komentarze
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.08.19, 12:20
22#1
W przygotowaniu Gothic 2 RTX, upragnione 4K 60FPS RT na 2080Ti w końcu w zasięg. Dumni posiadacze szaleją z zachwytu.
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302019.08.19, 12:38
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.08.19, 12:46
17#3
- Minecraft z RTX
- Minesweeper z DLSS
- Super Mario z Hairworks
- Tetris z PhysX
- Duck Hunt z GSync
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2019.08.19, 12:46
Co następne? Tetris? Może będzie miał więcej fps, od tego na PS4 ;-)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.08.19, 13:02
-8#5
szymcio30 @ 2019.08.19 12:38  Post: 1214780
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego

Tak teraz są robione gry, bo tego też oczekuje przeciętny nabywca. Ma być błyszcząco, kolorowo, bloom, HDR, god raye itd. Stonowane tytuły z naturalną kolorystyką, lub wręcz mroczne, można policzyć na palcach jednej ręki. Nawet takie gry jak Doom czy Prey są mocno podkoloryzowane, nie wspominając o lżejszych pozycjach. Teraz wszyscy czekają na Cyberpunka 2077 licząc na dobre mroczne RPG. A tam też mamy paletę składającą się w 90% z radioaktywnych kolorów i miliona neonów.

Ale wracając do tematu RT, to akurat zaprezentowane oświetlenie wygląda dobrze. Oczywiście w pewnych obszarach wydaje się to nienaturalne, ale to właśnie wynika z wybranej konwencji graficznej. Jak masz żarówiasty neon, to odbije się on w szybie zachowując swoje parametry. Jeśli ktoś ma RTXa, to z pewnością powinien z opcji skorzystać lub przynajmniej przetestować, bo ewidentnie dodaje to klimatu, a jeśli jest dobrze zaprojektowane to także naturalności. Światło może dratycznie zmienić scenę.

Największy problem jaki z tym widzę to niedostateczne doświetlenie scen. Świetnie to widać na przykładzie Minecrafta. Gry powinny być mimo wszystko od zera projektowane z obsługą RT, bo inaczej ewidentnie potrzebują dodatkowych źródeł oświetlenia lub modyfikacji istniejących.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.08.19, 13:05
-5#6
szymcio30 @ 2019.08.19 12:38  Post: 1214780
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego

Jestem pierwszym który ma dużo do Nv i w jaki sposób promują RT,a właściwie nie promują-brak gier.Ale jak czytam takie coś,co napisałeś to mam ochotę pociąć się szarym mydłem:) Oglądałeś w ostatnich 5 latach jakąś animację dla dzieci,albo film napakowany efektami? Chyba nie,bo za bardzo wszystko się błyszczy dla Ciebie:) Wez smartfona,i na jego zgaszonym wyświetlaczu pooglądaj cokolwiek wokół.Jaka ta rzeczywistość zakłamana,wszystko się błyszczy:):):)
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.08.19, 13:23
-1#7
ktoś do gry w Minecraft'a używa GeForce RTX; kart co najmniej 1800 PLN?
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912019.08.19, 13:35
10#8
Namonaki @ 2019.08.19 13:23  Post: 1214786
ktoś do gry w Minecraft'a używa GeForce RTX; kart co najmniej 1800 PLN?

Tak, ja. Nie bede wsadzal gorszej karty tylko dla tego, ze jedna gra jej nie wykorzysta.
l0b0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
l0b02019.08.19, 14:37
Mam 2080 RTX ale jak dla mnie Raytracing to w chwili obecnej zbędny badziew. Ja generalnie nie widzę wielkiej różnicy, za to wielką różnicę widzę w wydajności. Żeby gra poszła w 4K w 60fpsach + Raytracing trzeba mieć minimum 2080Ti i to jeszcze zazwyczaj DLSS musi pomóc. Za 3-4 lata przy kolejnej generacji kart będzie to miało jakiś sens, póki co to zbędny bajer. Lepiej sobie odpalić grę w 4K60fps niż męczyć się w 1080p60fps+RTX.
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2019.08.19, 14:38
-13#10
No i super, kolejne gry dla machine learningu.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2019.08.19, 14:50
-3#11
Ale brzydki ten Minecraft z RTX ;D
Marek1981Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marek19812019.08.19, 14:52
KowalPachołekFocusa @ 2019.08.19 13:05  Post: 1214785
szymcio30 @ 2019.08.19 12:38  Post: 1214780
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego

Jestem pierwszym który ma dużo do Nv i w jaki sposób promują RT,a właściwie nie promują-brak gier.Ale jak czytam takie coś,co napisałeś to mam ochotę pociąć się szarym mydłem:) Oglądałeś w ostatnich 5 latach jakąś animację dla dzieci,albo film napakowany efektami? Chyba nie,bo za bardzo wszystko się błyszczy dla Ciebie:) Wez smartfona,i na jego zgaszonym wyświetlaczu pooglądaj cokolwiek wokół.Jaka ta rzeczywistość zakłamana,wszystko się błyszczy:):):)

Ale to jest prawda od dawna znana, kolory na NV są bardziej podkoloryzowane (cukierkowate). Amd ma bardziej żywe a Intel totalnie płaskie.
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.08.19, 14:55
Przy tekstach o raytracingu powinien się pojawiać 'trigger warning', sądząc po reakcji wielu użytkowników na jakiekolwiek nowości technologiczne nie związane z jedyną słuszną firmą.

