komentarze
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.07.16, 12:52
jak widać nvidia nieźle sypie kasą producentowi tego tytułu, aby tylko pokazać że RTX ma sens.
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452019.07.16, 13:17
16#2
Jak się renderuje grę w 2.5K zamiast 4K, to nic dziwnego że wydajność wzrasta ;)
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912019.07.16, 14:11
A efekt nowych radkow i tak lepszy :D
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.07.16, 14:12
cichy45 @ 2019.07.16 13:17  Post: 1211302
Jak się renderuje grę w 2.5K zamiast 4K, to nic dziwnego że wydajność wzrasta ;)
To jest tak rozmazane że nie wiem czy to nie jest 1080p.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.16, 14:18
-8#5
Rybaczek Koziołka @ 2019.07.16 12:52  Post: 1211294
jak widać nvidia nieźle sypie kasą producentowi tego tytułu, aby tylko pokazać że RTX ma sens.

RTX ma sens, tylko jest dla ciebie za drogi. Przykro mi.
Zoltar86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zoltar862019.07.16, 14:29
Jacek1991 @ 2019.07.16 14:11  Post: 1211311
A efekt nowych radkow i tak lepszy :D

Daj linka.
blastaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blasta2019.07.16, 15:03
Duży wzrost wydajności -> duży spadek jakości.
Edytowane przez autora (2019.07.16, 15:48)
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.07.16, 15:25
AliChochlik @ 2019.07.16 14:18  Post: 1211313
Rybaczek Koziołka @ 2019.07.16 12:52  Post: 1211294
jak widać nvidia nieźle sypie kasą producentowi tego tytułu, aby tylko pokazać że RTX ma sens.

RTX ma sens, tylko jest dla ciebie za drogi. Przykro mi.

Skąd te minusy? wy mu po prostu zazdrościcie że jest pro ultra fajnym entuzjastą gejmingu i wie że warto dopłacić zaledwie pare tysięcy za RTX.
BlejdosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Blejdos2019.07.16, 15:41
-4#9
Jacek1991 @ 2019.07.16 14:11  Post: 1211311
A efekt nowych radkow i tak lepszy :D


Tak lepszy ale w tdp i kulturze pracy bo to grzejniki suszarka w jednym dodatkow bez Rtx i DLSS.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.16, 15:43
-2#10
Adam524 @ 2019.07.16 15:25  Post: 1211326
AliChochlik @ 2019.07.16 14:18  Post: 1211313
(...)

RTX ma sens, tylko jest dla ciebie za drogi. Przykro mi.

Skąd te minusy? wy mu po prostu zazdrościcie że jest pro ultra fajnym entuzjastą gejmingu i wie że warto dopłacić zaledwie pare tysięcy za RTX.

No dobra to odstawmy sarkazm na bok i powiedz mi dlaczego RTX nie ma sensu? Podasz mi jakiś sensowny argument poza tym, że jest drogi?
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2019.07.16, 18:41
AliChochlik @ 2019.07.16 15:43  Post: 1211331
Adam524 @ 2019.07.16 15:25  Post: 1211326
(...)

Skąd te minusy? wy mu po prostu zazdrościcie że jest pro ultra fajnym entuzjastą gejmingu i wie że warto dopłacić zaledwie pare tysięcy za RTX.

No dobra to odstawmy sarkazm na bok i powiedz mi dlaczego RTX nie ma sensu? Podasz mi jakiś sensowny argument poza tym, że jest drogi?

