komentarze
TrepciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trepcia2020.01.23, 14:54
22#1
Może jakaś recenzja schładzaczy dodawanych do procesorów?
Bart TutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bart Tut2020.01.23, 15:11
14#2
Lepiej zrobić nowy test chłodzeń, gdzie sprawdzałoby się różne popularne konstrukcje. Stary test już trochę nieaktualny, doszło nowych zestawów.
zakiusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakius2020.01.23, 15:18
-5#3
Trepcia @ 2020.01.23 14:54  Post: 1231294
Może jakaś recenzja schładzaczy dodawanych do procesorów?
tylko trzeba uwzględnić ich zmienność w czasie jak i między różnymi modelami generacji...
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452020.01.23, 15:43
zakius @ 2020.01.23 15:18  Post: 1231296
Trepcia @ 2020.01.23 14:54  Post: 1231294
Może jakaś recenzja schładzaczy dodawanych do procesorów?
tylko trzeba uwzględnić ich zmienność w czasie jak i między różnymi modelami generacji...


To prawda, mój stary E6550 z TDP 65W miał znacznie większe chłodzenie niż i5 3570K o większym TDP. C2D dało radę podkręcać na BOXie, na chłodzeniu z i5 można o tym zapomnieć, ledwo wystarcza dla turbo.
1minuserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1minuser2020.01.23, 15:53
Trochę gęsto są ustawione przy finach, może to ograniczyć przepływ powietrza, ale chyba testowali to, i jest lepiej niż na starym. Jeśli problemem było umiejscowienie rurek (w końcu ryzen 3k ma rdzeń przesunięty względem poprzedników), to może należało przesunąć same rurki w podstawie?
RyzenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryzen2020.01.23, 17:06
Mam ten starszy na 2700X (bez OC) i powiem, że jest naprawdę super.
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.01.23, 17:08
Trepcia @ 2020.01.23 14:54  Post: 1231294
Może jakaś recenzja schładzaczy dodawanych do procesorów?

Bart Tut @ 2020.01.23 15:11  Post: 1231295
Lepiej zrobić nowy test chłodzeń, gdzie sprawdzałoby się różne popularne konstrukcje. Stary test już trochę nieaktualny, doszło nowych zestawów.

Najlepiej połączyć oba tematy i stworzyć kompleksowy artykuł dotyczący schładzaczy. Tak aby każdy mógł wybrać coś dla siebie. Dobrze było by zobaczyć ile zyskujemy dopłacając do markowego chłodzenia i np. czy te BOXowe są wystarczające jeśli nie podkręcamy etc.
Edytowane przez autora (2020.01.23, 17:08)
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2020.01.23, 17:12
-3#8
Pierwsza generacja Ryzenów miała lepsze chłodzenie od 2
Nie jestem pewny czy cokolwiek zmieniono do 3, jest kilka testów na YT, dają radę uzyskać te same temperatury, ale są głośniejsze i tańsze w produkcji
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942020.01.23, 18:10
taith @ 2020.01.23 17:12  Post: 1231319
Pierwsza generacja Ryzenów miała lepsze chłodzenie od 2
Nie jestem pewny czy cokolwiek zmieniono do 3, jest kilka testów na YT, dają radę uzyskać te same temperatury, ale są głośniejsze i tańsze w produkcji

To się ruszyło tylko tych tańszych w których wywalono trochę miedzi z podstawy
ja__Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ja__2020.01.23, 19:14
Fajne sa te coolery, jak na stocki.
Intel do roboty...a nie, przecież by musieli caly agregat chłodniczy dawać XD
SiderionZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Siderion2020.01.23, 20:31
Rozumiem, że to jakieś pierwsze wystąpienie tego nowego coolera i w aktualnej dystrybucji w Polsce nie ma co liczyć, że się taki trafi?
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2020.01.23, 23:10
Trepcia @ 2020.01.23 14:54  Post: 1231294
Może jakaś recenzja schładzaczy dodawanych do procesorów?

Po co? Pracować w redakcji pcl nad czymś co user chce... Herezja.. Wiesz dobrze że do tego nie dojdzie bo za dużo roboty a za mało zysku z tego Onet będzie miał...
C0gnusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
C0gnus2020.01.24, 07:25
1minuser @ 2020.01.23 15:53  Post: 1231303
Trochę gęsto są ustawione przy finach, może to ograniczyć przepływ powietrza, ale chyba testowali to, i jest lepiej niż na starym. Jeśli problemem było umiejscowienie rurek (w końcu ryzen 3k ma rdzeń przesunięty względem poprzedników), to może należało przesunąć same rurki w podstawie?

Ułożenie rurek nie jest problemem. W internecie można znaleźć testy które dowodzą ze nie ma to najmniejszego znaczenia.
TrepciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trepcia2020.01.24, 08:04
McMenel @ 2020.01.23 23:10  Post: 1231362
Trepcia @ 2020.01.23 14:54  Post: 1231294
Może jakaś recenzja schładzaczy dodawanych do procesorów?

