komentarze
byakureitwoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
byakureitwo2019.09.20, 16:48
-7#1
taa 600dolcow.. za tyle to ja mam panie cala skrzynie i jeszcze na lody zostanie
pwn2019.09.20, 17:46
byakureitwo @ 2019.09.20 16:48  Post: 1217900
taa 600dolcow.. za tyle to ja mam panie cala skrzynie i jeszcze na lody zostanie

ciekawe bo 600$ to ledwo na 2070 super wystarczy :) a to takie minimum do 240fps overwatch czy apex legends
nojeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
noje2019.09.20, 19:17
600 dolców za 80 pikseli na cal... chyba podziękuję
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.09.20, 19:34
noje @ 2019.09.20 19:17  Post: 1217920
600 dolców za 80 pikseli na cal... chyba podziękuję

Tak, bo jakość monitora ocenia się wyłącznie na podstawie liczby pikseli... Pamietaj, że aparaty tak samo!
znafcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znafca2019.09.20, 19:56
Ciekawa propozycja w dodatku nie na TN. Realne 1ms to wrecz niewiarygodne.
ciekawy monitor, mi coprawda styka 144 hz ale znajda sie tacy co docenia.
SaryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Sary2019.09.20, 20:45
15#6
znafca @ 2019.09.20 19:56  Post: 1217930
mi coprawda styka 144 hz ale znajda sie tacy co docenia.

Poczekaj poczekaj, jeszcze chwila, jeszcze moment i zaczną pojawiać się jeszcze szybsze a wraz z nimi posty ze poniżej 240hz+ nie pograsz :lol2:
blubajuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blubaju2019.09.20, 21:59
16#7
Full HD. Dziękuję. Wolę 'tylko' 144Hz ale 1440p
AMDK11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AMDK112019.09.20, 22:02
-5#8
Te monitory mają z 240Hz tyle wspólnego co rum z rumakiem. Nie ma w panelu LCD czegoś takiego jak szybkość odświeżania. Obraz jest statyczny dopóki nie nastąpi zmiana w którymkolwiek pikselu wówczas elektronika ustawia pod innym kątem względem płaszczyzny ekranu strukturę ciekłych kryształków blokując w mniejszym lub większym stopniu przepuszczanie światła z podświetlenia z za matrycy. W LCD ograniczeniem jest fizycznie potrzebny czas na zmianę ułożenia ciekłego kryształu a tego nie da się obejść. Ten czas ustawiania się ciekłych kryształów w suppikselach wyraża się w milisekundach.

Podstawowe 60Hz to ustalony parametr sygnału od karty graficznej do monitora i nie ma nic wspólnego z odświeżaniem ekranu. Za to stosuje się dwa wyświetlacze jeden za drugim głównie w celu stereoskopii(3D) i taki panel wyświetlając na przemian obraz raz na jednym a raz na drugim reklamuje się jako '120Hz' i prędzej to ma coś wspólnego z większą liczbą herców niż ten monitor powyżej z '240Hz'.

W tego typu monitorach jak w tym newsie, stosuje się układy i algorytmy kompensacji ruchu. Im wydajniejszy układ i algorytmy tym wyraźniejszy obraz podczas dynamicznych scen. Ma to związek również z podświetleniem led które zapala się i gaśnie 50-60 razy na sekundę co sprawia wrażenie braku płynności np kursora myszy i wówczas stosuje się powielanie klatki by zminimalizować ten efekt a obraz sprawia wrażenie płynnego.

Oczywiście producenci wyposażając monitor w wydajniejsze procesory od kompensacji ruchu i wydajniejsze algorytmy mnożą sobie do woli Herce x2 lub nawet x4 i włala mamy 120-240Hz które są wielokrotnością podstawowych 60Hz.

Za jakiś czas opracują jeszcze lepsze algorytmy kompensacji ruchu i wydajniejsze procesory w elekronice monitora a reklamy będą np panel LCD 480-640Hz albo 720Hz jakby ciekłe kryształki fizycznie mogły coraz szybciej zmieniać ułożenie struktury :D

Magia marketingu a cyferki brzmią lepiej ;)

Ps
Pamiętać trzeba że monitory to bardzo szybkie komputery w których stosuje się specjalizowane procesory sterujące matrycą i im są wydajniejsze tym przejścia między kolorami są szybsze ale ta płynność nie jest za darmo a kosztem jest reprodukcja barw w dynamicznych scenach.