Cała seria ma zerowy wzrost wydajności. RTX 2080 to taki sam GTX 1080Ti, w grach bez RT w ilu grach i o ile jest szybszy i to po takim czasie ? Przecież sama seria GTX i GTX 1080 mają ponad trzy lata tak ? Wiadomo, potem podział na poszczególne serie itd.
Ale sorry, te karty bez RT nie mają już w ogóle sensu to co robiła Nvidia przez te trzy lata ?! Tylko nie pisz mi o AMD, zastanawiam się nad samą Nvidią ;)
A same RTXy i RT to jaki jest sens kupowania karty kiedy...przecież nie do 1920 tylko wyższych rozdzielczości i ustawień nawet RTX 2080Ti nie pozwala nie mieć obaw w takim Metro. Powiesz, że to gra aż tak wymagająca ?
No dobra, ale w innych nie jest aż tak dużo lepiej i...wtedy efekt z RT i bez jest taki, że czasami prawie go nie widać lub dałoby się uzyskać to samo bez RT. Sens jest taki jak samochód tylko ładowany z gniazda w kraju gdzie nie ma ani jednej stacji albo 10 na cały kraj, z czego 3 w Warszawie, a do tego płacisz 50-10% za samochód. Już pomijam na ile starczy bateria, czy sama jego produkcja nie szkodzi środowisku itd. ;)
Więc wiesz...technologia spoko, ale ta wydajność w kartach po 4000-6000 czyli wartości całego peceta i do tego na ile ona coś wnosi dla...graczy, a dzisiaj mało. Fajnie, że może Nvidia i paru producentów się podnieca, ale jak klient nie widzi różnicy to po co przepłacać ? Bo cię stać ?
Cinkowsky69Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cinkowsky692019.07.16, 18:52
AliChochlik @ 2019.07.16 15:43  Post: 1211331
Adam524 @ 2019.07.16 15:25  Post: 1211326
(...)

Skąd te minusy? wy mu po prostu zazdrościcie że jest pro ultra fajnym entuzjastą gejmingu i wie że warto dopłacić zaledwie pare tysięcy za RTX.

No dobra to odstawmy sarkazm na bok i powiedz mi dlaczego RTX nie ma sensu? Podasz mi jakiś sensowny argument poza tym, że jest drogi?


Ponieważ technologie RTX są na siłe implementosane w gry.
Skoro AMD potrafi zrobić grafike w budowie prostej jak budowie cepa, a używa głównie do software i mieć bardzo podobne rezultat co nvidia, to dlaczego ona tak nie zrobi?
Proste
Bo płacą twórcą za implementowanie tych technologi, które wymagają specjalnych rdzeni i tym uzależniają od siebie rynek.

Może teraz AMD jest konkurencyjne, ale jak zieloni będą tak tobić to do takiego stopnia zmonopolizują rynek, że nawet jak AMD będzie lepsze wydajnościowo, to będzie bezużyteczne.

A poza tym sekcje zasilania w tych RTX są koszmarne. I do tego porównuje sie nowe radeony do RTX bieda edyszyn (Bo tylko wtedy jest mowa opłacalności), które mają jeszcze gorsze te sekcje
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.16, 19:11
-1#13
petertech @ 2019.07.16 18:41  Post: 1211355
AliChochlik @ 2019.07.16 15:43  Post: 1211331
(...)

No dobra to odstawmy sarkazm na bok i powiedz mi dlaczego RTX nie ma sensu? Podasz mi jakiś sensowny argument poza tym, że jest drogi?

Cała seria ma zerowy wzrost wydajności. RTX 2080 to taki sam GTX 1080Ti, w grach bez RT w ilu grach i o ile jest szybszy i to po takim czasie ? Przecież sama seria GTX i GTX 1080 mają ponad trzy lata tak ? Wiadomo, potem podział na poszczególne serie itd.
Ale sorry, te karty bez RT nie mają już w ogóle sensu to co robiła Nvidia przez te trzy lata ?! Tylko nie pisz mi o AMD, zastanawiam się nad samą Nvidią ;)
A same RTXy i RT to jaki jest sens kupowania karty kiedy...przecież nie do 1920 tylko wyższych rozdzielczości i ustawień nawet RTX 2080Ti nie pozwala nie mieć obaw w takim Metro. Powiesz, że to gra aż tak wymagająca ?
No dobra, ale w innych nie jest aż tak dużo lepiej i...wtedy efekt z RT i bez jest taki, że czasami prawie go nie widać lub dałoby się uzyskać to samo bez RT. Sens jest taki jak samochód tylko ładowany z gniazda w kraju gdzie nie ma ani jednej stacji albo 10 na cały kraj, z czego 3 w Warszawie, a do tego płacisz 50-10% za samochód. Już pomijam na ile starczy bateria, czy sama jego produkcja nie szkodzi środowisku itd. ;)
Więc wiesz...technologia spoko, ale ta wydajność w kartach po 4000-6000 czyli wartości całego peceta i do tego na ile ona coś wnosi dla...graczy, a dzisiaj mało. Fajnie, że może Nvidia i paru producentów się podnieca, ale jak klient nie widzi różnicy to po co przepłacać ? Bo cię stać ?

