komentarze
DirianZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dirian2019.06.15, 20:46
-1#1
Jak na odczycie wydajność spada, to już słabo. Szkoda, bo zapowiadał się fajny dysk.
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782019.06.15, 20:49
Lipton, recki TLC to wyniki bufora zamiast NAND.
TrepciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trepcia2019.06.15, 21:23
U mnie od poltorej miesiaca jest wiekszy z testowanych dyskow. Jestem zadowolony :) zamontowalem go w plycie Gigabyte Aorus B450 I a wiec dysk ma zalozony radiator. To tez trzeba miec na uwadze aby zapewnic mu chlodzenie.
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.06.15, 21:55
Trepcia @ 2019.06.15 21:23  Post: 1207426
U mnie od poltorej miesiaca jest wiekszy z testowanych dyskow. Jestem zadowolony :) zamontowalem go w plycie Gigabyte Aorus B450 I a wiec dysk ma zalozony radiator. To tez trzeba miec na uwadze aby zapewnic mu chlodzenie.


Akurat w tym modelu jak i w Korsarzu MP510 nie jest ono wymagane, ale jak jest taka możliwość to pewnie - czemu nie.
kainZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjikain2019.06.15, 22:01
czolgista778 @ 2019.06.15 20:49  Post: 1207424
Lipton, recki TLC to wyniki bufora zamiast NAND.


A jakie to ma znaczenie skoro istotna jest wydajność? W starych CPU da się wyłączyć cache L2, według Ciebie powinno się je testować w ten sposób? :E
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2019.06.15, 22:11
Kostki to 64l bicsy 3 to już sprawdzono na innych portalach. Mają trochę inny firmware niż korsarz bo nie mają np sprzętowego szyfrowania. Po pojemności ciężko powiedzieć czy korsarz ma większy over provisioning czy po prostu mniej krzemowych układów w obudowie ale można mniemać, że to pierwsze i dlatego lepsze rezultaty w niektórych testach.
Tak właściwie to na jakim firmware testowaliście?
Edytowane przez autora (2019.06.15, 22:12)
aka_rockZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aka_rock2019.06.16, 03:32
Ania1984 @ 2019.06.15 21:55  Post: 1207428

Akurat w tym modelu jak i w Korsarzu MP510 nie jest ono wymagane, ale jak jest taka możliwość to pewnie - czemu nie.


Lepiej chuchać na zimne :) W redakcjach często i gęsto testują w temperaturach 15-20 stopni, więc może się okazać, że latem w domowych warunkach, gdzie temperatury u niektórych sięgają około 30 stopni, dysk będzie trotlował.
ZdzisiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zdzisiu2019.06.16, 07:16
Fajnie że jak zwykle pominięto kwestie temperatur w teście. Co tam kultura pracy czy sam fakt czy dysk jest zdolny do pracy kiedy jest ponad 30 stopni w pomieszczeniu, ma być szybko.
MinciuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Minciu2019.06.16, 11:38
Chwala wam za ten test. Chyba najbardziej wyczekiwany.

Dla mnie ten test to ciągle dowód na to, że najlepiej brać to co aktualnie ma najlepsza cenę, bo różnice w wydajności są znikome i w każdym przypadku i tak ponad przeciętne.

Pytanie czy możecie gdzieś udostępniać wykresy z testów różnych dysków też po zapelnieniu? Teraz żeby sobie porównać to trzeba wykonywać historyczne wykresy.


Zostawienie na wykresach wydajność po zapelnieniu do 80% ze wszystkimi przetestowany i dyskami.
kainZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjikain2019.06.16, 13:17
Zdzisiu @ 2019.06.16 07:16  Post: 1207443
Fajnie że jak zwykle pominięto kwestie temperatur w teście. Co tam kultura pracy czy sam fakt czy dysk jest zdolny do pracy kiedy jest ponad 30 stopni w pomieszczeniu, ma być szybko.


Warto przeczytać artykuł przed skomentowaniem:




Edytowane przez autora (2019.06.16, 13:18)
aka_rockZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aka_rock2019.06.16, 17:41
kain @ 2019.06.16 13:17  Post: 1207456

Warto przeczytać artykuł przed skomentowaniem:



Ale może mu chodzi o temperaturę otoczenia jak mi, a tam nie ma podanej. Brak informacji o obudowie, więc płyta główna była podłączona na pająka?
emadewuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
emadewu2019.06.16, 20:59
'Nośnik na grafice ma dużo więcej czerwonych akcentów niż w rzeczywistości...'

Może dlatego że grafika pokazuje dysk w wersji 2TB, a testujescie 500GB/1TB? ;)
kainZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjikain2019.06.16, 21:04
anemus @ 2019.06.15 22:11  Post: 1207431

Tak właściwie to na jakim firmware testowaliście?


Fabrycznym jak właściwie każdy nośnik chyba, że w teście zaznaczone jest inaczej. Parę razy zdarzyło mi się aktualizować i sprawdzać, ani razu nie miało to wpływu na wydajność. Z mojego doświadczenia wynika, że aktualizacje służą raczej rozwiązaniu problemów z niektórymi wersjami UEFI czy błędnej obsługi przez jakąś aktualizację Windows 10.

Minciu @ 2019.06.16 11:38  Post: 1207455
Chwala wam za ten test. Chyba najbardziej wyczekiwany.


Staram się reagować na pomysły z komentarzy ;-)


Dla mnie ten test to ciągle dowód na to, że najlepiej brać to co aktualnie ma najlepsza cenę, bo różnice w wydajności są znikome i w każdym przypadku i tak ponad przeciętne.


