komentarze
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.08.17, 19:53
19#1
It just doesn't work.

RTX odpadł w wyścigu po FPSy.
Edytowane przez autora (2019.08.17, 19:54)
koder55Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
koder552019.08.17, 21:01
Wibowit @ 2019.08.17 19:53  Post: 1214638
It just doesn't work.

RTX odpadł w wyścigu po FPSy.

Dokładnie. Lepiej 'stracić' te 50% fps na wyższej rozdzielczości textury(posiadacze monitorów 4k z pewnością docenią), bardziej szczegółowe modele niż na lekką poprawę oświetlenia i jakieś przesadzone osbicia na które nikt nie zwraca uwagi.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2019.08.17, 21:23
21#3
Będą tak zwlekać z implementacja RTX w każdej grze aż wyjdą karty które to udźwigną jak należy. A użytkownicy RTX z serii 2xxx zostaną w raytracingowej czarnej dupie.
michal13225Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
michal132252019.08.17, 21:56
Bardzo dobrze, Kunos ma inne rzeczy do poprawy w grze, Ray Tracing powinien być dla nich trzeciorzędnym ficzerem, jak nie dalszym.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.08.17, 22:13
kadajo @ 2019.08.17 21:23  Post: 1214650
Będą tak zwlekać z implementacja RTX w każdej grze aż wyjdą karty które to udźwigną jak należy. A użytkownicy RTX z serii 2xxx zostaną w raytracingowej czarnej dupie.

Sam mam RTX 2070 i częściowo masz rację. Ale ja bym poszedł dalej.Jestem skłonny iść o zakład że ż każdą generacją -3000,4000 RTX-a będzie wychodziło max. po 5-6 gier.Po drugie że jeszcze ktoś nie wpadł na pomysł jakiegoś pozwu,aż mnie dziwi.Czy ktoś wyobraża sobie sytuację że po premierze odtwarzaczy BluRay przez rok są dostępne 3 filmy? Wątpię:) A że przy okazji CONTROL wydało się że minimum 1.5 roku przed premierą wydawcy wiedzieli o nadchodzących GPU z RTX i jakąś dokumentację,narzędzia do tworzenia tego posiadali. Można powiedzieć tylko jedno.Tradycyjnie marketing NV 'It Just Works':)
Drugą grą która odpada jest Ancestors: The Humankind Odyssey
Też RT nie będzie,mimo że... youtube.com/watch?v=KAk90c9dDrw
Chyba można już robić zakłady z czego jeszcze RT wyleci:)
Edytowane przez autora (2019.08.17, 22:48)
koder55Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
koder552019.08.17, 22:53
kadajo @ 2019.08.17 21:23  Post: 1214650
Będą tak zwlekać z implementacja RTX w każdej grze aż wyjdą karty które to udźwigną jak należy. A użytkownicy RTX z serii 2xxx zostaną w raytracingowej czarnej dupie.

Nie 'RTX' tylko RT.
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.08.18, 05:00
KowalPachołekFocusa @ 2019.08.17 22:13  Post: 1214656
A że przy okazji CONTROL wydało się że minimum 1.5 roku przed premierą wydawcy wiedzieli o nadchodzących GPU z RTX i jakąś dokumentację,narzędzia do tworzenia tego posiadali. Można powiedzieć tylko jedno.Tradycyjnie marketing NV 'It Just Works':)

Eksperymentalna obsługa DXR wraz z wstępna dokumentacją pojawiła się wraz z Win 10 1803 w marcu 2018 roku. Była publicznie dostępna na MSDN a tutorial na stronie nVidii
https://developer.nvidia.com/rtx/raytracin...tutorial-Part-1
To nie jest marketing kart RTX to jest zwykłe mydlenie oczu akcjonariuszom NVDA.US (+7.25%). [kredytodawcom]
DLSS ... na nowojorskiej giełdzie.
Edytowane przez autora (2019.08.18, 05:02)
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.08.18, 10:39
koder55 @ 2019.08.17 21:01  Post: 1214649
Wibowit @ 2019.08.17 19:53  Post: 1214638
It just doesn't work.

RTX odpadł w wyścigu po FPSy.

Dokładnie. Lepiej 'stracić' te 50% fps na wyższej rozdzielczości textury(posiadacze monitorów 4k z pewnością docenią), bardziej szczegółowe modele niż na lekką poprawę oświetlenia i jakieś przesadzone osbicia na które nikt nie zwraca uwagi.

Z nowinkami nVidii jest ten problem, że w tym momencie wiele z nich nie ma sensu.

DLSS mimo usilnych starań nVidii dalej mocno rozmywa obraz. Wielotygodniowe (czy tam wielomiesięczne) trenowanie sieci neuronowych na superᵀᴹ serwerach nVidii miało przynieść superᵀᴹ poprawę jakości obrazu. Skończyło się na tym, że dodali usprawnione wykrywanie krawędzi i unsharp masking z przestrzałami kontrastu (czyli https://en.wikipedia.org/wiki/Ringing_artifacts ).

Jeden promień na piksel przy ray-tracingu to zdecydowanie za mało. Zaszumienie jest potworne i dopiero stanie w miejscu przez kilkadziesiąt klatek obrazu pozwala odszumić kolejne klatki dzięki informacji z poprzednich klatek. Jakiekolwiek poruszanie się (w większym niż ślimaczym tempie) powoduje wzrost zaszumienia od nowa.

Co może więc działać dobrze w ruchu? Rzeczy których nie trzeba liczyć per piksel. Stawiam, że global illumination można liczyć gruboziarniście i dzięki temu uniknąć zaszumienia.
Edytowane przez autora (2019.08.18, 10:39)
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302019.08.18, 22:18
Ta generacja RTX to dopiero takie demo Ray tracingu. Żadna z gier nie pokazała w pełni możliwości techniki śledzenia promieni, a DLSS działa jako tako w 4k bo w niższych rozdzielczościach utrata jakości obrazu jest już zbyt widoczna. Zresztą pod względem grafiki to Assetto Corsa Competizione może Forzie Horizon 4 czyścić buty.
Zaloguj się, by móc komentować