komentarze
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2019.07.11, 18:00
12#1
Nie tak sobie wyobrażałem gdy zapowiadały to DLSS. Z tego co mówili, to zapowiadało się na większa rewolucje niż samo RT.
Prawie rok od premiery, a mamy raptem kilka gier które to obsługuje, a w dodatku nie wygląda to tak jak powinno. Momentami jest tak rozmazane, ze nie ma większej różnicy względem 1440p przy odpaleniu w 4K.

Technologia do dupy która umarła day 1.
Bemx2kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bemx2k2019.07.11, 18:37
-4#2
Takiej badziewnie graficznej grze to już żadna technika nie może pomóc.
sempron166Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sempron1662019.07.11, 20:48
Za to nowa funkcja w Radeonach 5700 jest całkiem niezła - RIS, czyli wyostrzanie obrazu bardzo minimalnym kosztem wydajności. W zasadzie śmiesznie wyszło bo NV pogarsza obraz a AMD polepsza. Dla tej funkcji i Anti-Lag warto rozważyć zakup Radka, jeśli ktoś nie chce się zadręczać wyborem - raytracing kosztem wydajności w RTXach.
el_darkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
el_darko2019.07.12, 08:17
Dziwna ta rozdzielczość dla monitorów ultrawide: 3360x1440? Naprawdę? Nie przepisujcie bezmyślnie tylko wpiszcie poprawną wartość dla 21:9 czyli 3340x1440. Gdzie jest guzik do domu wysłania zgłoszenia o błędzie? Usunęli? Czy nie ma na komórkach?
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2019.07.12, 09:19
sempron166 @ 2019.07.11 20:48  Post: 1210807
Za to nowa funkcja w Radeonach 5700 jest całkiem niezła - RIS, czyli wyostrzanie obrazu bardzo minimalnym kosztem wydajności. W zasadzie śmiesznie wyszło bo NV pogarsza obraz a AMD polepsza.


Przecież to zwykłe filtry wyostrzające :E. Żadna nowość. Coś z czego od dawien, dawna korzystamy w reshade, a nvidia wraz z wieloma różnymi profilami również ma takie opcje od dawna i to z możliwością dowolnej regulacji. Nazywa się to freestyle.



IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2019.07.12, 10:43
sempron166 @ 2019.07.11 20:48  Post: 1210807
Za to nowa funkcja w Radeonach 5700 jest całkiem niezła - RIS, czyli wyostrzanie obrazu bardzo minimalnym kosztem wydajności.

Nie, nie jest. Jest równie bezużyteczna co DLSS od Nvidii. Postprocessowe wyostrzanie obrazu mieliśmy dostępne już od dawna i nie poprawia to szczegółowości obrazu. Co więcej w dużej ilości przypadków postprocessowo wyostrzony obraz wygląda źle i nienaturalnie.

Skończcie już z tymi bajkami o magicznych technologiach poprawiających jakość. Nie da się uzyskać czegoś z niczego. Na dzień dzisiejszy jakość obrazu uzyskujemy przez zwiększenie rozdzielczości i nic więcej.

A ta cała propaganda sukcesu AMD i nagonki na Nvidię odbije się niektórym czkawką szybciej niż myślą. Ludzie zapominają, że obie firmy to korporacje i obie dymają swoich klientów.
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232019.07.12, 10:49
-2#7
Sam skończ człowieku. Są już testy tej konkretnej technologii więc przestań się opierać na ogólnikach. Wg recenzentów wypada to dużo lepiej niż DLSS.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2019.07.12, 11:06
-1#8
Grom23 @ 2019.07.12 10:49  Post: 1210874
Sam skończ człowieku. Są już testy tej konkretnej technologii więc przestań się opierać na ogólnikach. Wg recenzentów wypada to dużo lepiej niż DLSS.

Zawsze mnie zadziwia ta pewność siebie ludzi pod artykułami i newsami. Stan wiedzy praktycznej marny, a mają najwięcej do powiedzenia.

NIE DA się zwiększyć jakości obrazu inaczej niż przez zwiększenie rozdzielczości. Wierz sobie w te bajki, to ty tutaj wyjdziesz na naiwniaka, który dał się nabrać na kolejny marketingowy bełkot. DLSS też 'testowali' i chwalili, a jak przetestowałem sam to wyszło, że to bełkot bez pokrycia w rzeczywistości.

