komentarze
KMyLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KMyL2019.10.09, 09:32
-8#1
Patrzcie no - chińska, a przed szpiegowaniem chroni ;^)
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2019.10.09, 09:50
KMyL @ 2019.10.09 09:32  Post: 1219525
Patrzcie no - chińska, a przed szpiegowaniem chroni ;^)

Bo nie może być tak, że inni szpiegują bardziej niż my ;-).
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42019.10.09, 10:08
-4#3
Przecież nie piszą, że przed każdym. Masz coś do ukrycia przed chińczykami? Wbudowany darmowy VPN, do którego 'służby' państw (szeroko pojmowanego) tzw 'zachodu' nie mają raczej się jak dobrać jest dla 'niegrzecznych' obywateli tegoż całkiem ciekawą opcją. Osobiście wolę Vivaldi i jej (jego??) sidebar jak z prawdziwej Opery, choć nie ma VPN, no ale ja nie mam nic do ukrycia...
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.10.09, 10:29
bi3dron4 @ 2019.10.09 10:08  Post: 1219528
Przecież nie piszą, że przed każdym. Masz coś do ukrycia przed chińczykami? Wbudowany darmowy VPN, do którego 'służby' państw (szeroko pojmowanego) tzw 'zachodu' nie mają raczej się jak dobrać jest dla 'niegrzecznych' obywateli tegoż całkiem ciekawą opcją. Osobiście wolę Vivaldi i jej (jego??) sidebar jak z prawdziwej Opery, choć nie ma VPN, no ale ja nie mam nic do ukrycia...

VPN nie służy do ukrywania się tylko do obchodzenia blokad regionalnych.
wojtzuchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wojtzuch2019.10.09, 10:36
KMyL @ 2019.10.09 09:32  Post: 1219525
Patrzcie no - chińska, a przed szpiegowaniem chroni ;^)


Nie jest chińska, po prostu chińska firma ma kontrolny pakiet akcji, cała reszta odbywa się po staremu. Volvo też jest chińskie, a wcześniej było amerykańskie? Ojej, to na pewno ma spyware w komputerze pokładowym. W ten sposób Jaguar i Land Rover też były amerykańskie po tym, jak kupił je Ford, a teraz są indyjskie (co mają powiedzieć ich nabywcy w Pakistanie...). Taki Opel też chyba sobie pojeździł po świecie.

Osobną kwestią jest to, jak właściciel korzysta z dostępnych mu rozwiązań technicznych na chińskim rynku, ale nie obawiałbym się tego, że norwescy programiści w Oslo (czy też polscy we Wrocławiu) pracują nad spyware'em w wersji międzynarodowej, licząc na to, że nikt tego nie ujawni.
Edytowane przez autora (2019.10.09, 15:30)
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42019.10.09, 10:52
-5#6
AliChochlik @ 2019.10.09 10:29  Post: 1219532
bi3dron4 @ 2019.10.09 10:08  Post: 1219528
Przecież nie piszą, że przed każdym. Masz coś do ukrycia przed chińczykami? Wbudowany darmowy VPN, do którego 'służby' państw (szeroko pojmowanego) tzw 'zachodu' nie mają raczej się jak dobrać jest dla 'niegrzecznych' obywateli tegoż całkiem ciekawą opcją. Osobiście wolę Vivaldi i jej (jego??) sidebar jak z prawdziwej Opery, choć nie ma VPN, no ale ja nie mam nic do ukrycia...

VPN nie służy do ukrywania się tylko do obchodzenia blokad regionalnych.

Zatajenie swojej rzeczywistej lokalizacji nie jest ukrywaniem się. Jak sobie tam chcesz...
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.10.09, 11:14
bi3dron4 @ 2019.10.09 10:52  Post: 1219537
AliChochlik @ 2019.10.09 10:29  Post: 1219532
(...)

VPN nie służy do ukrywania się tylko do obchodzenia blokad regionalnych.

Zatajenie swojej rzeczywistej lokalizacji nie jest ukrywaniem się. Jak sobie tam chcesz...

https://privacy.net/best-vpn-services/
https://www.comparitech.com/vpn/vpn-leaks/
https://www.zdnet.com/article/hackers-moun...-fortinet-vpns/
Nie wspominając o VPN - darmowych, czy też płatnych -, które z prawdziwymi nic wspólnego nie mają.

Przynajmniej w jednej z sytuacji te 'nie śledzące lokalizacji' i 'nie logujące' VPN przyczyniły się do złapania osób rozprowadzających dziecięcą pornografie.

Niczego 'nie zatajasz', bo jesteś na łasce korporacji i prawa.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL...ELEX:32016R0679
Długi dokument, więc tu masz skrót:

Dane należy przechowywać przez możliwie jak najkrótszy okres. Długość tego okresu powinna uwzględniać cele, do których Twoja firma/organizacja przetwarza dane, a także od wszelkie wymogi prawne dotyczące przechowywania danych przez określony czas (np. krajowe prawo pracy, przepisy podatkowe lub dotyczące zwalczania oszustw finansowych, które nakładają na pracodawcę obowiązek przechowywania danych osobowych pracowników przez określony czas, a także okres gwarancji na dany produkt itp.).

