komentarze
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.07.18, 20:58
18#1
Z VRR wydać wyraźny spadek jakości ukazujący się w postaci blura. Patrzeć: drzewo z lewej i woda na środku.
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.07.18, 21:02
18#2
Co to jest? Kolejny 'pogarszacz' jakości? Najpierw DLSS a teraz to? Grafika w grach idzie jeszcze do przodu czy właśnie zaczęła się cofać?
Na tych obrazkach widać drastyczny spadek jakości. W pełnym rozmiarze widać to od razu na pierwszy rzut oka. Dla mnie nawet podwojenie FPS nie uzasadnia tak drastycznego obniżenia jakości. To już wolę obniżyć rozdzielczość.
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.07.18, 21:07
16#3
supervisor @ 2019.07.18 20:58  Post: 1211710
Z VRR wydać wyraźny spadek jakości ukazujący się w postaci blura. Patrzeć: drzewo z lewej i woda na środku.

Tu nawet nie ma co analizować. Wszystko co dalej jest w tragicznej jakości. Napisy na lampionach chociażby. Bez da się 'przeczytać' na najdalszych. Z rozmazane są już te z 2 planu o trzecim nie wspominając.
Od czasu Gothic 2 lubię sobie przystanąć na chwilę w grze i popodziwiać otoczenie/krajobrazy. Dzięki temu bardziej pochłania mnie świat gry. Tutaj ten efekt jest celowo niszczony. Absurdalna trchnologia.
qas1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qas12019.07.18, 21:13
11#4
lolek.olo @ 2019.07.18 21:02  Post: 1211711
Co to jest? Kolejny 'pogarszacz' jakości? Najpierw DLSS a teraz to? Grafika w grach idzie jeszcze do przodu czy właśnie zaczęła się cofać?
Na tych obrazkach widać drastyczny spadek jakości. W pełnym rozmiarze widać to od razu na pierwszy rzut oka. Dla mnie nawet podwojenie FPS nie uzasadnia tak drastycznego obniżenia jakości. To już wolę obniżyć rozdzielczość.
Nie ma mowy o podwojeniu. Maksymalnie kilka % wydajności więcej:
https://pclab.pl/art79837-3.html
RaVen01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaVen012019.07.18, 21:25
14#5
kurna różnice już jest widać po rzuceniu okiem, bez powiększania obrazków. Gdzie oni się z taką techniką pchają na rynek.
RaVen01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaVen012019.07.18, 21:27
10#6
lolek.olo @ 2019.07.18 21:07  Post: 1211712
supervisor @ 2019.07.18 20:58  Post: 1211710
Z VRR wydać wyraźny spadek jakości ukazujący się w postaci blura. Patrzeć: drzewo z lewej i woda na środku.

Tu nawet nie ma co analizować. Wszystko co dalej jest w tragicznej jakości. Napisy na lampionach chociażby. Bez da się 'przeczytać' na najdalszych. Z rozmazane są już te z 2 planu o trzecim nie wspominając.
Od czasu Gothic 2 lubię sobie przystanąć na chwilę w grze i popodziwiać otoczenie/krajobrazy. Dzięki temu bardziej pochłania mnie świat gry. Tutaj ten efekt jest celowo niszczony. Absurdalna trchnologia.

Tu już nawet nie chodzi o podziwianie, zupełnie inny jest odbiór całej oprawy graficznej przez takie rozmazanie.
Edytowane przez autora (2019.07.18, 21:27)
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.07.18, 22:40
Żeby kupić nowe karty trzeba sprawić żeby stare już nie dawały rady...
Ale głupi konsumenci ciągle siedzą na 1080p to trzeba dowalić 'ficzerów'.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2019.07.19, 00:21
Jak już tak 'desperacko' szukają metod zwiększenia wydajności GPU to niech przywrócą opcję wyboru 16-bitowego koloru w grach. Boost wydajności 30%, ale bez rozmywania obrazu jak w VRS czy DLSS. Przy okazji 16-bitowe tekstury zmniejszyłyby zajętość VRAM.
Edytowane przez autora (2019.07.19, 00:23)
SundayUserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SundayUser2019.07.19, 08:16
11#9
Przecież ten 'pasztet' bo włączeniu tego genialnego ficzera daje dużo większe pogorszenie jakości niż w Waszych testach gier w porównywarce pomiędzy LOW a HIGH :E
Całe życie grając w setki gier była taka zależność, że jak coś się włączyło, to był lepszy obraz i mniej FPS. Ale teraz to widzę jest 'postemp' i 'inna liga'.
caleb12345Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
caleb123452019.07.19, 09:34
Panowie, ale ta technologia jest przede wszystkim dla VR...
16-bitowy kolor to można było sobie włączać na Voodoo (a właściwie nie było innej opcji), który tak naprawdę był ditherowany z 22 bitów. Włączenie 16-bitowego koloru na np. Rivie to był dramat.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.07.19, 09:43
supervisor @ 2019.07.18 20:58  Post: 1211710
Z VRR wydać wyraźny spadek jakości ukazujący się w postaci blura. Patrzeć: drzewo z lewej i woda na środku.


przecież właśnie o to tu chodzi. wydajność kosztem 2x2 / 4x4, czyli blur.