Producenci często podają luźny parametr GtG czyli przejście piksela z szarego do białego i z powrotem do szarego ponieważ czarny do białego i znów czarnego zajmuje ciekłym kryształkom znacznie więcej czasu bo struktura musi obrócić się aż o kąt 90° względem płaszczyzny panelu. Czyli całkiem zablokować dopływ światła do stanu pełnego przepuszczenia światła i z powrotem zablokowanie dopływu światła z podświetlenia.

Osobiście moim faworytem jeśli o monitor LCD chodzi jest rozwiązanie Panasonica którego matryce trafiają do chyba najbardziej zaawansowanego monitora jaki można dostać czyli EIZO CG319X. Rozwiązanie Panasonica które zostało zastosowane w tym modelu do dwa panele LCD jeden za drugim. Zewnętrzna matryca to zaawansowany w pełni 10 bitowy IPS produkcji Panasonic o rozdzielczości 4096x2160 pikseli i przekątnej 31'. Natomiast panel za nim to matryca również Panasonic 31' 1920x1080 która ma na celu punktowe odcinanie dopływu światła zwiększając dzięki temu potężnie kontrast. Do tego zaawansowane kilku kolorowe podświetlenie LED o bardzo dużej mocy. Zaawansowany kalibrator wysuwany z górnej części ramki ekranu przez serwomechanizm. Kontrast jest na poziomie OLED, reprodukcja barw jest jest tak wierna jak to tylko możliwe i lepsza od OLED a równomierność podświetlenia idealna. W pełni 14 bitowe sterowanie matrycą przez bardzo zaawansowaną elektronikę wysokiej jakości, 24 bitowa tablica LUT. Jasność wyższa od OLED w dodatku bez ich wad jeśli o żywotność chodzi i 5 lat gwarancji. Panel wyświetla 1 miliard i 72 miliony kolorów. Panel ma szereg czujników kontrolujących wiele stref równomierności podświetlenia panelu a do tego czujniki temperatury i automatyczną regulację temperatury barwowej względem temperatury otoczenia. Tego typu monitory działają niezawodnie 10-15 lat. Tylko ta cena 🤤
Edytowane przez autora (2019.09.21, 00:46)
MinciuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Minciu2019.09.20, 23:52
10#9
AMDK11 żeś się rozpisał chłopie i prawie trafiłeś. Tak mniej więcej wygląda świat telewizorów. Tam wałek wałkiem pogania.

W monitorach chyba tylko LG albo EIZO próbowalo raz coś takiego z speudo 240 motion.

Czasy reakcji nieraz są też naciągane. Ale tutaj chyba. Celują w realne 1ms oraz prawdziwe 240 na sekundę oddzielnych obrazów czy też stanów pixeli na ekranie. My to nazywamy powszechnie Odświeżaniem 240Hz.

I tak ekrany robią to 240 razy w ciągu sekundy. Czas reakcji matrycy poniżej 4ms pozwala to uzyskać. Im niżej tym mniejsze smuzenie.
AMDK11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AMDK112019.09.20, 23:57
-3#10
Minciu
Tylko że te szybsze przejścia kolorów uzyskuje się szybszą elektroniką i pewnymi sztuczkami kryjącymi się za algorytmami w oprogramowaniu monitora a producenci dowolnie licytują się na Hz jako wielokrotność 60Hz które to są odniesieniem jedynie co do przesyłu sygnału z karty graficznej do monitora.

Stare monitory były powolne bo i elektronika była powolna a algorytmy wtedy jeszcze raczkowały natomiast w kwestii szybkości zmiany ułożenia struktury ciekłego kryształku nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni a jedynie elektronika jest coraz bliżej fizycznej granicy reakcji kryształków lub już dawno jest ale coraz skuteczniejsze algorytmy i szybsza elektronika potęgują wrażenie płynności i maskują niedoskonałości.

Milisekundy producenci swobodnie podają według własnego widzimisię by tylko cyferki jak najlepiej wypadły w reklamie i lepiej od konkurencji a w rzeczywistości wartości okazują się dużo wyższe.
Edytowane przez autora (2019.09.21, 00:23)
koder55Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
koder552019.09.21, 10:01
SajlorMun @ 2019.09.20 19:34  Post: 1217925
noje @ 2019.09.20 19:17  Post: 1217920
600 dolców za 80 pikseli na cal... chyba podziękuję

Tak, bo jakość monitora ocenia się wyłącznie na podstawie liczby pikseli... Pamietaj, że aparaty tak samo!

Co nie zmienia faktu że 1080p na 27 calach to pikseloza. Minimum dla tej rozdzielczości to 1440p.
MinciuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Minciu2019.09.21, 13:26
AMDK11 @ 2019.09.20 23:57  Post: 1217957
Minciu
Tylko że te szybsze przejścia kolorów uzyskuje się szybszą elektroniką i pewnymi sztuczkami kryjącymi się za algorytmami w oprogramowaniu monitora a producenci dowolnie licytują się na Hz jako wielokrotność 60Hz które to są odniesieniem jedynie co do przesyłu sygnału z karty graficznej do monitora.

