komentarze
RayBonesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RayBones2019.07.18, 13:37
Fajnie gdyby śladem Steama udostępnili api do statystyk ze swoich gier...
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.07.18, 13:55
Jakie wnioski wyciągnie UBI?
> Mamy na PC wierna grupę graczy zadbajmy o nich.
> Ludzie nie chcą singli, mikropłatności działają więcej skrzynek!
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 14:13
-5#3
Adam524 @ 2019.07.18 13:55  Post: 1211643
Jakie wnioski wyciągnie UBI?
> Mamy na PC wierna grupę graczy zadbajmy o nich.
> Ludzie nie chcą singli, mikropłatności działają więcej skrzynek!

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Avalanc2019.07.18, 14:45
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

Ale poza tym to dobrze się czujesz? Od kilku części nowe AC projektowane pod wydłużony grind, blokowanie postępu gry itp. żeby ludzie kupowali przyspieszacze doświadczenia. Grożenie sankcjami ludziom, którzy projektowali misje by szybciej to doświadczenie wbijać itp. itd.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 15:17
-3#5
Avalanc @ 2019.07.18 14:45  Post: 1211654
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

Ale poza tym to dobrze się czujesz? Od kilku części nowe AC projektowane pod wydłużony grind, blokowanie postępu gry itp. żeby ludzie kupowali przyspieszacze doświadczenia. Grożenie sankcjami ludziom, którzy projektowali misje by szybciej to doświadczenie wbijać itp. itd.

Przeszedłem Origins i Odyssey - bez żadnego grindu... ba nawet nie miałem na co wydawać tych surowców na długo przed ukończeniem gry. W Odyssey było to trochę lepiej zbalansowane, aczkolwiek statek miałem rozbudowany na maksa w jakiejś połowie gry... Chyba graliśmy w inne gry w takim razie. No chyba, że znasz je tylko z komentarzy w sieci...
Edytowane przez autora (2019.07.18, 15:25)
bazyl74Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bazyl742019.07.18, 15:21
Też przeszedłem Origin i Odyssey i nawet nie wiem jak tam się kupuje te lootboxy. Nigdy nie wchodziłem w te zakładki.
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Avalanc2019.07.18, 15:36
-1#7
bazyl74 @ 2019.07.18 15:21  Post: 1211664
Też przeszedłem Origin i Odyssey i nawet nie wiem jak tam się kupuje te lootboxy. Nigdy nie wchodziłem w te zakładki.

Widać masz bardzo dużo wolnego czasu i wysoką odporność na zadania typu przynieś, podaj, pozamiataj.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.07.18, 15:43
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647
Adam524 @ 2019.07.18 13:55  Post: 1211643
Jakie wnioski wyciągnie UBI?
> Mamy na PC wierna grupę graczy zadbajmy o nich.
> Ludzie nie chcą singli, mikropłatności działają więcej skrzynek!

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

https://www.gamesindustry.biz/articles/201...s-story-creator
Aha, dlatego zablokowali możliwość szybkiego progresu bez wykupowania XP Boostera za £6?

Żeby te zadania poboczne miały chociaż jakieś ciekawe linie dialogowe czy wydarzenia w trakcie ich trwania to bym nie narzekał, ale że to są zwykłe zapchaj dziury, dodane tylko po to żeby stworzyć pozory długiej i wciągającej gry to ja podziękuje.

Watch_Dogs 3 czy jakkolwiek by go nie nazwali będzie tym wręcz przepełniony patrząc na to, że możemy rekrutować byle NPC, Ci z kolei mogą ginąć bez konsekwencji, bo w jego miejsce może wskoczyć ktoś inny... Jak to połączysz z obecnymi mechanikami progresu postaci u Ubi to masz Ultimate Grinding Experience.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 15:53
-5#9
Deniryer @ 2019.07.18 15:43  Post: 1211669
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647
(...)

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

https://www.gamesindustry.biz/articles/201...s-story-creator
Aha, dlatego zablokowali możliwość szybkiego progresu bez wykupowania XP Boostera za £6?

Żeby te zadania poboczne miały chociaż jakieś ciekawe linie dialogowe czy wydarzenia w trakcie ich trwania to bym nie narzekał, ale że to są zwykłe zapchaj dziury, dodane tylko po to żeby stworzyć pozory długiej i wciągającej gry to ja podziękuje.

Watch_Dogs 3 czy jakkolwiek by go nie nazwali będzie tym wręcz przepełniony patrząc na to, że możemy rekrutować byle NPC, Ci z kolei mogą ginąć bez konsekwencji, bo w jego miejsce może wskoczyć ktoś inny... Jak to połączysz z obecnymi mechanikami progresu postaci u Ubi to masz Ultimate Grinding Experience.


To dziwne, że nie chcą, żeby gracze exploitowali grę, aby nie znudziła im się po 2h po odblokowaniu wszystkiego i nie przestali grać? To, że nie można sobie zrobić max lvlu w 5 minut to chyba nie oznacza, że musisz kupować jakieś boostery. Jak grasz normalnie to lvl się wbija adekwatnie. Zresztą co z tego, że masz wyższy lvl skoro wszystko leveluje z tobą? Grając przechodziłem tylko główny wątek i poboczne 'fabularyzowane' zadania pomijając wszystkie niekończące się przynieś, podaj, pozamiataj. Nawet przez chwilę nie przyszło mi do głowy, że brakuje mi surowców na rozwój czy też postać zbiera doświadczenie za wolno. Wychodzę z założenia, że jak gra mi sprawia przyjemność to w nią gram. Jak jest nużąca, to żadne boostery czy wspomagacze nie zmienią tego, że gra zacznie być interesująca. Nie rozumiem po co ten płacz.