No i właśnie... zapytałem o argument inny niż, że drogie... a tu w sumie nie ma nic poza tym, że cena ci nie odpowiada.

Pierwsza rzecz to to, że nie każdy produkt (szczególnie jeżeli odcina się architekturą i konstrukcją (i nazwą, żeby każdy tłumok zrozumiał)) ma zastąpić 'poprzedni model'. Tak więc wcale RTX 2080 nie miał zastąpić wydajnościowo GTX1080 czy 1080Ti tylko głównie wprowadzić nowe technologie na rynek. Jak na to spojrzysz w tej kategorii to, można powiedzieć, że jako tako się im to udało. Wiadomo, że rewolucja nie przyjdzie z dnia na dzień. Nie w tej branży, gdzie każdy tasiemiec musi mieć co roku albo dwa kolejną część. Ale stopniowo technologia będzie miała zastosowanie w większej ilości silników a za tym potem i gier. Takich rzeczy nie da się wprowadzić inaczej, od czegoś trzeba zacząć. Dostosować narzędzia, dać czas ludziom na naukę technologii i znalezienie kreatywnych i artystycznych zastosowań.

RTX jest drogi i może jest też kulawy. Ale każda nowa technologia taka na początku jest. To, że Nvidia wydała nowe karty też nie oznacza, że zaraz każdy ma mieć w domu wymianę sprzętu. Jak jesteś entuzjastą, jak 'cię stać' (jak to ująłeś) to się nie zastanawiasz nad tym czy to jest drogie czy nie. Bierzesz, żeby zobaczyć do czego jest to zdolne i cieszysz się na myśl o tym jakie to drogi otwiera na przyszłość. Jakby ktoś nie zrobił tego kroku tylko wydał kolejne karty o 30% - 40% wydajniejsze (co też jest życzeniowym podejściem i nawet nie zdajesz sobie sprawy ile pracy tęgich umysłów na to trzeba), to dalej byś miał to samo w grach. Udawane, niepełne, często rozczarowujące wręcz, efekty, do których się przyzwyczaiłeś przez lata.

Wchodząc w twoją analogię o samochodzie elektrycznym... bez zainteresowania i produkcji niedoskonałych pojazdów, nie byłoby rozwoju. Zobacz ile lat zajęło i ile różnych mniej lub bardziej udanych prób dokonano, żeby stworzyć samochody spalinowe którymi teraz się poruszamy. Zupełnie nie rozumiem czemu nagle wszyscy teraz oczekują, że wszystko co nowe będzie idealne i pozbawione wad i najlepiej dostępne dla każdego za bezcen.

A i jeszcze jedno, piszesz 4000-6000 'czyli wartość całego peceta'... zależy jak dla kogo. Dla kogoś to będzie wartość 2 pecetów, a dla innego nawet nie pół. A da innej osoby to będzie wartość 2 par butów czy damskiej torebki. Ta karta po prostu kosztuje 4000-6000 zł, a do czego porównasz tę wartość i czy to będzie mało czy dużo, zależy już od punktu siedzenia. To nie jest produkt pierwszej, ani dziesiątej, ani nawet w pierwszej setce potrzeb... czekaj na swoją kolej, tak jak kupisz 15-letniego mercedesa, tak kiedyś kupisz któregoś tam z kolei RTXa.
Edytowane przez autora (2019.07.16, 19:19)
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.07.17, 03:57
Jacek1991 @ 2019.07.16 14:11  Post: 1211311
A efekt nowych radkow i tak lepszy :D

Mało tego, ponoć ktoś odblokował CAS na wszystkich kartach w ramach Reshade, i ponoć fajnie wyostrza to co DLSS rozmywa.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.17, 09:32
-1#15
Cinkowsky69 @ 2019.07.16 18:52  Post: 1211360
AliChochlik @ 2019.07.16 15:43  Post: 1211331
(...)

No dobra to odstawmy sarkazm na bok i powiedz mi dlaczego RTX nie ma sensu? Podasz mi jakiś sensowny argument poza tym, że jest drogi?


Ponieważ technologie RTX są na siłe implementosane w gry.
Skoro AMD potrafi zrobić grafike w budowie prostej jak budowie cepa, a używa głównie do software i mieć bardzo podobne rezultat co nvidia, to dlaczego ona tak nie zrobi?
Proste
Bo płacą twórcą za implementowanie tych technologi, które wymagają specjalnych rdzeni i tym uzależniają od siebie rynek.

Może teraz AMD jest konkurencyjne, ale jak zieloni będą tak tobić to do takiego stopnia zmonopolizują rynek, że nawet jak AMD będzie lepsze wydajnościowo, to będzie bezużyteczne.

A poza tym sekcje zasilania w tych RTX są koszmarne. I do tego porównuje sie nowe radeony do RTX bieda edyszyn (Bo tylko wtedy jest mowa opłacalności), które mają jeszcze gorsze te sekcje

Po pierwsze, naucz się odmiany rzeczowników przez przypadki, bo ciężko brać na poważnie rozmówcę, który wali takimi podstawowymi błędami.

Po drugie, piszesz o czymś, czego nie rozumiesz. Rdzenie RT Nvidii to nie jest jakaś technologia którą oni na siłę pchają i muszą opłacać kogoś, żeby stosował. Cała implementacja RT w grach opiera się na wspólnym dla wszystkich DX12 z rozszerzeniem DXR. Więc nie ma tu żadnych dedykowanych Nvidii rozwiązań. Różnica pomiędzy kartami z rdzeniami RT i bez nich jest taka, że w kartach z serii RTX obliczenia są prowadzone na wyspecjalizowanych do tego rdzeniach. A na każdej innej (GTX czy Radeon) po prostu przez zwykłe rdzenie. Ale to, które rdzenie zostaną użyte decyduje directX automatycznie, a nie twórca gry.

Jak AMD wypuści swoje karty, które będą miały odpowiednią moc, czy jakieś dedykowane rdzenie to RT w grze będzie działać dokładnie tak samo jak na kartach RTX i nic nie będzie trzeba zmieniać (no może poza jakimiś poprawkami dla DXR ale tym się już zajmuje Microsoft).

Następnym razem polecam poczytać trochę o technologii, której jest się przeciwnym, żeby nie wyjść na tumana, który na ślepo kłapie ozorem.
Cinkowsky69Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cinkowsky692019.07.17, 09:47
AliChochlik @ 2019.07.17 09:32  Post: 1211409
Cinkowsky69 @ 2019.07.16 18:52  Post: 1211360
(...)


Ponieważ technologie RTX są na siłe implementosane w gry.
Skoro AMD potrafi zrobić grafike w budowie prostej jak budowie cepa, a używa głównie do software i mieć bardzo podobne rezultat co nvidia, to dlaczego ona tak nie zrobi?
Proste
Bo płacą twórcą za implementowanie tych technologi, które wymagają specjalnych rdzeni i tym uzależniają od siebie rynek.

