komentarze
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2020.01.14, 19:15
-8#1
No dobra, spoko, mogę się zarejestrować, jeśli mają darmowe gry na Linuxie
XiaomiGorsze93Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
XiaomiGorsze932020.01.14, 20:20
w ogóle mnie to nie dziwi, mieli niezłe promocje, dawali kupon -40 pln/-10 usd chyba za każdy zakup, no to zarobili sporo kasy. Plus rozdawali naprawdę fajne gry za friko, więc aż żal nie skorzystać. Inb4 keyloggery i koparki bitkojnuw, a nie launchery do gier.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2020.01.14, 23:14
Dobre promocje. Ot co.
Edytowane przez autora (2020.01.14, 23:15)
OhatorekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ohatorek2020.01.15, 01:16
-1#4
Sam Metro kupiłem za 45zł bo żal było nie brać a gra jest całkiem dobra moja ocena oscyluje w granicy 7,5-8. Ja nie toleruję ogólnie żadnej polityki 'exclusivów' według mnie to sztuczne naganianie i narzucanie produktowi dodatkowej wyimaginowanej wartości. W przypadku Sony/Microsoftu to też w pewnym sensie cofanie branży gier do tyłu, dobrze że M$ powoli łączy xklockowe gry z pecetowymi chociaż tyle ich co kot napłakał poza tym nie zachęcają.Jest pełno świetnych exów od Sony które na komputerze mogłyby rozwinąć swoje skrzydła o dodatkowe wodotryski,mody i przede wszystkim więcej klatek. Epic niestety dołącza do tego niechlubnego grona wielbicieli 'produktów premium' staram się omijać ten sklep szerokim łukiem jedynie mega mega promocja która znacząco odbiega od rynkowych cen w pozytywnym tego słowa znaczeniu skusi mnie do zakupu tam - tak jak to było w przypadku metra, nowa gra można ją podciągnąć pod AAA w takiej cenie.Na koniec dodam, że uważam iż Epic za to 'exclusivowanie' bierze się trochę od tyłka strony. Wykupują gry poprzez zawieranie umów z wydawcami natomiast sami nie założą studia które wyda jakiś hit najzwyklejsze bieganie na skróty. Kupili ze 2-3 mniej znaczące firmy ale to zdecydowanie za mało bo nawet jak je połączą to nijak im do Santa Monica studio czy Naughty Dog. Na ten moment firma Sweeneya jedyne co wprowadziła to zamęt zarażając jeszcze komputery konsolowymi wojnami. A gry które dają za darmo? w większości to platformówki/indie które sprzedały by się w pewnym skromnym gronie i przeszły by bez echa a po roku można by je było dostać za grosze. Rozdali kilka ciekawych gier takich jak seria Batman arkham czy Wolf among us ale wiecie co? klucze na steam można do tego dostać za bagatela 10zł. Te gry są dobre i zwyczajnie warte tych 10zł biorąc je za darmo wręcz pluje się na twórców.
amsztelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amsztel2020.01.15, 02:57
Sorry ale co za roznica czy steam, epic czy inna platforma z grami? Ja kupuje tam gdzie taniej. A na Epic sa faktycznie dobre promocje. Polecam.
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2020.01.15, 09:08
-4#6
amsztel @ 2020.01.15 02:57  Post: 1230274
Sorry ale co za roznica czy steam, epic czy inna platforma z grami? Ja kupuje tam gdzie taniej. A na Epic sa faktycznie dobre promocje. Polecam.

A ja kupuję tam gdzie mam konto i gdzie jest mi wygodniej. Rozumiem, że za chlebem też jeździsz po całym mieście, tam gdzie taniej, a twój czas nie ma żadnej wartości? Wydawcy tobą pomiatają, a ty jeszcze im przyklaskujesz... bo taniej kilka złotych... Niech sobie będą różne sklepy, ale niech każdy z nich ma taką samą ofertę. Sklep Epic powstał jedynie dla zysku, a nie po to by tobie było lepiej. Na szczęście gry to tylko frywolna rozrywka bez której można się obejść, więc nie ma problemu z ignorowaniem tych wszystkich pazernych cwaniaków.
Edytowane przez autora (2020.01.15, 09:08)
kola3492Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kola34922020.01.15, 09:10
-3#7
Na 25 osób z mojej klasy tylko 5 osób korzysta z egs
kretosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kretos2020.01.15, 09:42
SajlorMun @ 2020.01.15 09:08  Post: 1230281

(...) Rozumiem, że za chlebem też jeździsz po całym mieście, tam gdzie taniej, a twój czas nie ma żadnej wartości? Wydawcy tobą pomiatają, a ty jeszcze im przyklaskujesz... bo taniej kilka złotych... Niech sobie będą różne sklepy, ale niech każdy z nich ma taką samą ofertę. Sklep Epic powstał jedynie dla zysku(...)