Co do nadchodzącego WD3... konstrukcja zapewne będzie pozwalała na całą masę wizualnych elementów, które będą dostępne w dużej mierze poprzez mikropłatności. Dokładnie tak samo jak jest w Division 2. Mi obojętne, bo nie wydałem jeszcze grosza na jakieś skiny. Jeszcze raz powtórzę, jak gra będzie fajna, to będę grał. Jak nie, to żadne mikropłatności tego nie zmienią.
Edytowane przez autora (2019.07.18, 15:57)
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2019.07.18, 16:14
Ależ te pecety wredne i zawzięte, wszyscy ciągle je uśmiercają, a one mało że nie chcą ducha wyzionąć, to jeszxze mają się coraz lepiej ;)
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Avalanc2019.07.18, 17:00
AliChochlik @ 2019.07.18 15:53  Post: 1211670

To dziwne, że nie chcą, żeby gracze exploitowali grę, aby nie znudziła im się po 2h po odblokowaniu wszystkiego i nie przestali grać?

Lubisz jak ktoś Ci mówi jak masz grać w grę, którą kupiłeś? Homo sovieticus?
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2019.07.18, 19:33
-1#12
Avalanc @ 2019.07.18 15:36  Post: 1211666
bazyl74 @ 2019.07.18 15:21  Post: 1211664
Też przeszedłem Origin i Odyssey i nawet nie wiem jak tam się kupuje te lootboxy. Nigdy nie wchodziłem w te zakładki.

Widać masz bardzo dużo wolnego czasu i wysoką odporność na zadania typu przynieś, podaj, pozamiataj.


przecież w praktycznie każdym rpgu AAA zadania fedexowskie to podstawa. we wiedźminie też tak było.
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Avalanc2019.07.18, 19:52
Putout @ 2019.07.18 19:33  Post: 1211706

przecież w praktycznie każdym rpgu AAA zadania fedexowskie to podstawa. we wiedźminie też tak było.

Ty naprawdę nie rozróżniasz zadań w Wiedźminie 3, które każde było okraszone fabułą, dialogami, było osadzone w świecie od zadań z AC w stylu zabij szczura żeby był martwy bo jest szczurem, to dostaniesz +300xp?
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 22:14
Avalanc @ 2019.07.18 19:52  Post: 1211707
Putout @ 2019.07.18 19:33  Post: 1211706

przecież w praktycznie każdym rpgu AAA zadania fedexowskie to podstawa. we wiedźminie też tak było.

Ty naprawdę nie rozróżniasz zadań w Wiedźminie 3, które każde było okraszone fabułą, dialogami, było osadzone w świecie od zadań z AC w stylu zabij szczura żeby był martwy bo jest szczurem, to dostaniesz +300xp?

Widać, że nie grałeś w dwie ostatnie odsłony AC.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 22:16
Avalanc @ 2019.07.18 17:00  Post: 1211679
AliChochlik @ 2019.07.18 15:53  Post: 1211670

To dziwne, że nie chcą, żeby gracze exploitowali grę, aby nie znudziła im się po 2h po odblokowaniu wszystkiego i nie przestali grać?

Lubisz jak ktoś Ci mówi jak masz grać w grę, którą kupiłeś? Homo sovieticus?

Ja tylko piszę, że sterowanie graczem jest w interesie twórcy gry. Niejako każda gra jest ograniczona do wizji jaką mieli. I w dużej mierze grasz w grę tak jak wymyślili sobie podczas jej projektowania. Projektując ją z góry określają, co gracz będzie mógł zrobić a co nie, jak będzie zdobywał doświadczenie, jak szybko itd. Każda możliwa mechanika jest z góry zaplanowana pod kątem tego, żeby gracz chciał grać, czerpał z tego przyjemność, i zostawił pieniądze. Po to tworzą te gry ostatecznie. Nikt za darmo tego nie robi.
Edytowane przez autora (2019.07.18, 22:19)
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.07.19, 11:17
Dla mnie wyniki nie są żadnym zaskoczeniem. Konsole nowej generacji już dawno się ustatkowały, właściciele platform konsolowych nie muszą bulić producentom za wypuszczenie gry w pierwszej kolejności, nie muszą też schodzić ze swojego haraczu, lecz zdzierają równo. Typowo produkcja na peceta kosztuje ok. 200PLN dla gracza do zakupu, zaś na konsolę jest jeszcze dokładka ok. 70PLN na co się składa dodatkowy koszt developerki na daną platformę konsolową, plus haracz właściciela platformy. Efekt? W przypadku konsol albo się zdziera z gracza, albo producent musi zejść ze swojego zarobku na rzecz właściciela platformy. I w jednym i w drugim przypadku ktoś traci, albo producent gry jeśli chce wypuścić tytuł, albo gracz który rezygnuje z konsoli na rzecz peceta którego też zazwyczaj ma, bo jest po prostu taniej.

A dlaczego gracz ma peceta? powód jest trywialny. Konsola pomimo że sprzętowo daje radę, to producent z uporem maniaka nie pozwala na instalację np. windowsa, bo ....... zaraz będzie połamane DRM, kradziejstwo i w ogóle. żalosne.
Zaloguj się, by móc komentować