Trochę tak, ja tydzień temu kupiłem Corsaira Force MP510 480 GB do prywatnego laptopa. Akurat był w promocji. Naprawdę warto na bieżąco sprawdzać ceny bo potrafią się zmieniać z dnia na dzień. BTW właśnie piszę o SK Hynix PC401, podejrzewam że Cie zainteresuje jak sobie poradził z całą procedurą (i nie tylko ;-) ).


Pytanie czy możecie gdzieś udostępniać wykresy z testów różnych dysków też po zapelnieniu? Teraz żeby sobie porównać to trzeba wykonywać historyczne wykresy.

Zostawienie na wykresach wydajność po zapelnieniu do 80% ze wszystkimi przetestowany i dyskami.


Pomyślę. Może takie rozwiązanie jak w teście tanich SSD z jednym zbiorczym wykresem ze średnim spadkiem? Jakoś spróbuję to ogarnąć, ale nie obiecuję że od razu.

aka_rock @ 2019.06.16 17:41  Post: 1207471

Ale może mu chodzi o temperaturę otoczenia jak mi, a tam nie ma podanej. Brak informacji o obudowie, więc płyta główna była podłączona na pająka?


Temperatura otoczenia, obudowa, chłodzenie itp są zawsze takie same w każdym teście. Właściwie faktycznie można by to lepiej opisać. Mam już zbiór informacji o temperaturach sporej liczby nośników więc faktycznie może to rozbuduję. I nie, nie chłodzimy specjalnie otoczenia do 15 stopni żeby nośnik nie throttlował. Jak piszę, że działa sprawnie i się nie przegrzewa to znaczy że jest tak w realnym użytkowaniu.
kainZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjikain2019.06.16, 21:07
emadewu @ 2019.06.16 20:59  Post: 1207483
'Nośnik na grafice ma dużo więcej czerwonych akcentów niż w rzeczywistości...'

Może dlatego że grafika pokazuje dysk w wersji 2TB, a testujescie 500GB/1TB? ;)


Wszystkie tak mają, producent oszukuje :E Całe szczęście, że tylko z kolorem ;-)
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2019.06.17, 00:07
Phsion E12 dostał ponoć firmware zmieniający wydajność ale kwestia czy producenci go zaimplementowali. Byłem ciekawy.
Przeskoczyli z ECFM11.0 na ECFM12.1, a potem na ECFM12.2 (firmware referencyjny Phsiona - producenci pewnie mogą stosować inne oznaczenia w zależności jak mocno brandują referenta).
Co ciekawe niekoniecznie to wyszło na plus - ingerowano w obsługę pslc i w jednych testach wychodzi lepiej, a w drugich gorzej.
Edytowane przez autora (2019.06.17, 00:12)
aka_rockZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aka_rock2019.06.17, 13:48
kain @ 2019.06.16 21:04  Post: 1207484

Temperatura otoczenia, obudowa, chłodzenie itp są zawsze takie same w każdym teście. Właściwie faktycznie można by to lepiej opisać. Mam już zbiór informacji o temperaturach sporej liczby nośników więc faktycznie może to rozbuduję. I nie, nie chłodzimy specjalnie otoczenia do 15 stopni żeby nośnik nie throttlował. Jak piszę, że działa sprawnie i się nie przegrzewa to znaczy że jest tak w realnym użytkowaniu.


Przydałyby się takie informacje, żeby potem nie było potem zdziwienia, że ktoś kupił i ma zupełnie inne temperatury. Różnice w temp. otoczenia, kwestia wiatraków w obudowie i potem temperatura może się wyraźnie różnic. Nie sugerowałem, że specjalnie chłodzicie, by zapobiec przegrzewaniu dysków, ale po prostu wielu testerów podczas testów ma włączoną klimę.
Edytowane przez autora (2019.06.17, 15:58)
VendeurZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vendeur2019.06.17, 22:09
Po raz kolejny, w podsumowaniu w tabelkach wydajności macie ADATę SX8200, a w tabelce ECONO już model PRO. Może warto byłoby to jednak unormować?
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.06.18, 09:21
Dirian @ 2019.06.15 20:46  Post: 1207423
Jak na odczycie wydajność spada, to już słabo. Szkoda, bo zapowiadał się fajny dysk.


Na spadek wydajności po zapełnieniu jest tylko jedna rada. Zmniejszyć partycję, i zostawić kawałek dysku bez partycji. pomaga.
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2019.06.19, 21:59
Rybaczek Koziołka @ 2019.06.18 09:21  Post: 1207684
Dirian @ 2019.06.15 20:46  Post: 1207423
Jak na odczycie wydajność spada, to już słabo. Szkoda, bo zapowiadał się fajny dysk.


Na spadek wydajności po zapełnieniu jest tylko jedna rada. Zmniejszyć partycję, i zostawić kawałek dysku bez partycji. pomaga.

To teraz się zastanów nad tym co napisałeś...
Skoro zwalniają po zapełnieniu więc wolne komórki traktują jako pslc niezależnie od tego czy je przydzieliłeś pod partycje czy nie. Tak więc identyczny efekt uzyskasz po prostu nie zapełniając dysku na maksa, a przy okazji jak już będziesz potrzebował jednak go zapełnić awaryjnie to możesz to zrobić kosztem prędkości. Do tego współczesne dyski konsumenckie poza paroma wyjątkami nie pozwalają ustawić OP informując kontroler jak ma tą przestrzeń wykorzystać. W konsekwencji czasem możesz uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego :P
Edytowane przez autora (2019.06.19, 22:00)
.::DOOMINIQS::.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
.::DOOMINIQS::.2019.06.26, 12:00
Dlaczego w teście Kingstona KS2000 ten PNY 1tb jest lepszy w 'Średnia wydajność' od Samsunga 970 evo+ a w tym teście jest gorszy? Wydajność jest tak zbliżona, że to właściwie błędy pomiarowe?
Zaloguj się, by móc komentować