Stare monitory były powolne bo i elektronika była powolna a algorytmy wtedy jeszcze raczkowały natomiast w kwestii szybkości zmiany ułożenia struktury ciekłego kryształku nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni a jedynie elektronika jest coraz bliżej fizycznej granicy reakcji kryształków lub już dawno jest ale coraz skuteczniejsze algorytmy i szybsza elektronika potęgują wrażenie płynności i maskują niedoskonałości.

Milisekundy producenci swobodnie podają według własnego widzimisię by tylko cyferki jak najlepiej wypadły w reklamie i lepiej od konkurencji a w rzeczywistości wartości okazują się dużo wyższe.


Mylisz się i to bardzo. Nowe ekrany mają faktycznie coraz szybsze matryce. 240Hz TN już dzisiaj potrafi mieć przejścia na poziomie 1ms a nawet 0.5ms i to faktyczne bez udawania.

Co ciekawe były już nawet pierwsze kroki z panelami 480Hz.

Nie wiem co ostatnio robiłeś ale przespales cały ten okres:
https://www.blurbusters.com/480hz-monitor-...s-being-tested/
Różnica w płynności obrazu nawet przy 60 vs 100hz jest kosmiczna. I nie jest to efekt szybszej elektroniki i dalej 60hz panelu a faktycznej ilości odswiezen obrazu na ekranie. I właśnie ten monitor po raz pierwszy zaoferuje maxymalna płynność 240hz na ekranie IPS co dotychczas było dostępne tylko dla TN. Czytales newsa czy tylko trolujesz po przeczytaniu samego nagłówka.

Druga sprawa że 27' i FHD za taką kasę to kiepska propozycja dla większości ludzi. Bardzo wąskie grono klientów tym się zainteresuje.

Zawsze znajdzie się jakaś Księżniczka z Księżyca.
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.09.21, 13:50
'Zawsze znajdzie się jakaś Księżniczka z Księżyca' ooo to właśnie ja. Miałam w życiu mnóstwo monitorów i żaden mi tak nie podpasował jak 27' FHD 240Hz. Oczywiście gdyby funkcja skalowania działała lepiej to wolałabym 27' 4K 144Hz ale to dopiero za 2-3 lata. Z tymże ja dużo pracuje z tekstem i przy 27' FHD mam perfekcyjną dla mnie wielkość liter bez żadnego skalowania. Owszem piksel jest duży ale kilka dni i przyzwyczaiłam się z powrotem.

P.S. Miałam wszystkie 3 rodzaje matryc, rożne rozdzielczości i odświeżania, wielkości paneli oraz FreeSync, G-Sync. Rozumiem, że każdy ma inne preferencje, ale nie rozumiem dlaczego ludzkie ograniczenia zakładają, że tylko ich preferencja jest ta najlepsza.
wojtzuchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wojtzuch2019.09.21, 19:22
Ania1984 @ 2019.09.21 13:50  Post: 1217986
Z tymże ja dużo pracuje z tekstem i przy 27' FHD mam perfekcyjną dla mnie wielkość liter bez żadnego skalowania. Owszem piksel jest duży ale kilka dni i przyzwyczaiłam się z powrotem.


A mogłabyś kupić 27-calowy ekran Ultra HD, ustawić skalowanie w systemie (nie mylić z rozciąganiem obrazu przez monitor) i mieć tak samo duży tekst przy nieporównanie większej ostrości i nieporównanie bardziej przypominający wydruk, bo przy rozdzielczości w okolicach 100 ppi, nawet jeśli nie widać schodków, zmienia się grubość linii tworzących znaki i odległości między znakami. (Co zresztą bardzo utrudnia dostrzeganie literówek). Na przykład jedno 'i' ma grubość dwóch pikseli, inne trzech, bo tyje w lewą stronę, a jeszcze inne – też trzech, z tym że tyje w prawą stronę. Albo 'm' ma nóżki o różnej grubości i z prawej strony dotyka innej litery. Albo w niektórych wierszach znikają szeryfy, a 'j' zaczyna przypominać 'i'. Jedne znaki są bardziej od siebie oddalone niż na wydruku, inne się zlewają – i tak dalej.

