komentarze
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
czolgista7782019.05.13, 14:13
12#1
To e dziaa to wiadomo, przeknie instrukcje ale wida e nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezuyteczny, wyniki m.in w Metro mwi same za siebie.

Troch jak kopanie Bitcoina na CPU.
Edytowane przez autora (2019.05.13, 14:17)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Assassin2019.05.13, 14:19
Na rednich da si pogra w Tomb Ridera i BF V. Akurat tyle klatek, eby przej single playera (te gry i tak nie wycign 120 fps na typowych procesorach, wic strata pynnoci de facto niewielka). Oczywicie DXR w BF multi nie ma sensu, zbyt duy koszt.
kok882019.05.13, 14:38
31#3
Nasuwa si pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak saby? Obie karty nie maj sprztowych jednostek RT.
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Belfor2019.05.13, 14:46
Assassin @ 2019.05.13 14:19  Post: 1202616
Na rednich da si pogra w Tomb Ridera i BF V. Akurat tyle klatek, eby przej single playera (te gry i tak nie wycign 120 fps na typowych procesorach, wic strata pynnoci de facto niewielka). Oczywicie DXR w BF multi nie ma sensu, zbyt duy koszt.

Tylko, e w Tomb Raiderze rednie DXR wycza praktycznie wszystkie efekty RT i cieniowanie robione jest przez normalny raster. Dopiero RT high wyglda 'normalnie' chocia i tak zasig cieni RT jest zbyt niski eby mona byo mwi o przeomie. Nie wiem natomiast jak jest z BFem.
KowalPachoekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
KowalPachoekFocusa2019.05.13, 15:28
-2#5
'Tylko RTX 2060 oferuje zadowalajc pynno na poziomie 48,1 kl./s, ale i tak tempo animacji spada do 28 kl./s'
Nie bdziemy si kci o 3 fps,ale.. najniej spada do 31fps na okoo sekund,i s 2 momenty 2 sekundowe kiedy spada do 33fps.U mnie
Edytowane przez autora (2019.05.13, 15:29)
kamilordZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
kamilord2019.05.13, 16:21
jak moge aktualnei odpalic alf atomic heart??
Edytowane przez autora (2019.05.13, 16:21)
Tornado3Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Tornado32019.05.13, 16:23
-12#7
smiac mi sie chce z tych co proponowali pokoparkowe g.wno 1070 zamiast nowej taszej 1660 haha
no panie przeciez mam 8gb hahaha
Arael2019.05.13, 16:30
22#8
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa si pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak saby? Obie karty nie maj sprztowych jednostek RT.


Turing ma o wiele lepsze jednostki CUDA, ktre potrafi rwnolegle wykonywa intrukcje stao i zmiennoprzecinkowe. To jak bardzo demonstruj t przewag miadeniem Pascali zaley od budowy wykonywanego kodu shaderw. Prawdopodobnie z czasem dziki optymalizacji pod Turingi w sterownikach i samych grach Pascale bd coraz widoczniej odstawa wydajnoci (uprzedzajc: nie dlatego, e Pascale bd celowo spowoalniane, ale dlatego, e Turingi bd lepiej wykorzystane).
Edytowane przez autora (2019.05.13, 16:34)
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
RdzaweOko2019.05.13, 16:31
-1#9
To demo atomic heart jest strasznie brzydkie, jeli grafika miaaby tak ucierpie w przyszych grach przez raytracing to jestem na NIE :D
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
petertech2019.05.13, 16:38
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To e dziaa to wiadomo, przeknie instrukcje ale wida e nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezuyteczny, wyniki m.in w Metro mwi same za siebie.

Troch jak kopanie Bitcoina na CPU.



