Komentarze
Komentarzy na stronę
1
felix8924 (2019.04.10, 19:08)
Ocena: 5
#1

0%
stawiam że konsolowy procek to będzie 8 rdzeni 16 wątków i taktowanie 3,2 bazowe 4,0 turbo - jak szaleć to szaleć
Wibowit (2019.04.10, 19:44)
Ocena: 16
#3

0%
8 (pseudo) rdzeni było już od czasów PlayStation 3. Nie przesadzajmy - programiści są w stanie sobie poradzić ze skalowaniem aplikacji. Musi to tylko mieć sens biznesowy, bo wydawcy nie będą płacić za optymalizacje pod procesory, których gracze (praktycznie) nie używają.
SNC (2019.04.10, 20:21)
Ocena: -3
#5

0%
Taka tam zgadywanka z ktorej malo co wynika
Bemx2k (2019.04.10, 20:49)
Ocena: 5
#6

0%
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?
adammo666 (2019.04.10, 20:56)
Ocena: 9
#7

0%
Bemx2k @ 2019.04.10 20:49  Post: 1198011
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?

Mówi się o ok. 11 Teraflopach, czyli:
-846% mocy xboxa one (s)
-617% mocy PS4 (slim)
-275% mocy PS4 Pro
-183% mocy Xboxa One X
SNC (2019.04.10, 20:57)
Ocena: 9
#8

0%
Bemx2k @ 2019.04.10 20:49  Post: 1198011
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?

Wzgledem cpu to akurat przepasc bedzie - jaguar vs zen 2(prawdopodobnie)
Orzel94 (2019.04.10, 20:59)
Ocena: 3
#9

0%
Kinexity @ 2019.04.10 19:29  Post: 1197997
felix8924 @ 2019.04.10 19:08  Post: 1197993
stawiam że konsolowy procek to będzie 8 rdzeni 16 wątków i taktowanie 3,2 bazowe 4,0 turbo - jak szaleć to szaleć

Wątpię w HT (czy jakkolwiek to się nazywa u AMD), ponieważ grom jeszcze trochę zajmie zanim będą się skalować tak dobrze (już pomijając to, że deweloperzy powinni zacząć częściej używać AVX). Jeżeli chodzi o taktowanie to zdziwię się jeżeli turbo będzie powyżej 3.6 GHz. Konsole mimo wszystko stawiają na w miarę ciche chłodzenie powietrzem, więc raczej z zegarami się nie będą rozpędzać.

Konsole od lat mają 8 wątków więc mieli programiści trochę czasu żeby to ogarnąć. Wyłączenie SMT byłoby znaczącym obniżeniem wydajności nie dostając tak na prawdę nic w zamian
tomaster (2019.04.10, 21:22)
Ocena: 8
#10

0%
Wreszcie konsole dostaną szybkie CPU. 60fps nie będzie już problemem bo tu ograniczał programistów Jaguar.
luki172 (2019.04.10, 22:08)
Ocena: 8
#11

0%
tomaster @ 2019.04.10 21:22  Post: 1198017
Wreszcie konsole dostaną szybkie CPU. 60fps nie będzie już problemem bo tu ograniczał programistów Jaguar.


Zawsze priorytetem bedzie jakosc, wiec jezeli juz to 60 fps bedziesz mial w full hd, a w 4k 30 fps

W 30 fpsach mozna zrobic duzo ladniejsza gre :)
Bladzioch (2019.04.10, 22:08)
Ocena: 5
#12

0%
tomaster @ 2019.04.10 21:22  Post: 1198017
Wreszcie konsole dostaną szybkie CPU. 60fps nie będzie już problemem bo tu ograniczał programistów Jaguar.

