komentarze
PioyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pioy2019.12.30, 14:39
Jak się aktualnie ma integer scaling?
Suchy211Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Suchy2112019.12.30, 15:06
-5#2
YHYM... a nie lepiej aby mieć 'image sharpen' po prostu wyłączyć AA X_X
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2019.12.30, 15:13
Suchy211 @ 2019.12.30 15:06  Post: 1228406
YHYM... a nie lepiej aby mieć 'image sharpen' po prostu wyłączyć AA X_X

To jednak nie to samo. AA działa zwykle na innym poziomie niż późniejsze wyostrzanie, co niestety powoduje dziwne efekty jak np. artefakty na włosach Lary w TR, ale za to otrzymujemy również np. wyostrzanie tekstur.
levenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
leven2019.12.30, 15:26
14#4
Wyostrzanie obrazu u AMD jest super XD
Nawet faktura koszuli i spodni jest inna, niż przy oryginalnym ustawieniu.
To się nazywa jakość i dokładne odwzorowanie obrazu. :E
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2019.12.30, 16:09
Pioy @ 2019.12.30 14:39  Post: 1228401
Jak się aktualnie ma integer scaling?
Sprawdziłem na RX460 i działa.
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.12.30, 19:29
-3#6
leven @ 2019.12.30 15:26  Post: 1228411
Wyostrzanie obrazu u AMD jest super XD
Nawet faktura koszuli i spodni jest inna, niż przy oryginalnym ustawieniu.
To się nazywa jakość i dokładne odwzorowanie obrazu. :E
No, zajęło mi chwilę głębszych przemyśleń, zanim się zorientowałem, że pan Piotruś pewnie już przed Sylwestrem robi rozbieg, a nie technika cuda zdziałała :E

Ogólnie rzecz biorąc, nic specjalnie interesującego. Takie bajery, które na stopklatce, jak się ktoś dobrze przyjrzy, czasami widać.

Swoją drogą, aż strach pomyśleć, co by się tu działo, gdybyśmy mieli RTX Boost, a nie Radeon Boost :E Już widzę oczami wyobraźni, ile razy 'mydło' odmieniane by było przez wszystkie przypadki :E
stark2991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
stark29912019.12.30, 20:26
Suchy211 @ 2019.12.30 15:06  Post: 1228406
YHYM... a nie lepiej aby mieć 'image sharpen' po prostu wyłączyć AA X_X

Halo, celem AA jest zupełnie co innego, to raz. A dwa, że techniki AA które pozytywnie wpływają na ostrość obrazu są jednocześnie bardzo zasobożerne (w przeciwieństwie do RIS czy Freestyle).
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.12.30, 22:26
19#8
Dobry pomysł na artykuł, ale wykonanie średnie. Powstał taki podstawowy przegląd nowych funkcji.

PCLab z czasów swojej świetności to jednak portal dla entuzjastów. Spodziewałbym się więc np. testów anti laga w dużym przekroju gier z weryfikacją nie tylko opóźnień, ale i czasów renderowania klatek z wykorzystaniem FCAT (bo na logikę wyeliminowanie prerenderingu może mieć wpływ na odstępy między kolejnymi klatkami). I potem podsumowanie: że w tej i tej grze działa to bardzo dobre, w tamtej nic nie pomaga, a w jeszcze innej psuje płynność i lepiej tego nie włączać.

Podobnie jeśli chodzi o sharpening - chciałbym zobaczyć więcej gier i bardziej dogłębną analizę jakości, czy na pewno techniki nie generują nigdy artefaktów. Strona o Radeon Boost jest ok, choc i tu idealnie byłoby sprawdzić w jeszcze jednej grze, jakiejś z bardziej realistyczną grafiką.

Poza tym wydaje mi się, że autor trochę nie mógł się zdecydować, czy pisze tylko o nowościach AMD, czy również o nowościach Nvidii (najlepiej to widać na stronie 4, gdzie brakuje wielu podstawowych informacji o technice Nvidii, a o wariancie AMD informacja jest bardzo rozbudowana).

I na koniec, według mnie najciekawszą z nowości jest jednak integer scaling, pominięty w artykule. Niby funkcja dla gier retro, ale chyba nie tylko. Nie miałem czasu na jakieś wielkie testowanie, ale demo Unigine Valley puszczone w 720p na monitorze 1440p wyglądało całkiem-całkiem (obraz znacznie ostrzejszy niż przy standardowym skalowaniu; było sporo aliasingu i ogólna pikseloza, ale imho bez tragedii; w grach z dobra obsługą TAA to może być wybawienie dla posiadaczy słabszych kart).

