Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
deton24 (2019.04.13, 22:12)
Ocena: -1
#1

0%
Czyli jakby zsumować PC i konsole vs wszystko mobilne i przeglądarkowe wychodzi:
304 300 000
vs
237 300 000

Niemniej jednak, z gier mobilnych zrobił się w ostatnich latach bardzo dochodowy biznes.
Kiedyś tego nie było, i robienie gier choćby na Androida/iOS zaczęło się poważnie opłacać. A takie produkcje dużo mniej kosztują dewelopera. Zysk łatwiejszy.
A i na pay2win mniej ludzi narzeka, bo powszechniejsze. W teorii.
Edytowane przez autora (2019.04.14, 00:43)
Jacek1991 (2019.04.13, 22:31)
Ocena: 2
#2

0%
5miliarówy*? I duzo i malo
Edytowane przez autora (2019.04.13, 22:34)
Kitu (2019.04.13, 22:31)
Ocena: 19
#3

0%
Z udostępnionych informacji wynika, że w naszym kraju w zeszłym roku na tego typu zabawę wydano 541 500 000 dolarów.

W kwestii wydatków na gry Polska plasują się na trzecim miejscu w rankingu Europy Środkowo-Wschodniej, zaraz za Rosją (1 657 000 000 dolarów) i Kazachstanem (207 000 000 dolarów).

Późno już, widocznie za ciężko z konkurencyjnego portalu (podlinkowanego w źródle) przepisać bez błędu, że:
Równie istotną informacją jest to, iż Polska ze swoim wynikiem na poziomie 541 500 000 USD jest obecnie drugim rynkiem w całej Europie Środkowo-wschodniej. Na pierwszym miejscu plasuje się Rosja z wydatkami na poziomie 1 657 000 000 USD, a trzecim rynkiem jest Kazachstan z wynikiem 207 000 000 USD.
HΛЯPΛGŌN (2019.04.14, 00:22)
Ocena: 14
#4

0%
Aż tyle kasy na mobilne gry? :O No to lekki szok.
Anannke (2019.04.14, 00:36)
Ocena: 11
#5

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2019.04.14 00:22  Post: 1198510
Aż tyle kasy na mobilne gry? :O No to lekki szok.

Z jednej strony szokujące, z drugiej strony jakby się nad tym dłużej zastanowić gry mobilne kierowane są do znacznie szerszego grona ludzi niż gry na PC czy konsole. Nie każdy przecież kupuje konsolę do grania czy ma PC z mocną grafiką, za to prawie każdy ma w miarę nowoczesny telefon, na którym może w coś 'popykać' jadąc do szkoły/pracy.
Kynareth (2019.04.14, 00:55)
Ocena: 3
#6

0%
Kompletnie nie podoba się mi obecne nastawienie na mobilne gry. Brakuje im powagi, dopracowania i immersji, którą mają niektóre porządne produkcje na pecety. Do konkretnego grania trzeba miejsca i czasu. Granie w tramwaju to jakiś żart. Smartfona wykorzystuję do np. czytania PCLaba ale granie tylko na dużym porządnym monitorze podłączonym do nowoczesnego PC lub ewentualnie urządzeniu pokroju Nintendo Switch.
nietopyrz (2019.04.14, 02:57)
Ocena: 7
#7

0%
Kynareth @ 2019.04.14 00:55  Post: 1198516
Kompletnie nie podoba się mi obecne nastawienie na mobilne gry. Brakuje im powagi, dopracowania i immersji, którą mają niektóre porządne produkcje na pecety. Do konkretnego grania trzeba miejsca i czasu. Granie w tramwaju to jakiś żart. Smartfona wykorzystuję do np. czytania PCLaba ale granie tylko na dużym porządnym monitorze podłączonym do nowoczesnego PC lub ewentualnie urządzeniu pokroju Nintendo Switch.

Dla każdego coś miłego. Niech ludzie grają tak jak i w to co im sprawia frajdę. Niemniej wpływ popularności prostych gier mobilnych ma wpływ na ich jakość. Ciężko o dobrą grę w rozumieniu dużej platformy (PC, konsole), która nie byłaby portem.
jagular (2019.04.14, 08:37)
Ocena: 0
#8

0%
I to tyle w kwestii 'Blizzard stawiający na gierkę mobilną to idioci', co głoszą niektórzy forumowi eksperci od rynku gier ;)
Nawet na stosunkowo konserwatywnym rynku polskim widać trend.
Jacek Piast (2019.04.14, 08:51)
Ocena: 6
#9

0%
A nie na drugim miejscu w Europie Wschodniej? Z opisu wynika, że Kazachstan ma ponad 2x mniejsze wydatki na gry. Widzę, że Kitu już to sygnalizował. Poprawcie, poprawcie...
Giovanne (2019.04.14, 09:36)
Ocena: 4
#10

0%
A mnie się wydaje, że te mobilne 'gry' niekoniecznie są typowymi grami w naszym rozumieniu.
W śród dzieciaków popularne są różne społeczościowe badziewia gdzie za niedużą kasę kupuje się wirtualne przedmioty.
powerzx (2019.04.14, 10:11)
Ocena: -3
#11

0%
Dziwne te statystyki, bo mam wielu znajomych co graja i nikt z nich nie kupuje gier na telefon. Jezeli juz graja na telefonie to na emulatorach.
Isomane (2019.04.14, 10:32)
Ocena: 6
#12

0%
to już nawet Kazachstan jest w Europie ? Tylko czekać a Japonia też będzie xd
Isomane (2019.04.14, 10:34)
Ocena: 8
#13

0%
Jacek Piast @ 2019.04.14 08:51  Post: 1198521
A nie na drugim miejscu w Europie Wschodniej? Z opisu wynika, że Kazachstan ma ponad 2x mniejsze wydatki na gry. Widzę, że Kitu już to sygnalizował. Poprawcie, poprawcie...

