komentarze
RyzenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryzen2019.05.24, 15:33
25#1
Dużo (do 16) rdzeni z HT w chłodnych 7nm, całkiem wysokie zegary, ładne IPC, ZERO dziur, obsługa szybkich kostek DDR4, PCI-E v4 (nawet na starszych płytach).
Intel może zacząć szykować się na bardzo chude lata.
sempron166Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sempron1662019.05.24, 15:35
14#2
Miłe memu oku są ryzenowe wieści.
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2019.05.24, 16:21
Mnie natomiast interesuje max. Prędkość GPU w 3600g ;) Tutaj ramem można poszaleć.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.05.24, 16:50
-10#4
Ryzen @ 2019.05.24 15:33  Post: 1204482
ZERO dziur

Nie żebym się czepiał ale to jest zero wykrytych dziur, ich wykrywanie polega pewnie na wyszukiwaniu luk na prockach Intela, a potem sprawdza się czy procki AMD również są podatne. AMD ma ~3% udziału na rynku serwerów, więc raczej nikt specjalnie nie szuka dziur w Ryzenach.
Edytowane przez autora (2019.05.24, 16:54)
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.05.24, 17:10
13#5
Krisol @ 2019.05.24 16:50  Post: 1204489
Ryzen @ 2019.05.24 15:33  Post: 1204482
ZERO dziur

Nie żebym się czepiał ale to jest zero wykrytych dziur, ich wykrywanie polega pewnie na wyszukiwaniu luk na prockach Intela, a potem sprawdza się czy procki AMD również są podatne. AMD ma ~3% udziału na rynku serwerów, więc raczej nikt specjalnie nie szuka dziur w Ryzenach.

Masz racje ale z drugiej strony złota ręka intela pewnie wspiera szukanie dziur u konkurencji. I w sumie mi się to podoba wole żeby się tak gryźli niż chorymi programami partnerskimi albo płaceniem za nie używanie podzespołów innych firm.
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42019.05.24, 17:21
-13#6
Napiszcie coś o nowym topowym chipsecie pod ryże. Np jak głośny jest jego układ chłodzenia...
mroczny sedesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mroczny sedes2019.05.24, 17:28
bi3dron4 @ 2019.05.24 17:21  Post: 1204493
Napiszcie coś o nowym topowym chipsecie pod ryże. Np jak głośny jest jego układ chłodzenia...

Spoko, na pewno pojawią się układy chłodzenia niezależnych producentów, które będą ciche. ;-)
przemek01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
przemek012019.05.24, 17:29
-5#8
A jak w końcu wyszło z tymi nowymi kulami w Intelu. Idzie zobaczyć jakieś testy np. Na pclabie? Ciekawi mnie to jak bardzo to 'przeszkadza' w grach.
Dziękuję
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.05.24, 17:30
Walther @ 2019.05.24 16:21  Post: 1204485
Mnie natomiast interesuje max. Prędkość GPU w 3600g ;) Tutaj ramem można poszaleć.

3600g to jeszcze stara architektura Zen+ więc na Ram nie licz.

@Topic
Fajnie, choć w sumie wystarczyłoby aby te 3600CL16 obsługiwał poprawnie bo więcej to raczej już dla cyferek a nie poprawy wydajności się robi.
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2019.05.24, 17:42
iwanme @ 2019.05.24 17:30  Post: 1204496
Walther @ 2019.05.24 16:21  Post: 1204485
Mnie natomiast interesuje max. Prędkość GPU w 3600g ;) Tutaj ramem można poszaleć.

3600g to jeszcze stara architektura Zen+ więc na Ram nie licz.

@Topic
Fajnie, choć w sumie wystarczyłoby aby te 3600CL16 obsługiwał poprawnie bo więcej to raczej już dla cyferek a nie poprawy wydajności się robi.

A to nie czasem 3200g oraz 3400g ma być na zen+? Wydaje mi się, że 3600g to już jednak zen 2 ;)
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302019.05.24, 17:57
-1#11
Fajnie tylko, że pamięci powyżej 3200 Mhz kosztują znacznie więcej...także to już bardziej dla entuzjastów niż dla normalnych użytkowników.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2019.05.24, 19:32
Krisol @ 2019.05.24 16:50  Post: 1204489
Ryzen @ 2019.05.24 15:33  Post: 1204482
ZERO dziur

Nie żebym się czepiał ale to jest zero wykrytych dziur, ich wykrywanie polega pewnie na wyszukiwaniu luk na prockach Intela, a potem sprawdza się czy procki AMD również są podatne. AMD ma ~3% udziału na rynku serwerów, więc raczej nikt specjalnie nie szuka dziur w Ryzenach.

No cóż, zacznijmy od tego że już dawno było wiadome, że architektura Intela jest znacznie mniej bezpieczna i prymitywna w porównaniu z buldożerami od AMD, jednak wtedy powszechna była opinia, że AMD było paranoicznie w zabezpieczaniach, co odbiło się na wydajności.
Teraz mamy nową architekturę, a seria 3000 rozdzieli jednostkę obliczeniową od I/O, która może być jeszcze lepiej skrojona względem zabezpieczeń.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2019.05.24, 19:37
szymcio30 @ 2019.05.24 17:57  Post: 1204505
Fajnie tylko, że pamięci powyżej 3200 Mhz kosztują znacznie więcej...także to już bardziej dla entuzjastów niż dla normalnych użytkowników.

Jestem ciekawy testów prędkości pamięci dla serii 3000. Podejrzewam, że korzyści z szybkich pamięci będą co najwyżej przy testach syntetycznych, gry i programy pokażą co najwyżej symboliczne wzrosty.
Głównie z powodu rozdzielenia prędkości pamięci od infinity fabric, która w obecnych procesorach podyktowana jest prędkością ramu.
victor1511Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
victor15112019.05.24, 19:57
taith @ 2019.05.24 19:37  Post: 1204527
szymcio30 @ 2019.05.24 17:57  Post: 1204505
Fajnie tylko, że pamięci powyżej 3200 Mhz kosztują znacznie więcej...także to już bardziej dla entuzjastów niż dla normalnych użytkowników.

Jestem ciekawy testów prędkości pamięci dla serii 3000. Podejrzewam, że korzyści z szybkich pamięci będą co najwyżej przy testach syntetycznych, gry i programy pokażą co najwyżej symboliczne wzrosty.
Głównie z powodu rozdzielenia prędkości pamięci od infinity fabric, która w obecnych procesorach podyktowana jest prędkością ramu.

A w Zen 2 przepustowość Infinity Fabric nie jest zależna przypadkiem od taktowania chipu IO? Od razu mówię ze nie mam pewności tylko pytam
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2019.05.24, 20:29
-3#15
Adam524 @ 2019.05.24 17:10  Post: 1204491
Krisol @ 2019.05.24 16:50  Post: 1204489
(...)

Nie żebym się czepiał ale to jest zero wykrytych dziur, ich wykrywanie polega pewnie na wyszukiwaniu luk na prockach Intela, a potem sprawdza się czy procki AMD również są podatne. AMD ma ~3% udziału na rynku serwerów, więc raczej nikt specjalnie nie szuka dziur w Ryzenach.

Masz racje ale z drugiej strony złota ręka intela pewnie wspiera szukanie dziur u konkurencji. I w sumie mi się to podoba wole żeby się tak gryźli niż chorymi programami partnerskimi albo płaceniem za nie używanie podzespołów innych firm.

A platynowa ręka Xi Jinpinga wspiera szukanie dziur w intelu...
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942019.05.24, 22:31
I tego mi kurna brakowało! niech tylko leci 4.7 na wszystkich 12/16 rdzeniach i więcej nie potrzebuje :)
xprisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xpris2019.05.24, 23:10
przemek01 @ 2019.05.24 17:29  Post: 1204495
A jak w końcu wyszło z tymi nowymi kulami w Intelu. Idzie zobaczyć jakieś testy np. Na pclabie? Ciekawi mnie to jak bardzo to 'przeszkadza' w grach.
Dziękuję


Phoronix robił testy i to chyba ze dwa. Tutaj np. https://www.phoronix.com/scan.php?page=art...d-mit&num=5
Zaloguj się, by móc komentować