komentarze
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.09.18, 17:38
25#1
Czyli Epyc 7H12 jeszcze bardziej odfrunie Intelowi :)
Ciekawe ile lat zajmie Intelowi dogonienie AMD jeśli chodzi o wydajność CPU serwerowych? Na pewno muszą w końcu porzucić 'Core' i stworzyć coś naprawdę nowego.
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2019.09.18, 18:14
-25#2
Ten boost do 3,3GHz wygląda super ale wszyscy wiemy że to tylko jeden rdzeń i to jeszcze przy sprzyjającej fazie księżyca.
RyzenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Ryzen2019.09.18, 18:22
24#3
Dzięki AMD Intel musi się naprawdę wziąć do roboty, co wszystkim wyjdzie na dobre.
AbdulahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Abdulah2019.09.18, 20:01
-10#4
lolek.olo @ 2019.09.18 17:38  Post: 1217542
Czyli Epyc 7H12 jeszcze bardziej odfrunie Intelowi :)
Ciekawe ile lat zajmie Intelowi dogonienie AMD jeśli chodzi o wydajność CPU serwerowych? Na pewno muszą w końcu porzucić 'Core' i stworzyć coś naprawdę nowego.

To zależy od tego, czy AMD pokaże coś więcej poza ZEN. Mam co do tego wątpliwości, gdyż Jim Keller - główny projektant architektury ZEN jest teraz w Intelu. ZEN 3 będzie ostatnim etapem oryginalnego projektu ZEN, natomiast ZEN 4 będzie udoskonaleniem tej architektury bez udziału Kellera i dopiero to nam pokaże ile w AMD zostało potencjału.

Btw. Podobno w ZEN 3 będzie stos pamięci ułożona na I/O die(3D stacking).
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782019.09.18, 20:12
-16#5
Ryzen @ 2019.09.18 18:22  Post: 1217547
Dzięki AMD Intel musi się naprawdę wziąć do roboty, co wszystkim wyjdzie na dobre.

Nie wyjdzie, nie będzie czasu na dopracowywanie danej platformy i będą betatesty na klientach (patrz AGESA).
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882019.09.18, 21:39
12#6
Atak_Snajpera @ 2019.09.18 18:14  Post: 1217544
Ten boost do 3,3GHz wygląda super ale wszyscy wiemy że to tylko jeden rdzeń i to jeszcze przy sprzyjającej fazie księżyca.
gdyby była mowa o zegarze 4.3GHz to miałbyś racje, ale tutaj mamy zegar 3.3GHz gdzie taki zegar robi 3900x na wszystkich rdzeniach bez problemu, a bazowe taktowanie ma jeszcze wyższe.

@Abdulah
swojego czasu było kilka artykułów które jasno mówiły że sam wkład Kellera w rozwój zen jest mocno przeceniony. Miał on swoją role która głównie skupiała się na aspektach energetycznych które były pięta achillesową FX.

@czolgista778
tylko procki serwerowe nie mają chyba zaimplementowanego problematycznego PBO (czy jak mu tam było), do tego posiadają dużo niższy zegar ponadto nikt nawet nie myśli o jakimkolwiek OC pamięci ram czy procesora na tych platformach. Wiec łatwiej o przewidywalność platformy.
Edytowane przez autora (2019.09.18, 21:40)
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2019.09.19, 08:07
Gdzież fanboy'e Intela się podziali :E ?

A tak serio, to te zegary dla 7H12 3,3 GHz powinny być all-core, przy chłodzeniu cieczą nie widzę problemów. W serwerze każde 100 MHz się liczy, szczególnie przy klastrach. Dobrze widzieć, że Epyci nie są wyżyłowane na starcie i jest miejsce na choćby poprawę kwestii energetycznych w przyszłych procesach. Go AMD!

A Intel niech się do roboty weźmie lepiej bo umowy kiedyś się pokończą i to co wystarczało dziś, jutro będzie już przestarzałe. A szuflada pusta...
Edytowane przez autora (2019.09.19, 08:10)
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2019.09.19, 08:22
10#8
Intel obecnie nie ma pustej szuflady, on nie ma nawet tej szuflady.
Marek1981Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marek19812019.09.19, 08:40
Intel ma szufladę pełną pomysłów..... Nie zgodzę się z Wami.
Prawdą jest natomiast, że ta szafa nie jest ich i muszą podkupować czy rozwiązania czy to całe firmy.
AbdulahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Abdulah2019.09.19, 10:32
Markiz88 @ 2019.09.18 21:39  Post: 1217575

@Abdulah
swojego czasu było kilka artykułów które jasno mówiły że sam wkład Kellera w rozwój zen jest mocno przeceniony. Miał on swoją role która głównie skupiała się na aspektach energetycznych które były pięta achillesową FX.

