komentarze
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.12.02, 12:48
24#1
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2019.12.02, 13:33
18#2
Star Citizen to największy żart w historii gier video.
DarkHolyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DarkHoly2019.12.02, 13:37
-18#3
iwanme @ 2019.12.02 12:48  Post: 1225245
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.

Zdecydowanie nie masz pojęcia o czym mówisz, więc po co w ogóle komentujesz skoro za grosz w tym sensu?
SQ 42 za rok, alfa SC bardziej niż grywalna i świetnie można się bawić.
ghs2019.12.02, 13:38
jak ludzie wciąż płacą tzn że wciąż dobrze się bawią :) na siłę nikt nikomu kasy z portfela nie wyjął
VanterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vanter2019.12.02, 14:00
Zdecydowanie tytuł nie dla każdego, poza myśleniem wymaga cierpliwości oraz dystansu niezbędnego dla produkcji we wczesnym etapie produkcyjnym.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.12.02, 14:09
DarkHoly @ 2019.12.02 13:37  Post: 1225250
iwanme @ 2019.12.02 12:48  Post: 1225245
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.

Zdecydowanie nie masz pojęcia o czym mówisz, więc po co w ogóle komentujesz skoro za grosz w tym sensu?
SQ 42 za rok, alfa SC bardziej niż grywalna i świetnie można się bawić.

SQ 42 za rok z tego co pamiętam miał być w 2014 :) Jasne trochę kontentu jest grywalne, ale biorąc pod uwagę czas i kasę to lekki żart i 'ambitność' projektu nie ma tu wiele do rzeczy.
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2019.12.02, 14:15
Ciekawe czasy - kiedyś grę ogrywało się na piracie i ew. kupywało oryginał (jak było gdzie ;)), potem każda szanująca się firma wydawała demo dołączane na płytach do magazynów, następnie była era tanich gier na PC gdzie można było kupić bardzo dobre tytuły za stosunkowo nieduże pieniądze - zarówno nowości jak i z serii Xtra Klasyka. Nowości za 79-99 PLN... No a potem pojawił się Steam, płatne wersje beta, alpha, no i w końcu gracze płacą za miraż czegoś, co MOŻE powstanie. Ćwierć MILIARDA dolarów - za ułamek tej kwoty podwykonawca z Indii zrobiłby tę grę w kilka miesięcy przy odpowiednio dużej liczbie osób. Chyba że chodzi o robienie, a nie zrobienie gry - podobnie jak w budownictwie opłaca się budować, a nie zbudować ;-).

Ja pamiętam jak kończyły się nawet najlepsze kampanie crowfundingowe - m.in. Bloodstained: Ritual Of The Night. Nie powstał port ani na Vitę ani na Wii U, nie dodano kilku trybów itd, choć gra - świetna (w końcu ojciec Castlevanii). Pomijam te niezbyt udane ale z wysokim hype'm (OUYA) czy wręcz te, które w ogóle były fiaskiem. Zdarzają się jednak perełeczki (Atomic Pi) więc na małą skalę i pod pewnymi warunkami - ok. Ale w tym wydaniu to ja szczerze wątpię, żeby to się udało i ten galaktyczny hypetrain dojechał do stacji choć w połowie w takim stanie, w jakim zapowiadają.
wingedhusarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wingedhusar2019.12.02, 14:30
nawet jeśli ją skończą to obawiam sie że gra będzie tak skomplikowana i czasochłonna że będzie do przelkniecia tylko dla największych nerdów
ArtistwolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Artistwolf2019.12.02, 14:45
DarkHoly @ 2019.12.02 13:37  Post: 1225250
iwanme @ 2019.12.02 12:48  Post: 1225245
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.

Zdecydowanie nie masz pojęcia o czym mówisz, więc po co w ogóle komentujesz skoro za grosz w tym sensu?
SQ 42 za rok, alfa SC bardziej niż grywalna i świetnie można się bawić.

Grałem w alphę jakieś pół roku temu. Tragedia. Nie można się w ogóle bawić - serwery nieprawdopodobnie zlagowane, bugów ze sto tysięcy, contentu żałośnie mało, no i częste crashe do pulpitu to norma.

Miałem ogromne nadzieje związane z tą grą, ale widząc efekty ich prac w skali ich przychodów, straciłem wszelką wyrozumiałość.
W tym czasie przy 1/10 budżetu powstało wiele o wiele bardziej grywalnych gier.