Ale pierdolety:
- sklep to tylko witryna jakich pewnie widzisz kilkanaście dziennie, nie ma absolutnie żadnej różnicy czy przeglądam sklep steam czy epic. Nie mówiąc już o tym, że epic ma ~200 gier więc przejrzenie naprawdę nie jest problematyczne
- pomiatają to znaczy co konkretnie robią? Najwyraźniej pomiata też mną setki księgarni, dziesiątki sklepów ogrodniczych czy komputerowych...
- exclusivy wypaczają rynek ale część ofert się uwspólni w miarę wzrostu, będzie jakaś konkurencja
- powstał dla zysku - olaboga! Podpowiem - 100% firm powstaje dla zysku. Jak żyć...
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2020.01.15, 09:50
-1#9
SajlorMun @ 2020.01.15 09:08  Post: 1230281
amsztel @ 2020.01.15 02:57  Post: 1230274
Sorry ale co za roznica czy steam, epic czy inna platforma z grami? Ja kupuje tam gdzie taniej. A na Epic sa faktycznie dobre promocje. Polecam.

A ja kupuję tam gdzie mam konto i gdzie jest mi wygodniej. Rozumiem, że za chlebem też jeździsz po całym mieście, tam gdzie taniej, a twój czas nie ma żadnej wartości? Wydawcy tobą pomiatają, a ty jeszcze im przyklaskujesz... bo taniej kilka złotych... Niech sobie będą różne sklepy, ale niech każdy z nich ma taką samą ofertę. Sklep Epic powstał jedynie dla zysku, a nie po to by tobie było lepiej. Na szczęście gry to tylko frywolna rozrywka bez której można się obejść, więc nie ma problemu z ignorowaniem tych wszystkich pazernych cwaniaków.

Trochę twoje porównanie nie pasuje. Do sklepu spożywczego faktycznie trzeba pojechać i poświęcić czas za każdym jednym razem jak kupujesz. W przypadku wirtualnego sklepu czynność założenia konta jest wykonywana jedynie za pierwszym razem. Więc faktycznie dla tańszego chleba nie opłacałoby się gdzieś jechać. Ale przecież mnóstwo ludzi jeździ raz na tydzień na większe zakupy do supermarketów na obrzeżach miast, właśnie ze względu na niższe ceny wielu produktów. Dla mnie żaden problem jednorazowo założyć konto co trwa max 5 minut. Gdybym mógł do odległego sklepu pojechać raz, żeby potem w osiedlowym pod domem kupować w niższych cenach to bym to zrobił jak i wielu innych.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2020.01.15, 09:57
Ohatorek @ 2020.01.15 01:16  Post: 1230271
(...)

Zgodzę się z tobą, że gry na wyłączność to głupota. No ale ciężko o inny wyróżnik, wszystkie sklepy mają podobne funkcjonalności, bezpieczeństwo i łatwość obsługi. Do tego ciężko cały czas konkurować ceną, bo nie do końca od sklepu zależy czy i kiedy będzie promocja. Żaden sklep nie będzie sprzedawał towaru po kosztach. I zazwyczaj jest tak, że jak jest promocja to jest wszędzie. Czasem może lekko przesunięta w czasie (w jednym tygodniu tu a w drugim tam).

