komentarze
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782019.05.31, 13:03
19#1
Zobaczycie że jak AMD urobi sobie grunt pod nogami nowymi Ryzenami to będą tak samo opieszali jak Intel.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.05.31, 13:04
16#2
Trochę niefajny ruch, AMD powinno zostawić producentom płyt głównych furtkę aby Ci sobie mogli PCI-E 4.0 certyfikować jeśli chcą. Zwłaszcza, że jak widać na części płyt jest to możliwe.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2019.05.31, 13:15
14#3
Jak ja straciłem teraz respekt do AMD. Jeżeli producent jest pewny swojej płyty to niech wyda bios z pcie 4.0 i użytkownik na własną odpowiedzialność niech z niego skorzysta. A tu AMD bawi się w Intela i odgórnie blokuje poczuli się mocni to teraz zaczną zachowywać się jak Intel. Bardzo słabe zagranie. Powinni się wstydzić.
iD4Ru73KZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iD4Ru73K2019.05.31, 13:18
-26#4
Ojojoj 😁 przecież wiadomo, że w tym roku, szczególnie w połowie nie opłaca się składać budy. W przyszłym roku DDR5 i wszystkie topowe dziś mobo pójdą na szrot.

W przyszłym roku Ryzen 3, nowe ramy, nowe GPU od zielonych, więcej sprzętu z kablem 10Gbit/s, nowe konsole, szybsze dyski, tańsze topowe monitory etc. Ważne aby wytrzymać do końca roku, potem z górki. Przyszły rok będzie okresem zastoju, wiec dobry moment na wywalenie 20 koła na nową budę składaną od zera 😁
Edytowane przez autora (2019.05.31, 13:18)
SzczotaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szczota2019.05.31, 13:23
30#5
No właśnie problem jest że jak pcie 4.0 na starych plytach i wyskoczy jakiś problem to będzie że AMD źle.

Producent płyt powinien wprowadzić 4.0 w wersjach beta biosu, ewentualnie w podstawowej dostępne wszystkie wersje ale 4.0 uaktywnia się tylko jak ręcznie wymyślimy i będzie duża widoczna informacja że może powodować brak stabilności etc.
Świadomi klient sobie poradzi.
Nieświadomy będzie narzekać że AMD jest Beee
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.05.31, 13:25
15#6
iD4Ru73K @ 2019.05.31 13:18  Post: 1205377
Ojojoj 😁 przecież wiadomo, że w tym roku, szczególnie w połowie nie opłaca się składać budy. W przyszłym roku DDR5 i wszystkie topowe dziś mobo pójdą na szrot.

Eeee, w przyszłym roku Intel pewnie dalej będzie klepał Refresh Lake'a i nic nowego w wysoko taktowanych desktopach nie będzie.
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2019.05.31, 13:30
14#7
Korporacja to korporacja, a raczej firma to firma. Zysk i tyle, nic więcej się nie liczy. Można pochwalić firmę za faktycznie dobry produkt, ale żeby mieć jakieś sentymenty, wybaczać oszustwa, fałszerstwa, przekręty, brak wsparcia, brak aktualizacji, olewanie klientów ? Uczuć do firm raczej nie można żywić...bo one są nastawione na zysk, a reszta to PR i robienie ludziom wody z mózgu.
AMD nie rywalizuje z Intelem i Nvidia dla dobra ludu, ale dla kasy. Jak dało się zarabiać na górnikach to im się nigdzie z kartami nie śpieszyło, kasa przez ten czas płynęła, a seria kart była raczej mocno przeciętna. Co odłożyło w czasie pracę nad następcami. I gdyby nie konsole to AMD byłoby w dupie. A tak mają rynki gdzie nie decyduje konsument i jakość produktu bezpośrednio oceniana przez ludzi. Bo za słabą konsolę będzie się winić Sony czy Microsoft.
A prawda jest taka, że wydajność np. kart do ich ceny to dzisiaj jest coś gorszego niż rynek smartfonów.
Przecież RT to dosłownie parę efektów i ledwo czasami widocznych w paru grach! A wydajność kart stoi od trzech lat. RTX 2080 to GTX 1080Ti. Wzrost wydajności jest zerowy do czasami 3-4%.
Kochajmy AMD bo walczy z Intelem :E Kompletnie mnie nie obchodzi kondycja AMD, Intela, Apple, IBM, VW, Cisco, PESY. Tak samo jak udziałowców, prezesa i menadżerów i pracowników tych firm nie interesuje co się dzieje w domu i portfelu moim i ludzi kupujących ich produkty.
Marketingowo rozbudzanie uczuć, emocji do produktów i firm jednak ma swoje plusy, oczywiście wyłącznie dla sprzedających telefony czy karty bo ludzie zapłacą więcej ;)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.05.31, 13:35
McMenel @ 2019.05.31 13:15  Post: 1205376
Jak ja straciłem teraz respekt do AMD. Jeżeli producent jest pewny swojej płyty to niech wyda bios z pcie 4.0 i użytkownik na własną odpowiedzialność niech z niego skorzysta. A tu AMD bawi się w Intela i odgórnie blokuje poczuli się mocni to teraz zaczną zachowywać się jak Intel. Bardzo słabe zagranie. Powinni się wstydzić.