Niby tak, ale co nam po serii RTX ? Ustaw wyej ni 1920x1080 i daj minimum High w ostawieniach oglnych i karty jak RTX 2070-2080 w Metro czyli grze gdzie nowe techniki s wykorzystywane cakiem intensywnie...le!
Ja rozumiem, e nowa technologia, ale skoro jeli gra
a) wyglda dobrze np. Metro
b) ma co wicej ni odbicia z wykorzystaniem RT - Metro
c) ustawiamy High itd.
To karta za 4000 nie daje ci staych i pynnych 30 klatek ?! Taki RTX 2080 kosztuje bardzo duo...i moe technologia jest przyszociowa, ale karty z rodziny RTX nie bardzo.
A co jeeli tytuy bd wyglda jak Metro Exodus (bo przecie kada nowa gra jednak bdzie wyglda oglnie coraz lepiej) i implementacja wszystkiego zwizanego z Ray Tracingiem bdzie taka sama lub wiksza ? To jak bdzie wygldaa wydajno w innych grach jeeli 'tego' bdzie jeszcze wicej ?
Przecie kart nie kupuje si na p roku czy rok. A kto powiedzia, e wtedy wyjd takie + 30-50% bardziej wydajne ? Bo wydajniejsze o 10% i tak za duo nie zmieni.
U konkurencji wyglda to tak:
Metro Exodus - Taiga
3840x2160 / Ultra / AF x16 / HW OFF / PhysX OFF / DirectX 12 /DXR High RT On
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti mamy 29-31 klatek, a RTX 2080 22-25 klatek.
Ja wiem, e to bardzo wyyowane ustawienia, ale to najwydajniejsza karta dla graczy. I do tego ta seria jest bardzo droga. A ju dzisiaj ile monitorw sprzedaje si jako 4K, za np. dwa lata i rozwj gier i ilo RT w grach jeli wzronie to sorry. 5000-6000z go grania w 1920 z RT na Medium w grze pokroju Metro ?

I dochodzimy do momentu gdzie mona da prawie to samo czy waciwie identyczne efekty, ale obchodzc problem i zachowa bardzo przyzwoit wydajno. Dlatego to nie jest na razie warte zachodu dla przecitnego gracza bo dostanie 8/10 tytuw wygldajcych praktycznie tak samo, a wydajno bdzie dobra/bardzo dobra i...dodajmy jeszcze, RT jak w Metro, ale w grze online ;)
Mnie ciekawi takie kwestie - wydajno nowych kart AMD w ogle, czy kiedy i jak chc zrobi co w kwestii RT i jego obsugi w kartach oraz wydajno nowych konsol i tego ile tam bdzie RT. Bo jak nie mniej ni w Metro, a dadz 4K 30 klatek to dla wielu osb to starczy i przy dobrej cenie konsoli...znowu wyjdzie, e za cen karty mamy konsol+telewizor, a gry moemy odsprzeda. I granie na PC robi si bardzo drogim hobby.


Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Makavcio22019.05.13, 18:04
-9#11
Arael @ 2019.05.13 16:30  Post: 1202656
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa si pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak saby? Obie karty nie maj sprztowych jednostek RT.


Turing ma o wiele lepsze jednostki CUDA, ktre potrafi rwnolegle wykonywa intrukcje stao i zmiennoprzecinkowe. To jak bardzo demonstruj t przewag miadeniem Pascali zaley od budowy wykonywanego kodu shaderw. Prawdopodobnie z czasem dziki optymalizacji pod Turingi w sterownikach i samych grach Pascale bd coraz widoczniej odstawa wydajnoci (uprzedzajc: nie dlatego, e Pascale bd celowo spowoalniane, ale dlatego, e Turingi bd lepiej wykorzystane).
Ten komentarz trzeba pokaza autorowi niedawnego tekstu o 'starzeniu si' kart graficznych. Przykad RT wietnie oddaje istot problemu.

@petertech:
Wiele gier byo robionych tak, e w dniu premiery nie za bardzo dao si wykorzysta wszystkie ich moliwoci graficzne. Jedynym problemem zwizanym z tym faktem jest to, e musisz niektre suwaki da w lewo i z jakiego powodu powoduje to u ciebie wielkie rozdranienie. Za 2-3 lata bdzie nowy sprzt i z gier, ktre dzisiaj wietnie migaj na 'high', ucieszysz si przy drugim przejciu na ultra.

Wiedmina 3 pierwszy raz przechodziem na maxwellu i byo git. Teraz, na pascalu, z pomoc kilku modw, przywrciem gr do postaci z pierwotnej wersji gry przed jej okrojeniem. Podkrciem jeszcze kilka ustawie w plikach konfiguracyjnych i gra wyglda po prostu zjawiskowo. Plenery Toussaint powalaj. Dlaczego fakt, e w dniu wydania tej gry sprzt do wygodnego odpalania jej na max praktycznie nie istnia, miaby by jakim problemem?