Jeszcze wyłączność w sklepie jestem w stanie przełknąć, bo ostatecznie i tak gram na tym samym sprzęcie i jedyne co muszę dodatkowo zrobić to zainstalować darmową aplikację i założyć konto (i robię to tylko raz). W przypadku wyłączności na daną platformę jest zdecydowanie gorzej, bo wymaga się od użytkownika do pójścia na kompromis i wybrania jednej albo kupienia wielu sprzętów (praktycznie identycznych technicznie) do realizacji tego samego zadania. I to jest zdecydowanie bardziej bez sensu i kosztuje więcej.
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2020.01.15, 10:20
Możecie mnie hejtować, ale ja z premedytacją nie korzystam z EGS. Dlaczego?
1) mam takie przeczucie, że tego sklepu może z nami nie być za parę lat - ot, intuicja, oczywiście mogę się mylić. Jednak jak wszyscy zauważają - sklep to skok na kasę, górka $$ z Fortnite kiedyś się skończy (tak jak WoW dla Blizzarda wyhamował), dobre promocje i gry za darmo kosztują, wiecznie się inwestować w taki sklep nie da. Najważniejsze są obroty i zyski na czysto. A co za tym idzie...
2) wolę GoG-a i inne gry DRM-free (czasami udostępniane np. na Humble Bundle). Nawet nie wiecie, jaką wartością jest to, że można kupić gry, które mogę sobie ściągnąć i będą działać wszędzie i zawsze. Na zawsze. Dodatkowo wspieramy polską firmę. Ja tam mogę nawet przepłacać w takim układzie :).
3) Steam to już ugruntowana marka i tak naprawdę z lenistwa nie chce mi się instalować innych launcherów - wolę mieć wszystko w jednym miejscu. Ba - interesuje mnie nawet granie na Linuxie (różnie bywa ;)) + już posiadana biblioteka. Poza tym to jest już standard jeśli chodzi o granie na PC, a ja nie jestem 15-latkiem który nic innego nie robi tylko gra - mam mało czasu, kolejka gier 'do przejścia' jest długa...
4) konsole - tak, odpuściłem tę generację (dzieciaki mi się pojawiły na świecie gdzieś pod koniec żywota Xbox360), ale jako posiadacz Pegasus(NES ;))/SNES/PSX/PS2/Xbox360 i wszelkiej maści handheldów bardzo polubiłem ten rodzaj rozrywki i PC do pracy + okazjonalnie gry, a konsole głównie do gier. I prawdopodobnie też będę wolał kupić next-gena i na nim ogrywać nowości (pewnie z juniorem ;)), po prostu kupując gry i w nie grając, a nie walcząc z launcherami, szukając promocji na daną grę, czekając aż skończy się wyłączność dla danego sklepu...
5) Poza tym - gry, które naprawdę cenię, kupuję w wersji pudełkowej. Na PC od dłuższego czasu już nie mogę tego zrobić, ale na konsolach - jak najbardziej. Do dzisiaj mam z sentymentu oryginalne kopie np. Final Fantasy XII czy FF VII: Dirge Of Cerberus na PS2 w kolekcjonerskim stanie lub też Fallout 3 GOTY czy też Lost Odyssey na Xbox360. Przyjdzie taki moment (oby nie), że nagle dostęp do Waszej biblioteki tytułów będzie niemożliwy, lub też wygasną np. licencje na soundtrack do GTA itp kwiatki i obudzicie się z ręką w nocniku. Śmiać się wtedy będą posiadacze wersji pudełkowych lub wersji DRM-free i... piraci ;). Bo wątku Denuvo i innych DRM nawet nie poruszam...
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2020.01.15, 11:24
@Caroozo - WoW wychamowal a i tak jest jedna z lepiej zarabiajacych gier na swiecie, wystarczy zobaczyc wyniki za 2019 rok. Takze ten.

Epic nie upadnie a nawet jesli to ludzie nie zostana pozostawienia od tak na lodzie, najprawdopodobniej beda wygenerowane wtedy klucze stream, zeby migracja byla bezbolesna. W kazdym razie Epic juz jest za duzy zeby upasc, a sama firma dobrze sie trzyma na rynku od lat.

Wlasnie takie 'lenistwo' ludzi prowadzi do monopolu wielu firm. Konkurencja dobra rzecz, a te gry na wylacznosc sa tymczasowe, inaczej nikt by z tego sklepu nie skorzystal, bo tylko steam i steam. Widac w jakich bolach sie przebija mixer wzgledem twitcha, i przebic nie moze mimo ze MS robi podobnie jak Epic, kupuje na wylacznosc popularnych streamerow, ale to i tak za malo.
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2020.01.15, 11:47
Epic nie upadnie. Mają % od silników, od każdej gry sprzedanej, Fortnite zrobił miliardy, za plecami maja Tencent, sklep zarabia im dodatkowy hajs. Upadek? Może za 5 lat, jeśli wszystkie wyżej wymienione czynniki przestaną zarabiać od teraz.
WoW szykuje się na na jeden z lepszych dodatków (Wotlk 2.0) i również szybko nie upadnie, a wow killerow powstało tyle że poupadali wszyscy :E
jakejoyrideZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jakejoyride2020.01.15, 11:56
-1#14
Kupon Epic games ten na 40 pln - się odnawia! Kupujesz grę za 60 a realnie wydajesz 20 TO JEST PROMOCJA!!! A kupon się odnawia. Kupujesz kolejne i kolejne. Świetna sprawa. POLECAM
LorDexZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LorDex2020.01.15, 13:30
SajlorMun @ 2020.01.15 09:08  Post: 1230281
amsztel @ 2020.01.15 02:57  Post: 1230274
Sorry ale co za roznica czy steam, epic czy inna platforma z grami? Ja kupuje tam gdzie taniej. A na Epic sa faktycznie dobre promocje. Polecam.