Nie piszę tego, żeby zrzędzić czy gnębić. Wiem, że autor nie ma na wszystko wpływu i kształt artykułu jest wypadkową wielu czynników. Mając jednak profesjonalny sprzęt (FCAT, jakieś dobre i szybkie kamery etc - niezbędne do analizy rzeczywistej płynności, jakości obrazu po przeskalowaniu etc) można z tym tematem zrobić naprawdę fajne rzeczy, zupełnie nieosiągalne dla amatorów z Youtube'a. Fajnie by było z tego skorzystać.
Edytowane przez autora (2019.12.30, 22:41)
ZakochaniZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Zakochani2019.12.30, 22:33
-1#9
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2019.12.30, 23:01)
ProVisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ProVis2019.12.30, 23:39
Ogólnie bardzo słaby artykuł, pomysł super - wykonanie mierne.
Pomijam już, że zabrakło wielu funkcji dostępnych w sterownikach (integer scaling, DSR, Shader Cache, ustawienia AA etc.), ale jak już coś próbujecie opisać to róbcie to dokładnie! A już sugerowanie ustawienia w global settings np. Ultra Latency mode to głupota. Jest niewiele gier które dobrze działają z tą funkcją. Co mi odrobiny mniejszego input laga jak gra w losowych momentach dostaje czkawki.
slawinhoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
slawinho2019.12.31, 09:56
-3#11
Do dziś najlepsze AA to MSAA jednak strasznie wymagające.
W grach z RT używam DLSS plus image sharpering nie ma mydła.
W innych grach wolę dac 2xmsaa niż jakieś fxaa czy txaa.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.12.31, 11:40
Najlepsze AA to SSAA, ale wymaga ogromnej mocy obliczeniowej (1080p z SSAA 4x wymaga tylce co 4K). MSAA nie zawsze działa dobrze (nie wygładza przezroczystych tekstur i ma problem w grach opartych na deferred renderingu). W praktyce najlepsze jest jednak TAA, bo najlepiej wygładza obraz ruchomy i nie wymaga bardzo dużej mocy obliczeniowej. Ale jakość implementacji rożni się w zależności od gry, czasami TAA robi 'mydło'.
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2019.12.31, 13:04
leven @ 2019.12.30 15:26  Post: 1228411
Wyostrzanie obrazu u AMD jest super XD
Nawet faktura koszuli i spodni jest inna, niż przy oryginalnym ustawieniu.
To się nazywa jakość i dokładne odwzorowanie obrazu. :E

leven @ 2019.12.30 15:26  Post: 1228411
Wyostrzanie obrazu u AMD jest super XD
Nawet faktura koszuli i spodni jest inna, niż przy oryginalnym ustawieniu.
To się nazywa jakość i dokładne odwzorowanie obrazu. :E

Włączanie, tej funkcji równało się z restartem gry. A w Tomb Raider po restarcie NPC generowani są losowo, więc nie zawsze trafi się na taki sam zestaw NPC. Stąd różnice w wyglądzie NPC.
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2019.12.31, 13:20
Pominalem techniki, które są stare i dobrze znane np.DSR. Niestety integer scaling pominąłem, po prostu zabrakło czasu, technika ta wydała mi się najmniej przydatna z nowych technik, które dostaliśmy. Bo efekt wyostrzania czy Anti Lag, wydawały się dużo ciekawsze. Dodatkowo same testy trwały bardzo długo, ponieważ chciałem przedstawić poprawne wyniki a nie naginające rzeczywistość. Stąd liczba powtórzeń poszczególnych testów, była dużo wyższa i scenariusze testowe były dłuższe.
PCLAB_INFOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
PCLAB_INFO2019.12.31, 13:40
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2019.12.31, 14:10)
znafcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znafca2020.01.01, 10:36
-1#16
Moze art nie ajwyzszych lotow, ale tytul brzmi nowych technik. DSR byl juz np opisuwany. Owszem zabraklo integer scaling, ale to jest mega niszowa funkcja.
Przestancie juz tak narzekac.
_BIZNES_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
_BIZNES_2020.01.01, 16:08
-3#17
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.01.02, 10:07)
cavalloBLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cavalloBL2020.01.02, 20:00
Radeon Boost to dobra opcja ale przy używaniu 4k żeby w dynamicznej rozgrywce gdzie karta klęka trochę jej dać odetchnąć żeby nie gubiła fps przy natywnym fhd to sieczka na ekranie
tyr83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tyr832020.01.07, 18:53
-1#19
Jestem pod duzym wrazeniem efektu jaki da sie bardzo prosto osiagnac filtrami wbudowanymi w stery nvidii

Na przykladzie Greedfall, ktorego wlasnie ogrywam (koniecznie wczytaj pelna jakosc screenshotow do porownania)

detale ultra, bez reshade i filtrow
https://ibb.co/pQX732r
detale ultra + Reshade + Filtry Nvidia Details + Filtr Sharpen
https://ibb.co/9hYmbrm
Edytowane przez autora (2020.01.07, 18:54)
VIP RANDKIZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
VIP RANDKI2020.01.07, 19:37
-1#20
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2020.01.08, 21:44)
Zaloguj się, by móc komentować