lolek.olo @ 2019.07.18 21:02  Post: 1211711
Co to jest? Kolejny 'pogarszacz' jakości? Najpierw DLSS a teraz to? Grafika w grach idzie jeszcze do przodu czy właśnie zaczęła się cofać?
Na tych obrazkach widać drastyczny spadek jakości. W pełnym rozmiarze widać to od razu na pierwszy rzut oka. Dla mnie nawet podwojenie FPS nie uzasadnia tak drastycznego obniżenia jakości. To już wolę obniżyć rozdzielczość.


coś za coś. jak dla mnie jest to uzasadnione wtedy, kiedy jest zagrożenie efektem 'slide show' czyli spadek fps poniżej pewnej założonej wartości. ten efekt powinien być robiony dynamicznie. w szybkich scenach jest to i tak niezauważalne, a w powolnych scenach coraz dalsze efekty powinny być renderowane z pełną jakością. Tak samo sam silnik gry może wskazywać, gdzie może być skupiona uwaga gracza, i w tym obszarze może być rendering z pełną jakością. Oczywiście powinno to też uwzględniać parametry termiczne karty, tj. jak się zacznie przegrzewać to zamiast throotowania, wolałbym blura.
Ta technika umożliwia też ustawienie wyższych detali w słabszych grafach, bo jak się w pewnych scenach przestaje wyrabiać to selektywnie robi blura :)

czyli technika sama z siebie nie jest jakimś złem, zależy jak to zostanie użyte.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.07.19, 09:48
RaVen01 @ 2019.07.18 21:27  Post: 1211716
lolek.olo @ 2019.07.18 21:07  Post: 1211712
(...)

Tu nawet nie ma co analizować. Wszystko co dalej jest w tragicznej jakości. Napisy na lampionach chociażby. Bez da się 'przeczytać' na najdalszych. Z rozmazane są już te z 2 planu o trzecim nie wspominając.
Od czasu Gothic 2 lubię sobie przystanąć na chwilę w grze i popodziwiać otoczenie/krajobrazy. Dzięki temu bardziej pochłania mnie świat gry. Tutaj ten efekt jest celowo niszczony. Absurdalna trchnologia.

Tu już nawet nie chodzi o podziwianie, zupełnie inny jest odbiór całej oprawy graficznej przez takie rozmazanie.


Dla scen dynamicznych gdzie i tak nie ma czasu skupić wzroku na detalach, ta technika jest ok. oczywiście pod warunkiem jeśli wydajność wzrasta, lub spada obciążenie grafiki i zmniejsza pobór mocy. Jednak dla scen statycznych jest to tragedia, i nie może być stosowana. Już lepsze klatkowanie. Czy producenci gier będą to potrafili zrównoważyć? no cóż. trudno powiedzieć. mam nadzieję że po dostosowaniu 'jakości' do pierwszej serii XO i PS4, nie będzie to kolejny element downgrade.
SNC2019.07.19, 10:23
caleb12345 @ 2019.07.19 09:34  Post: 1211745
Panowie, ale ta technologia jest przede wszystkim dla VR...
16-bitowy kolor to można było sobie włączać na Voodoo (a właściwie nie było innej opcji), który tak naprawdę był ditherowany z 22 bitów. Włączenie 16-bitowego koloru na np. Rivie to był dramat.

Tu sie zgodze, w grach fpp vr ma to sens
romel2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
romel22019.07.19, 11:31
-2#14
Pomysł dobry, ale powinien być stosowany tylko podczas ruchu, wtedy i tak nie widać tych szczegółów, w momencie braku ruchu, obraz przydałby się lepszy.
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2019.07.19, 12:15
przecież na obrazkach porównawczych to wygląda dramatycznie źle. dużo będzie zależało od użycia tego bajeru
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2019.07.19, 12:32
Świetna symulacja krótkowzroczności.
Jakbym to widział w realu :E
DrW2019.07.19, 13:50
Zbyt agresywnie to ustawili. Gdyby tylko niebieska strefa została rozmazana, a najlepiej z cieniowaniem 2x2, to pewnie mógłbym to zdzierżyć a nawet nie zauważyć. No ale słupki muszą jakoś wyglądać, więc zamiast +5% kosztem nieznacznego pogorszenia jakości dostajemy +15% sprawiające że gra wygląda jak gówno.
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2019.07.19, 15:06
Avitr @ 2019.07.19 00:21  Post: 1211728
Jak już tak 'desperacko' szukają metod zwiększenia wydajności GPU to niech przywrócą opcję wyboru 16-bitowego koloru w grach. Boost wydajności 30%, ale bez rozmywania obrazu jak w VRS czy DLSS. Przy okazji 16-bitowe tekstury zmniejszyłyby zajętość VRAM.

16-bitowe tekstury i tak by zajmowały 4x więcej miejsca w VRAM niż obecne tekstury w formacie DXT1.
Edytowane przez autora (2019.07.19, 15:07)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2019.07.19, 15:33
Niech dorzucą do tego jeszcze FP16! Będzie super wzrost wydajności skoro i tak jakość schodzi na drugi plan :E
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.07.19, 16:11
Dochodzę do wniosku że taki sam efekt można by uzyskać zmniejszając rozdzielczość, np. z 1080p na 900p. I zysk wydajności byłby pewnie wyższy. Straciły by na tym te dwa drzewa z przodu i liście na ziemi, ale zyskało by wszystko inne.

Niebieska strefa w oddali uchodzi im na sucho tylko dlatego że dodana jest tam mgła. W openworldowym świecie, w dzień, takie wyblurowane tekstury by nie uszły.
Edytowane przez autora (2019.07.19, 16:14)
Zaloguj się, by móc komentować