Póki co kłócisz się z kimś, kto testował już wiele podobnych technik, a to wszystko na podstawie własnych emocji wywołanych przez korporacyjny marketing.

Btw. Oczywiście, że wygląda lepiej niż DLSS, bo DLSS działa na rozdzielczości mniejszej niż natywna i nie odzyskuje szczegółów. Ale nadal jest to bezużyteczne, przekłamuje obraz i wcale nie wygląda lepiej. Podobny efekt mogliśmy uzyskać przez wiele różnych narzędzi, także nie jest to nic nowego.
Czysta, natywna rozdzielczość bez żadnych przeróbek zawsze będzie wyglądać najlepiej.

Szkoda, że dostaję minusy za pisanie konkretów, no ale marketing zawsze jest silniejszy niż prawda. :)
Edytowane przez autora (2019.07.12, 11:23)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.07.12, 12:27
Ciekawe czy ta technologia będzie jeszcze potrzebna przy rozdzielczościach 7680x4320 oraz 10240x4320 i 15360x7680. :E do tej ostatniej bez 512GB VRAM nie podchodź. :E
Edytowane przez autora (2019.07.12, 12:29)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.07.12, 23:58
Isharoth @ 2019.07.12 11:06  Post: 1210877
NIE DA się zwiększyć jakości obrazu inaczej niż przez zwiększenie rozdzielczości. Wierz sobie w te bajki, to ty tutaj wyjdziesz na naiwniaka, który dał się nabrać na kolejny marketingowy bełkot. DLSS też 'testowali' i chwalili, a jak przetestowałem sam to wyszło, że to bełkot bez pokrycia w rzeczywistości.

DLSS nie służy do poprawiania jakości obrazu, jak to ująłeś, tylko jest to inna metoda skalowania obrazu w górę, tak by uzyskać wyższą rozdzielczość niższym kosztem. Tylko pod takim kątem należy to rozpatrywać i w tym sie sprawdza. Wygląda to zdecydowanie lepiej niż 1080p na ekranie 4K. Owszem, obraz nie jest tak ostry jak natywny, ale zysk wydajności jest znaczący. Tak samo wszelkiego rodzaju wyostrzania nie mają na celu poprawiania jakości, tylko zwiększają czytelność obrazu oraz uwypuklają obiekty sceny (by były bardziej czytelne). I zawsze mają one pewien koszt - choćby poświaty czy artefakty.

Tak więc bulwersujesz się tu, opowiadasz że ludzie nie mają o niczym pojęcia, a sam wypisujesz takie bzdety.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2019.07.13, 07:12
-2#11
SajlorMun @ 2019.07.12 23:58  Post: 1210972
Isharoth @ 2019.07.12 11:06  Post: 1210877
NIE DA się zwiększyć jakości obrazu inaczej niż przez zwiększenie rozdzielczości. Wierz sobie w te bajki, to ty tutaj wyjdziesz na naiwniaka, który dał się nabrać na kolejny marketingowy bełkot. DLSS też 'testowali' i chwalili, a jak przetestowałem sam to wyszło, że to bełkot bez pokrycia w rzeczywistości.

DLSS nie służy do poprawiania jakości obrazu, jak to ująłeś, tylko jest to inna metoda skalowania obrazu w górę, tak by uzyskać wyższą rozdzielczość niższym kosztem. Tylko pod takim kątem należy to rozpatrywać i w tym sie sprawdza. Wygląda to zdecydowanie lepiej niż 1080p na ekranie 4K. Owszem, obraz nie jest tak ostry jak natywny, ale zysk wydajności jest znaczący. Tak samo wszelkiego rodzaju wyostrzania nie mają na celu poprawiania jakości, tylko zwiększają czytelność obrazu oraz uwypuklają obiekty sceny (by były bardziej czytelne). I zawsze mają one pewien koszt - choćby poświaty czy artefakty.

Tak więc bulwersujesz się tu, opowiadasz że ludzie nie mają o niczym pojęcia, a sam wypisujesz takie bzdety.