Twoja firma/organizacja powinna ustalić terminy usuwania lub okresowego przeglądu przechowywanych przez nie danych.

W drodze wyjątku dane osobowe mogą być przechowywane przez dłuższy okres w celu archiwizacji w interesie publicznym lub dla celów badań naukowych bądź historycznych, pod warunkiem że zastosowano odpowiednie środki techniczne i organizacyjne (takie jak anonimizacja, szyfrowanie itd.).

Twoja firma/organizacja musi też zapewnić, aby dane będące w jej posiadaniu były prawidłowe i aktualne.
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.10.09, 11:18
Czyli pogrobowiec Opery cały czas idzie w tym samym kierunku - dublowania funkcji systemu i narzędzi, które i tak się stosuje, w ten sposób pompując przeglądarkę do rozmiarów ociężałego słonia.

Szkoda, że Opera 12 jest już nie do używania dzisiaj, bo do jej wygody użytkowania nic się do dzisiaj nie zbliżyło.
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soulburner2019.10.09, 11:26
Makavcio2 @ 2019.10.09 11:18  Post: 1219541
Czyli pogrobowiec Opery cały czas idzie w tym samym kierunku - dublowania funkcji systemu i narzędzi, które i tak się stosuje, w ten sposób pompując przeglądarkę do rozmiarów ociężałego słonia.

Szkoda, że Opera 12 jest już nie do używania dzisiaj, bo do jej wygody użytkowania nic się do dzisiaj nie zbliżyło.


Szkoda, że nie wypuszczono kodu tej przeglądarki na jakiejś otwartej licencji. Maniacy i inni magicy z pewnością by go udoskonalili, dodali obsługę nowszych technologii itp. Podobnie ubolewam nad silnikiem Edge, który po zaniechaniu prac przez MS odejdzie w zapomnienie - a wbrew pozorom jest całkiem spoko.

Teraz zostajemy praktycznie tylko z Chromium i walczącym o przetrwanie Firefoksem, co nie jest dobre dla nikogo poza Google.
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42019.10.09, 11:46
Deniryer @ 2019.10.09 11:14  Post: 1219540
bi3dron4 @ 2019.10.09 10:52  Post: 1219537
(...)

Zatajenie swojej rzeczywistej lokalizacji nie jest ukrywaniem się. Jak sobie tam chcesz...

https://privacy.net/best-vpn-services/
https://www.comparitech.com/vpn/vpn-leaks/
https://www.zdnet.com/article/hackers-moun...-fortinet-vpns/
Nie wspominając o VPN - darmowych, czy też płatnych -, które z prawdziwymi nic wspólnego nie mają.

Przynajmniej w jednej z sytuacji te 'nie śledzące lokalizacji' i 'nie logujące' VPN przyczyniły się do złapania osób rozprowadzających dziecięcą pornografie.

Niczego 'nie zatajasz', bo jesteś na łasce korporacji i prawa.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL...ELEX:32016R0679
Długi dokument, więc tu masz skrót:

Dane należy przechowywać przez możliwie jak najkrótszy okres. Długość tego okresu powinna uwzględniać cele, do których Twoja firma/organizacja przetwarza dane, a także od wszelkie wymogi prawne dotyczące przechowywania danych przez określony czas (np. krajowe prawo pracy, przepisy podatkowe lub dotyczące zwalczania oszustw finansowych, które nakładają na pracodawcę obowiązek przechowywania danych osobowych pracowników przez określony czas, a także okres gwarancji na dany produkt itp.).

Twoja firma/organizacja powinna ustalić terminy usuwania lub okresowego przeglądu przechowywanych przez nie danych.

W drodze wyjątku dane osobowe mogą być przechowywane przez dłuższy okres w celu archiwizacji w interesie publicznym lub dla celów badań naukowych bądź historycznych, pod warunkiem że zastosowano odpowiednie środki techniczne i organizacyjne (takie jak anonimizacja, szyfrowanie itd.).

Twoja firma/organizacja musi też zapewnić, aby dane będące w jej posiadaniu były prawidłowe i aktualne.

Taki elaborat, a pierwszy mój post czytałeś? Gdzie napisałem, że łączenie przez VPN jest całkowicie bezpiecznie? Nie dość wyraźnie napisałem, że dane wysyłane przez chiński VPN mają Chińczycy? To nie kwesta czy cię mają (bo to oczywiste), tylko czy zechcą 'sprzedać', a to zależne jest od tego co i gdzie nabroisz. To takie dziwne, że nawet chiński dostawca 'sprzeda' pedofila? No ale mniej oczywiste już jest, czy sprzeda np kogoś ujawniającego niewygodne dla antagonistycznego wobec Chin rządu informacje.
GrandolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grandolf2019.10.09, 12:31
-3#11
AliChochlik @ 2019.10.09 10:29  Post: 1219532

VPN ... służy ............... tylko do obchodzenia blokad regionalnych.

He, he dobre
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.10.09, 14:17
Grandolf @ 2019.10.09 12:31  Post: 1219549
AliChochlik @ 2019.10.09 10:29  Post: 1219532

VPN ... służy ............... tylko do obchodzenia blokad regionalnych.