A dałbyś radę odszukać te artykuły? Jestem ciekaw.
Z tego co czytam to właśnie Keller jest autorem dizajnu ZEN, natomiast pozostali inżynierowie optymalizowali ten 'dizajn'. Poza tym wystarczy popatrzeć na jego bio. Facet jest też wychwalany w internecie: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5t92...p_amd_keep_its/
A teraz w intelu jest hołubiony. Nawet jeśli 10% z tego co o nim piszą jest prawdą, to i tak dla AMD jest to spora strata.
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882019.09.19, 11:31
https://www.anandtech.com/show/12689/cpu-d...ler-joins-intel
What is known for sure is that for most of the last decade, Keller’s engineering focus has been on low-power hardware. This includes not only his most recent stint at Tesla working on low voltage hardware, but also his time at Apple and PA Semiconductor developing Apple’s mobile SoCs, and even AMD’s Zen architecture is arguably a case of creating an efficient, low-power architecture that can also scale up to server CPU needs.

https://wccftech.com/former-amd-zen-athlon...er-joins-intel/
Keller, 59, joins Intel from Tesla, where he most recently served as vice president of Autopilot and Low Voltage Hardware. Prior to Tesla, he served as corporate vice president and chief cores architect at AMD, where he led the development of the Zen* architecture. Previously, Keller was vice president of Engineering and chief architect at P.A. Semi, which was acquired by Apple Inc. in 2008. He led Apple’s custom low-power mobile chip efforts with the original A4 processor that powered the iPhone 4*, as well as the subsequent A5 processor.

Większość jego ostaniach lat pracy skupiała się na układach o niskim poborze mocy. Wiec nie wiadomo jak bardzo jako praca w amd przełożyła się na wydajność tych układów. Ale na pewno jego praca miała wpływ na to ile energii zen pobiera oraz modularność architektury a przy tym dobrą skalowalność.

Możliwy jest scenariusz że AMD miało plan architektury ZEN przy czym problemem było jego energochłonność już na etapie projektu wiec zatrudnili go po to żeby to z optymalizować. Patrząc na buldożery nie mieli u siebie osoby co potrafiła by to efektywnie ogarnąć.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Rybaczek Koziołka2019.09.19, 12:22
Atak_Snajpera @ 2019.09.18 18:14  Post: 1217544
Ten boost do 3,3GHz wygląda super ale wszyscy wiemy że to tylko jeden rdzeń i to jeszcze przy sprzyjającej fazie księżyca.


wszystkie.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Rybaczek Koziołka2019.09.19, 12:27
czolgista778 @ 2019.09.18 20:12  Post: 1217561
Ryzen @ 2019.09.18 18:22  Post: 1217547
Dzięki AMD Intel musi się naprawdę wziąć do roboty, co wszystkim wyjdzie na dobre.

Nie wyjdzie, nie będzie czasu na dopracowywanie danej platformy i będą betatesty na klientach (patrz AGESA).


Tak się składa że konstrukcja monilityczna Zen+ i chipletowa Zen2 to zupełnie inne światy, więc błędy się zdarzają. naprawili. mało?
Za to intel klepie jedynie modyfikowaną architekturę Core, a w zasadzie jedyne co zmienili to zmiana komunikacji ring na mesh. w tym układzie nie ma wiele miejsca na błędy, ale też nie ma miejsca na rozwój.
AbdulahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Abdulah2019.09.19, 12:28
Markiz88 @ 2019.09.19 11:31  Post: 1217616
https://www.anandtech.com/show/12689/cpu-d...ler-joins-intel
What is known for sure is that for most of the last decade, Keller’s engineering focus has been on low-power hardware. This includes not only his most recent stint at Tesla working on low voltage hardware, but also his time at Apple and PA Semiconductor developing Apple’s mobile SoCs, and even AMD’s Zen architecture is arguably a case of creating an efficient, low-power architecture that can also scale up to server CPU needs.

https://wccftech.com/former-amd-zen-athlon...er-joins-intel/
Keller, 59, joins Intel from Tesla, where he most recently served as vice president of Autopilot and Low Voltage Hardware. Prior to Tesla, he served as corporate vice president and chief cores architect at AMD, where he led the development of the Zen* architecture. Previously, Keller was vice president of Engineering and chief architect at P.A. Semi, which was acquired by Apple Inc. in 2008. He led Apple’s custom low-power mobile chip efforts with the original A4 processor that powered the iPhone 4*, as well as the subsequent A5 processor.