Zacznijmy w ogóle od tego, że Kazachstan nie jest w Europie
Edytowane przez autora (2019.04.14, 10:46)
Bemx2k (2019.04.14, 10:37)
Ocena: -1
#14

0%
Wedle co niektórych co mają stołki w Parlamencie E.U wydajemy ciągle za mało i trzeba nas jeszcze trochę zdoić.
Andree (2019.04.14, 12:14)
Ocena: 2
#15

0%
powerzx @ 2019.04.14 10:11  Post: 1198526
Dziwne te statystyki, bo mam wielu znajomych co graja i nikt z nich nie kupuje gier na telefon. Jezeli juz graja na telefonie to na emulatorach.

Bo to dzieci grają na telefonach i tabletach, a że mają podpięte do nich karty rodziców, to kupują gry i wirtualne przedmioty oraz 'grową' walutę na ich koszt.
NiemcyMnieBija (2019.04.14, 15:17)
Ocena: 3
#16

0%
jagular @ 2019.04.14 08:37  Post: 1198520
I to tyle w kwestii 'Blizzard stawiający na gierkę mobilną to idioci', co głoszą niektórzy forumowi eksperci od rynku gier ;)
Nawet na stosunkowo konserwatywnym rynku polskim widać trend.


Zyski są największe z f2p i mobile bo to inny target. To jest oczywiste, różnica jest taka że 'gra' na telefon służy do zarabiania na niej, bo grą ciężko to nazwać.

Ile tytułów na telefony f2p zapamiętałeś? Podaj jakieś klasyki na telefony. To są gry w które pograsz na kiblu, kupisz diamenty za 5€ i po miesiącu zapomnisz, że coś takiego było.
SajlorMun (2019.04.14, 15:26)
Ocena: 6
#17

0%
Giovanne @ 2019.04.14 09:36  Post: 1198523
A mnie się wydaje, że te mobilne 'gry' niekoniecznie są typowymi grami w naszym rozumieniu.
W śród dzieciaków popularne są różne społeczościowe badziewia gdzie za niedużą kasę kupuje się wirtualne przedmioty.

Dokładnie o to chodzi - takie pykanki z milionem mikrotransakcji. Obecnie tylko na tym się zarabia, jeśli chodzi o rynek mobilny. Trochę to smutne, bo nawet te lepsze pozycje zostały doszczętnie zniszczone przez wszechobecne lootboxy i inne monety. No ale jeśli ludzie wolą zapłacić np. 2000zł w ciągu roku za przedmioty, zamiast 30zł za pełną grę, to ich sprawa. Każdy wydaje pieniądze wg własnego uznania.
Adi777 (2019.04.14, 15:57)
Ocena: 0
#18

0%
Kynareth @ 2019.04.14 00:55  Post: 1198516
Kompletnie nie podoba się mi obecne nastawienie na mobilne gry. Brakuje im powagi, dopracowania i immersji, którą mają niektóre porządne produkcje na pecety. Do konkretnego grania trzeba miejsca i czasu. Granie w tramwaju to jakiś żart. Smartfona wykorzystuję do np. czytania PCLaba ale granie tylko na dużym porządnym monitorze podłączonym do nowoczesnego PC lub ewentualnie urządzeniu pokroju Nintendo Switch.

,,Do konkretnego grania trzeba miejsca i czasu. Granie w tramwaju to jakiś żart.''
Uważam podobnie, ale wiesz, ludzie różnie traktują granie. Ja podczas grania muszę mieć absolutną ciszę i spokój. Zresztą, podobnie mam z muzyką, oczywiście z konkretnym rodzajem, nie z wszystkimi gatunkami, jakie słucham, ale jeśli mam ochotę na rocka progresywnego, czy jazz, to musi być maksymalne skupienie.
jagular (2019.04.14, 17:46)
Ocena: -2
#19

0%
NiemcyMnieBija @ 2019.04.14 15:17  Post: 1198560
jagular @ 2019.04.14 08:37  Post: 1198520
I to tyle w kwestii 'Blizzard stawiający na gierkę mobilną to idioci', co głoszą niektórzy forumowi eksperci od rynku gier ;)
Nawet na stosunkowo konserwatywnym rynku polskim widać trend.


Zyski są największe z f2p i mobile bo to inny target. To jest oczywiste, różnica jest taka że 'gra' na telefon służy do zarabiania na niej, bo grą ciężko to nazwać.

Ile tytułów na telefony f2p zapamiętałeś? Podaj jakieś klasyki na telefony. To są gry w które pograsz na kiblu, kupisz diamenty za 5€ i po miesiącu zapomnisz, że coś takiego było.

Zapamiętałem 157.8 + 58.4 (tablety) milionów dolarów USA. I tyle w temacie filozofowania.

Praktycznie wszystkie gry służą zarabianiu na nich. Ile masz lat? 10? Rozrywka elektroniczna to biznes.
Hibiki (2019.04.15, 08:50)
Ocena: 0
#20

0%
Gry mobilne to rak.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane