komentarze
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.10.08, 19:02
Jak na razie w rankingu najbardziej pamięciożernych gier znajdują się:
FFXV (>16GB)
SOTR (13-14GB)

Mass Effect Andromeda (>10GB, wyciek na statku)
Forza Horizon (10GB po długim graniu, wyciek w garażu powyżej 12GB w M7)
Call of Duty WWII (8GB)

Większość gier zdaje zamykać się podczas krótkich scenariuszy testowych w 6GB RAM (BFV, Odyssey) + system, acz może się rozrastać, a do tego działać wyraźnie wolniej bez SSD.

Pytanie brzmi jednak, jakiego potężnego buga i wyciek pamięci ma ta gra, że zalecają do niej nagle aż 32GB RAM. Co najwyżej gra może dochodzić do tych mitycznych 16GB, i w sytuacji krańcowej 32GB będzie zachowywało się lepiej. Nic poza tym.
Edytowane przez autora (2019.10.08, 19:57)
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2019.10.08, 19:06
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)
frog67Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
frog672019.10.08, 19:14
-3#3
goly @ 2019.10.08 19:06  Post: 1219468
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)

Większych bredni dawno nie słyszałem taki FFXV potrafi wciągnąć do 16gb, Shadow of the Tomb Raider 13-14gb, tytułów które wymagają więcej niż 8gb jest obecnie bez liku, można by wymieniać i wymieniać
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822019.10.08, 19:14
Gra zapowiada sie na gniot roku
Optymalizacja zapowiada sie na porazke roku
Do calosci dopnijmy EA i armie mikro transakcji w grze single player

i mamy maline 2019 :D
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2019.10.08, 19:14
-6#5
@deton24
PS5 będzie miało 32 GB RAM (24gb gddr6) . Czas się szykować na nowy standard
dawidoxxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dawidoxx2019.10.08, 19:33
Squizz @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219472
@deton24
PS5 będzie miało 32 GB RAM (24gb gddr6) . Czas się szykować na nowy standard


Skad niby takie info ze bedzie? przecież nawet dokładna specyfikacja nie została podana, a Ty już wiesz ile dokładnie ramu bedzie ;-)
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.10.08, 19:33
@frog67
Te trzy tytuły, to raporty użytkowników. Cała reszta to z grubsza odczyty z GameGPU, które najwidoczniej nie pokazuje zbytnio odczytów po dłuższym czasie grania, bo tam i SOTR nie ma więcej jak 6GB, a faktycznie potrafi wtranżolić więcej.
Pozwolę sobie edytować swój poprzedni wpis.
Edytowane przez autora (2019.10.08, 19:34)
spidersnetZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
spidersnet2019.10.08, 19:38
goly @ 2019.10.08 19:06  Post: 1219468
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)

co ty bredzisz chlopaku - 32 gb albo sie pomylili albo pamiec bedzie ciekla jak strumien ruczaju
Edytowane przez autora (2019.10.08, 19:38)
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2019.10.08, 20:10
-3#9
dawidoxx @ 2019.10.08 19:33  Post: 1219473
Squizz @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219472
@deton24
PS5 będzie miało 32 GB RAM (24gb gddr6) . Czas się szykować na nowy standard


Skad niby takie info ze bedzie? przecież nawet dokładna specyfikacja nie została podana, a Ty już wiesz ile dokładnie ramu bedzie ;-)


Na razie plotki od developera. zobaczymy, czy się sprawdzą
https://pastebin.com/PY9vaTsR
Szczerze bym się zdziwił gdyby nie okazały się w 90% prawdą
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.10.08, 20:19
frog67 @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219470
goly @ 2019.10.08 19:06  Post: 1219468
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)

Większych bredni dawno nie słyszałem taki FFXV potrafi wciągnąć do 16gb, Shadow of the Tomb Raider 13-14gb, tytułów które wymagają więcej niż 8gb jest obecnie bez liku, można by wymieniać i wymieniać

Wymagają czy alokują?
Ohoho:)Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ohoho:)2019.10.08, 20:56
-1#11
Respawn postawił na silnik Unreal Engine 4, zamiast problematycznego Frostbite'a.


Że co? Od kiedy to najlepiej zoptymalizowany i jednocześnie najbardziej zaawansowany technologicznie silnik graficzny jest problematyczny? W czym?
Do NFS się nie nadaje, to fakt ale do SW?
:E
Edytowane przez autora (2019.10.08, 20:56)
Heinrich07Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heinrich072019.10.08, 21:52
Ohoho:) @ 2019.10.08 20:56  Post: 1219491
Respawn postawił na silnik Unreal Engine 4, zamiast problematycznego Frostbite'a.


