komentarze
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.11.08, 17:38
26#1
Trudno niestety powiedzieć, czy Integer Scaling będzie można odpalić na wszystkich stosunkowo nowych kartach AMD, czy może jedynie na Navi. Z naszej perspektywy lepsza byłaby ta pierwsza opcja, ale patrząc na działania Nvidii nie można wykluczyć, że technika zadziała tylko na Radeonach RX 5000.
Z doświadczenia wiem że kiedy Nvidia ogranicza coś, cokolwiek, to AMD ma w zwyczaju robić odwrotnie aby zrobić sobie PR i utrzeć Nvidii nosa chociaż trochę.

Z tego też powodu sądzę że będzie to działać wszędzie.
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.11.08, 18:15
-15#2
zalety jednej i tej samej architektury nawet RDNA obsługuje instrukcje z GCN
urokiem demokracji bezpośredniej jaka uprawia AMD jest preferencja popularnych decyzji a nie tych pozwalających dogonić konkurencje
1minuserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1minuser2019.11.08, 20:02
Ciekawe, że AMD ostatnie dodaje tę funkcję, jak to w ich własnej ankiecie była to najbardziej pożądana funkcja, jeszcze zanim konkurencja ją dodała.
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.11.08, 20:37
1minuser @ 2019.11.08 20:02  Post: 1222417
Ciekawe, że AMD ostatnie dodaje tę funkcję, jak to w ich własnej ankiecie była to najbardziej pożądana funkcja, jeszcze zanim konkurencja ją dodała.
Przygotowywali się do premiery RXów 5700, potem łatali dziurawe sterowniki dla nowych GPU. Teraz już żabki skok do corocznego 'dużego update'u' więc zostawiają tą nowość do tego właśnie pakietu.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122019.11.08, 20:38
1minuser @ 2019.11.08 20:02  Post: 1222417
Ciekawe, że AMD ostatnie dodaje tę funkcję, jak to w ich własnej ankiecie była to najbardziej pożądana funkcja, jeszcze zanim konkurencja ją dodała.

Sprawa wyjaśni się za ok miesiąc jak wyjdą 'rocznicowe' drivery. Dodadzą - dodali Image Sharpening dla Vegi to tego nie ogarną? :E
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.11.10, 04:27
A czym jest tak na prawdę Integer Scaling i jaki on stanowi problem obliczeniowy, że tylko najnowsze GPU mogą to obsłużyć? Prosiłbym o linki jeśli można
MagnezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Magnez2019.11.10, 08:10
Masło maślane, dużo tekstu o niczym. Może autor by się wysilił i opisał czym jest ta technologia?
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.11.10, 11:40
Magnez @ 2019.11.10 08:10  Post: 1222507
Masło maślane, dużo tekstu o niczym. Może autor by się wysilił i opisał czym jest ta technologia?

Zamiast autora wytłumacze: Integer Scaling to technologia skalowania podczas wykorzystania której unika się tworzenia się pixeli z kolorami 'pomiędzy', przez co niskorozdzielczościowe gry retro nie są rozmazane.

Tzn. podczas skalowania do góry, pomiędzy pixelami np. czarnym i białym nie tworzy się pixeli szarych (na tyle na ile jest to możliwe).

Sprawa nie jest jednak taka prosta, bo o ile niektóre pixele trzeba utrzymać białymi i czarnymi bez szarych w środku, to jednocześnie trzeba odpowiednio skalować gradienty. Tym też różni się Integer Scaling od Nearest Neighbour, gdzie NN wcale przymuje gradientów i kolorów pośrednich.

Prosty przykład: dwa pixele czarny i biały przeskalowane do szerokości 5 pixeli.
Edytowane przez autora (2019.11.10, 18:02)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.11.10, 18:52
Chyba jednak nie do końca. 'Integer' zakłada skalowanie przez liczbę całkowitą, a w powyższym przykładzie byłoby to '2,5x'. A przy liczbach całkowitych (np. 2x, 4x) NN i ten powyższy 'IS' dałyby takie same rezultaty.
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.11.10, 18:58
Assassin @ 2019.11.10 18:52  Post: 1222530
Chyba jednak nie do końca. 'Integer' zakłada skalowanie przez liczbę całkowitą, a w powyższym przykładzie byłoby to '2,5x'. A przy liczbach całkowitych (np. 2x, 4x) NN i ten powyższy 'IS' dałyby takie same rezultaty.
W teorii. Ale nikt nie zostawi tej technologii gołej i nienaruszonej w czystej teoretycznej formie, co potwierdza Intel i Nvidia. Tutaj przykład od Intela: https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/blind/20...ling/retro5.jpg
To algorytm inteligentny, i jeden z powodów dla których implementacja nowego skalowania zajmuje tyle czasu.
Edytowane przez autora (2019.11.10, 19:21)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.11.11, 10:35
Faktycznie, ciekawe. To by tłumaczyło też, dlaczego tak duży nacisk kładzie się na gry retro przy promowaniu tej funkcji (takie gry często mają dziwne rozdzielczości natywne).

Ale wydaje mi się, że wiele osobom postulującym wprowadzenie tej funkcji wystarczyłby 'czysty' integer scaling działający na każdym GPU. Taki jakby 'tryb filmowca' dla gier działających w 1080P i odpalanych na wyświetlaczy 4K (oraz odpowiednio 720P -> 1440P).
Zaloguj się, by móc komentować