Tyle, że twoje zarzuty nie mają tutaj żadnego sensu. Dorobiłeś sobie jakąś dziwną teorię i tłumaczysz mi coś co wiem.

Skoro DLSS służy do 'teoretycznego' skalowania obrazu w górę, by uzyskać wyższą rozdzielczość niższym kosztem, to jest to również technika, która ma poprawiać jakość obrazu.

To jest wciskanie kitu, że DLSS daje jakąś sensowną korzyść. Jeśli obraz przy DLSS jest renderowany w załóżmy 1440p i skalowany do 4K, to nadal jest to 1440p. Algorytmy uczące Nvidii tworzą model DLSS pod daną grę, ale nie zbierają one informacji w jaki sposób odtworzyć obraz w wyższej rozdzielczości, a jedynie uczą się jak odpowiednio wykrywać krawędzie żeby je wygładzić. Po co? Bo DLSS to technika postprocessowa i operujemy na prawie gotowej już klatce. Na koniec dołożony do tego jest filtr wyostrzający, który znów nie ma szans imitować większej ilości szczegółów, a w większości przypadków wygląda okropnie. Równie dobrze możesz sobie odpalić grę w rozdzielczości niższej niż natywna, włączyć sharpening w ReShade, a różnica będzie taka, że będziesz miał postrzępione krawędzie - przy DLSS nie masz. Nie ma tu żadnego magicznego skalowania z odzyskiwaniem / generowaniem brakujących danych.

Dopiero DLSSx2 będzie miało większy sens, o ile w ogóle będzie wprowadzone przez Nvidię. Będziemy renderować w natywnej rozdzielczości i wygładzać krawędzie w ładny sposób, teoretycznie uzyskując efekt niewiele gorszy niż przy SSAA.

To co piszesz, to idealny dowód na to, że tego nie testowałeś i nie wiesz jak działa. Czytałeś chociaż o DLSS w materiałach NV? Pomijam już fakt, że o DLSS nie ma konkretnych informacji, bo to technologia zamknięta, ale na stronie NV było napisane jak to mniej więcej działa.
Edytowane przez autora (2019.07.13, 07:19)
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232019.07.13, 18:52
-2#12
Czasami zastanawiam się czy widzimy te same komentarze bo sposób w jaki odpowiadasz jest bez sensu i wygląda na to że sam sobie dopowiadasz jakieś historie o rzeczach których nikt nie powiedział. Myślisz że jesteś mądrzejszy od wszystkich a nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Tyle w temacie.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2019.07.14, 10:49
Grom23 @ 2019.07.13 18:52  Post: 1211016
Czasami zastanawiam się czy widzimy te same komentarze bo sposób w jaki odpowiadasz jest bez sensu i wygląda na to że sam sobie dopowiadasz jakieś historie o rzeczach których nikt nie powiedział. Myślisz że jesteś mądrzejszy od wszystkich a nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Tyle w temacie.

A może wy zamiast przestać mnie minusować i odpisywać dwuzdaniowymi wypowiedziami odniesiecie się do tego co pisałem? Bo jeszcze nikt tego nie zrobił, jedynie SajlorMun spróbował, ale chyba całkowicie źle mnie zrozumiał. Bo rozpisuję się na marne próbując wytłumaczyć coś, co niekoniecznie musi być takie oczywiste, tym bardziej że NV o tym nie mówi, a w nagrodę dostaję masę minusów bez żadnej odpowiedzi. Nietrudno się poirytować.

Po prostu męczy mnie, że ludzie bardziej wierzą w marketing, niż fakty. Podsumowując: DLSS to bzdura, a RIS to nie jest nic nowego. Sharpening w większości przypadków sprawia, że obraz wygląda gorzej i mniej naturalnie (ma też typową dla tego efektu poświatę). Oczywiście są ludzie, którzy to lubią, ale nadal... nie jest to nic odkrywczego.
Jedynie DLSSx2 będzie miało sens, ale pytanie kiedy i czy w ogóle zostanie wprowadzone, bo tu już Nvidia nie może mówić o magicznym przyroście fps, a jedynie ładnym wygładzaniu krawędzi niższym kosztem.

Z mojej strony to tyle.
Edytowane przez autora (2019.07.14, 10:55)
Zaloguj się, by móc komentować