Czowieku, z twoim podejciem musielibymy pozamyka wszystkie szkoy nauki jazdy, bo przecie przecitnego polaka nie sta na Lamborghini! Zjed z RTX do redniego poziomu, zrezygnuj z wypasionego dymu i bdzie ok. Rozumiem, e dzieci musz mie wszystko na ju, ale bdmy powani.
Edytowane przez autora (2019.05.13, 18:14)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Stjepan2019.05.13, 18:17
-3#12
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To e dziaa to wiadomo, przeknie instrukcje ale wida e nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezuyteczny, wyniki m.in w Metro mwi same za siebie.

Troch jak kopanie Bitcoina na CPU.

Ustaw w Metro Exodus rozdzielczo 8K, daj detale na extreme i RT na exteme to Ci jeden Titan RTX nie wystarczy by gra w 60kl/s.
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
petertech2019.05.13, 18:32
Makavcio2 @ 2019.05.13 18:04  Post: 1202693
Arael @ 2019.05.13 16:30  Post: 1202656
(...)


Turing ma o wiele lepsze jednostki CUDA, ktre potrafi rwnolegle wykonywa intrukcje stao i zmiennoprzecinkowe. To jak bardzo demonstruj t przewag miadeniem Pascali zaley od budowy wykonywanego kodu shaderw. Prawdopodobnie z czasem dziki optymalizacji pod Turingi w sterownikach i samych grach Pascale bd coraz widoczniej odstawa wydajnoci (uprzedzajc: nie dlatego, e Pascale bd celowo spowoalniane, ale dlatego, e Turingi bd lepiej wykorzystane).
Ten komentarz trzeba pokaza autorowi niedawnego tekstu o 'starzeniu si' kart graficznych. Przykad RT wietnie oddaje istot problemu.

@petertech:
Wiele gier byo robionych tak, e w dniu premiery nie za bardzo dao si wykorzysta wszystkie ich moliwoci graficzne. Jedynym problemem zwizanym z tym faktem jest to, e musisz niektre suwaki da w lewo i z jakiego powodu powoduje to u ciebie wielkie rozdranienie. Za 2-3 lata bdzie nowy sprzt i z gier, ktre dzisiaj wietnie migaj na 'high', ucieszysz si przy drugim przejciu na ultra.

Wiedmina 3 pierwszy raz przechodziem na maxwellu i byo git. Teraz, na pascalu, z pomoc kilku modw, przywrciem gr do postaci z pierwotnej wersji gry przed jej okrojeniem. Podkrciem jeszcze kilka ustawie w plikach konfiguracyjnych i gra wyglda po prostu zjawiskowo. Plenery Toussaint powalaj. Dlaczego fakt, e w dniu wydania tej gry sprzt do wygodnego odpalania jej na max praktycznie nie istnia, miaby by jakim problemem?

Czowieku, z twoim podejciem musielibymy pozamyka wszystkie szkoy nauki jazdy, bo przecie przecitnego polaka nie sta na Lamborghini! Zjed z RTX do redniego poziomu, zrezygnuj z wypasionego dymu i bdzie ok. Rozumiem, e dzieci musz mie wszystko na ju, ale bdmy powani.

Wiedmin to gra sprzed 4 lat! Ja te przechodziem gry w swoim yciu na niszych detalach z rnych powodw. Ale rzadko do ktrej wracaem po latach i to ju 2-3 eby np. dla grafiki przej j jeszcze raz. Wiedmin ma ten plus, e tam jest 'co przechodzi' fabularnie wicej ni raz.
4 lata...kto wraca do gry gwnie dla grafiki po 4 latach ? Powiem, e pewnie nie wicej jak 10%. W midzyczasie wyjdzie tyle gier i cigle nowe. Jak kto ma nagle nowy sprzt to te ogrywa gwnie nowoci, wrci moe do jednej czy dwch gier. A ja mwi o wykorzystaniu RT jako czym podstawowym w sensie codziennej produkcji gier.
Ty twierdzisz, e RT w obecnych grach to Lamborghini, a ja powiem, e to taki powypadkowy moe i czasami fajny, ale samochd klasy gra...jakie Lancii czy Alfy Romeo :E Niby fajne to, ale...Ja odwrc to co powiedziae powiem tak - gdyby samochody dzisiaj byy nowoci, ale miay jako tych sprzed wojny, a ceny jachtw czy mercedesw S to faktycznie mao kto bo samochodami jedzi.
Nie wiem jakie plany ma Nvidia, ale gdyby AMD miao kart o wydajnoci RTX 2080 +10%, ale za to w cenie o 10-15% niszej to baby sytuacja ciekawa, nawet bez RT. A jak AMD nie ma na dzisiaj nic do powiedzenia w kwestii RT w grach na wzr Nvidii, a wydajnociowo odstaje to sytuacja jest kiepska.
Druga kwestia to fakt, e da si zrobi bardzo adne gry zupenie niekorzystajce z RT i to te kwestia zasadnoci tej technologii na rynku.
Gracz tylko konsumuje treci, kupuje kart do grania, a nie w celu inwestycji, ktra np. si zwraca.
ombre070Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
ombre0702019.05.13, 18:34
10#14
Stjepan @ 2019.05.13 18:17  Post: 1202698
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To e dziaa to wiadomo, przeknie instrukcje ale wida e nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezuyteczny, wyniki m.in w Metro mwi same za siebie.

Troch jak kopanie Bitcoina na CPU.

Ustaw w Metro Exodus rozdzielczo 8K, daj detale na extreme i RT na exteme to Ci jeden Titan RTX nie wystarczy by gra w 60kl/s.


Metro nawet bez RT w 4k i ustawieniach Extreme posyana kolana nawet 2080Ti take pisanie o 8k to ju lekka przesada.


Na moim sprzcie (1080ti/8700@4,7/16GB3000) BFV w 1440p biega midzy 35-60 fps na wysokich.Nie zauwayem jaki efekt daje rtx. Po prostu nie widz rnicy.
W 1080p trzyma prawie cay czas 60 klatek,ale na 28' monitorze 1080p to minecraft.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Deniryer2019.05.13, 18:39
-5#15
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa si pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak saby? Obie karty nie maj sprztowych jednostek RT.

https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-...cture-in-depth/
Nvidia w kocu ogarna sprztowe asynchroniczne obliczenie (async compute), a nie jak do tej pory nadrabiaa to oprogramowaniem.

Tornado3 @ 2019.05.13 16:23  Post: 1202653
smiac mi sie chce z tych co proponowali pokoparkowe g.wno 1070 zamiast nowej taszej 1660 haha
no panie przeciez mam 8gb hahaha

EVGA GEFORCE GTX 970 4GB - sprzedaem za £100.
EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 kupiem za £225
EVGA GeForce GTX 1660 XC - £229.99
Robi stabilne 1973Mhz przy 1.02v na rdzeniu, wic 1650 nawet blisko nie jest ze swoj relacj £/perf.

Ja dalej cinienia nie mam. Gier, ktre chciabym ogra, a premiery nie miay jest jak na lekarstwo, a zanim pojawi si gry obsugujce DX12/Vulkan, async compute i wszystkie inne bajery to te karty si zestarzej jak w nieraz historia pokazaa.
imiennickZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
imiennick2019.05.13, 19:07
petertech @ 2019.05.13 16:38  Post: 1202658
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To e dziaa to wiadomo, przeknie instrukcje ale wida e nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezuyteczny, wyniki m.in w Metro mwi same za siebie.

Troch jak kopanie Bitcoina na CPU.