Może teraz AMD jest konkurencyjne, ale jak zieloni będą tak tobić to do takiego stopnia zmonopolizują rynek, że nawet jak AMD będzie lepsze wydajnościowo, to będzie bezużyteczne.

A poza tym sekcje zasilania w tych RTX są koszmarne. I do tego porównuje sie nowe radeony do RTX bieda edyszyn (Bo tylko wtedy jest mowa opłacalności), które mają jeszcze gorsze te sekcje

Po pierwsze, naucz się odmiany rzeczowników przez przypadki, bo ciężko brać na poważnie rozmówcę, który wali takimi podstawowymi błędami.

Po drugie, piszesz o czymś, czego nie rozumiesz. Rdzenie RT Nvidii to nie jest jakaś technologia którą oni na siłę pchają i muszą opłacać kogoś, żeby stosował. Cała implementacja RT w grach opiera się na wspólnym dla wszystkich DX12 z rozszerzeniem DXR. Więc nie ma tu żadnych dedykowanych Nvidii rozwiązań. Różnica pomiędzy kartami z rdzeniami RT i bez nich jest taka, że w kartach z serii RTX obliczenia są prowadzone na wyspecjalizowanych do tego rdzeniach. A na każdej innej (GTX czy Radeon) po prostu przez zwykłe rdzenie. Ale to, które rdzenie zostaną użyte decyduje directX automatycznie, a nie twórca gry.

Jak AMD wypuści swoje karty, które będą miały odpowiednią moc, czy jakieś dedykowane rdzenie to RT w grze będzie działać dokładnie tak samo jak na kartach RTX i nic nie będzie trzeba zmieniać (no może poza jakimiś poprawkami dla DXR ale tym się już zajmuje Microsoft).

Następnym razem polecam poczytać trochę o technologii, której jest się przeciwnym, żeby nie wyjść na tumana, który na ślepo kłapie ozorem.


W takim razie albo ty coś pleciesz, albo ja czytałem jakieś brednie.
Bo uwierz mi, że dużo czutałem.

Ale troche sie mylisz, bo mam radeona i jak gram w gry pod nvidie to często mam jakieś opcje poblokowane.

AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.17, 12:37
Cinkowsky69 @ 2019.07.17 09:47  Post: 1211411
AliChochlik @ 2019.07.17 09:32  Post: 1211409
(...)

Po pierwsze, naucz się odmiany rzeczowników przez przypadki, bo ciężko brać na poważnie rozmówcę, który wali takimi podstawowymi błędami.

Po drugie, piszesz o czymś, czego nie rozumiesz. Rdzenie RT Nvidii to nie jest jakaś technologia którą oni na siłę pchają i muszą opłacać kogoś, żeby stosował. Cała implementacja RT w grach opiera się na wspólnym dla wszystkich DX12 z rozszerzeniem DXR. Więc nie ma tu żadnych dedykowanych Nvidii rozwiązań. Różnica pomiędzy kartami z rdzeniami RT i bez nich jest taka, że w kartach z serii RTX obliczenia są prowadzone na wyspecjalizowanych do tego rdzeniach. A na każdej innej (GTX czy Radeon) po prostu przez zwykłe rdzenie. Ale to, które rdzenie zostaną użyte decyduje directX automatycznie, a nie twórca gry.

Jak AMD wypuści swoje karty, które będą miały odpowiednią moc, czy jakieś dedykowane rdzenie to RT w grze będzie działać dokładnie tak samo jak na kartach RTX i nic nie będzie trzeba zmieniać (no może poza jakimiś poprawkami dla DXR ale tym się już zajmuje Microsoft).

Następnym razem polecam poczytać trochę o technologii, której jest się przeciwnym, żeby nie wyjść na tumana, który na ślepo kłapie ozorem.


W takim razie albo ty coś pleciesz, albo ja czytałem jakieś brednie.
Bo uwierz mi, że dużo czutałem.

Ale troche sie mylisz, bo mam radeona i jak gram w gry pod nvidie to często mam jakieś opcje poblokowane.