Przecież AMD od samego początku niewiele różniło się od Intela, jeśli chodzi o model działania. Ich największa 'zaleta' to niższe ceny CPU i trochę mniej podstawek, ostatnimi czasy. Ale tak samo trzaskają miliony chipsetów, podstawek, lubują się w odgrzewanych kotletach lub nakładają ograniczenia na procesory (czy to rdzenie czy blokada mnożnika). Na konferencjach tak samo przedstawiają bullshitowe lub mocno naciągane slajdy.

Jeśli zaś chodzi o odblokwoanie pewnych niekoniecznie stabilnych funkcji, to nie jest to wcale takie proste. Ludzie mają tendencję do aktywacji róznego rodzaju beta funkcji, a później jest płacz, że komputer nie wstaje czy stracili dane. Dlatego wcale się nie dziwię AMD, że dość ostrożnie podchodzi do implementacji tego typu rozwiązań. Dodatkowo zmniejszyłoby im to sprzedaż nowych układów. A przecież jest to firma jak każda inna i musi zarabiać. R&D kosztuje ich grube miliony, a te pieniądze skądś muszą brać.
Edytowane przez autora (2019.05.31, 13:36)
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
bi3dron42019.05.31, 13:56
Jeszcze jedna generacja i skończy się też darmowe kręcenie... Ja nie wiem, jak można być tak naiwnym, żeby uwierzyć jakiemuś koncernowi, że on zadba o interes swoich klientów...
buggeerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
buggeer2019.05.31, 13:57
10#10
Nie zdążyli jeszcze z serwera usunąć/podmienić grafiki, na której x470 są oznaczone jako PCIe 4.0 ready: https://community.amd.com/servlet/JiveServ...ility-chart.jpg
Czarny tekst na czarnym tle, więc słabo widać, wzmianka jest nad kropką w ostatniej kolumnie w rzędzie x470, trzeba otworzyć w pełnej rozdzielczość, żeby to zobaczyć.
h63619Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
h636192019.05.31, 14:06
-11#11
Kiedy AMD skończy z trwaniem przy starych podstawkach. Ile osób zmienia procesor bez zmieniania płyty?
Rdzeni przybywa a nadal tylko dwa kanały pamięci.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.05.31, 14:26
11#12
Rdzeni przybywa a nadal tylko dwa kanały pamięci.

Po co więcej? Zysk z dodatkowych kanałów w segmencie konsumenckim jest właściwie żaden. A dodatkowy koszt płyt i komplikacji chipsetu spory.

A jak ktoś faktycznie potrzebuje to TR4 z czterokanałowym kontrolerem pamięci nie jest wcale tak dużo droższe. Niedawno była promka i 1950x za 1760 zł, płyty już za tysiaka się dorwie, więc nie trzeba się kisić na budżetowej podstawce.
Edytowane przez autora (2019.05.31, 14:26)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2019.05.31, 14:35
-5#13
Ryzen 1xxx pamięci 2666mhz dla 8 rdzeni, ryzen 3xxx 12 rdzeni i ram 4000mh i masz taka sama przepustowość na rdzeń :) a przecież w serii 3xxx masz tylko jeden model 12C - reszta to nadal 6/8 rdzeni.
voodoo34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voodoo342019.05.31, 14:39
12#14
iwanme @ 2019.05.31 13:04  Post: 1205375
Trochę niefajny ruch, AMD powinno zostawić producentom płyt głównych furtkę aby Ci sobie mogli PCI-E 4.0 certyfikować jeśli chcą. Zwłaszcza, że jak widać na części płyt jest to możliwe.

McMenel @ 2019.05.31 13:15  Post: 1205376
Jak ja straciłem teraz respekt do AMD. Jeżeli producent jest pewny swojej płyty to niech wyda bios z pcie 4.0 i użytkownik na własną odpowiedzialność niech z niego skorzysta. A tu AMD bawi się w Intela i odgórnie blokuje poczuli się mocni to teraz zaczną zachowywać się jak Intel. Bardzo słabe zagranie. Powinni się wstydzić.