Niby tak, ale co nam po serii RTX ? Ustaw wyej ni 1920x1080 i daj minimum High w ostawieniach oglnych i karty jak RTX 2070-2080 w Metro czyli grze gdzie nowe techniki s wykorzystywane cakiem intensywnie...le!
Ja rozumiem, e nowa technologia, ale skoro jeli gra
a) wyglda dobrze np. Metro
b) ma co wicej ni odbicia z wykorzystaniem RT - Metro
c) ustawiamy High itd.
To karta za 4000 nie daje ci staych i pynnych 30 klatek ?! Taki RTX 2080 kosztuje bardzo duo...i moe technologia jest przyszociowa, ale karty z rodziny RTX nie bardzo.
A co jeeli tytuy bd wyglda jak Metro Exodus (bo przecie kada nowa gra jednak bdzie wyglda oglnie coraz lepiej) i implementacja wszystkiego zwizanego z Ray Tracingiem bdzie taka sama lub wiksza ? To jak bdzie wygldaa wydajno w innych grach jeeli 'tego' bdzie jeszcze wicej ?
Przecie kart nie kupuje si na p roku czy rok. A kto powiedzia, e wtedy wyjd takie + 30-50% bardziej wydajne ? Bo wydajniejsze o 10% i tak za duo nie zmieni.
U konkurencji wyglda to tak:
Metro Exodus - Taiga
3840x2160 / Ultra / AF x16 / HW OFF / PhysX OFF / DirectX 12 /DXR High RT On
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti mamy 29-31 klatek, a RTX 2080 22-25 klatek.
Ja wiem, e to bardzo wyyowane ustawienia, ale to najwydajniejsza karta dla graczy. I do tego ta seria jest bardzo droga. A ju dzisiaj ile monitorw sprzedaje si jako 4K, za np. dwa lata i rozwj gier i ilo RT w grach jeli wzronie to sorry. 5000-6000z go grania w 1920 z RT na Medium w grze pokroju Metro ?

I dochodzimy do momentu gdzie mona da prawie to samo czy waciwie identyczne efekty, ale obchodzc problem i zachowa bardzo przyzwoit wydajno. Dlatego to nie jest na razie warte zachodu dla przecitnego gracza bo dostanie 8/10 tytuw wygldajcych praktycznie tak samo, a wydajno bdzie dobra/bardzo dobra i...dodajmy jeszcze, RT jak w Metro, ale w grze online ;)
Mnie ciekawi takie kwestie - wydajno nowych kart AMD w ogle, czy kiedy i jak chc zrobi co w kwestii RT i jego obsugi w kartach oraz wydajno nowych konsol i tego ile tam bdzie RT. Bo jak nie mniej ni w Metro, a dadz 4K 30 klatek to dla wielu osb to starczy i przy dobrej cenie konsoli...znowu wyjdzie, e za cen karty mamy konsol+telewizor, a gry moemy odsprzeda. I granie na PC robi si bardzo drogim hobby.



Jeszcze wypada nadmieni, e nVidia zablokowaa moliwo czenia kart dla graczy. Wic to serio jest top model do grania. Nie Pro.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Krisol2019.05.13, 19:19
-9#17
Deniryer @ 2019.05.13 18:39  Post: 1202707
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa si pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak saby? Obie karty nie maj sprztowych jednostek RT.

https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-...cture-in-depth/
Nvidia w kocu ogarna sprztowe asynchroniczne obliczenie (async compute), a nie jak do tej pory nadrabiaa to oprogramowaniem.

Nie ogarnli i nie musz, karty Nvidii i tak maj duo efektywniejsze kolejkowanie zada.
Edytowane przez autora (2019.05.13, 19:22)
ArTurboZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
ArTurbo2019.05.13, 19:48
RTX 2070 w momencie premiery by taszy od GTX 1080, RTX 2080 kosztowa podobnie co GTX 1080Ti, w obydwu przypadkach dostalimy karty niewiele ale jednak wydajniejsze od starszych modeli. Tym razem po prostu zamiast wzrostu czystej wydajnoci dostalimy nowy bajer, jednym si to podoba drugim nie. W grach z RT wida bardzo du rnic w wydajnoci midzy starymi i nowymi kartami. Tu porwnano GTX 1080Ti z RTX 2060, w porwnaniu z odpowiednikiem cenowym ( RTX 2080 ) nie ma porwnania, GTX 1080Ti zostaje zmiadony...
Czysty wzrost mocy daby nam moliwo odpalenia dodatkowych efektw, ale jak wida nawet 30% wicej nie daoby szans na Ray Tracing.
Moim zdaniem gwnym problemem jest znikoma ilo gier wykorzystujcych nowe moliwoci, szkoda.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2019.05.13, 20:05
Praktycznie niegrywalny ten RT na starszych kartach. Byo do przewodzenia.
edilenZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
edilen2019.05.13, 22:27
-2#20
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa si pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak saby? Obie karty nie maj sprztowych jednostek RT.

Wyjdzie po latach,e mona byo napisa sterowniki doruwnujce gtx do rtx
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.