komentarze
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2020.01.27, 18:41
Im się nie opłaca, a w tym samym czasie Ubi przechodzi na Vulkana w R6 Siege ze względu na mniejszy narzut na CPU i użycie Asynca, dynamicznej rozdzielczości oraz dynamicznego indeksowania tekstur.

Niby wykupił ich Epic, a i tak nie mają kasy na portowanie :E Vulkan załatwił by dwie pieczenie na jednym ogniu (Linux i W7-10 - specyficzne problemy dla różnych OSów, no, ale to i tak lepiej niż DX + Vulkan + różne OSy), a Metal można by pominąć, bo raz, że nie ma graczy, dwa też by mi się nie chciało portować na MacOS.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122020.01.27, 18:46
Deniryer @ 2020.01.27 18:41  Post: 1231772
Im się nie opłaca, a w tym samym czasie Ubi przechodzi na Vulkana w R6 Siege ze względu na mniejszy narzut na CPU i użycie Asynca, dynamicznej rozdzielczości oraz dynamicznego indeksowania tekstur.

Niby wykupił ich Epic, a i tak nie mają kasy na portowanie :E Vulkan załatwił by dwie pieczenie na jednym ogniu (Linux i W7-10 - specyficzne problemy dla różnych OSów, no, ale to i tak lepiej niż DX + Vulkan + różne OSy), a Metal można by pominąć, bo raz, że nie ma graczy, dwa też by mi się nie chciało portować na MacOS.

Dziwie się akurat R6 - przecież ta gra działa na niedogotowanym ziemniaku. Powinni Vulkana wrzucić do Asasyna albo Watch Dogs...
Heinrich07Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heinrich072020.01.27, 18:51
decorator12 @ 2020.01.27 18:46  Post: 1231774
Deniryer @ 2020.01.27 18:41  Post: 1231772
Im się nie opłaca, a w tym samym czasie Ubi przechodzi na Vulkana w R6 Siege ze względu na mniejszy narzut na CPU i użycie Asynca, dynamicznej rozdzielczości oraz dynamicznego indeksowania tekstur.

Niby wykupił ich Epic, a i tak nie mają kasy na portowanie :E Vulkan załatwił by dwie pieczenie na jednym ogniu (Linux i W7-10 - specyficzne problemy dla różnych OSów, no, ale to i tak lepiej niż DX + Vulkan + różne OSy), a Metal można by pominąć, bo raz, że nie ma graczy, dwa też by mi się nie chciało portować na MacOS.

Dziwie się akurat R6 - przecież ta gra działa na niedogotowanym ziemniaku. Powinni Vulkana wrzucić do Asasyna albo Watch Dogs...


Ale po co mają to wrzucać do gier singleplayer, które ogrywasz i o nich zapominasz? Implementacja w R6 ma sens, bo w ten tytuł nadal grają miliony i Ubi trzepie na nim kasę z SP i mikrotransakcji.
Edytowane przez autora (2020.01.27, 18:54)
zskkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zskk2020.01.27, 21:18
Refund dostałem w mniej niż 2 godziny. Bezproblemowo, pomimo dużej liczby godzin nabitych.
Ysr2020.01.27, 21:30
-1#5
Deniryer @ 2020.01.27 18:41  Post: 1231772
Im się nie opłaca, a w tym samym czasie Ubi przechodzi na Vulkana w R6 Siege ze względu na mniejszy narzut na CPU i użycie Asynca, dynamicznej rozdzielczości oraz dynamicznego indeksowania tekstur.

Niby wykupił ich Epic, a i tak nie mają kasy na portowanie :E Vulkan załatwił by dwie pieczenie na jednym ogniu (Linux i W7-10 - specyficzne problemy dla różnych OSów, no, ale to i tak lepiej niż DX + Vulkan + różne OSy), a Metal można by pominąć, bo raz, że nie ma graczy, dwa też by mi się nie chciało portować na MacOS.


Sure. Nie ma to jak inwestować w silnik gry, który do niczego już nie będzie słuzył poza utrzymaniem bieżącym gry dla 0,3 procenta graczy.
RL powstał na UE3 i jeśli cokolwiek ta gra będzie dalej rozwijana (w sensie sequela) to tylko na UE4. W szczególności po tym jak nabył ich Epic. Inwestowanie w takiej sytuacji w konwersje do innego API starej gry to palenie pieniędzy.

A Ubisoft ma swoje silniki i migracja R6 np. na Vulkana ma sens, bo gra będzie wspierana jeszcze przez wiele lat przez Ubi. Za duży przynosi zysk. A do tego silnik być może wykorzysta się i w innych produkcjach.