Ogarnijcie się trochę. Oficjalną specyfikacje PCI-E 4.0 ogłoszono jesienią 2017 gdy Ryzeny były już dawno w sprzedaży, nie wspominając kiedy je projektowano. Równie dobrze można robić dziecinadę i wyskoczyć z pretensjami że w Zen 2 nie ma obsługi PCI-E 5.0.
ghs2019.05.31, 14:44
11#15
na stronach gigabyte wciąż są jeszcze dostępne biosy z obsługą pci-e gen4 dla niektórych płyt am4 :)
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2019.05.31, 14:49
A ja ich rozumiem, płytek trochę jest, a jeżeli cokolwiek by nie działało to i tak wszystko będzie winą amd i kto ma potem za to odpowiadać?
Tak czy siak smród będzie, a to, że olali i nie wspierają starszych płyt, a w drugą stronę by było, że coś nie działa i znowuż wina amd.
No, aż tak bardzo te pci 4 nie jest potrzebne, ja tam się wstrzymuję z zakupem, właśnie przez takie rzeczy, bo jak ktoś tu pisał, nadchodzą nowe technologie i spadki cen, lada moment.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.05.31, 15:18
voodoo34 @ 2019.05.31 14:39  Post: 1205396
iwanme @ 2019.05.31 13:04  Post: 1205375
Trochę niefajny ruch, AMD powinno zostawić producentom płyt głównych furtkę aby Ci sobie mogli PCI-E 4.0 certyfikować jeśli chcą. Zwłaszcza, że jak widać na części płyt jest to możliwe.

Ogarnijcie się trochę. Oficjalną specyfikacje PCI-E 4.0 ogłoszono jesienią 2017 gdy Ryzeny były już dawno w sprzedaży, nie wspominając kiedy je projektowano. Równie dobrze można robić dziecinadę i wyskoczyć z pretensjami że w Zen 2 nie ma obsługi PCI-E 5.0.


I co z tego? Przecież tu nie chodzi o to czy PCI-E 4.0 z procesora może działać na starych chipsetach czy nie, ale o to, ze AMD wymusza na producentach płyt blokowanie tej funkcji. Taki Gigabyte już wydał biosy włączające PCI-E 4.0 na starszych chipsetach, więc sobie sprawdzili i działa.
Mogliby wydać oświadczenie i wymóc na producentach płyt warning, że za działanie PCI-E 4 AMD nie jest odpowiedzialne, albo nazwać tę opcję experimental i tyle.
Ale boją się pewnie, że będzie im podgryzać sprzedaż nowych chipsetów (serię 500 robią sami, 300 i 400 to ASMedia)
kukixZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kukix2019.05.31, 15:20
czolgista778 @ 2019.05.31 13:03  Post: 1205373
Zobaczycie że jak AMD urobi sobie grunt pod nogami nowymi Ryzenami to będą tak samo opieszali jak Intel.

Czołgisdta masz racje. Ale wtedy Intel ruszy dupe ich dogoni i tak będą sięścigać dzięki konkurencji ;) o to chodzi.
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
bi3dron42019.05.31, 15:34
-8#19
kukix @ 2019.05.31 15:20  Post: 1205404
czolgista778 @ 2019.05.31 13:03  Post: 1205373
Zobaczycie że jak AMD urobi sobie grunt pod nogami nowymi Ryzenami to będą tak samo opieszali jak Intel.

Czołgisdta masz racje. Ale wtedy Intel ruszy dupe ich dogoni i tak będą sięścigać dzięki konkurencji ;) o to chodzi.

Nikt nikogo nie goni i gonić nie będzie... Gdzie ty widzisz jakąkolwiek konkurencję? AMD tak dobiera pozycjonowanie zarówno CPU jak i GPU, aby wpasować się wydajnością/ceną w luki konkurentów. Ty to nazywasz gonitwą? Trzeciego na rynku x86 nie będzie, kartel nie udostępni licencji...
SaryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sary2019.05.31, 15:55
Ale to było do przewidzenia już po zablokowaniu SenseMI, i chyba Precision Boost 2.0 na płytach b350/x370. AMD zagwarantowało wsparcie am4 dla procesorów, a nie dla bajerów. Wcale bym się nie zdziwił jak by to był jakiś układ z producentami płyt, nie chciało by im się projektować płyt pod am4, za mały zarobek jak wszystko by było cacy na pierwszej płycie jaką wypuścił dany producent. Nie przypominając już, ze na premiery pierwszych ryzenow płyt było na początku jak na lekarstwo i, bo nikt nie brał procków od AMD na serio
Edytowane przez autora (2019.05.31, 16:08)
Zaloguj się, by móc komentować