'jakieś opcje' - bardzo rzeczowe określenie. Jakieś na pewno będą poblokowane, bo część jest faktycznie wyłącznie dla Nvidii - w sumie wszystkie efekty wchodzące w GameWorks czyli jakieś formy oświetlenia, cieniowania czy jakieś dodatkowe efekty jak HairWorks czy Turf itp. Ale implementacja RT nie jest ekskluzywna dla Nvidii. Oczywiście w pierwszych grach, to mogło być tak, że twórcy nic innego nie brali pod uwagę, bo trochę było z tym ciśnienia. Ale tak jak piszę, RT jest częścią bibliotek directX i każda karta zgodna z DX12 go obsłuży. Jak wydajnie to już inna kwestia... Bez rdzeni RT nie ma to sensu. A nawet z nimi trzeba się liczyć z obniżeniem wydajności. Aczkolwiek w jakiejś formie będzie można to implementować dla uzyskania lepszych bardziej prawdziwych efektów.

Poza tym nie sądzę, żeby twórcom opłacało się odblokowywać jakąś opcję dla wszystkich skoro po włączeniu jej, wszyscy poza posiadaczami RTX, będą mieli kilka klatek na sekundę.
Edytowane przez autora (2019.07.17, 12:41)
Cinkowsky69Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cinkowsky692019.07.18, 17:51
AliChochlik @ 2019.07.17 12:37  Post: 1211448
Cinkowsky69 @ 2019.07.17 09:47  Post: 1211411
(...)


W takim razie albo ty coś pleciesz, albo ja czytałem jakieś brednie.
Bo uwierz mi, że dużo czutałem.

Ale troche sie mylisz, bo mam radeona i jak gram w gry pod nvidie to często mam jakieś opcje poblokowane.


'jakieś opcje' - bardzo rzeczowe określenie. Jakieś na pewno będą poblokowane, bo część jest faktycznie wyłącznie dla Nvidii - w sumie wszystkie efekty wchodzące w GameWorks czyli jakieś formy oświetlenia, cieniowania czy jakieś dodatkowe efekty jak HairWorks czy Turf itp. Ale implementacja RT nie jest ekskluzywna dla Nvidii. Oczywiście w pierwszych grach, to mogło być tak, że twórcy nic innego nie brali pod uwagę, bo trochę było z tym ciśnienia. Ale tak jak piszę, RT jest częścią bibliotek directX i każda karta zgodna z DX12 go obsłuży. Jak wydajnie to już inna kwestia... Bez rdzeni RT nie ma to sensu. A nawet z nimi trzeba się liczyć z obniżeniem wydajności. Aczkolwiek w jakiejś formie będzie można to implementować dla uzyskania lepszych bardziej prawdziwych efektów.

Poza tym nie sądzę, żeby twórcom opłacało się odblokowywać jakąś opcję dla wszystkich skoro po włączeniu jej, wszyscy poza posiadaczami RTX, będą mieli kilka klatek na sekundę.


Dobra, przyznaje sie, że sie pomyliłem, mój błąd.

Ale to nie zmienia faktu, że nvidia coraz bardziej brnie w gameworks.
I bym się nie ździwił jakby za X lat gra na radeonie i ...TX wyglądały zupełnie inaczej.

Amd też coś takiego robi, ale na o wiele mniejsza skale
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.07.19, 07:29
Adam524 @ 2019.07.16 14:12  Post: 1211312
cichy45 @ 2019.07.16 13:17  Post: 1211302
Jak się renderuje grę w 2.5K zamiast 4K, to nic dziwnego że wydajność wzrasta ;)
To jest tak rozmazane że nie wiem czy to nie jest 1080p.

Akurat 1080p powinno być ostre na 4k, tylko trochę rozciągnięte. Tu raczej stawiałbym na jakąś egzotyczną rozdzielczość gdzie zawsze piksel obrazu zajmuje 1,1-1,9 piksela ekranu. ;)
Zaloguj się, by móc komentować