Jeszcze pół biedy, gdy krój jest bezszeryfowy, niepochyły i czarny, ale ja na przykład mam dużo do czynienia w Wordzie z krojem szeryfowym, w tym (w niektórych sekcjach w roboczych plikach z wydawnictwa) z niebieską szeryfową kursywą, prostym fioletowym Timesem i czerwonym Courrierem, które szczególnie źle wyglądają od czasu, gdy Microsoft zamienił ClearType na wygładzanie całopikselowe.
AMDK11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AMDK112019.09.21, 22:34
-1#15
Minciu @ 2019.09.21 13:26  Post: 1217985
AMDK11 @ 2019.09.20 23:57  Post: 1217957
Minciu
Tylko że te szybsze przejścia kolorów uzyskuje się szybszą elektroniką i pewnymi sztuczkami kryjącymi się za algorytmami w oprogramowaniu monitora a producenci dowolnie licytują się na Hz jako wielokrotność 60Hz które to są odniesieniem jedynie co do przesyłu sygnału z karty graficznej do monitora.

Stare monitory były powolne bo i elektronika była powolna a algorytmy wtedy jeszcze raczkowały natomiast w kwestii szybkości zmiany ułożenia struktury ciekłego kryształku nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni a jedynie elektronika jest coraz bliżej fizycznej granicy reakcji kryształków lub już dawno jest ale coraz skuteczniejsze algorytmy i szybsza elektronika potęgują wrażenie płynności i maskują niedoskonałości.

Milisekundy producenci swobodnie podają według własnego widzimisię by tylko cyferki jak najlepiej wypadły w reklamie i lepiej od konkurencji a w rzeczywistości wartości okazują się dużo wyższe.


Mylisz się i to bardzo. Nowe ekrany mają faktycznie coraz szybsze matryce. 240Hz TN już dzisiaj potrafi mieć przejścia na poziomie 1ms a nawet 0.5ms i to faktyczne bez udawania.

Co ciekawe były już nawet pierwsze kroki z panelami 480Hz.

Nie wiem co ostatnio robiłeś ale przespales cały ten okres:
https://www.blurbusters.com/480hz-monitor-...s-being-tested/
Różnica w płynności obrazu nawet przy 60 vs 100hz jest kosmiczna. I nie jest to efekt szybszej elektroniki i dalej 60hz panelu a faktycznej ilości odswiezen obrazu na ekranie. I właśnie ten monitor po raz pierwszy zaoferuje maxymalna płynność 240hz na ekranie IPS co dotychczas było dostępne tylko dla TN. Czytales newsa czy tylko trolujesz po przeczytaniu samego nagłówka.

Druga sprawa że 27' i FHD za taką kasę to kiepska propozycja dla większości ludzi. Bardzo wąskie grono klientów tym się zainteresuje.

Zawsze znajdzie się jakaś Księżniczka z Księżyca.

Panasonic oferuje dużo więcej. Czy udało się osiągnąć producentowi rzeczywistą częstotliwość całkowitej zmiany obrazu 1920 razy na sekundę? Niestety nie. Liczba wynika z bardzo sprytnego zabiegu marketingowego.
Rzeczywista częstotliwość odświeżania materiału wideo to tylko 60 Hz. Do tego dochodzi tworzenie czterech dodatkowych klatek po każdej rzeczywistej, czyli typowa kompensacja ruchu w panelach IFC. Kolejny krok to 8 faz podświetlenia skanującego, co daje magiczną liczbę: 60 x 4 x 8 = 1920 Hz.
Wyliczenia twardo pokazują, że faktycznie telewizor może zostać dumnie oklejony nalepkami z kolorową liczbą 1920. A wiadomo, że im więcej, tym lepiej, czyli sukces rynkowy zagwarantowany. Oczywiście do czasu, aż inna firma nie przemnoży tej wielkości o kolejną bzdurę.

Edytowane przez autora (2019.09.21, 22:39)
lstarbaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lstarba2019.09.21, 23:19
Nie dla mnie ta zabawka. Czekam aż modele 4K/120-144Hz zejdą do <2500 zł.
znafcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znafca2019.09.22, 07:18
Sary @ 2019.09.20 20:45  Post: 1217944
znafca @ 2019.09.20 19:56  Post: 1217930
mi coprawda styka 144 hz ale znajda sie tacy co docenia.

Poczekaj poczekaj, jeszcze chwila, jeszcze moment i zaczną pojawiać się jeszcze szybsze a wraz z nimi posty ze poniżej 240hz+ nie pograsz :lol2:

Pfff zginal, co za leszcz, pewnie gra na jakichs marnych 400 fpsach tylko.
Frajer!
Bad4GoodZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bad4Good2019.09.22, 22:10
FHD na 27 to pomyłka, 2K minimum. Ktoś tam spier.... robote. A mogło być tak dobrze
Zaloguj się, by móc komentować