'dodatkowe spostrzeżenia architekturalne' - architektoniczne wam nie pasowalo?
Za bardzo po polsku bylo?
https://sjp.pwn.pl/szukaj/architektura.html
Architektura:
1. «sztuka projektowania, wznoszenia i artystycznego kształtowania budowli»
2. zob. architektonika w zn. 1.
3. «wydział na wyższej uczelni poświęcony studiom z tego zakresu» 4. «struktura logiczna komputera lub systemu komputerowego»
W sumie artykuł może wpłynąć na decyzje zakupowe - jak ktoś potrzebuje nie więcej niż 8 rdzeni, w przypadku Zen1 nie był sensu pchać się w większą liczbę niż potrzebna - zabawa z przerzucaniem wątków między CCX bywała męcząca i nie zawsze dawała rezultaty. W przypadku ZEN2 większa ilość rdzeni zawsze powoduje wzrost wydajności, niezależnie od ilości CCX, a to bardzo istotna wiadomość. Brawo inżynierowie AMD, procesory serwerowe dostaną znaczącego 'kopa' w sytuacji wykorzystania mniejszej liczby wątków, i wygląda na to, że mogą być ciekawą alternatywą dla bardzo bogatych entuzjastów w każdych zastosowaniach, w tym nawet w grach.
Threadrippery bez trybu Game Mode (czyli bez wyłączenia CCX-ów) generalnie w grach zawodziły. Tutaj może być ciekawie
Widać, ze infinity fabric mocno przyspieszyło/zredukowano opóźnienia. Na pewno zaowocuje to w serwerach, gdzie komunikacja miedzy osobnymi kawałkami krzemu była prawie 2x wolniejsza niż miedzy ccxami - teraz wygląda na to, ze nie będzie to miało różnicy i będzie szybsze nawet od komunikacji pomiedzy rdzeniami w roznych ccx w zen1. Co więcej wygląda na to, ze nie będzie wolniej niż mesh w skylake-x, gdzie Komunikacja była 2x wolniejsza niż na magistrali pierscieniowej.
I takie rzeczy czyta się najlepiej !
W kilku zachodnich recenzjach pojawiła się informacja o wolnym zapisie do pamięci w przypadku procków zbudowanych z jednego CCD. Prockek z dwoma CCD czyli 3900 na tę przypadłość nie cierpi. Chodzi o szerokość magistrali miedzy CCD a CioD ktora wg AMD przesyła połowę mniej danych przy zapisie w porównaniu do odczytu. Postarajcie się zgłębić temat przy kolejnym nerdowym artykule proszę. Wykresy testów memory z AIDA64 wyglądają dziwnie dla zapisu przy prockach z jednym CCD.
Bardzo ciekawy artykuł. Fajnie by było go jeszcze trochę uzupełnić o kwestie związane z pamięcią (przepustowość i opóźnienia RAM w porównaniu do identycznie taktowanego Ryzena 1000/2000 z tymi samymi opóźnieniami; zachowanie 'poszatkowanego' L3).
Swoją drogą to naprawdę ciekawe, że komunikacja na linii CCD-cIOD-CCD potrafi odbywać się z prawie dwukrotnie niższymi opóźnieniami niż CCX-CCX w poprzedniej generacji. Można uznać, że poprzednie Ryzeny były pod tym względem 'zepsute', a z kolei 'chipletowa' architektura jest genialnie dopracowana i straty w stosunku do układów monolitycznych Intela są niemalże pomijalne (przynajmniej w zastosowaniach desktopowych).
A czy można dodać do tej tabeli 'Czas komunikacji między rdzeniami' wynik z pamięciami 3733MHz?.
Bardzo mnie ciekami jak przyspieszy komunikacja.
Artykuł na 5+
Bardzo ciekawy artykuł. Fajnie by było go jeszcze trochę uzupełnić o kwestie związane z pamięcią (przepustowość i opóźnienia RAM w porównaniu do identycznie taktowanego Ryzena 1000/2000 z tymi samymi opóźnieniami; zachowanie 'poszatkowanego' L3).
Swoją drogą to naprawdę ciekawe, że komunikacja na linii CCD-cIOD-CCD potrafi odbywać się z prawie dwukrotnie niższymi opóźnieniami niż CCX-CCX w poprzedniej generacji. Można uznać, że poprzednie Ryzeny były pod tym względem 'zepsute', a z kolei 'chipletowa' architektura jest genialnie dopracowana i straty w stosunku do układów monolitycznych Intela są niemalże pomijalne (przynajmniej w zastosowaniach desktopowych).
Poprzednie ryzeny miały komunikacje IF na częstotliwości 1033MHz, a nowe mają na 1600MHz, to jest główna przyczyna zmniejszenia opóźnień.