@Namonaki
Zdziwiłbyś się. Sama gra to fabryka alienacji i autyzmu, ale to, co AD2019 się z nią robi, czasami jest calkiem imponujące. Przynajmniej pod względem graficznym.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.08.19, 15:31
TheMr. @ 2019.08.19 14:38  Post: 1214791
No i super, kolejne gry dla machine learningu.

Co ma RT wspólnego z uczeniem? Chyba DLSS Ci się pomylił - nawet jakby był w tej grach to nie daje to żadnych korzyści innym , bo każda musi zostać przetworzona indywidualnie.

W Ubi i RT uwierzę po premierze. AC:Odyssey God rays w ich grach w wąskich korytarzach (DLC - Fate of Atlantis, Lokacja Atlantyda, korytarze do bibliotek, środek dnia, światło wpada bezpośrednio do korytarza i od bija się od marmurowych ścian i posadzek) potrafią z stabilnego 60FPS zjechać do 47FPS w FHD.

Btw. oświetlenie w Legionie wygląda gorzej z RTX OFF niż w AC:O. GG UBI, daliście radę.
Marek1981Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marek19812019.08.19, 15:39
Makavcio2 @ 2019.08.19 14:55  Post: 1214794
Przy tekstach o raytracingu powinien się pojawiać 'trigger warning', sądząc po reakcji wielu użytkowników na jakiekolwiek nowości technologiczne nie związane z jedyną słuszną firmą.

@Namonaki
Zdziwiłbyś się. Sama gra to fabryka alienacji i autyzmu, ale to, co AD2019 się z nią robi, czasami jest calkiem imponujące. Przynajmniej pod względem graficznym.


Chwała NV za to że próbuje coś zrobić (dzięki temu są na szczycie) ale czasami stare gry (ja gram w Empires DOMW, Fallout2 czy Diablo 1i2) nie potrzebują nowej oprawy bo niszczy ich klimat:)
Zresztą ten cały RT w wykonaniu NV to tylko namiastka RT i jak dla mnie nie ma sensu wydawania pieniędzy na coś co jeszcze nie działa. Są beta testerzy co to kupią i to ich prywatna sprawa (czasami rodziców).
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2019.08.19, 16:33
Fajnie, że taka dobra nowa technika jak RT się rozwija i jest w coraz większe liczbie gier.
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.08.19, 16:41
-2#17
Raytracing w minecrafcie to nieporozumienie ze względu na ściśle ustalone zasady działania światła w grze które ma zasięg bazowany na ilości bloków. Nie ma tam miejsca na odbicia bo zmieni to mechanikę gry.
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.08.19, 16:56
-3#18
Jacek1991 @ 2019.08.19 13:35  Post: 1214787
Namonaki @ 2019.08.19 13:23  Post: 1214786
ktoś do gry w Minecraft'a używa GeForce RTX; kart co najmniej 1800 PLN?

Tak, ja. Nie bede wsadzal gorszej karty tylko dla tego, ze jedna gra jej nie wykorzysta.

czy Minecraft nie pójdzie na iGPU intel'a?
nie mówię o wsadzaniu gorszej karty tylko o instalacji nowej karty RTX by włączyć DXR
ta gra pójdzie na sprzęcie na którym nie pograsz w Fortnite ale do niego nie nie ma sensu wstawiać RTX'a
owszem możesz sobie wymaksować detale na karcie 10 lat młodszej niż sama gra ale nie kupiłeś RTX by grać w Minecraft'a, nie?
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2019.08.19, 17:06
-8#19
Deniryer @ 2019.08.19 15:31  Post: 1214796
TheMr. @ 2019.08.19 14:38  Post: 1214791
No i super, kolejne gry dla machine learningu.

Co ma RT wspólnego z uczeniem? Chyba DLSS Ci się pomylił - nawet jakby był w tej grach to nie daje to żadnych korzyści innym , bo każda musi zostać przetworzona indywidualnie.

W Ubi i RT uwierzę po premierze. AC:Odyssey God rays w ich grach w wąskich korytarzach (DLC - Fate of Atlantis, Lokacja Atlantyda, korytarze do bibliotek, środek dnia, światło wpada bezpośrednio do korytarza i od bija się od marmurowych ścian i posadzek) potrafią z stabilnego 60FPS zjechać do 47FPS w FHD.

Btw. oświetlenie w Legionie wygląda gorzej z RTX OFF niż w AC:O. GG UBI, daliście radę.

AI uczy się RT, dla deweloperów jest to ułatwienie w programowaniu gier, następne będą tworzone o wiele łatwiej z wykorzystaniem RT. Baza danych RT się powiększa z każdą kolejną gra, a wykorzystywanie RT jest dzielone między studiami.
Ale co tutaj tłumaczyć czerwonej gawiedzi która na każda nowa technologie wylewa pomyje, szkoda marnować czasu.
Janke5Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Janke52019.08.19, 17:22
Zaloguj się, by móc komentować