A ja kupuję tam gdzie mam konto i gdzie jest mi wygodniej. Rozumiem, że za chlebem też jeździsz po całym mieście, tam gdzie taniej, a twój czas nie ma żadnej wartości? Wydawcy tobą pomiatają, a ty jeszcze im przyklaskujesz... bo taniej kilka złotych... Niech sobie będą różne sklepy, ale niech każdy z nich ma taką samą ofertę. Sklep Epic powstał jedynie dla zysku, a nie po to by tobie było lepiej. Na szczęście gry to tylko frywolna rozrywka bez której można się obejść, więc nie ma problemu z ignorowaniem tych wszystkich pazernych cwaniaków.


Pierdololo dziecka, które nie ma pojęcia o rynku i biznesie w ogóle.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2020.01.15, 13:31
-2#16
Caroozo @ 2020.01.15 10:20  Post: 1230287
(...)

1) Totalnie się nie zgodzę, Epic na sklepie zarabia, to nie jest tak, że oni pompują tylko kasę zarobioną na Fortnite i jak to się skończy to sklep zamkną. Poza tym Epic to nie tylko Fortnite, chyba zapominasz, że są twórcami najszerzej używanego silnika do gier.
2) Do GOGa nic nie mam, ale też nie jest wystarczający. Wszystkiego tam i tak nie kupisz.
3) To jest argument tylko dla ciebie, moim zdaniem to zwykłe ograniczanie siebie do wieloletnich przyzwyczajeń i strach przed czymś nowym.
4) Piszesz, że PC do pracy a konsole głównie do gier... tylko po co? Skoro piszesz, że na PC też okazjonalnie grasz to po co drugi sprzęt który realizuje to samo zadanie - wszystko to ze względu na głupią politykę gier na wyłączność na dany sprzęt. Poza tym konsola głównie do gier... to coś jeszcze na niej można robić?? Bezsensu, sprzętowa redundancja.
5) Już masz jeden niedawny przykład... przeniesienie licencji Destiny 2 z battle.net na Steam. Jakoś żadnego problemu nie ma. Jak jakiś sklep upadnie to gwarantuje ci, że gry z niego będziesz miał możliwość przenieść na inną platformę. Bo o to dba twórca gry a nie sklep. To samo tyczy się produktów materialnych. Jak kupisz coś w sklepie, a ten zbankrutuje i go zamkną to w dalszym ciągu masz gwarancję producenta niezależnie od tego czy sklep istnieje czy nie. Nie wierzę, aby mogłoby stać się coś takiego, aby wydawca/twórca gry wypiął się na graczy, którzy kupili ich produkt na platformie, która upadła i nie dali im możliwości przeniesienia usługi na inną. Szczególnie, że to nic nikogo nie kosztuje. To by było marketingowe samobójstwo.

A pudełka... co kto tam lubi kolekcjonować. Mi do niczego płyta ani pudełko nie potrzebne. Płyty nie miałbym w co wsadzić, bo nie mam napędu w komputerze, a pudełko... no cóż, jak napisałem sprawa indywidualna. Ja zbieraczy kurzu nie trzymam.
Edytowane przez autora (2020.01.15, 13:34)
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2020.01.15, 14:09
AliChochlik @ 2020.01.15 13:31  Post: 1230334
Caroozo @ 2020.01.15 10:20  Post: 1230287
(...)

1) Totalnie się nie zgodzę, Epic na sklepie zarabia, to nie jest tak, że oni pompują tylko kasę zarobioną na Fortnite i jak to się skończy to sklep zamkną. Poza tym Epic to nie tylko Fortnite, chyba zapominasz, że są twórcami najszerzej używanego silnika do gier.
2) Do GOGa nic nie mam, ale też nie jest wystarczający. Wszystkiego tam i tak nie kupisz.
3) To jest argument tylko dla ciebie, moim zdaniem to zwykłe ograniczanie siebie do wieloletnich przyzwyczajeń i strach przed czymś nowym.
4) Piszesz, że PC do pracy a konsole głównie do gier... tylko po co? Skoro piszesz, że na PC też okazjonalnie grasz to po co drugi sprzęt który realizuje to samo zadanie - wszystko to ze względu na głupią politykę gier na wyłączność na dany sprzęt. Poza tym konsola głównie do gier... to coś jeszcze na niej można robić?? Bezsensu, sprzętowa redundancja.
5) Już masz jeden niedawny przykład... przeniesienie licencji Destiny 2 z battle.net na Steam. Jakoś żadnego problemu nie ma. Jak jakiś sklep upadnie to gwarantuje ci, że gry z niego będziesz miał możliwość przenieść na inną platformę. Bo o to dba twórca gry a nie sklep. To samo tyczy się produktów materialnych. Jak kupisz coś w sklepie, a ten zbankrutuje i go zamkną to w dalszym ciągu masz gwarancję producenta niezależnie od tego czy sklep istnieje czy nie. Nie wierzę, aby mogłoby stać się coś takiego, aby wydawca/twórca gry wypiął się na graczy, którzy kupili ich produkt na platformie, która upadła i nie dali im możliwości przeniesienia usługi na inną. Szczególnie, że to nic nikogo nie kosztuje. To by było marketingowe samobójstwo.

A pudełka... co kto tam lubi kolekcjonować. Mi do niczego płyta ani pudełko nie potrzebne. Płyty nie miałbym w co wsadzić, bo nie mam napędu w komputerze, a pudełko... no cóż, jak napisałem sprawa indywidualna. Ja zbieraczy kurzu nie trzymam.

1. To tylko przeczucie, subiektywna opinia, po prostu jeśli nie przekroczą masy krytycznej to mogą być tylko niszą, zmieni się zarząd i za parę lat będą mieć inny model biznesowy. Ja tam nic do nich nie mam ;) ale doskonale pamiętam historię Konami - swego czasu topowego devsa, który wraz z odejściem Koji 'IGA' Igarashi i Hideo Kojima porzucił IP takie jak Castlevania czy Silent Hill i głównie zarabia teraz na Pachinko ;-). 5 lat to cała wieczność w tej branży - różnie może być.
2. GoG ma tę unikalną cechę, że - pomijając 'patriotyczne' walory - oferuje po prostu gry non-DRM. Dla Ciebie może to normalne, że ściągasz grę z serwera, instalujesz przez klienta itd. Ale jeśli kiedyś to wszystko szlag trafi, również Twoja biblioteka wyparuje. Sama licencja Steama polega na 'wypożyczaniu' gier - one nigdy nie są Twoje. Na GoG są - po prostu jest to fajna alternatywa i nisza dla ludzi, którzy cenią sobie to, że jak kupują grę, ona jest ich na zawsze.
3. Masz rację - po prostu mi wystarcza jeden launcher, wiele osób myśli podobnie, z drugiej strony na rynku zaczyna się robić powoli tłoczno, szczególnie w przypadku Bethesdy czy Rockstara - ja wiem że każdy chce zarobić, ale bez przesady :).
4. Ależ PC to nie tylko hity AAA - mnie interesują głównie emulatory (m.in. PCem, emulujący cały komputer x86 wraz z akceleratorem Voodoo - coś, czego nie potrafi żadna maszyna wirtualna), indyki, FPSy, ale też i mody do gier PC. Gry PC-Only - np. Legend of Grimrock itd... Poza tym jest taki jeden mały szczególik - ostatnio z kumplem próbowaliśmy grać w Gears'y 5 na PC. Wszystko fajnie, ale tragiczny input-lag - po godzinie kombinacji zmieniliśmy grę. Okazało się, że to dość znany problem, a szkoda spędzić wieczór na kombinacje. Dlatego preferuję gaming na konsoli, ale PC-ta mam z przyczyn zawodowych i pyknięcie sobie godzinkę/dwie na lapku uważam za równie fajne, co podłączenie konsolki pod duży TV i ogranie hiciora AAA. Od zawsze mam to i to i gram w gry, nie w systemy ;). A co na konsoli można jeszcze robić? Jakieś tam apki są, tylko nie wyskakuj że 'na komputerze można pracować a na konsoli tylko grać' - jasne że są do grania, a do czego jeszcze? :E To tak jak ze słuchaniem muzyki - można to robić na TV, boomboxie czy laptopie, ze Spotify itd. Ja jednak preferuję profesjonalny odtwarzacz z dobrym DAC + dobrane, wygrzane słuchaweczki i format loseless lub najzwyklejsze CD/MD z dedykowanego zestawu. To się nazywa - uwaga słowo klucz - sprzęt dedykowany :).
5. To mało chyba wiesz - było kilka takich 'akcji'... Poza tym jeśli podmiot upada, to marketingowe samobójstwo średnio go interesuje ;)... Zapytaj mieszkańców Grecji jak był u nich kryzys, czemu nie mogli wypłacić pieniędzy z bankomatu mimo tego, że mieli tam odpowiedni zapis? Pewne jest tylko to, co masz w ręku - nawet kredyt, który udziela Ci bank to nie są pieniądze, tylko generowanie zobowiązania na bazie depozytów złożonych przez innych, gdzie oprocentowanie na lokacie jest mniejsze niż inflacja. A ja ostatnio robiłem porządki na strychu i bah - trylogia Thief I, II, III kupiona kiedyś za 25 PLN w Empiku, jakieś kilkanaście lat temu, czy też Morrowind z dodatkami z kolekcji eXtra Klasyka również za 25 PLN. Pogram w to sobie niezależnie od wszystkiego - wystarczy jakikolwiek komputer z napędem ;). I nie to, że chętnie bym biegał teraz po wersje pudełkowe, ale po prostu tak przywyczajamy się do tej pozornej 'wygody', że w momencie, kiedy to wszystko szlag trafi, konsumenci będą na lodzie. Może nigdy tak nie będzie, trudno przewidzieć, niemniej ryzyko zawsze jest.
menel00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
menel002020.01.15, 14:21
AliChochlik @ 2020.01.15 09:57  Post: 1230285
No ale ciężko o inny wyróżnik, wszystkie sklepy mają podobne funkcjonalności, bezpieczeństwo i łatwość obsługi.