Większość jego ostaniach lat pracy skupiała się na układach o niskim poborze mocy. Wiec nie wiadomo jak bardzo jako praca w amd przełożyła się na wydajność tych układów. Ale na pewno jego praca miała wpływ na to ile energii zen pobiera oraz modularność architektury a przy tym dobrą skalowalność.

Możliwy jest scenariusz że AMD miało plan architektury ZEN przy czym problemem było jego energochłonność już na etapie projektu wiec zatrudnili go po to żeby to z optymalizować. Patrząc na buldożery nie mieli u siebie osoby co potrafiła by to efektywnie ogarnąć.

No ja bym nie powiedział, że którykolwiek z tych artykułów 'jasno' mówi, że rola Kellera jest przeceniana. Sens tego pierwszego wklejonego fragmentu jest taki:

Keller przez ostatnią dekadę skupiał się na energooszczędnych sprzęcie takim jak Tesla, Apple mobilny SoC... a nawet na upartego architekturę ZEN można uznać za energooszczędną.

Czyli to w żaden sposób nie przesądza nad czym konkretnie Keller pracował. To była raczej spekulacja jaką rolę Keller mógłby odegrać w Intelu.

Btw. Dziwne , że mój pierwszy komentarz został zminusowany a drugi jest na plus, gdzie w zasadzie broniłem tego samego stanowiska :/
Edytowane przez autora (2019.09.19, 12:30)
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782019.09.19, 12:38
-2#15
Markiz88 @ 2019.09.18 21:39  Post: 1217575
Atak_Snajpera @ 2019.09.18 18:14  Post: 1217544
Ten boost do 3,3GHz wygląda super ale wszyscy wiemy że to tylko jeden rdzeń i to jeszcze przy sprzyjającej fazie księżyca.
gdyby była mowa o zegarze 4.3GHz to miałbyś racje, ale tutaj mamy zegar 3.3GHz gdzie taki zegar robi 3900x na wszystkich rdzeniach bez problemu, a bazowe taktowanie ma jeszcze wyższe.

@Abdulah
swojego czasu było kilka artykułów które jasno mówiły że sam wkład Kellera w rozwój zen jest mocno przeceniony. Miał on swoją role która głównie skupiała się na aspektach energetycznych które były pięta achillesową FX.

@czolgista778
tylko procki serwerowe nie mają chyba zaimplementowanego problematycznego PBO (czy jak mu tam było), do tego posiadają dużo niższy zegar ponadto nikt nawet nie myśli o jakimkolwiek OC pamięci ram czy procesora na tych platformach. Wiec łatwiej o przewidywalność platformy.


I to jedyne gdzie AMD może zawalczyć jeśli chodzi o przewidywalność bo Zen2 jest niesamowicie efektywny przy 3.0-3.5GHz i dlatego mogą nawet ładować po 64 rdzenie i da się to schłodzić, poza tym mają bardzo duży package i mogą pchać tyle krzemu ile się da :E

Co naprawili w Zenie 2? Nic. Tylko zepsuli ostatnią ABBA.
Edytowane przez autora (2019.09.19, 12:39)
mjwhiteZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mjwhite2019.09.19, 14:57
-6#16
Caroozo @ 2019.09.19 08:07  Post: 1217598
Gdzież fanboy'e Intela się podziali :E ?

A tak serio, to te zegary dla 7H12 3,3 GHz powinny być all-core, przy chłodzeniu cieczą nie widzę problemów. W serwerze każde 100 MHz się liczy, szczególnie przy klastrach. Dobrze widzieć, że Epyci nie są wyżyłowane na starcie i jest miejsce na choćby poprawę kwestii energetycznych w przyszłych procesach. Go AMD!

A Intel niech się do roboty weźmie lepiej bo umowy kiedyś się pokończą i to co wystarczało dziś, jutro będzie już przestarzałe. A szuflada pusta...


