komentarze
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782019.05.13, 14:13
14#1
To że działa to wiadomo, przełknie instrukcje ale widać że nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezużyteczny, wyniki m.in w Metro mówią same za siebie.

Trochę jak kopanie Bitcoina na CPU.
Edytowane przez autora (2019.05.13, 14:17)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.05.13, 14:19
Na średnich da się pograć w Tomb Ridera i BF V. Akurat tyle klatek, żeby przejść single playera (te gry i tak nie wyciągną 120 fps na typowych procesorach, więc strata płynności de facto niewielka). Oczywiście DXR w BF multi nie ma sensu, zbyt duży koszt.
kok88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kok882019.05.13, 14:38
32#3
Nasuwa się pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak słaby? Obie karty nie mają sprzętowych jednostek RT.
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2019.05.13, 14:46
Assassin @ 2019.05.13 14:19  Post: 1202616
Na średnich da się pograć w Tomb Ridera i BF V. Akurat tyle klatek, żeby przejść single playera (te gry i tak nie wyciągną 120 fps na typowych procesorach, więc strata płynności de facto niewielka). Oczywiście DXR w BF multi nie ma sensu, zbyt duży koszt.

Tylko, że w Tomb Raiderze średnie DXR wyłącza praktycznie wszystkie efekty RT i cieniowanie robione jest przez normalny raster. Dopiero RT high wygląda 'normalnie' chociaż i tak zasięg cieni RT jest zbyt niski żeby można było mówić o przełomie. Nie wiem natomiast jak jest z BFem.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.05.13, 15:28
-2#5
'Tylko RTX 2060 oferuje zadowalającą płynność na poziomie 48,1 kl./s, ale i tak tempo animacji spada do 28 kl./s'
Nie będziemy się kłócić o 3 fps,ale.. najniżej spada do 31fps na około sekundę,i są 2 momenty 2 sekundowe kiedy spada do 33fps.U mnie
Edytowane przez autora (2019.05.13, 15:29)
kamilordZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kamilord2019.05.13, 16:21
jak moge aktualnei odpalic alfę atomic heart??
Edytowane przez autora (2019.05.13, 16:21)
Tornado3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tornado32019.05.13, 16:23
-13#7
smiac mi sie chce z tych co proponowali pokoparkowe g.wno 1070 zamiast nowej tańszej 1660 haha
no panie przeciez mam 8gb hahaha
AraelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arael2019.05.13, 16:30
25#8
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa się pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak słaby? Obie karty nie mają sprzętowych jednostek RT.


Turing ma o wiele lepsze jednostki CUDA, które potrafią równolegle wykonywać intrukcje stało i zmiennoprzecinkowe. To jak bardzo demonstrują tę przewagę miażdżeniem Pascali zależy od budowy wykonywanego kodu shaderów. Prawdopodobnie z czasem dzięki optymalizacji pod Turingi w sterownikach i samych grach Pascale będą coraz widoczniej odstawać wydajnością (uprzedzając: nie dlatego, że Pascale będą celowo spowoalniane, ale dlatego, że Turingi będą lepiej wykorzystane).
Edytowane przez autora (2019.05.13, 16:34)
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2019.05.13, 16:31
-1#9
To demo atomic heart jest strasznie brzydkie, jeśli grafika miałaby tak ucierpieć w przyszłych grach przez raytracing to jestem na NIE :D
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2019.05.13, 16:38
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To że działa to wiadomo, przełknie instrukcje ale widać że nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezużyteczny, wyniki m.in w Metro mówią same za siebie.

Trochę jak kopanie Bitcoina na CPU.