jedyne co muszę dodatkowo zrobić to zainstalować darmową aplikację i założyć konto

Bezpieczeństwo twoich danych zmniejsza się z każdym śmieciowym kontem.

Podobnie jak wydajność i stablilność windowsa z instalowanymi apkami
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2020.01.15, 14:35
Ja wolę GOG, bo ma dostępnych bardzo wiele tytułów które nie wymagają szpiegowania zainstalowanym agentem, tak jak to ma Steam, Origin i wiele innych gdzie człowiek z góry jest traktowany jak złodziej.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2020.01.15, 15:12
-3#20
Caroozo @ 2020.01.15 14:09  Post: 1230338
(...)

1) Super porównanie... nawet nie wiem jak to skomentować... Co ma piernik do wiatraka?
2) Część gier i tak bez połączenia z serwerem nie będzie działać. Szczególnie tryb multi.
3) Launcher to nie jest tylko po to, żeby zarobić. Chodzi o zbieranie danych na temat rozgrywki takie jakie sobie ktoś chce, a nie to co na co pozwala steam czy inna platforma. Plus do tego własne miejsce do integracji aktualizacji itp. To duże ułatwienie niż integracja z usługami zewnętrznymi.
4) No i komputer złożony pod granie też jest sprzętem dedykowanym, bardziej niż konsola, która jest jednym wielkim kompromisem. Także twoje porównanie do słuchania muzyki na sprzęcie do muzyki w bezstratnej jakości jest nietrafione. Bo konsola w takim porównaniu byłaby raczej odpowiednikiem średniej jakości mp3-ki.
5) 'To mało chyba wiesz - było kilka takich 'akcji'... Poza tym jeśli podmiot upada, to marketingowe samobójstwo średnio go interesuje.'

Marketingowe samobójstwo nie platformy, który upada, tylko wydawcy/producenta, który umieścił na niej swoje produkty. Podałem ci przecież przykład. Jak sklep upada to producenci produktów dalej wspierają dotychczasowo sprzedane przez ten sklep produkty i przenoszą sprzedaż do innego sklepu. Czym miałoby to się różnić?
No i skoro było kilka akcji to przytocz jedną, gdzie ktoś stracił dostęp do gry, na jakiejś platformie, bo miał cyfrową wersję.

No i co zrobisz z tymi grami? Może i klasyk, ale nie wiem po co grać w coś co wyszło lata temu i nijak nie przystoi do dzisiejszych czasów. Do tego nie wiadomo czy zadziała na dzisiejszym sprzęcie. Będziesz specjalnie kupował komputer sprzed 20 lat, żeby zagrać? A może niedopracowane emulatory? Nisza w niszy.
Zaloguj się, by móc komentować