komentarze
MisterMasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MisterMaster2019.09.05, 02:03
11#1
Przez dłuższą chwilę byłem zajarany tym Hdr mając TclP607 ze sporą ilością stref wygaszania, szerokim garmutem kolorów i sporą jasnością 700nit. Potem przyszły monitory ze skromniejszą Vesa400 i powiem Wam, że nie jara mnie to obecnie kompletnie, niezależnie czy wysoka jasność z fald czy niska bez. Otóż obsługa to ogólnie prowizorka, czy to na Pc gdzie sprawia to miliard problemów i rzadko gdzie poprawnie działa czy to na konsolach gdzie mamy takie RDR2 w którym łatali to pełną parą by w ogóle nie wyglądało gorzej niż sdr. Do tego multum standardów jak Hdr10, Hdr10+, Dolby Vision, Hlg do telewizji (mój Tcl tego nie miał heh, musiałbym kupić drugi tv buhahaha) a do tego dochodzi fakt, że jedne monitory obsłużą jednocześnie hdr i freesync a inne już nie. Wolna Amerykanka. Jedne gry mają suwaki i dadzą się ustawić, inne nie mają i działają super a jeszcze inne robią cuda gdzie nie pomaga nic poza...wyłączeniem hdr. Kiedyś, jasne - to będzie super ale jak już to standardem będzie bo na razie to jak u prostytutki - standardów nie ma żadnych. Jakbym obecnie kupił tv/monitor za 10 koła i dopiero się dowiedział jakie to wszystko w powijakach tobym się zdołował.
Edytowane przez autora (2019.09.05, 02:09)
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.09.05, 11:01
Normalnie jestem pewien podziwu. Byli w stanie w standardowy kodek upchnąć dodatkowe informacje dla poprawnego wyświetlania HDR, dodatkowo jest zgodność wsteczna, a do tej pory nie radzą sobie z dodaniem dodatkowych informacji aby na zgodnych urządzeniach uzyskać przekaz 3D.

na dodatek powiem, że w FullHD efekt 3D miał taki sobie sens, zwłaszcza w konfiguracjach pasywnych, gdzie traciło się połowę rozdziałki pionowej. A teraz? jak mamy 4K oraz mamy już ustaloną normę dla 8K, efekt 3D dopiero teraz ma sens. Niestety o 3D ani widu ani słychu. Nie ma też żadnej informacji odnośnie standardów kodeków, aby nadawcy mogli nadawać 3D bez obawy, że na odbiornikach 2D będzie sieczka. To jest główny powód dlaczego 3D padło. Klienci nie byli tym zainteresowani, bo nie było powszechnie dostępnych treści 3D. nawet na YouTube są dostępne jakieś demka, nic więcej.

swego czasu pojawiały się pierwsze jaskółki, tj. monitory do komputera 3D, ale zniknęły z rynku tak samo jak telewizory 3D.
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2019.09.05, 12:02
Mój tv 4k obsługuje 3d. I co i nic. Przez 4 lata obejrzałem 2 filmy 3 d i kilkanaście demek. Dalej jakość jest za słaba a oglądanie w okularach nie wygodne. Dla tego 3d padło. Prawie nikt tego nie ogląda.
StonaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stona2019.09.05, 12:22
Rybaczek Koziołka @ 2019.09.05 11:01  Post: 1216300
To jest główny powód dlaczego 3D padło. Klienci nie byli tym zainteresowani, bo nie było powszechnie dostępnych treści 3D. nawet na YouTube są dostępne jakieś demka, nic więcej.

Moim zdaniem głownym powodem, dla którego 3D padło była konieczność zabawy z jakimiś okularami, siadaniem dokładnie przed TV itp. wydziwami. I z tego samego powodu IMHO VR w obecnej formie nie ma szans się przyjąć na dłużej. Ludzie są zbyt leniwi i zbyt wygodni na takie rzeczy.
caleb12345Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
caleb123452019.09.05, 14:14
3D na PC jest tylko aktywne, a tam rozdzielczości się nie traci tylko ją zyskuje, bo każde oko widzi inny obraz. Upadło (oficjalnie, bo 3D Vision dalej można doinstalować do najnowszych sterowników), bo wymagało zakładania niewygodnych okularów, mrugało (wsparcie tylko do 120 Hz, czyli 60 Hz - wypala oczy jak stroboskopowy CRT 60 Hz) i wymagało instalacji nieoficjalnych fixów).
A w TV upadło, bo filmy 3D to jakiś promil wydawanych filmów.
VR jeśli będzie dalej wymagało skomplikowanej instalacji (a tak jest z OR i Vive na PC) też nigdy nie wyjdzie z niszy.

Fajnie, że HDR jest promowany i rozwijany, ale Microsoft ma dużo do zrobienia, jeśli chodzi o wsparcie, bo obsługa tego w systemie wola o pomstę do nieba.
Edytowane przez autora (2019.09.05, 14:17)
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.09.05, 16:01
Stona @ 2019.09.05 12:22  Post: 1216311

Moim zdaniem głownym powodem, dla którego 3D padło była konieczność zabawy z jakimiś okularami, siadaniem dokładnie przed TV itp. wydziwami. I z tego samego powodu IMHO VR w obecnej formie nie ma szans się przyjąć na dłużej. Ludzie są zbyt leniwi i zbyt wygodni na takie rzeczy.