Jakby im się opłacało dla tych graczy z Linuxa przenieść na inny API to by przenieśli, w końcu zarabiają na tej grze wciąż zapewne. Widocznie się nie opłaca.
Już widzę jak pierwszy zatwierdzasz decyzję wydania kikuset tysięcy dolarów przynajmniej na konwersję silnika gry do innego API dla ułamka procenta swoich klientów, w momencie gdy nie ma najmniejszych szans żeby to się zwróciło.

PS Swoją drogą paradne, metal to można pominąć, ale broń boże vulkana na linuxa, kiedy opłacałność obu jest dokładnia taka sama, czyli żadna.
Edytowane przez autora (2020.01.27, 21:33)
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122020.01.28, 09:34
Heinrich07 @ 2020.01.27 18:51  Post: 1231777
decorator12 @ 2020.01.27 18:46  Post: 1231774
(...)

Dziwie się akurat R6 - przecież ta gra działa na niedogotowanym ziemniaku. Powinni Vulkana wrzucić do Asasyna albo Watch Dogs...


Ale po co mają to wrzucać do gier singleplayer, które ogrywasz i o nich zapominasz? Implementacja w R6 ma sens, bo w ten tytuł nadal grają miliony i Ubi trzepie na nim kasę z SP i mikrotransakcji.

Do starych gier oczywiście że nie, ale postęp technologiczny w nowych by się przydał. Lepsze wykorzystanie CPU to opcja na stworzenie lepiej gry która też sie powinna lepiej sprzedać. Asasyny też mają mikrotransakcje i roadmapy, FarCry lata na silniku sprzed kilku lat i jest już wymęczony i warto dać mu świeży start. Do tego bez DX12 Ubi odcina się od RT ktore jest tak zatwardziale bronione przez część osób również tutaj :E
A do tego mamy 2020 rok i może czas przejść na nowe rozwiązania, a nie te siedzące korzeniami w początkach PS4?
Heinrich07Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heinrich072020.01.28, 09:38
decorator12 @ 2020.01.28 09:34  Post: 1231804
Heinrich07 @ 2020.01.27 18:51  Post: 1231777
(...)


Ale po co mają to wrzucać do gier singleplayer, które ogrywasz i o nich zapominasz? Implementacja w R6 ma sens, bo w ten tytuł nadal grają miliony i Ubi trzepie na nim kasę z SP i mikrotransakcji.

Do starych gier oczywiście że nie, ale postęp technologiczny w nowych by się przydał. Lepsze wykorzystanie CPU to opcja na stworzenie lepiej gry która też sie powinna lepiej sprzedać. Asasyny też mają mikrotransakcje i roadmapy, FarCry lata na silniku sprzed kilku lat i jest już wymęczony i warto dać mu świeży start. Do tego bez DX12 Ubi odcina się od RT ktore jest tak zatwardziale bronione przez część osób również tutaj :E
A do tego mamy 2020 rok i może czas przejść na nowe rozwiązania, a nie te siedzące korzeniami w początkach PS4?


Ach, głupi ja myślałem że mówisz o starszych częściach :E

Oczywiście masz rację.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2020.01.28, 15:44
Ysr @ 2020.01.27 21:30  Post: 1231783
Deniryer @ 2020.01.27 18:41  Post: 1231772
Im się nie opłaca, a w tym samym czasie Ubi przechodzi na Vulkana w R6 Siege ze względu na mniejszy narzut na CPU i użycie Asynca, dynamicznej rozdzielczości oraz dynamicznego indeksowania tekstur.

Niby wykupił ich Epic, a i tak nie mają kasy na portowanie :E Vulkan załatwił by dwie pieczenie na jednym ogniu (Linux i W7-10 - specyficzne problemy dla różnych OSów, no, ale to i tak lepiej niż DX + Vulkan + różne OSy), a Metal można by pominąć, bo raz, że nie ma graczy, dwa też by mi się nie chciało portować na MacOS.


Sure. Nie ma to jak inwestować w silnik gry, który do niczego już nie będzie słuzył poza utrzymaniem bieżącym gry dla 0,3 procenta graczy.

W USA i zachodniej Europie macOS to znaczna część rynku, więc na pewno nie '0,3 procenta graczy'. Zwyczajnie spuścili w kibel wiele tysięcy osób, bo księgowemu wyszło, że w połączeniu z ograniczeniem zużycia srajtaśmy zaoszczędzą łącznie 5 dolarów w skali roku.
Zaloguj się, by móc komentować