Że co? Od kiedy to najlepiej zoptymalizowany i jednocześnie najbardziej zaawansowany technologicznie silnik graficzny jest problematyczny? W czym?
Do NFS się nie nadaje, to fakt ale do SW?
:E


No, to zaawansowanie widać szczególnie w takich znakomitych grach jak Anthem czy Andromeda, gdzie te gry nie grzeszą optymalizacją, a i deweloperzy mówią że potrzebowali pomocy DICE do okiełznania silnika, a nawet wtedy się to nie do końca udało :E

Skończcie już opowiadać mity jaki ten Frostbite jest super, skoro wiele gier na nim już dostawało zadyszek.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2019.10.08, 22:09
A o aferze Blizzarda cicho na pcl.
SaryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Sary2019.10.08, 22:13
deton24 @ 2019.10.08 19:02  Post: 1219467


Pytanie brzmi jednak, jakiego potężnego buga i wyciek pamięci ma ta gra, że zalecają do niej nagle aż 32GB RAM..


Pewnie nowa wersja denuvo :E A tak bardziej serio, to wcale bym się nie zdziwił jakby to była jakaś zwykłą pomyłka lub 'pomyłka' a niedługo wyjdzie sprostowanie. Przeskok z 8 do 32? nie o 100 % a o 300? Gdzie się podziało 16? Ramu 2/3 co miejsca na dysku? Jakieś jaja.
Edytowane przez autora (2019.10.08, 22:21)
Avicularia...Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avicularia...2019.10.08, 22:24
Cities Skylines z pakietem modów i rozbudowanym miastem zjada 29,5 GB ramu, zapewne zjadłoby więcej, gdyby nie to, że ramu mam 32GB.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122019.10.08, 23:23
-2#16
Heinrich07 @ 2019.10.08 21:52  Post: 1219495
Ohoho:) @ 2019.10.08 20:56  Post: 1219491
(...)


Że co? Od kiedy to najlepiej zoptymalizowany i jednocześnie najbardziej zaawansowany technologicznie silnik graficzny jest problematyczny? W czym?
Do NFS się nie nadaje, to fakt ale do SW?
:E


No, to zaawansowanie widać szczególnie w takich znakomitych grach jak Anthem czy Andromeda, gdzie te gry nie grzeszą optymalizacją, a i deweloperzy mówią że potrzebowali pomocy DICE do okiełznania silnika, a nawet wtedy się to nie do końca udało :E

Skończcie już opowiadać mity jaki ten Frostbite jest super, skoro wiele gier na nim już dostawało zadyszek.

BioWare na własne życzenie się ukopało z Frostbite - silnik nie jest stworzony do openworld, a oni się uparli że na nim takie gry utworzą. I się przeliczyli - czas gonił, efektów nie było i wyszły dwie średnie gry
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2019.10.08, 23:54
deton24 @ 2019.10.08 19:02  Post: 1219467
Jak na razie w rankingu najbardziej pamięciożernych gier znajdują się:
FFXV (>16GB)
SOTR (13-14GB)

Mass Effect Andromeda (>10GB, wyciek na statku)
Forza Horizon (10GB po długim graniu, wyciek w garażu powyżej 12GB w M7)
Call of Duty WWII (8GB)

Większość gier zdaje zamykać się podczas krótkich scenariuszy testowych w 6GB RAM (BFV, Odyssey) + system, acz może się rozrastać, a do tego działać wyraźnie wolniej bez SSD.

Pytanie brzmi jednak, jakiego potężnego buga i wyciek pamięci ma ta gra, że zalecają do niej nagle aż 32GB RAM. Co najwyżej gra może dochodzić do tych mitycznych 16GB, i w sytuacji krańcowej 32GB będzie zachowywało się lepiej. Nic poza tym.

Zdziwiłbym się gdyby był większy niż Final F XV. Final potrafi mi zeżreć 50GB RAM+Vram+Pagefile żeby później zcrashować z powodu braku pamięci.
j3zzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
j3zz2019.10.09, 00:39
-3#18
strumien=ruczaj ale chuj ...
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.10.09, 01:43
Krisol @ 2019.10.08 20:19  Post: 1219483
frog67 @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219470
(...)

Większych bredni dawno nie słyszałem taki FFXV potrafi wciągnąć do 16gb, Shadow of the Tomb Raider 13-14gb, tytułów które wymagają więcej niż 8gb jest obecnie bez liku, można by wymieniać i wymieniać

Wymagają czy alokują?

In Use (Compressed) oznacza użytą, a Committed, alokowaną. Jeżeli było w pierwszej kategorii to jest użyte.
Te dwie gry wymienione wcale nie zużywają najwięcej RAMu, Planet Coaster, czy Cities Skyline na większych mapach potrafi pochłonąć 20GB+ RAMu luzem.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2019.10.09, 10:50
LOL, to Space Engineers z voxelowymi planetami ledwo ZALECA 32 GB, choć z 16 też działa w miarę... :D
Zaloguj się, by móc komentować