Niby tak, ale co nam po serii RTX ? Ustaw wyżej niż 1920x1080 i daj minimum High w ostawieniach ogólnych i karty jak RTX 2070-2080 w Metro czyli grze gdzie nowe techniki są wykorzystywane całkiem intensywnie...leżą!
Ja rozumiem, że nowa technologia, ale skoro jeśli gra
a) wygląda dobrze np. Metro
b) ma coś więcej niż odbicia z wykorzystaniem RT - Metro
c) ustawiamy High itd.
To karta za 4000 nie daje ci stałych i płynnych 30 klatek ?! Taki RTX 2080 kosztuje bardzo dużo...i może technologia jest przyszłościowa, ale karty z rodziny RTX nie bardzo.
A co jeżeli tytuły będą wyglądać jak Metro Exodus (bo przecież każda nowa gra jednak będzie wyglądać ogólnie coraz lepiej) i implementacja wszystkiego związanego z Ray Tracingiem będzie taka sama lub większa ? To jak będzie wyglądała wydajność w innych grach jeżeli 'tego' będzie jeszcze więcej ?
Przecież kart nie kupuje się na pół roku czy rok. A kto powiedział, że wtedy wyjdą takie + 30-50% bardziej wydajne ? Bo wydajniejsze o 10% i tak za dużo nie zmienią.
U konkurencji wygląda to tak:
Metro Exodus - Taiga
3840x2160 / Ultra / AF x16 / HW OFF / PhysX OFF / DirectX 12 /DXR High RT On
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti mamy 29-31 klatek, a RTX 2080 22-25 klatek.
Ja wiem, że to bardzo wyżyłowane ustawienia, ale to najwydajniejsza karta dla graczy. I do tego ta seria jest bardzo droga. A już dzisiaj ile monitorów sprzedaje się jako 4K, za np. dwa lata i rozwój gier i ilość RT w grach jeśli wzrośnie to sorry. 5000-6000zł go grania w 1920 z RT na Medium w grze pokroju Metro ?

I dochodzimy do momentu gdzie można dać prawie to samo czy właściwie identyczne efekty, ale obchodząc problem i zachować bardzo przyzwoitą wydajność. Dlatego to nie jest na razie warte zachodu dla przeciętnego gracza bo dostanie 8/10 tytułów wyglądających praktycznie tak samo, a wydajność będzie dobra/bardzo dobra i...dodajmy jeszcze, RT jak w Metro, ale w grze online ;)
Mnie ciekawią takie kwestie - wydajność nowych kart AMD w ogóle, czy kiedy i jak chcą zrobić coś w kwestii RT i jego obsługi w kartach oraz wydajność nowych konsol i tego ile tam będzie RT. Bo jak nie mniej niż w Metro, a dadzą 4K 30 klatek to dla wielu osób to starczy i przy dobrej cenie konsoli...znowu wyjdzie, że za cenę karty mamy konsolę+telewizor, a gry możemy odsprzedać. I granie na PC robi się bardzo drogim hobby.


Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.05.13, 18:04
-8#11
Arael @ 2019.05.13 16:30  Post: 1202656
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa się pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak słaby? Obie karty nie mają sprzętowych jednostek RT.


Turing ma o wiele lepsze jednostki CUDA, które potrafią równolegle wykonywać intrukcje stało i zmiennoprzecinkowe. To jak bardzo demonstrują tę przewagę miażdżeniem Pascali zależy od budowy wykonywanego kodu shaderów. Prawdopodobnie z czasem dzięki optymalizacji pod Turingi w sterownikach i samych grach Pascale będą coraz widoczniej odstawać wydajnością (uprzedzając: nie dlatego, że Pascale będą celowo spowoalniane, ale dlatego, że Turingi będą lepiej wykorzystane).
Ten komentarz trzeba pokazać autorowi niedawnego tekstu o 'starzeniu się' kart graficznych. Przykład RT świetnie oddaje istotę problemu.

@petertech:
Wiele gier było robionych tak, że w dniu premiery nie za bardzo dało się wykorzystać wszystkie ich możliwości graficzne. Jedynym problemem związanym z tym faktem jest to, że musisz niektóre suwaki dać w lewo i z jakiegoś powodu powoduje to u ciebie wielkie rozdrażnienie. Za 2-3 lata będzie nowy sprzęt i z gier, które dzisiaj świetnie śmigają na 'high', ucieszysz się przy drugim przejściu na ultra.

Wiedźmina 3 pierwszy raz przechodziłem na maxwellu i było git. Teraz, na pascalu, z pomocą kilku modów, przywróciłem grę do postaci z pierwotnej wersji gry przed jej okrojeniem. Podkręciłem jeszcze kilka ustawień w plikach konfiguracyjnych i gra wygląda po prostu zjawiskowo. Plenery Toussaint powalają. Dlaczego fakt, że w dniu wydania tej gry sprzęt do wygodnego odpalania jej na max praktycznie nie istniał, miałby być jakimś problemem?