He, he dobre

Dobrze, masz rację, VPN służy do ukrycia swojego IP, ale wyciągasz trochę moją wypowiedź z kontekstu (i przeinaczasz). Jeżeli chodzi o dowolny darmowy VPN to nie masz żadnej gwarancji ukrycia swojej tożsamości, tudzież adresu IP. Fakt, że inne serwery będą myślały, że zapytanie przychodzi skądś indziej, ale to nie znaczy, że jesteś ukryty w rozumowaniu takim jak podał przedmówca, do którego się odnosi mój komentarz. Może bezpieczniej byłoby gdybym napisał, że VPN nie służy tylko do ukrywania się, ale też np do obchodzenia blokad regionalnych. W myśl tego, że używam wbudowanego w Operę VPN jednorazowo, gdy tego potrzebuję, a nie po to by ukryć jakąś nielegalną działalność z mojej strony. Więc pisanie, że 'no ale ja nie mam nic do ukrycia' rzutuje jakoby VPN był używany tylko do ukrywania niecnych celów.
Edytowane przez autora (2019.10.09, 14:18)
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42019.10.09, 14:48
-2#13
Nie krętacz.
'Przecież nie piszą, że przed każdym. Masz coś do ukrycia przed chińczykami?'

Moja wypowiedź, z której wynika że VPN daje PEŁNĄ OCHRONĘ?

EDIT
Źle zinterpretowałem twoją wypowiedź...
Poczułeś się dotknięty sugestią, że coś masz na sumieniu i to cię boli!...
Hehehe... Ukrywanie IP w celu obejścia blokady jest łamaniem regulaminu usługi - to też obciąża sumienie. ;)
Edytowane przez autora (2019.10.09, 15:16)
GrandolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grandolf2019.10.09, 15:04
-1#14
AliChochlik @ 2019.10.09 14:17  Post: 1219558

Dobrze, masz rację, VPN służy do ukrycia swojego IP, ale wyciągasz trochę moją wypowiedź z kontekstu (i przeinaczasz). Jeżeli chodzi o dowolny darmowy VPN to nie masz żadnej gwarancji ukrycia swojej tożsamości, tudzież adresu IP.

Wielu ludzi ma błędne pojęcie o VPN i myśli że to ma właśnie tylko nas ukryć. Virtual Private Network zostało stworzone z zamysłem bezpiecznej komunikacji z wykorzystaniem sieci publicznych. W założeniu VPN ma nam zapewnić poufność, autentyczność i integralność przesyłanych danych. Ukrywanie IP to dobry dodatek, który został wykorzystany marketingowo i dobrze się sprzedaje.

Co się zaś tyczy darmowych 'VPN', to utrzymanie serwerów kosztuje, więc nie wymagajmy od nich za wiele ;)
Edytowane przez autora (2019.10.09, 22:37)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.10.09, 19:20
Makavcio2 @ 2019.10.09 11:18  Post: 1219541
Czyli pogrobowiec Opery cały czas idzie w tym samym kierunku - dublowania funkcji systemu i narzędzi, które i tak się stosuje, w ten sposób pompując przeglądarkę do rozmiarów ociężałego słonia.

Przeciętny użytkownik nie będzie instalować żadnych dodatków. Ludzie zawsze zakładają, że jeśli oni coś stosują lub mają jakąś tam wiedzę, to znaczy że tyczy się to także innych. Błąd! Dlatego tego typu usługi, nawet dość proste, mają sens. Tak samo jak system operacyjny musi mieć antywirusa i firewall, tak samo przeglądarka powinna mieć podstawowe funkjonalności chroniące użytkownika. Ze śledzeniem aktywności na stronach generalnie nie byłoby problemu, gdyby odbywało się ono lokalnie i faktycznie tylko w celach statystycznych. Niestety ludzie są profilowani, a te dane wyciekają często do setek dziwnych podmiotów.
Edytowane przez autora (2019.10.09, 19:21)
wojtzuchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wojtzuch2019.10.09, 20:05
Makavcio2 @ 2019.10.09 11:18  Post: 1219541
Czyli pogrobowiec Opery cały czas idzie w tym samym kierunku - dublowania funkcji systemu i narzędzi, które i tak się stosuje, w ten sposób pompując przeglądarkę do rozmiarów ociężałego słonia.

Szkoda, że Opera 12 jest już nie do używania dzisiaj, bo do jej wygody użytkowania nic się do dzisiaj nie zbliżyło.


Opera oparta na Presto miała kilkukrotnie mniejszy instalator niż goli rywale i zajmowała na nośniku kilka razy mniej miejsca, a przy tym nie była wcale wolniejsza.
VymmiataczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vymmiatacz2019.10.10, 11:03
-5#17
Szkoda, że nie integruje się z lodówką. Zawsze na to czekałem :/
No i jeszcze płyty DVD powinna umieć nagrywać.
I w sumie przypominajka imienin by się przydała.
I może jeszcze....
Edytowane przez autora (2019.10.10, 11:03)
Zaloguj się, by móc komentować