Żebyś się nie zdziwił xp
Avitr (2019.04.10, 22:42)
Ocena: 5
#13

0%
luki172 @ 2019.04.10 22:08  Post: 1198021

W 30 fpsach mozna zrobic duzo ladniejsza gre :)

Zgadza się, ale najlepiej umożliwić wybór - albo 30 fps z detalami Ultra albo 60 fps z detalami Low.
Edytowane przez autora (2019.04.10, 22:42)
nietopyrz (2019.04.10, 23:10)
Ocena: 2
#14

0%
Avitr @ 2019.04.10 22:42  Post: 1198028
luki172 @ 2019.04.10 22:08  Post: 1198021

W 30 fpsach mozna zrobic duzo ladniejsza gre :)

Zgadza się, ale najlepiej umożliwić wybór - albo 30 fps z detalami Ultra albo 60 fps z detalami Low.

W drugim wypadku nie low, tylko medium. Low zostawmy w zeszłej epoce. Na konsolach docelowo masz jedną konfigurację (nie liczę Prosiaka i One X, bo to na razie wyjątki są), więc mogą zoptymalizować kod na ostatni guzik.
Namonaki (2019.04.10, 23:31)
Ocena: 2
#15

0%
3DMarka nowy chip AMD przeznaczony do platform konsolowych

(lutowany) konsolowy chip w PC'towym (windowsowym) 3DMark'u ...
to może być procek do nowych konsol Subor https://www.youtube.com/watch?v=3lv1TxUXIbo
na których dodatkowo jest instalowany windows a procesor przedstawia się identyfikatorem próbki inżynierskiej


z powodu porzuconej kompatybilności z pierwszymi PC dość dużym wyzwaniem było wystartowanie Linux'a na PS4 a co dopiero zamknięto źródłowego Windows (którego nie można zmodyfikować)
M0rd3r-n-kill (2019.04.11, 06:50)
Ocena: 1
#16

0%
Bemx2k @ 2019.04.10 20:49  Post: 1198011
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?


Tyle wiedzieć to nie trzeba być 'obcykanym' tylko wystarczy umieć czytać. Chyba wszystkie serwisy o tym pisały jak jeden z drugim donosiciel wróżył z herbaty.
Plum (2019.04.11, 10:50)
Ocena: 2
#17

0%
Zwyczajny Microsoft Xbox One (Fat) z 2013 roku ma dwa połączone procesory 4 rdzeniowe AMD Jaguar (czyli fizycznie 8 rdzeni x86)
Do tego odzielny i dodatkowy procesor energooszczędny w architekturze ARM który jest stale używany przez konsolę w trybie oszczędzania energi (samodzielnie, bez ingerencji użytkownika np.ściàga update do aplikacji zainstalowanych na konsoli)
Adaś25 (2019.04.11, 12:32)
Ocena: 1
#18

0%
Jak im się uda utrzymać te 1,8Ghz na GPU to ładnie przyoszczędzą na krzemie. W ps4pro mamy 933Mhz i to w 14nm, co daje 4,2T a tu mamy mieć koło 12...
Rybaczek Koziołka (2019.04.11, 12:46)
Ocena: -1
#19

0%
felix8924 @ 2019.04.10 19:08  Post: 1197993
stawiam że konsolowy procek to będzie 8 rdzeni 16 wątków i taktowanie 3,2 bazowe 4,0 turbo - jak szaleć to szaleć


w turbo 4GHz jakoś trudno mi uwierzyć :) AMD z tak wysokimi zegarkami ma problem.

w każdym razie chip zapowiada całkiem dobre konsole kolejnej generacji. ciekawe czy pierwsze wyjdzie PS5 czy X1 :)
phantom23 (2019.04.11, 13:16)
Ocena: 0
#20

0%
Rybaczek Koziołka @ 2019.04.11 12:46  Post: 1198090

w turbo 4GHz jakoś trudno mi uwierzyć :) AMD z tak wysokimi zegarkami ma problem.

Póki co najbardziej realistycznie wygląda scenariusz 1,6/3,2 GHz dla CPU i 1,0/1,8 GHz dla GPU.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane