komentarze
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.02.09, 21:08
A co do DLSS. Wcześniej prawdopodobnie nie było żadnej rekonstrukcji, po prostu gra była renderowana w niższej rozdzielczości, a algorytm z DLSS zajmował się jedynie wygładzaniem krawędzi na prawie gotowych klatkach. Testowałem wczesne DLSS i wyciągnąłem takie wnioski.

Trzeba pamiętać, że DLSS to zwykła technika postprocessowa, która odtwarza informacje z wyuczonego na farmach Nvidii modelu NGX. Operuje ona więc na gotowych klatkach, czyli obrazie 2D. Skąd przypuszczenie, że wczesne DLSS zajmowało się jedynie krawędziami? Odkryłem to przez buga graficznego w Battlefield V, gdzie odbicie w kałuży zostało błędnie uznane przez algorytm DLSS za obiekt i wygładzone, co doprowadziło do dziwnych artefaktów na krawędziach tego odbicia. Na koniec DLSS nakładało zwykły sharpening, który często był tak mocny, że powodował nienaturalny efekt jakby gra była narysowana kredkami albo farbami olejnymi. Do dziś w FFXV jest taki efekt przy włączeniu DLSS i Nvidia nic z tym nie zrobiła. Używanie tam tej techniki nie ma sensu, bo wygląda o wiele gorzej niż nawet 4K TAA.

Niestety nie mam Wolfensteina by potwierdzić ten artykuł i raczej go nie kupie. Wszystkie gry w których testowałem DLSS radziły sobie z tą techniką bardzo źle.
Bywały przypadki, że ludzie nie zauważali nic złego w DLSS z FFXV czy Metro Exodus, więc podchodzę do tego artykułu z lekkim dystansem. Musiałbym to zobaczyć na własne oczy. :)
Edytowane przez autora (2020.02.09, 21:11)
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302020.02.09, 21:24
-1#22
ThePunisher
Niby lepsza jakość obrazu, ale nie zmienia to faktu, że do natywnego 1080p z włączonym DXR trzeba mieć min 2070 super lub 2080. Także AMD zapewne użyje podobnej sztuczki w nowych konsolach
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2020.02.09, 21:46
szymcio30 @ 2020.02.09 21:24  Post: 1233213
ale nie zmienia to faktu, że do natywnego 1080p z włączonym DXR trzeba mieć min 2070 super lub 2080.

A cóż to za różnica w grach z RT między 2070,a 2070 Super? Żadna?:)
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/con...st-gpu-cpu-2019
6fps...na korzyść 2070 Super
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test...agania?page=0,7
2070 Super szybsze od 2070 o..5fps,2080 szybsze o całe...9 fps od 'zwyklej' 2070
https://www.eurogamer.net/articles/digital...r-review?page=2
itd itd
40 RTCores w 2070 Super, vs 36 RTCores w 2070, vs 34 RTCores w RTX2060 Super powoduje że w grach z RT,na tych kartach jest prawie jednakowa wydajność
Edytowane przez autora (2020.02.09, 22:11)
bbandiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bbandi2020.02.10, 07:24
Gram w to na RTX 2070 Super na 43' 4k, ustawienia wysokie, RT ON + DLSS (wydajność), jestem wybredny co do ostrości obrazu i muszę przyznać że tutaj nie mam się do czego przyczepić, gra wygląda świetnie i ma miłe dla oka efekty RT.
Jeśli w CP2077 zaimplementują DLSS na podobnym poziomie to będzie super!
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852020.02.10, 07:40
Isharoth @ 2020.02.09 21:08  Post: 1233207
A co do DLSS. Wcześniej prawdopodobnie nie było żadnej rekonstrukcji, po prostu gra była renderowana w niższej rozdzielczości, a algorytm z DLSS zajmował się jedynie wygładzaniem krawędzi na prawie gotowych klatkach. Testowałem wczesne DLSS i wyciągnąłem takie wnioski.

Trzeba pamiętać, że DLSS to zwykła technika postprocessowa, która odtwarza informacje z wyuczonego na farmach Nvidii modelu NGX. Operuje ona więc na gotowych klatkach, czyli obrazie 2D. Skąd przypuszczenie, że wczesne DLSS zajmowało się jedynie krawędziami? Odkryłem to przez buga graficznego w Battlefield V, gdzie odbicie w kałuży zostało błędnie uznane przez algorytm DLSS za obiekt i wygładzone, co doprowadziło do dziwnych artefaktów na krawędziach tego odbicia. Na koniec DLSS nakładało zwykły sharpening, który często był tak mocny, że powodował nienaturalny efekt jakby gra była narysowana kredkami albo farbami olejnymi. Do dziś w FFXV jest taki efekt przy włączeniu DLSS i Nvidia nic z tym nie zrobiła. Używanie tam tej techniki nie ma sensu, bo wygląda o wiele gorzej niż nawet 4K TAA.

Niestety nie mam Wolfensteina by potwierdzić ten artykuł i raczej go nie kupie. Wszystkie gry w których testowałem DLSS radziły sobie z tą techniką bardzo źle.
Bywały przypadki, że ludzie nie zauważali nic złego w DLSS z FFXV czy Metro Exodus, więc podchodzę do tego artykułu z lekkim dystansem. Musiałbym to zobaczyć na własne oczy. :)


I nie licz, że NV coś z tym zrobi, bo zapodanie filtrów niwelujących negatywny wpływ wyostrzania lumy, którym jest właśnie pogrubianie krawędzi spowodowałby zapewne spadek fps z dlss do poziomów zbliżonych do renderowania gry w natywnej rozdzielczości.
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22020.02.10, 10:17
Udowadnianie problemów z DLSS poprzez statyczne zrzuty ekranowe, które trzeba powiększyć i wgapiać się w nie w poszukiwaniu rozmazanego Waldo jest trochę jak udowadnianie wyższości 120Hz nad 60Hz poprzez pokazywanie czerwonej piłeczki skaczącej na białym tle - jak kiedyś będę grał w skaczącą piłeczkę, to wtedy zainteresuję się tego typu testami :] W ostatnich latach dość mocno uodporniłem się na tego typu efekty placebo i najważniejsza wydaje mi się wydajność. Drobna utrata jakości, którą zauważa się po użyciu lupy na stopklatce, jakoś mnie specjalnie nie rusza. Póki nie mam sprzętu pozwalającego na wykorzystanie tych technik, nie mam tak naprawdę żadnej specjalnej opinii w tym temacie, ale te alarmistyczne screeny mnie totalnie nie ruszają.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.02.10, 10:30
Makavcio2 @ 2020.02.10 10:17  Post: 1233242
Drobna utrata jakości, którą zauważa się po użyciu lupy na stopklatce, jakoś mnie specjalnie nie rusza.

Nie wiem o które screeny ci chodzi, bo jeśli te z tego artykułu, to one chyba próbują udowodnić, że jest wręcz przeciwnie, że niby DLSS w Wolfensteinie działa dobrze. Ja tego nie wiem, bo nie zamierzam tej gry kupować. Wiem za to, że w większości gier jakie do tej pory wyszły, wygląda bardzo źle. Więc nie jest to szukanie z lupą, a efekt widoczny na pierwszy rzut oka i nie jest on zbyt przyjemny.
Edytowane przez autora (2020.02.10, 10:30)
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2020.02.10, 10:34
Stilgarus @ 2020.02.09 16:11  Post: 1233163
Wibowit @ 2020.02.09 15:36  Post: 1233160
Zrzuty ekranu bez DLSS sugerują, że nie włączyliście żadnego AA, nawet FXAA. To prawda czy coś przeoczyłem?


Włączone było TSSAA 8TX.