Bardzo ciekawy artykuł. Fajnie by było go jeszcze trochę uzupełnić o kwestie związane z pamięcią (przepustowość i opóźnienia RAM w porównaniu do identycznie taktowanego Ryzena 1000/2000 z tymi samymi opóźnieniami; zachowanie 'poszatkowanego' L3).
Swoją drogą to naprawdę ciekawe, że komunikacja na linii CCD-cIOD-CCD potrafi odbywać się z prawie dwukrotnie niższymi opóźnieniami niż CCX-CCX w poprzedniej generacji. Można uznać, że poprzednie Ryzeny były pod tym względem 'zepsute', a z kolei 'chipletowa' architektura jest genialnie dopracowana i straty w stosunku do układów monolitycznych Intela są niemalże pomijalne (przynajmniej w zastosowaniach desktopowych).
Poprzednie ryzeny miały komunikacje IF na częstotliwości 1033MHz, a nowe mają na 1600MHz, to jest główna przyczyna zmniejszenia opóźnień.
Infinity fabric w Zen 2 domyślnie działa w Coupled Mode działa z tą samą częstoliwością co pamięć RAM, gdy wyłączysz CM to możesz zmienić częstoliwość pracy IF.
Za bardzo po polsku bylo?
Za bardzo po polsku bylo?
https://sjp.pwn.pl/szukaj/architektura.html
Architektura:
1. «sztuka projektowania, wznoszenia i artystycznego kształtowania budowli»
2. zob. architektonika w zn. 1.
3. «wydział na wyższej uczelni poświęcony studiom z tego zakresu»
4. «struktura logiczna komputera lub systemu komputerowego»
Threadrippery bez trybu Game Mode (czyli bez wyłączenia CCX-ów) generalnie w grach zawodziły. Tutaj może być ciekawie
Nie macie może jakiegoś TR aby uzupełnić wyniki?
Mamy, uzupełnimy niebawem™.
W kilku zachodnich recenzjach pojawiła się informacja o wolnym zapisie do pamięci w przypadku procków zbudowanych z jednego CCD. Prockek z dwoma CCD czyli 3900 na tę przypadłość nie cierpi. Chodzi o szerokość magistrali miedzy CCD a CioD ktora wg AMD przesyła połowę mniej danych przy zapisie w porównaniu do odczytu. Postarajcie się zgłębić temat przy kolejnym nerdowym artykule proszę. Wykresy testów memory z AIDA64 wyglądają dziwnie dla zapisu przy prockach z jednym CCD.
Swoją drogą to naprawdę ciekawe, że komunikacja na linii CCD-cIOD-CCD potrafi odbywać się z prawie dwukrotnie niższymi opóźnieniami niż CCX-CCX w poprzedniej generacji. Można uznać, że poprzednie Ryzeny były pod tym względem 'zepsute', a z kolei 'chipletowa' architektura jest genialnie dopracowana i straty w stosunku do układów monolitycznych Intela są niemalże pomijalne (przynajmniej w zastosowaniach desktopowych).
Bardzo mnie ciekami jak przyspieszy komunikacja.
Artykuł na 5+
Swoją drogą to naprawdę ciekawe, że komunikacja na linii CCD-cIOD-CCD potrafi odbywać się z prawie dwukrotnie niższymi opóźnieniami niż CCX-CCX w poprzedniej generacji. Można uznać, że poprzednie Ryzeny były pod tym względem 'zepsute', a z kolei 'chipletowa' architektura jest genialnie dopracowana i straty w stosunku do układów monolitycznych Intela są niemalże pomijalne (przynajmniej w zastosowaniach desktopowych).
Poprzednie ryzeny miały komunikacje IF na częstotliwości 1033MHz, a nowe mają na 1600MHz, to jest główna przyczyna zmniejszenia opóźnień.
Swoją drogą to naprawdę ciekawe, że komunikacja na linii CCD-cIOD-CCD potrafi odbywać się z prawie dwukrotnie niższymi opóźnieniami niż CCX-CCX w poprzedniej generacji. Można uznać, że poprzednie Ryzeny były pod tym względem 'zepsute', a z kolei 'chipletowa' architektura jest genialnie dopracowana i straty w stosunku do układów monolitycznych Intela są niemalże pomijalne (przynajmniej w zastosowaniach desktopowych).
Poprzednie ryzeny miały komunikacje IF na częstotliwości 1033MHz, a nowe mają na 1600MHz, to jest główna przyczyna zmniejszenia opóźnień.
Infinity fabric w Zen 2 domyślnie działa w Coupled Mode działa z tą samą częstoliwością co pamięć RAM, gdy wyłączysz CM to możesz zmienić częstoliwość pracy IF.