Człowieku, z twoim podejściem musielibyśmy pozamykać wszystkie szkoły nauki jazdy, bo przecież przeciętnego polaka nie stać na Lamborghini! Zjedź z RTX do średniego poziomu, zrezygnuj z wypasionego dymu i będzie ok. Rozumiem, że dzieci muszą mieć wszystko na już, ale bądźmy poważni.
Edytowane przez autora (2019.05.13, 18:14)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.05.13, 18:17
-3#12
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To że działa to wiadomo, przełknie instrukcje ale widać że nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezużyteczny, wyniki m.in w Metro mówią same za siebie.

Trochę jak kopanie Bitcoina na CPU.

Ustaw w Metro Exodus rozdzielczość 8K, daj detale na extreme i RT na exteme to Ci jeden Titan RTX nie wystarczy by grać w 60kl/s.
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2019.05.13, 18:32
Makavcio2 @ 2019.05.13 18:04  Post: 1202693
Arael @ 2019.05.13 16:30  Post: 1202656
(...)


Turing ma o wiele lepsze jednostki CUDA, które potrafią równolegle wykonywać intrukcje stało i zmiennoprzecinkowe. To jak bardzo demonstrują tę przewagę miażdżeniem Pascali zależy od budowy wykonywanego kodu shaderów. Prawdopodobnie z czasem dzięki optymalizacji pod Turingi w sterownikach i samych grach Pascale będą coraz widoczniej odstawać wydajnością (uprzedzając: nie dlatego, że Pascale będą celowo spowoalniane, ale dlatego, że Turingi będą lepiej wykorzystane).
Ten komentarz trzeba pokazać autorowi niedawnego tekstu o 'starzeniu się' kart graficznych. Przykład RT świetnie oddaje istotę problemu.

@petertech:
Wiele gier było robionych tak, że w dniu premiery nie za bardzo dało się wykorzystać wszystkie ich możliwości graficzne. Jedynym problemem związanym z tym faktem jest to, że musisz niektóre suwaki dać w lewo i z jakiegoś powodu powoduje to u ciebie wielkie rozdrażnienie. Za 2-3 lata będzie nowy sprzęt i z gier, które dzisiaj świetnie śmigają na 'high', ucieszysz się przy drugim przejściu na ultra.

Wiedźmina 3 pierwszy raz przechodziłem na maxwellu i było git. Teraz, na pascalu, z pomocą kilku modów, przywróciłem grę do postaci z pierwotnej wersji gry przed jej okrojeniem. Podkręciłem jeszcze kilka ustawień w plikach konfiguracyjnych i gra wygląda po prostu zjawiskowo. Plenery Toussaint powalają. Dlaczego fakt, że w dniu wydania tej gry sprzęt do wygodnego odpalania jej na max praktycznie nie istniał, miałby być jakimś problemem?

Człowieku, z twoim podejściem musielibyśmy pozamykać wszystkie szkoły nauki jazdy, bo przecież przeciętnego polaka nie stać na Lamborghini! Zjedź z RTX do średniego poziomu, zrezygnuj z wypasionego dymu i będzie ok. Rozumiem, że dzieci muszą mieć wszystko na już, ale bądźmy poważni.

Wiedźmin to gra sprzed 4 lat! Ja też przechodziłem gry w swoim życiu na niższych detalach z różnych powodów. Ale rzadko do której wracałem po latach i to już 2-3 żeby np. dla grafiki przejść ją jeszcze raz. Wiedźmin ma ten plus, że tam jest 'co przechodzić' fabularnie więcej niż raz.
4 lata...kto wraca do gry głównie dla grafiki po 4 latach ? Powiem, że pewnie nie więcej jak 10%. W międzyczasie wyjdzie tyle gier i ciągle nowe. Jak ktoś ma nagle nowy sprzęt to też ogrywa głównie nowości, wrócić może do jednej czy dwóch gier. A ja mówię o wykorzystaniu RT jako czymś podstawowym w sensie codziennej produkcji gier.
Ty twierdzisz, że RT w obecnych grach to Lamborghini, a ja powiem, że to taki powypadkowy może i czasami fajny, ale samochód klasy góra...jakieś Lancii czy Alfy Romeo :E Niby fajne to, ale...Ja odwrócę to co powiedziałeś powiem tak - gdyby samochody dzisiaj były nowością, ale miały jakość tych sprzed wojny, a ceny jachtów czy mercedesów S to faktycznie mało kto bo samochodami jeździł.
Nie wiem jakie plany ma Nvidia, ale gdyby AMD miało kartę o wydajności RTX 2080 +10%, ale za to w cenie o 10-15% niższej to bałby sytuacja ciekawa, nawet bez RT. A jak AMD nie ma na dzisiaj nic do powiedzenia w kwestii RT w grach na wzór Nvidii, a wydajnościowo odstaje to sytuacja jest kiepska.
Druga kwestia to fakt, że da się zrobić bardzo ładne gry zupełnie niekorzystające z RT i to też kwestia zasadności tej technologii na rynku.
Gracz tylko konsumuje treści, kupuje kartę do grania, a nie w celu inwestycji, która np. się zwraca.
ombre070Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ombre0702019.05.13, 18:34
Stjepan @ 2019.05.13 18:17  Post: 1202698
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To że działa to wiadomo, przełknie instrukcje ale widać że nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezużyteczny, wyniki m.in w Metro mówią same za siebie.