To chyba mocno zepsuto AA, bo wyraźnie go nie ma na zrzutach ekranowych (w wersji bez DLSS). Może też gra (lub inne narzędzie, którego używacie) zrobiło zrzuty bez AA w tym przypadku. W każdym razie przyłączam się do głosu, że tam AA nie było lub coś je 'zniknęło'.
Edytowane przez autora (2020.02.10, 10:35)
bbandiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bbandi2020.02.10, 12:05
Isharoth @ 2020.02.10 10:30  Post: 1233246
Makavcio2 @ 2020.02.10 10:17  Post: 1233242
Drobna utrata jakości, którą zauważa się po użyciu lupy na stopklatce, jakoś mnie specjalnie nie rusza.

Nie wiem o które screeny ci chodzi, bo jeśli te z tego artykułu, to one chyba próbują udowodnić, że jest wręcz przeciwnie, że niby DLSS w Wolfensteinie działa dobrze. Ja tego nie wiem, bo nie zamierzam tej gry kupować. Wiem za to, że w większości gier jakie do tej pory wyszły, wygląda bardzo źle. Więc nie jest to szukanie z lupą, a efekt widoczny na pierwszy rzut oka i nie jest on zbyt przyjemny.


Akurat screeny przy DLSS to jedno a gra to co innego (dziwne ale takie odniosłem wrażenie), sam zrobiłem screena z YB i wydawał mi się gorszy od faktycznego obrazu, najlepiej to zrobić zdjęcie wyświetlacza aparatem.
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2020.02.10, 14:56
Isharoth @ 2020.02.09 21:08  Post: 1233207
A co do DLSS.
Niestety nie mam Wolfensteina by potwierdzić ten artykuł i raczej go nie kupie. Wszystkie gry w których testowałem DLSS radziły sobie z tą techniką bardzo źle.
Bywały przypadki, że ludzie nie zauważali nic złego w DLSS z FFXV czy Metro Exodus, więc podchodzę do tego artykułu z lekkim dystansem. Musiałbym to zobaczyć na własne oczy. :)


Nie musisz go kupować. Jest w pakiecie GamePass za 4zeta na 3 miesiące.
Sam mam GamePassa, ale jeszcze nie miałem ani czasu, ani ochoty rzucić okiem na DLSS w tej grze.
arcad3bloodZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arcad3blood2020.02.10, 15:28
-7#31
Dlss nigdy nie przestało działać. Jest to badziewie, które obcina szczegółowość obrazu abyście mieli dobry fps odpalając technologię 'połowicznej fizyki światła' nazwanej raytracing.
Dodatkowo dlss nie potrafi renderować rozległych obszarów, więc jak się do takiego dostaniesz to możesz być pewny, że wszelkie odległe tekstury będą zamazane.
Półtechnologia dostała swoje własne półtechnologiczne badziewe. Łał.
Dlss działa tak samo w karzdej grze.
Po prostu w tych dwóch grach dano mu więcej czasu na skrócenie renderingu, dzięki czemu program stworzył lepsze profile.
Artykuł oceniam na:
1/10 śmieciowy zapychacz bezwartościowy i nic nie wnoszący.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2020.02.10, 23:48
arcad3blood @ 2020.02.10 15:28  Post: 1233304
karzdej


hahaha
Pet_BBZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pet_BB2020.02.11, 00:07
Ale jesteście naiwni - to nie jest tylko DLSS. Tutaj jest wymuszone dodatkowo wyostrzanie, które dodaje te detale do rozmazanego obrazu. Równie dobrze DLSS mogłoby tutaj nie być a efekt byłby identyczny lub... lepszy.
jakejoyrideZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jakejoyride2020.02.11, 10:26
E tam DLSS to tylko sztuczna technologia która nie ma realnego zastosowania. Na youtube znani i uznani testerzy sprzętu i technologii już dawno obalili mit to że DLSS jest wart cokolwiek.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.02.12, 13:06
No, przyszła pora na to żebym przetestował DLSS w Wolfie na własną rękę. Wniosek? Nie ma żadnej rekonstrukcji szczegółów. Jedyne co robi DLSS to wygładzanie krawędzi, bo do tego zostało stworzone! Problem w tym, że działa w mniejszej zamiast natywnej rozdzielczości.

W grze można sobie włączyć skalowanie rozdzielczości i nawet jak ustawiłem na 0.50 to wyglądało i chodziło podobnie jak DLSS, tyle że wszędzie był aliasing.

Najlepsze jest to, że Nvidia nie kłamie, a jedynie przemilcza fakty. To ludzie sobie dopowiadają nie wiadomo co. Nvidia zawsze wspomina o rekonstrukcji przy DLSS, ale nie mówi że ta rekonstrukcja dotyczy jedynie uzyskania podobnego wygładzenia krawędzi co przy SSAAx64 (bo tak właśnie trenują model NGX). I najczęściej jak porównują DLSS na oficjalnych materiałach to z 4K TAA, gdzie TAA rozmazuje wszystko co tylko się da. Ludzie sobie dopowiedzieli, że DLSS niby podbija rozdzielczość, ale to jest bzdura. Grając z DLSS gracie po prostu w niższej rozdzielczości i macie ładny antyaliasing.

Nvidia kłamać nie może, bo potem poleciałyby pozwy, ale mogą nie powiedzieć wszystkiego, albo powiedzieć w taki sposób, żeby fani dopowiedzieli sobie resztę - niekoniecznie prawdziwą resztę. :E

Ta technologia w obecnej formie, normalnie nie miałaby racji bytu, ale że ludzie są ślepi i podatni na takie proste manipulacje, to cała maszynka marketingowa jakimś cudem ruszyła. Kiedy DLSS miałoby sens? Kiedy działałoby w natywnej rozdzielczości. Ile ja bym dał, żebym mógł sobie odpalić ładny antyaliasing w 4K, zamiast rozmazującego TAA. Ale Nvidia woli siedzieć cicho i udawać, że daje ludziom dodatkowe FPSy- zupełnie za darmo.

Szkoda że redaktorzy PCLaba też biorą udział w nakręcaniu tej spirali kłamstw na temat DLSS. Chyba nie ma co już oczekiwać rzetelności po tym portalu, skoro testerzy nawet nie wiedzą jak działa dana technologia, a przy testowaniu nie są w stanie wychwycić różnic i pokazują najgorsze z możliwych porównań na screenshotach, w dodatku zrobione w przybliżeniu.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2020.02.12, 15:17
@Isharoth
Ok,to co powiedzieć o grach gdzie zaimplementowane jest tylko TXAA?
Hyper,mega,super,mydło,z którym nie idzie nic zrobić
Do dzisiaj nie wiem co włączyć w NFS 2015. FXAA w tej grze to jakby ostrość przekroczyć w TV 30-o krotnie,TXAA-mydło takie że odruch wymiotny się pojawia
Szkoda,że właśnie TXAA takich batów,jak najbardziej zasłużonych nie zbiera.Drugiego takiego efektu,paskudzącego gry nie ma
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2020.02.12, 15:26
KowalPachołekFocusa @ 2020.02.12 15:17  Post: 1233551
@Isharoth
Ok,to co powiedzieć o grach gdzie zaimplementowane jest tylko TXAA?
Hyper,mega,super,mydło,z którym nie idzie nic zrobić
Do dzisiaj nie wiem co włączyć w NFS 2015. FXAA w tej grze to jakby ostrość przekroczyć w TV 30-o krotnie,TXAA-mydło takie że odruch wymiotny się pojawia
Szkoda,że właśnie TXAA takich batów,jak najbardziej zasłużonych nie zbiera.Drugiego takiego efektu,paskudzącego gry nie ma

Osobiście gram w 4K i wyłączam jakiekolwiek AA gdzie tylko się da. Wolę lekki shimmering niż duże mydło.
Dziewczyny_Z_SasiedztwaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dziewczyny_Z_Sasiedztwa2020.02.13, 04:04
-6#38
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.02.13, 23:11)
Dziewczyny_Z_SasiedztwaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dziewczyny_Z_Sasiedztwa2020.02.13, 04:06
-5#39
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.02.13, 23:11)
ChętneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Chętne2020.02.17, 08:35
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.02.17, 14:28)
Zaloguj się, by móc komentować