Ale zauważyłeś że to turbo jest niższe a TDP wyższe czyli .....amd coś kręci.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.09.19, 16:45
Markiz88 @ 2019.09.19 11:31  Post: 1217616
Możliwy jest scenariusz że AMD miało plan architektury ZEN przy czym problemem było jego energochłonność już na etapie projektu wiec zatrudnili go po to żeby to z optymalizować. Patrząc na buldożery nie mieli u siebie osoby co potrafiła by to efektywnie ogarnąć.

Spekulacja : P W zacytowanym artykule jasno stoi, że 'he led the development of the Zen* architecture'.
Edytowane przez autora (2019.09.19, 21:10)
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2019.09.19, 18:41
-2#18
lolek.olo @ 2019.09.18 17:38  Post: 1217542
Czyli Epyc 7H12 jeszcze bardziej odfrunie Intelowi :)
Ciekawe ile lat zajmie Intelowi dogonienie AMD jeśli chodzi o wydajność CPU serwerowych? Na pewno muszą w końcu porzucić 'Core' i stworzyć coś naprawdę nowego.

nigdy nie dogonią. Chyba, że AMD wykupi coś pokroju Citrix / VMWare i zrobi tylko dla nich. Intel ma za dobrą renomę w korpo - plus leniwość programistów jest ogromna. O wdrożeniach to nawet nie wspomnę, bo to dramat jest - tam testowanie czegoś nowego to niemożliwa mentalnie rzecz.
Ale mogą zabrać w usługach chmurowych z 50% - AWS, Azure i inni giganci będą mocno kupować EPYC - bo gwarantują im ogromną gęstość mocy, a po co budować nowe data center jak można wymienić rack'a i mieć 5x większą moc obliczeniową.
AMDK11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AMDK112019.09.19, 19:45
-2#19
Caroozo @ 2019.09.19 08:07  Post: 1217598
Gdzież fanboy'e Intela się podziali :E ?

A tak serio, to te zegary dla 7H12 3,3 GHz powinny być all-core, przy chłodzeniu cieczą nie widzę problemów. W serwerze każde 100 MHz się liczy, szczególnie przy klastrach. Dobrze widzieć, że Epyci nie są wyżyłowane na starcie i jest miejsce na choćby poprawę kwestii energetycznych w przyszłych procesach. Go AMD!

A Intel niech się do roboty weźmie lepiej bo umowy kiedyś się pokończą i to co wystarczało dziś, jutro będzie już przestarzałe. A szuflada pusta...

Intel cały czas pracuje nad nowym CPU. Pracują nad Golden Cove lub są już w końcowej fazie projektu. Może nawet równolegle pracują nad czymś zupełnie nowym? ;)
Co do szuflad to jest mikroarchitektura Sunny Cove i nowsza Willow Cove(Sunny Cove z poprawkami + 3MB L3 na rdzeń). Teraz trwają prace nad nowym rdzeniem x86 Golden Cove z kolejnym wzrostem IPC + L3 3MB z Willow Cove.
Edytowane przez autora (2019.09.19, 19:51)
AMDK11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AMDK112019.09.19, 20:05
-1#20
Marek1981 @ 2019.09.19 08:40  Post: 1217603
Intel ma szufladę pełną pomysłów..... Nie zgodzę się z Wami.
Prawdą jest natomiast, że ta szafa nie jest ich i muszą podkupować czy rozwiązania czy to całe firmy.

Wszystkie te rozwiązania czy to w Intel, AMD czy NVidii to zasługa armii ludzi a jak wiadomo żaden pracownik nie jest na stałe przypisany jako 'patriota' danej firmy. Dana osoba inżynier zatrudniła się w którejś z w/w firmy i wniosła jakiś wkład w dany projekt poczym np odeszła lub przeszła do konkurencji. To wszystko dokonania sztabu inżynierów i programistów.

IBM, AMD, Intel i Nvidia równo kupują inżynierów, rozwiązania innych firm czy nawet całe firmy. Innymi słowy wszyscy tak robią i nie ma w tym nic nadzwyczajnego a AMD nie jest pod tym względem inne. To takie samo korpo jak każde tylko z tą różnicą że ma znacznie mniejsze zasoby finansowe jak i techniczne(faby).
Edytowane przez autora (2019.09.19, 21:20)
Zaloguj się, by móc komentować