Po co? Pracować w redakcji pcl nad czymś co user chce... Herezja.. Wiesz dobrze że do tego nie dojdzie bo za dużo roboty a za mało zysku z tego Onet będzie miał...


W sumie masz rację. Najlepiej dać kolejne newsy o smartfonach i o tym co, ile, jak i po co apple sprzedało i ile na tym zarobiło wywołując gunwo-burzę. To przynajmniej jest klikalne :)
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2020.01.24, 09:53
Trepcia @ 2020.01.24 08:04  Post: 1231375
McMenel @ 2020.01.23 23:10  Post: 1231362
(...)

Po co? Pracować w redakcji pcl nad czymś co user chce... Herezja.. Wiesz dobrze że do tego nie dojdzie bo za dużo roboty a za mało zysku z tego Onet będzie miał...


W sumie masz rację. Najlepiej dać kolejne newsy o smartfonach i o tym co, ile, jak i po co apple sprzedało i ile na tym zarobiło wywołując gunwo-burzę. To przynajmniej jest klikalne :)

Jest klikane i kosztuje mniej. Byle stażysta za 10 zł/h zrobi kilka takich artykułów na tydzień i materiał na zapełnienie 'portalu' jest. A tu na test kilku chłodzeń trzeba kilka dni przeznaczyć. A redakcja ma to w czterech literach ba nawet tego nie czytają bo co ich obchodzi ktoś kto jest jeszcze na tym portalu. Ba o test chłodzeń ciągle ludzie się proszą przez ostatnie 2 lata i nic.
Edytowane przez autora (2020.01.24, 09:54)
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782020.01.24, 10:48
-9#16
Te Wraithy są koszmarnie słabe, naprawde. Mialem go na 3600, 3700X oraz 3900X i to jest dramat, ponad 90*C w AVX i wyjący wentylator dlatego nawet AMD widać się poddało i muszą go usprawnić
Nie ma się z czego cieszyć że AMD dodaje BOXy bo to chłodzenie nadaje się tylko do śmietnika powyżej 6C/12T. Powinni go dodawać maksimum do 3700X.
ja__Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ja__2020.01.24, 13:02
12r chlodzic stockiem w AVX a potem sie dziwi ze wyje wentyl.
No brawo :D
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782020.01.24, 13:13
-4#18
ja__ @ 2020.01.24 13:02  Post: 1231427
12r chlodzic stockiem w AVX a potem sie dziwi ze wyje wentyl.
No brawo :D

Jaja sobie robisz? Stockowy cooler ma schłodzić stockowy procesor, koniec dyskusji. To że ma przy tym już praktycznie Tjmax i wyje jak turbina oznacza tylko że taki cooler jest niezdatny do tego.
Nie interesuje mnie czy procesor ma 2, 4 czy 64 rdzenie - jeśli w komplecie jest cooler to ma sprostać zadaniu i tyle.
Szkoda że fanboje AMD już minusują - ŁOLABOGA BO AMD SZKALUJO...

Tutaj akurat propsy dla Intela że nie dodają coolera bo wiedzą że i tak byłby bezwartościowy a większość zaraz go wymieni.
Edytowane przez autora (2020.01.24, 13:14)
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2020.01.24, 20:21
czolgista778 @ 2020.01.24 13:13  Post: 1231431
ja__ @ 2020.01.24 13:02  Post: 1231427
12r chlodzic stockiem w AVX a potem sie dziwi ze wyje wentyl.
No brawo :D

Jaja sobie robisz? Stockowy cooler ma schłodzić stockowy procesor, koniec dyskusji. To że ma przy tym już praktycznie Tjmax i wyje jak turbina oznacza tylko że taki cooler jest niezdatny do tego.
Nie interesuje mnie czy procesor ma 2, 4 czy 64 rdzenie - jeśli w komplecie jest cooler to ma sprostać zadaniu i tyle.
Szkoda że fanboje AMD już minusują - ŁOLABOGA BO AMD SZKALUJO...

Tutaj akurat propsy dla Intela że nie dodają coolera bo wiedzą że i tak byłby bezwartościowy a większość zaraz go wymieni.

Jaki ten intel dobry że nie dają do droższego CPU coolera... Kij z tym że Intel tak absurdalnie podaje TDP iż dobrać dobry schładzacz nie ma szans bez wydawania 300 zł... Do tego wydajność chłodzenia zależy nie tylko od samego coolera na CPU ale i od obudowy... Zresztą co tu dyskutować z pieskiem Intela.
cjb2020.01.24, 23:58
Artykuł do zmiany - AMD potwierdziło, że to podróba:

https://www.tomshardware.com/news/counterf...ring-the-market
'AMD has confirmed that the Wraith Prism cooler with six heat pipes that recently showed up on XFastest is a knockoff. At the current time, the chipmaker has no plans to release a revised version of the Wraith Prism.'
Zaloguj się, by móc komentować