Przy czasie i pieniądzach jakie zainwestowano w tą 'produkcję' to jest po prostu skandal. Za te pieniądze można by wystrzelić całkiem niezłego satelitę w kosmos w krótkim czasie, a oni nie potrafią się ogarnąć z niczym. Jedynie nowe statki cały czas malują i pompują balonik oczekiwań.
Edytowane przez autora (2019.12.02, 14:49)
adoado0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adoado02019.12.02, 15:32
11#10
A mówicie, że 200 zł za grę to dużo, jak tutaj średnio w ciemno wyrzuca się 100$ za ewentualną możliwość zagrania w nieznanej przyszłości.
Takie mamy czasy.
Dla mnie to ewidentny wałek - choć nie żal mi osób, które to wspierają.

h63619Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
h636192019.12.02, 15:43
Cóż, może i nikt kasy z portfela nie wyciąga, ale to jednak jest farsa. Gra powstaje dekadę i ciągle jest w fazie alfa. Prędzej intel przejdzie na 7nm niż oni to wydadzą. Pamiętam, że nawet chciałem to wesprzeć, ale pomyślałem, że jednak poczekam na betę... no i czekam.
Dodam, że dawno temu lubiłem Wing Commander i Privateer.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.12.02, 15:56
Jeszcze jakiś miliard i skończą grę. :E
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.12.02, 16:26
Caroozo @ 2019.12.02 14:15  Post: 1225257
chodzi o robienie, a nie zrobienie gry - podobnie jak w budownictwie opłaca się budować, a nie zbudować ;-)
Trafiłeś w samo sedno.
Dopóki wszystko jest 'w produkcji', kasa wpada, są obietnice, są perspektywy, są wielkie nadzieje. A jak przychodzi co do czego, to jest 'sprawdzam'. A to nigdy nie dorównuje hype'owi. Wystarczy wziąć pierwszy lepszy tytuł, który zaczynał w ten sposób. Wszystkie są potem przeładowane niedopracowanymi i niedokończonymi elementami, z kilometra widać ich niespójność i nawet jeśli ogólnie wychodzi nawet niezły produkt końcowy, jak Pillars of Eternity 1&2, to non stop coś w produkcji razi.

SC jedzie na gigantycznym hype'ie i jak tylko balonik pęknie, skończy się powódź kasy, a zaczną się wymagania ludzi, którzy raz już zapłacili i więcej nie zamierzają.
litestepZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
litestep2019.12.02, 17:19
tomaster @ 2019.12.02 13:33  Post: 1225249
Star Citizen to największy żart w historii gier video.

A Duke Nukem Forever? W wydanie 'Mount & Blade 2: Bannerlord' też wielu nie wierzy :)
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.12.02, 17:44
litestep @ 2019.12.02 17:19  Post: 1225285
tomaster @ 2019.12.02 13:33  Post: 1225249
Star Citizen to największy żart w historii gier video.

A Duke Nukem Forever? W wydanie 'Mount & Blade 2: Bannerlord' też wielu nie wierzy :)

'Duke Nukem Forever' nie wyłudził od ludzi 250mln $ ;)
To jest prawie miliard zł. Za tyle to można wybudować np. kilka obwodnic miasta!
Edytowane przez autora (2019.12.02, 17:46)
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.12.02, 17:49
Prędzej pojawi się Half-Life 3 niż ten Kosmiczny Obywatel :D
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.12.02, 18:45
adoado0 @ 2019.12.02 15:32  Post: 1225268
A mówicie, że 200 zł za grę to dużo, jak tutaj średnio w ciemno wyrzuca się 100$ za ewentualną możliwość zagrania w nieznanej przyszłości.

Star Citizen ujrzy światło dzienne gdy akcja gry będzie się rozgrywać już w teraźniejszości.
XiaomiGorsze93Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
XiaomiGorsze932019.12.02, 19:45
-1#18
my tu piszemy, że skandal, twórcy pewnie większość hajsu już przepchnęli przez raje podatkowe na swoje konta, będzie się trzeba mocno postarać, by to w ogóle znaleźć (oraz to, ile kto wziął) i są ustawieni na kilka pokoleń do przodu (chyba, że będą rozrzutni, jak stereotypowy Amerykanin, to za 10 lat skończą pod mostem).
Ale na frajerach robić hajs to w sumie nie żal, ani ja tego jakoś specjalnie nie potępiam. Pomysł oczywiście był super, ale już od jakiegoś czasu coś przecież nie grało, twórcy nie dostali ćwierć miliarda dolców w tydzień czy miesiąc.
wahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wahoo2019.12.02, 21:38
Kilka lat temu czytałem przygotowany dłuższy tekst o tym jak 'powstaje' Star Citizen, o dramach z żoną autora, bajzlem w (dez)organizacji pracy i zatrudnieniu, zarządzaniu funduszami i pieniądzach, które wbrew pozorom się skończyły, itd.
Może niedługo ktoś pokusi się o aktualizację tekstu na 2019/2020.
indexinfioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
indexinfio2019.12.03, 00:19
To jest projekt bez z góry określonego budżetu więc skończy się piękną katastrofą jeśli fani przestaną wpłacać pieniądze. Chętnie przeczytałbym jak to obecnie wygląda 'od kuchni'.
Zaloguj się, by móc komentować