Trochę jak kopanie Bitcoina na CPU.

Ustaw w Metro Exodus rozdzielczość 8K, daj detale na extreme i RT na exteme to Ci jeden Titan RTX nie wystarczy by grać w 60kl/s.


Metro nawet bez RT w 4k i ustawieniach Extreme posyłana kolana nawet 2080Ti także pisanie o 8k to już lekka przesada.


Na moim sprzęcie (1080ti/8700@4,7/16GB3000) BFV w 1440p biega między 35-60 fps na wysokich.Nie zauważyłem jaki efekt daje rtx. Po prostu nie widzę różnicy.
W 1080p trzyma prawie cały czas 60 klatek,ale na 28' monitorze 1080p to minecraft.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.05.13, 18:39
-6#15
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa się pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak słaby? Obie karty nie mają sprzętowych jednostek RT.

https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-...cture-in-depth/
Nvidia w końcu ogarnęła sprzętowe asynchroniczne obliczenie (async compute), a nie jak do tej pory nadrabiała to oprogramowaniem.

Tornado3 @ 2019.05.13 16:23  Post: 1202653
smiac mi sie chce z tych co proponowali pokoparkowe g.wno 1070 zamiast nowej tańszej 1660 haha
no panie przeciez mam 8gb hahaha

EVGA GEFORCE GTX 970 4GB - sprzedałem za £100.
EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 kupiłem za £225
EVGA GeForce GTX 1660 XC - £229.99
Robi stabilne 1973Mhz przy 1.02v na rdzeniu, więc 1650 nawet blisko nie jest ze swoją relacją £/perf.

Ja dalej ciśnienia nie mam. Gier, które chciałbym ograć, a premiery nie miały jest jak na lekarstwo, a zanim pojawią się gry obsługujące DX12/Vulkan, async compute i wszystkie inne bajery to te karty się zestarzeją jak w nieraz historia pokazała.
imiennickZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
imiennick2019.05.13, 19:07
petertech @ 2019.05.13 16:38  Post: 1202658
czolgista778 @ 2019.05.13 14:13  Post: 1202615
To że działa to wiadomo, przełknie instrukcje ale widać że nawet na 1080Ti RT bez dedykowanych jednostek jest praktycznie bezużyteczny, wyniki m.in w Metro mówią same za siebie.

Trochę jak kopanie Bitcoina na CPU.



Niby tak, ale co nam po serii RTX ? Ustaw wyżej niż 1920x1080 i daj minimum High w ostawieniach ogólnych i karty jak RTX 2070-2080 w Metro czyli grze gdzie nowe techniki są wykorzystywane całkiem intensywnie...leżą!
Ja rozumiem, że nowa technologia, ale skoro jeśli gra
a) wygląda dobrze np. Metro
b) ma coś więcej niż odbicia z wykorzystaniem RT - Metro
c) ustawiamy High itd.
To karta za 4000 nie daje ci stałych i płynnych 30 klatek ?! Taki RTX 2080 kosztuje bardzo dużo...i może technologia jest przyszłościowa, ale karty z rodziny RTX nie bardzo.
A co jeżeli tytuły będą wyglądać jak Metro Exodus (bo przecież każda nowa gra jednak będzie wyglądać ogólnie coraz lepiej) i implementacja wszystkiego związanego z Ray Tracingiem będzie taka sama lub większa ? To jak będzie wyglądała wydajność w innych grach jeżeli 'tego' będzie jeszcze więcej ?
Przecież kart nie kupuje się na pół roku czy rok. A kto powiedział, że wtedy wyjdą takie + 30-50% bardziej wydajne ? Bo wydajniejsze o 10% i tak za dużo nie zmienią.
U konkurencji wygląda to tak:
Metro Exodus - Taiga
3840x2160 / Ultra / AF x16 / HW OFF / PhysX OFF / DirectX 12 /DXR High RT On
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti mamy 29-31 klatek, a RTX 2080 22-25 klatek.
Ja wiem, że to bardzo wyżyłowane ustawienia, ale to najwydajniejsza karta dla graczy. I do tego ta seria jest bardzo droga. A już dzisiaj ile monitorów sprzedaje się jako 4K, za np. dwa lata i rozwój gier i ilość RT w grach jeśli wzrośnie to sorry. 5000-6000zł go grania w 1920 z RT na Medium w grze pokroju Metro ?

I dochodzimy do momentu gdzie można dać prawie to samo czy właściwie identyczne efekty, ale obchodząc problem i zachować bardzo przyzwoitą wydajność. Dlatego to nie jest na razie warte zachodu dla przeciętnego gracza bo dostanie 8/10 tytułów wyglądających praktycznie tak samo, a wydajność będzie dobra/bardzo dobra i...dodajmy jeszcze, RT jak w Metro, ale w grze online ;)
Mnie ciekawią takie kwestie - wydajność nowych kart AMD w ogóle, czy kiedy i jak chcą zrobić coś w kwestii RT i jego obsługi w kartach oraz wydajność nowych konsol i tego ile tam będzie RT. Bo jak nie mniej niż w Metro, a dadzą 4K 30 klatek to dla wielu osób to starczy i przy dobrej cenie konsoli...znowu wyjdzie, że za cenę karty mamy konsolę+telewizor, a gry możemy odsprzedać. I granie na PC robi się bardzo drogim hobby.



Jeszcze wypada nadmienić, że nVidia zablokowała możliwość łączenia kart dla graczy. Więc to serio jest top model do grania. Nie Pro.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.05.13, 19:19
-10#17
Deniryer @ 2019.05.13 18:39  Post: 1202707
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa się pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak słaby? Obie karty nie mają sprzętowych jednostek RT.

https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-...cture-in-depth/
Nvidia w końcu ogarnęła sprzętowe asynchroniczne obliczenie (async compute), a nie jak do tej pory nadrabiała to oprogramowaniem.

Nie ogarnęli i nie muszą, karty Nvidii i tak mają dużo efektywniejsze kolejkowanie zadań.
Edytowane przez autora (2019.05.13, 19:22)
ArTurboZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ArTurbo2019.05.13, 19:48
-1#18
RTX 2070 w momencie premiery był tańszy od GTX 1080, RTX 2080 kosztował podobnie co GTX 1080Ti, w obydwu przypadkach dostaliśmy karty niewiele ale jednak wydajniejsze od starszych modeli. Tym razem po prostu zamiast wzrostu czystej wydajności dostaliśmy nowy bajer, jednym się to podoba drugim nie. W grach z RT widać bardzo dużą różnicę w wydajności między starymi i nowymi kartami. Tu porównano GTX 1080Ti z RTX 2060, w porównaniu z odpowiednikiem cenowym ( RTX 2080 ) nie ma porównania, GTX 1080Ti zostaje zmiażdżony...
Czysty wzrost mocy dałby nam możliwość odpalenia dodatkowych efektów, ale jak widać nawet 30% więcej nie dałoby szans na Ray Tracing.
Moim zdaniem głównym problemem jest znikoma ilość gier wykorzystujących nowe możliwości, szkoda.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2019.05.13, 20:05
Praktycznie niegrywalny ten RT na starszych kartach. Było do przewodzenia.
edilenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
edilen2019.05.13, 22:27
-1#20
kok88 @ 2019.05.13 14:38  Post: 1202620
Nasuwa się pytanie, czemu GTX 1660 Ti jest tak mocny a 1080 tak słaby? Obie karty nie mają sprzętowych jednostek RT.

Wyjdzie po latach,że można było napisać sterowniki doruwnujące gtx do rtx
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.