K wyłączone AA.

Zależy od implementacji TAA, ale generalnie wolałbym gładki/miękki obraz niż migoczące tekstury z jakąkolwiek inną metodą wygładzania.
Edytowane przez autora (2020.02.09, 20:21)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2020.02.09, 20:47
Działa tak, jak powinno od początku działać. To przecież była mega porażka, że tak zaawansowana metoda rekonstrukcji obrazu basująca na sztucznej inteligencji dawała gorsze rezultaty od prymitywnego upsamplingu + wyostrzający filtr post.

Ciekawi mnie, czy to jaskółka zwiastująca wiosnę, czy tylko engine ID tak bardzo polubił się z DLSS.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.02.09, 20:59
Krisol @ 2020.02.09 20:16  Post: 1233198

Zależy od implementacji TAA, ale generalnie wolałbym gładki/miękki obraz niż migoczące tekstury z jakąkolwiek inną metodą wygładzania.

Ty byś wolał, ale to nie zmienia faktu, że w takim razie 4K nie ma sensu. Nie chcę nikomu narzucać z jakimi ustawieniami powinien grać, po prostu stwierdzam fakty, bo sam gram w 4K od dłuższego czasu.

Wysoka rozdzielczość w połączeniu z większością technik AA traci wszystkie swoje zalety. TAA najczęściej bardzo mocno rozmazuje, w ekstremalnych przypadkach tak samo jak FXAA (tyle że w odróżnieniu od FXAA niweluje shimmering). W ten sposób niepotrzebnie tracisz moc obliczeniową na renderowanie w 4K, bo tracisz zarówno ostre, wyraźne krawędzie jak i szczegółowość tekstur.

Niestety nie ma tutaj złotego środka. Być może musimy przejść na jeszcze większe PPI, by na dobre pozbyć się shimmeringu, nie wiem czy nawet 8K tutaj wystarczy. A może powstanie jakaś technika AA która umożliwi pozbycie się niepożądanych efektów, bez jednoczesnej utraty jakości. Niby jest SSAA, ale używanie tej techniki przy 4K będzie skutkowało niezłym pokazem slajdów na większości pecetów. :E

Na szczęście shimmering nie zawsze jest aż tak gryzący w oczy. Dużo zależy od gry i konkretnych obiektów. Np. w Final Fantasy XV na włączonym Nvidia Turf trawa okropnie migocze bez jakiegokolwiek AA. Zwykła trawa bez Turf nie ma takiego efektu.
Edytowane przez autora (2020.02.09, 21:02)
Zaloguj się, by móc komentować