Właśnie że nie. sieci kablowe i satelitarne usiłowały nadawać 3D, i to się robi albo jako przeplot, co 2ga linia dla lewego/prawego oka, albo dwa półobrazy obok siebie, albo nad sobą i ściśnięte do formatu FullHD, i tak jest do tej pory. Dlatego takie 3D źle wygląda nawet na telewizorze 4K. Problem polega na tym, że tak wykombinowany transfer jest nieczytelny dla odbiorników 2D, a także dla 3D które mają wyłączoną interpretację 3D. Dlatego też nadawcy kablowi i satelitarni nadając audycję 3D, nadawały ją w dwóch wersjach 2D i 3D na różnych kanałach, licząc na to że wkrótce producenci opanują jakoś ten problem. Tak się niestety nie stało. Telewizje naziemne w ogóle nie nadawały 3D ze względu na małą ilość odbiorców, oraz niemożność rezerwacji pasma dla drugiego kanału 3D, bo 2D musi być nadawany obowiązkowo. Kupujący nie mając dostępu dla treści 3D, olali tę sprawę, i tę opcję w telewizorach traktowali jako zbędną. Ja kupując TV też tak uważałem i uważam. Koło się zamyka.

Dla odmiany opiszę wprowadzenie w tv analogowej koloru. Tutaj zmodyfikowano standardy tak, że odbiorniki B/W miały tylko lekko pogorszoną jakość, ale obraz był dla nich czytelny. Za to odbiorniki kolorowe, automatycznie się przełączały pomiędzy trybem B/W, oraz kolorem, jeśli go wykryły w sygnale nadawanym. Nadawcy więc mogli stopniowo wprowadzać coraz więcej audycji kolorowych. Posiadacze starszych telewizorów nie mogli narzekać. wszystko było zgodne w obie strony, więc rynek telewizji kolorowej rósł.

Widzisz teraz jak odmienna jest sytuacja przy wprowadzaniu koloru i 3D ?

Na domiar złego, była zmowa cenowa producentów napędów BluRay, przez co odtwarzacze BR były bardzo drogie, do komputerów stacjonarnych w praktyce nie trafiły, bo nawet karty SD czy pendrive biły je na głowę pod każdym względem. I tak się składa, że tylko w formacie BR przemysł dołożył starań do prawidłowego działania 3D, bo możliwe tam jest zapisanie dwóch kanałów video jednocześnie. Ale z powodu niskiej popularności z powodu zaporowej ceny, to wszystko po prostu zdechło.

Dodam jeszcze tyle, że w PC były dwie opcje:
1. podłączenie do telewizora 3D, i wtedy karta grafiki używała funkcjonalności telewizora. jak to było pasywne, to było pasywne. mam taką konfigurację i to działa.
2. przy braku telewizora czy monitora 3D, wymagany był wyświetlacz o wyższej częstotliwości, i okulary aktywne które na przemian zasłaniają jedno lub drugie oko, a obraz na ekranie jest wyświetlany naprzemiennie. to rozwiązanie jest bardzo kosztowne.

obydwa rozwiązania są wspierane przez Nvidia 3D Vision. Mi działa. tyle że nie spotkałem żadnej gry która to wspiera. nawet na xbox nie znalazłem żadnej gry ze wsparciem 3D po podłączeniu do odpowiedniego telewizora.
Edytowane przez autora (2019.09.05, 16:05)
NegratywZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Negratyw2019.09.05, 16:54
google: helix mod 3d vision i nagle wszystkie nowe gry obsluguja 3d.....
NegratywZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Negratyw2019.09.05, 16:55
Stona @ 2019.09.05 12:22  Post: 1216311
Rybaczek Koziołka @ 2019.09.05 11:01  Post: 1216300
To jest główny powód dlaczego 3D padło. Klienci nie byli tym zainteresowani, bo nie było powszechnie dostępnych treści 3D. nawet na YouTube są dostępne jakieś demka, nic więcej.

Moim zdaniem głownym powodem, dla którego 3D padło była konieczność zabawy z jakimiś okularami, siadaniem dokładnie przed TV itp. wydziwami. I z tego samego powodu IMHO VR w obecnej formie nie ma szans się przyjąć na dłużej. Ludzie są zbyt leniwi i zbyt wygodni na takie rzeczy.

glownym powodem byl debilizm ludzi ktorzy nie wiedzili do czego technologie 3d wykorzystac.....jak kupilem monitr3d/tv3d do grania w 3d i gram do dzis.....bo granie w 3d to mistrzostwo swiata....dZiekifanowskim patchom prawie kazda nowa gre uruchomisz w 3d
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942019.09.05, 17:03
Czy tylko ja mam wrażenie, że Rybaczek Koziołka to Hydro? Ten też miał rapla na punkcie 3D.
Zaloguj się, by móc komentować